Jump to content
IGNORERAD

Formel 1 2019


Kenneth4618

Recommended Posts

  • Svar 56
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Bibben

    14

  • Nicholas

    8

  • Soengsang

    7

  • audirs2

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Bra jobbat, har du klurat länge på vilka banor det blir?😆

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Snart Flappeland

 

A Philippines Grand Prix however comes as a bit of a surprise, not only because there has never been any serious talk of a race there before, but because such a move is hardly likely to please the organisers of the Vietnam Grand Prix considering Hanoi and Manila are just a thousand miles apart.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Gammal men fortfarande kul

 

49914736_2768048203333481_3063005044388397056_n.jpg.bb1e954c76b003ed13d9633b19629632.jpg

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Om Ni inte sett det (vilket jag förmodar ni gjort) har det bildats en grupp på facebook "Indycar Sverige " där det finns mycket bra info om Marcus och Felix och naturligtvis hela den cirkusen. Glädjande att Viasat skaffat rättigheter för sändning i Sverige.

 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
On 2019-01-27 at 01:57, skrev Baa:

Om Ni inte sett det (vilket jag förmodar ni gjort) har det bildats en grupp på facebook "Indycar Sverige " där det finns mycket bra info om Marcus och Felix och naturligtvis hela den cirkusen. Glädjande att Viasat skaffat rättigheter för sändning i Sverige.

 

 

Ja men då kvalar vi säsongens första race, börjar om en dryg halvtimme. Så här går det till:

 

Road/Street Course Qualifying

Qualifying is broken into three segments, progressively narrowing the field to determine the pole winner. Segment 1 is broken into two groups determined by the top time posted by each car in the final practice session before qualifying.

Segment 1 – Each of the two groups receives 10 minutes of track time, inclusive of full-course caution conditions, with the fastest lap by each car determining its qualifying position. The fastest six cars from each group advance to Segment 2, while the remaining cars are assigned positions 13 and back to the rear of the grid. Group 1 drivers occupy the odd-numbered positions (13, 15, 17, etc.), while Group 2 drivers occupy the even-numbered positions (14, 16, 18, etc.) based on their fastest lap times during the segment.

Segment 2 – The 12 advancing cars receive 10 minutes of track time, inclusive of full-course caution conditions, with the fastest lap by each entry determining its qualifying position. The fastest six advance to the Firestone Fast Six shootout, while the remaining six cars are ranked in positions 7-12 based on their fastest laps during the segment.

Firestone Fast Six – The six advancing cars receive six minutes of guaranteed green-flag track time. At the end of the session, the cars are ranked 1-6 based on their fastest laps during the segment.

 

https://www.indycar.com/Fan-Info/INDYCAR-101/Understanding-The-Sport/Qualfiying-Procedures?fbclid=IwAR3SluBwJaXb1tJaId2AXBfYmfJVoll_bih3M4IyQootPsBoj66CsiP4dDM

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte att det var en mycket bra serie om spelet bakom kulisserna. Kan också tipsa om roddarna F1: Beyond the grind och Visat motors F1- podd( som också diskuterar Nascar som viasat kommer att börja att sända). 

 

Ändrades av AnTove
Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev AnTove:

Tyckte att det var en mycket bra serie om spelet bakom kulisserna. Kan också tipsa om roddarna F1: Beyond the grind och Visat motors F1- podd( som också diskuterar Nascar som viasat kommer att börja att sända). 

 

Hej AnTove :)

 

Tittade igenom alla avsnitt på två kvällar, riktigt bra och välgjord dokumentär .. 

 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

RIP Charlie Whithing!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har blivit förjävla tråkigt på 2000 talet, just nu de senaste åren har ju MB varit totalt dominerande, de vinner om inget händer, det enda spännande är och se om Bottas kan rå på Hamilton.

Idag börjar det i samma visa som det slutade förra året, total dominans av Mersedes, orkar inte se skiten trots jag vaknade för att se det.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Soengsang:

Har blivit förjävla tråkigt på 2000 talet, just nu de senaste åren har ju MB varit totalt dominerande, de vinner om inget händer, det enda spännande är och se om Bottas kan rå på Hamilton.

