Jump to content
Kenneth4618

Formel 1 2019

Recommended Posts

audirs2

Bra jobbat, har du klurat länge på vilka banor det blir?😆

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Bibben

Snart Flappeland

A Philippines Grand Prix however comes as a bit of a surprise, not only because there has never been any serious talk of a race there before, but because such a move is hardly likely to please the organisers of the Vietnam Grand Prix considering Hanoi and Manila are just a thousand miles apart.

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Bibben

Gammal men fortfarande kul

49914736_2768048203333481_3063005044388397056_n.jpg.bb1e954c76b003ed13d9633b19629632.jpg

• Ge karma 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Baa

Om Ni inte sett det (vilket jag förmodar ni gjort) har det bildats en grupp på facebook "Indycar Sverige " där det finns mycket bra info om Marcus och Felix och naturligtvis hela den cirkusen. Glädjande att Viasat skaffat rättigheter för sändning i Sverige.

• Ge karma 2
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Bibben
On 2019-01-27 at 01:57, skrev Baa:

Om Ni inte sett det (vilket jag förmodar ni gjort) har det bildats en grupp på facebook "Indycar Sverige " där det finns mycket bra info om Marcus och Felix och naturligtvis hela den cirkusen. Glädjande att Viasat skaffat rättigheter för sändning i Sverige.

Ja men då kvalar vi säsongens första race, börjar om en dryg halvtimme. Så här går det till:

Road/Street Course Qualifying

Qualifying is broken into three segments, progressively narrowing the field to determine the pole winner. Segment 1 is broken into two groups determined by the top time posted by each car in the final practice session before qualifying.

Segment 1 – Each of the two groups receives 10 minutes of track time, inclusive of full-course caution conditions, with the fastest lap by each car determining its qualifying position. The fastest six cars from each group advance to Segment 2, while the remaining cars are assigned positions 13 and back to the rear of the grid. Group 1 drivers occupy the odd-numbered positions (13, 15, 17, etc.), while Group 2 drivers occupy the even-numbered positions (14, 16, 18, etc.) based on their fastest lap times during the segment.

Segment 2 – The 12 advancing cars receive 10 minutes of track time, inclusive of full-course caution conditions, with the fastest lap by each entry determining its qualifying position. The fastest six advance to the Firestone Fast Six shootout, while the remaining six cars are ranked in positions 7-12 based on their fastest laps during the segment.

Firestone Fast Six – The six advancing cars receive six minutes of guaranteed green-flag track time. At the end of the session, the cars are ranked 1-6 based on their fastest laps during the segment.

https://www.indycar.com/Fan-Info/INDYCAR-101/Understanding-The-Sport/Qualfiying-Procedures?fbclid=IwAR3SluBwJaXb1tJaId2AXBfYmfJVoll_bih3M4IyQootPsBoj66CsiP4dDM

• Ge karma 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
AnTove
Inlagd (ändrad)

Tyckte att det var en mycket bra serie om spelet bakom kulisserna. Kan också tipsa om roddarna F1: Beyond the grind och Visat motors F1- podd( som också diskuterar Nascar som viasat kommer att börja att sända). 

Ändrades av AnTove
  • Ge karma 4
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
stjp8729
13 timmar sedan, skrev AnTove:

Tyckte att det var en mycket bra serie om spelet bakom kulisserna. Kan också tipsa om roddarna F1: Beyond the grind och Visat motors F1- podd( som också diskuterar Nascar som viasat kommer att börja att sända). 

Hej AnTove :)

Tittade igenom alla avsnitt på två kvällar, riktigt bra och välgjord dokumentär .. 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
audirs2

RIP Charlie Whithing!

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Soengsang

Har blivit förjävla tråkigt på 2000 talet, just nu de senaste åren har ju MB varit totalt dominerande, de vinner om inget händer, det enda spännande är och se om Bottas kan rå på Hamilton.

Idag börjar det i samma visa som det slutade förra året, total dominans av Mersedes, orkar inte se skiten trots jag vaknade för att se det.

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
samet
4 timmar sedan, skrev Soengsang:

Har blivit förjävla tråkigt på 2000 talet, just nu de senaste åren har ju MB varit totalt dominerande, de vinner om inget händer, det enda spännande är och se om Bottas kan rå på Hamilton.

Idag börjar det i samma visa som det slutade förra året, total dominans av Mersedes, orkar inte se skiten trots jag vaknade för att se det.

Vänder till nästa race. Melbourne är en speciell bana som passar MB väldigt bra. Exakt samma förra året. Sedan vann Ferrari de nästkommande racen, så håll ut, kommer bli en bra säsong detta tror jag. 

Det nya framvingarna verkar göra det lite lättare att komma tätt intill, därtill kraftfullare DRS. Tror vi kommer få en del underhållande race iår. 

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
evert 1

Finnarna är några djävlar på att köra när det svänger.

Får hoppas att det är Bottas år i år.

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Soengsang
24 minuter sedan, skrev samet:

Vänder till nästa race. Melbourne är en speciell bana som passar MB väldigt bra. Exakt samma förra året. Sedan vann Ferrari de nästkommande racen, så håll ut, kommer bli en bra säsong detta tror jag. 

Det nya framvingarna verkar göra det lite lättare att komma tätt intill, därtill kraftfullare DRS. Tror vi kommer få en del underhållande race iår. 

Ja, även de nya viktreglerna för förarna är också bra, ingen fördel av att vara dvärg längre....även om du och jag fortfarande kanske skulle ha en viss nackdel :)

Men har inte stora förhoppningar om att det kommer att bli jämna race, utvecklingen av F1 har varit tråkig.

• Ge karma 1
  • Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
samet
7 minuter sedan, skrev Soengsang:

Ja, även de nya viktreglerna för förarna är också bra, ingen fördel av att vara dvärg längre....även om du och jag fortfarande kanske skulle ha en viss nackdel :)

Men har inte stora förhoppningar om att det kommer att bli jämna race, utvecklingen av F1 har varit tråkig.

Nja... du stirrar för mycket på toppen. Var ju riktigt bra i mitten av fältet. Jag är mycket positiv inför denna säsongen. Ett av de bättre öppningsracen på många år. Så jag ser fram emot bra racing iår. 

Tre team gör upp om segern. Sex team gör upp om best of the rest. Williams rullar igenom säsongen och det är bara intern fajt mellan Kubica och Russel. 

• Tummen upp 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Soengsang
Precis nyss, skrev samet:

Nja... du stirrar för mycket på toppen. Var ju riktigt bra i mitten av fältet.

Ingen minns en 8:a(ingen minns ens en 2:a Lövis), det är ändå toppen som gäller, tror att detta år kommer att bli precis lika förutsägbart som de senaste åren tyvärr.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Skriv inlägg som gäst.

Du kan skriva inlägg och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg.
Notera: Ditt inlägg kontrolleras av moderator innan det syns.

Oregistrerad
Svara på denna tråd

×   Du har klistrat in saker med egen formatering.   Ta bort formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har bäddats in automatiskt..   Visa som länk istället.

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa innehåll

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

All aktivitet

• Skapa ny...

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy