Jump to content
IGNORERAD

Gorocco tröttnat, byter till svensk tjej


Gorocco

Recommended Posts

Efter att i många år levat ihop med thai så känns det som man nu kommit till en vägs ände.

Visst har det varit bra stunder många gånger men man har ju ibland saknat den där känslan av att leva ihop med en svensk tjej.

 

Jag och Lillkrabban har diskuterat detta fram och tillbaka och jag har berättat hur jag känt.

 

Vi har gemensamt kommit fram till att det kanske vore bättre om jag levde ihop med en svensk tjej ändå.

 

Jag vill dock säga att Lillkrabban till slut var helt förstående för mitt beslut och tyckte att detta blev bäst för oss båda och så fick det bli.

 

Så numera så har hon accepterat att jag lever ihop med en svensk tjej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Visserligen är det samma tjej men hon har ju numera blivit svensk medborgare liksom sonen PiBaeng, så grattis Lillkrabban till det svenska medborgarskapet och att jag numera lever med en svensk tjej (visserligen dubbla medborgarskap :) )

 

1823951897_svenskenfnisaan.thumb.jpg.b06436b9beac0684d467c4485b4649b6.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 44
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    6

  • stefan5300

    4

  • svampen

    4

  • KaiserBlood

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Grattis till dem :party:

 

Sedan att det finns puckon som inte förstår ironi är en annan sak

 

Å andra sidan blir man svensk efter att ha åkt tunnelbana i Stockholm :)

 

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
3 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Grattis till dem :party:

 

Sedan att det finns puckon som inte förstår ironi är en annan sak

 

Å andra sidan blir man svensk efter att ha åkt tunnelbana i Stockholm :)

 

 

Då är jag 100% thailändare för jag har åkt skytrain hundra gånger i Bangkok.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Då är jag 100% thailändare för jag har åkt skytrain hundra gånger i Bangkok.

 

BTT

Det enda det betyder är att du är 100% dummare än tåget 🤪

 

//matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Kul att höra, eller kanske rättare sagt se :)

 

På tal om att se så ser jag fram emot åt att återse er igen inom en väldigt snar framtid !  

Ring mig då ni närmar er min hemby så att jag hinner ordna en välkomstkommitté :friends:

DSCF5736.thumb.JPG.1b09599a1c935cf721db6803d6ab1fe9.JPG

 

Luke the Drifter

 

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt! Svenska tjejer är dom bästa. Inga problem med kulturkrockar eller språket. 

Duracellkanin med dopade batterier.

Link to comment
Dela på andra sajter

Funderar på att ansöka Thailändskt slipper frugan va ihop med en Farang 555 Hon har dubbla också 😀

Grattis o lycka till med Svennefamiljen 👍

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev lite orolig. Frugan gjorde samma efter nio år här. Äkta Svensk för hon åker tunnelbana

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Tallviking:

Fora genom att ta en långhelg i London tillsammans !

Bara för att du är så" bror duktig" så vill jag passa på att fråga vad dom ska fora? 😋

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev jlh66:

Bara för att du är så" bror duktig" så vill jag passa på att fråga vad dom ska fora? 😋

Pensionen kanske... men vet inte vad den har i London att göra... :beat_plaster:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
1 timme sedan, skrev jlh66:

Bara för att du är så" bror duktig" så vill jag passa på att fråga vad dom ska fora? 😋

 

1 timme sedan, skrev samet:

Pensionen kanske... men vet inte vad den har i London att göra... :beat_plaster:

 

Givetvis menar han: "Fira genom att ta en långhelg i London tillsammans".

Bokstäverna i & o ligger ju alldeles bredvid varandra på tangentbordet, så ett litet felslag händer ibland.....

 

Tycker jag låter som en utmärkt idé faktiskt......

Att fira men en resa till London är trevligt......

Får lov att gratulera samt välkomna en väldigt trevlig människa som ny medborgare i Sverige........:thumbsup: ❤️

Ändrades av Kötthandlarn

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Min fruga är också en mycket stolt Svensk medborgare, dock lever hon i hop med en Japan, för jag åkte tunnelbana i Tokyo för några veckor sedan!