Idag börjar det i samma visa som det slutade förra året, total dominans av Mersedes, orkar inte se skiten trots jag vaknade för att se det.

Vänder till nästa race. Melbourne är en speciell bana som passar MB väldigt bra. Exakt samma förra året. Sedan vann Ferrari de nästkommande racen, så håll ut, kommer bli en bra säsong detta tror jag. 

 

Det nya framvingarna verkar göra det lite lättare att komma tätt intill, därtill kraftfullare DRS. Tror vi kommer få en del underhållande race iår. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Finnarna är några djävlar på att köra när det svänger.

Får hoppas att det är Bottas år i år.

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev samet:

Vänder till nästa race. Melbourne är en speciell bana som passar MB väldigt bra. Exakt samma förra året. Sedan vann Ferrari de nästkommande racen, så håll ut, kommer bli en bra säsong detta tror jag. 

 

Det nya framvingarna verkar göra det lite lättare att komma tätt intill, därtill kraftfullare DRS. Tror vi kommer få en del underhållande race iår. 

Ja, även de nya viktreglerna för förarna är också bra, ingen fördel av att vara dvärg längre....även om du och jag fortfarande kanske skulle ha en viss nackdel :)

Men har inte stora förhoppningar om att det kommer att bli jämna race, utvecklingen av F1 har varit tråkig.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Soengsang:

Ja, även de nya viktreglerna för förarna är också bra, ingen fördel av att vara dvärg längre....även om du och jag fortfarande kanske skulle ha en viss nackdel :)

Men har inte stora förhoppningar om att det kommer att bli jämna race, utvecklingen av F1 har varit tråkig.

 

Nja... du stirrar för mycket på toppen. Var ju riktigt bra i mitten av fältet. Jag är mycket positiv inför denna säsongen. Ett av de bättre öppningsracen på många år. Så jag ser fram emot bra racing iår. 

 

Tre team gör upp om segern. Sex team gör upp om best of the rest. Williams rullar igenom säsongen och det är bara intern fajt mellan Kubica och Russel. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev samet:

Nja... du stirrar för mycket på toppen. Var ju riktigt bra i mitten av fältet.

Ingen minns en 8:a(ingen minns ens en 2:a Lövis), det är ändå toppen som gäller, tror att detta år kommer att bli precis lika förutsägbart som de senaste åren tyvärr.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Soengsang:

Ingen minns en 8:a(ingen minns ens en 2:a Lövis), det är ändå toppen som gäller, tror att detta år kommer att bli precis lika förutsägbart som de senaste åren tyvärr.

 

Ja, är det minnet om några år du söker, då förstår jag ditt resonemang.

 

Jag söker snarare de 10 timmarna underhållning under helgen som erbjuds. Visst minns jag vet som vann förra året och några speciella race. Men lever mer i nuet än i det förgångna. 

 

För förarna gäller det ju såklart att vinna och bli ihågkommen. För mig gäller det att underhållas 21 helger under året. 

 

Drömmen vore ju om alla kunde vinna men det kommer inte hända. Men fältet verkar tajtare iår än någonsin. Så ser fram emot riktigt bra racing i VM-toppen och i "B-VM"...

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev samet:

 

Ja, är det minnet om några år du söker, då förstår jag ditt resonemang.

 

Jag söker snarare de 10 timmarna underhållning under helgen som erbjuds. Visst minns jag vet som vann förra året och några speciella race. Men lever mer i nuet än i det förgångna. 

 

För förarna gäller det ju såklart att vinna och bli ihågkommen. För mig gäller det att underhållas 21 helger under året. 

 

Drömmen vore ju om alla kunde vinna men det kommer inte hända. Men fältet verkar tajtare iår än någonsin. Så ser fram emot riktigt bra racing i VM-toppen och i "B-VM"...

Så är det, men man kan nog tyvärr vara rätt klar med att 1-6 är vikta åt Mercedes Ferrari/Red Bull med lite instick av Haas och kanske Alfa.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev samet:

 

Ja, är det minnet om några år du söker, då förstår jag ditt resonemang.

 

Jag söker snarare de 10 timmarna underhållning under helgen som erbjuds. Visst minns jag vet som vann förra året och några speciella race. Men lever mer i nuet än i det förgångna. 

 

För förarna gäller det ju såklart att vinna och bli ihågkommen. För mig gäller det att underhållas 21 helger under året. 

 

Drömmen vore ju om alla kunde vinna men det kommer inte hända. Men fältet verkar tajtare iår än någonsin. Så ser fram emot riktigt bra racing i VM-toppen och i "B-VM"...

Kan bara hålla med!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har vi ju fått tillgång till Indy, är ett bra komplement, lite tätare racing och där kan vi heja på världens bästa svenska förare, Felix!!

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gör lite ont i mig när man ser Williams utveckling. All historia stallet har och nu verkar det som att allt går fel för dem. Tydligen har utvecklingschefen tagit lång semester( eller fått sparken) veckan strax innan säsongstart. Undrar vad det är som har gått fel i verksamheten? En del expert tvivlar på att stallet överlever. Vore sorgligt om det blev så. Men det är klart, om det nu stämmer så har de runt 300-400 miljoner dollar mindre i budget än Ferrari och Mercedes. Svårt att hänga med då. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg dokumentären på Netflix om förra säsongen.

Det var en nolla som krockade i varje race på helt idi*tiska sätt.

Otroligt nog fick han inte sparken och verkar inte heller bli några repressalier på teamet.

Mystiskt.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gör lite ont i mig när man ser Williams utveckling. All historia stallet har och nu verkar det som att allt går fel för dem. Tydligen har utvecklingschefen tagit lång semester( eller fått sparken) veckan strax innan säsongstart. Undrar vad det är som har gått fel i verksamheten? En del expert tvivlar på att stallet överlever. Vore sorgligt om det blev så. Men det är klart, om det nu stämmer så har de runt 300-400 miljoner dollar mindre i budget än Ferrari och Mercedes. Svårt att hänga med då. 
Dom är väl inte ensamma om en mindre budget.

Så länge jag kan minnas är ju Huvuddelen av teamen bara utfyllnad av wannabes med för mycket pengar.

Smart dock av alla teamen att spara pengar genom att bara ha 16 åringar som chaufförer.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker lite synd om Russel, dom andra F2 slynglarna fick bra mycket bättre leksaker att köra ikapp med.

Konstigt att inte Thai TV uppmärksammat Albon mer, om alls !

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Nicholas:

Dom är väl inte ensamma om en mindre budget.

Så länge jag kan minnas är ju Huvuddelen av teamen bara utfyllnad av wannabes med för mycket pengar.

Smart dock av alla teamen att spara pengar genom att bara ha 16 åringar som chaufförer.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Kommer nog inte att bli någon förändring förrän politiken och fördelningen av pengarna kommer att förändras. Ferrari får mest av kakan hur de än presterar och om det är som de sa på F1-podden så kommer Willams och Haas få den minsta del potten hur de än presterar. Det kommer att bli lika snedvridet som med fotbollen, där att några spelar på bänken har kostat lika mycket som hela bottenlagens speltrupp inklusive reserver. Några rika team få de bästa bilarna och förarna och de andra får 16-åringar och det som blir över. Risken är att intresset för sporten dör. 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Nicholas:

Dom är väl inte ensamma om en mindre budget.

Så länge jag kan minnas är ju Huvuddelen av teamen bara utfyllnad av wannabes med för mycket pengar.

Smart dock av alla teamen att spara pengar genom att bara ha 16 åringar som chaufförer.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Såg den delen med Björn Wirdheim, körde ifrån alla i *"gammel racet"!

Kan ju tillägga att första kontakten med F1 var 1978 samma år som Ronny Peterson dog! Svart vit Tv med 10 " skärm eller nått!

Ändrades av audirs2

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...