Grattis till er, ett Svenskt medborgarskap betyder en hel del för dem. Förövrigt anser jag att BTT antagligen vart tappad i golvet omedelbart efter födseln. 😉

//S

 

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Stefan:

Min fruga är också en mycket stolt Svensk medborgare, dock lever hon i hop med en Japan, för jag åkte tunnelbana i Tokyo för några veckor sedan!

Grattis till er, ett Svenskt medborgarskap betyder en hel del för dem. Förövrigt anser jag att BTT antagligen vart tappad i golvet omedelbart efter födseln. 😉

//S

 

Jag har aldrig åkt finsk tunnelbana, då är  jag inte finsk då?😆

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev audirs2:

Jag har aldrig åkt finsk tunnelbana, då är  jag inte finsk då?😆

Är du nykter på Torsdag är du inte Finne iaf!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev audirs2:

Jag har aldrig åkt finsk tunnelbana, då är  jag inte finsk då?😆

Nä, det är du inte! Man måste åka tunnelbana i det landet man vill medborgare i! Jag har lullat runt i Helsingfors, men inte fan är jag en Finne för det, det är tunnelbanan som gäller!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Gorocco:

Efter att i många år levat ihop med thai så känns det som man nu kommit till en vägs ände.

Visst har det varit bra stunder många gånger men man har ju ibland saknat den där känslan av att leva ihop med en svensk tjej.

 

Jag och Lillkrabban har diskuterat detta fram och tillbaka och jag har berättat hur jag känt.

 

Vi har gemensamt kommit fram till att det kanske vore bättre om jag levde ihop med en svensk tjej ändå.

 

Jag vill dock säga att Lillkrabban till slut var helt förstående för mitt beslut och tyckte att detta blev bäst för oss båda och så fick det bli.

 

Så numera så har hon accepterat att jag lever ihop med en svensk tjej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Visserligen är det samma tjej men hon har ju numera blivit svensk medborgare liksom sonen PiBaeng, så grattis Lillkrabban till det svenska medborgarskapet och att jag numera lever med en svensk tjej (visserligen dubbla medborgarskap :) )

 

1823951897_svenskenfnisaan.thumb.jpg.b06436b9beac0684d467c4485b4649b6.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Härligt!

 

Bjud in henne i älgtråden nu när hon får rösta😉

 

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Då är jag 100% thailändare för jag har åkt skytrain hundra gånger i Bangkok.

 

BTT

Nej, det har du inte gjort.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

 

 

Givetvis menar han: "Fira genom att ta en långhelg i London tillsammans".

Bokstäverna i & o ligger ju alldeles bredvid varandra på tangentbordet, så ett litet felslag händer ibland.....

 

Tycker jag låter som en utmärkt idé faktiskt......

Att fira men en resa till London är trevligt......

Får lov att gratulera samt välkomna en väldigt trevlig människa som ny medborgare i Sverige........:thumbsup: ❤️

FORA är som kanske bekant det enda försäkringsbolaget som är godkänt för riktig försäkring av arbetstagare som jobbar hos företag som inte har kollektivavtal eller hängavtal, ger pension och övrigt skydd!

En bra business, helt utan konkurrens, eftersom fackföreningarna använder samma bolag.

Om man endast har Fora, har de anställda samma försäkringsskydd och pension, som de fackanslutna utan att fackföreningarna snor typ 2% av lönekostnaderna i sina sossefickor.

Men ett par alternativ hade varit trevligt.

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Stefan:

Nä, det är du inte! Man måste åka tunnelbana i det landet man vill medborgare i! Jag har lullat runt i Helsingfors, men inte fan är jag en Finne för det, det är tunnelbanan som gäller!

//S

Då ÄR jag Thailändare!

Har åkt tunnelbanan i Bkk en massa ggr, minst 7, och första gången var 3 dagar efter att de öppnat!

Hur får man sitt Thaipass?

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Tommy:

Då ÄR jag Thailändare!

Har åkt tunnelbanan i Bkk en massa ggr, minst 7, och första gången var 3 dagar efter att de öppnat!

Hur får man sitt Thaipass?

 

 

MVH

Det hämtas i informationsdisken efter du åkt med tunnelbanan

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...