Jump to content
IGNORERAD

Fortkörningsböter måste batalas direkt i spärren


Tallviking

Recommended Posts

Nya hastighetskameror på motorvägarna som mäter varje fils olika hastigheter och visar varje bils uppmätta hastighet på skyltar kommer nu även användas till att bötfälla de som kör för fort

 

Inte nog med det men böterna kommer att få betalas redan i spärren när man kör av motorvägen och inte via ett brev hem som tidigare som folk betalade sent eller inte alls

 

image.png.e85b473bf6c7e81b0cd20249caf31a60.png

 

Hastigheten mäts 300m innan skylten

image.png.24465756356f159e721b635e53878a7b.png

 

http://thairesidents.com/local/motorway-will-fine-driving-speed-limit-barrier/

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjoho, jäklar vilket röj och vilka köeer det kommer bli vid motorway Exit. Fast det är ju bra tänkt.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Tallviking:

Nya hastighetskameror på motorvägarna som mäter varje fils olika hastigheter och visar varje bils uppmätta hastighet på skyltar kommer nu även användas till att bötfälla de som kör för fort

 

Inte nog med det men böterna kommer att få betalas redan i spärren när man kör av motorvägen och inte via ett brev hem som tidigare som folk betalade sent eller inte alls

 

image.png.e85b473bf6c7e81b0cd20249caf31a60.png

 

Hastigheten mäts 300m innan skylten

image.png.24465756356f159e721b635e53878a7b.png

 

http://thairesidents.com/local/motorway-will-fine-driving-speed-limit-barrier/

 

 

Tack för bra information. Jag kör ofta  motorvägen Pattaya -Bangkok under lågtrafik, och därmed lite för fort.

Får ta det lite försiktigare framöver.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Tallviking:

Nya hastighetskameror på motorvägarna som mäter varje fils olika hastigheter och visar varje bils uppmätta hastighet på skyltar kommer nu även användas till att bötfälla de som kör för fort

 

Inte nog med det men böterna kommer att få betalas redan i spärren när man kör av motorvägen och inte via ett brev hem som tidigare som folk betalade sent eller inte alls

 

image.png.e85b473bf6c7e81b0cd20249caf31a60.png

 

Hastigheten mäts 300m innan skylten

image.png.24465756356f159e721b635e53878a7b.png

 

http://thairesidents.com/local/motorway-will-fine-driving-speed-limit-barrier/

 

Innebär detta att om man kör en personbil i någon av dom 2 vänstra filerna och håller en hastighet på över 80/100 så kommer man att bli fotad och bötfälld ?

Eller får man som personbil köra 120 oavsett fil ? Vi har väl alla sett dessa slalomåkande fortkörare.

 

Mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev hobbe:

Innebär detta att om man kör en personbil i någon av dom 2 vänstra filerna och håller en hastighet på över 80/100 så kommer man att bli fotad och bötfälld ?

Eller får man som personbil köra 120 oavsett fil ? Vi har väl alla sett dessa slalomåkande fortkörare.

 

Mvh Hobbe 

120 får du bara köra i de två högra så sicksacka som en del gör är förbjudet

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, thaiola said:

dom dar finns lite overallt men inga kameror i dom 

 

Visst fan är det kameror där. Åk när det är mörkt....ett jävla blixtrande!! 

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minutes ago, thomas001 said:

Visst fan är det kameror där. Åk när det är mörkt....ett jävla blixtrande!! 

Ja det ska fan veta att de fotar. Under första året som kamerorna åkte upp på Tollway så tror jag att jag personligen betalade igen statens inköp av varenda kamera de satt upp mellan Bangna och Bang Wua. Nu har jag dock klarat mig länge men det beror inte på att de slutat fota utan på att jag kollat lite Televinken på Youtube och håller mig runt 115.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

 

The Highways Department has told people on their Facebook page to stop scaremongering. 
 
Since signs warning about speed have gone up on the Chonburi Motorway netizens have been claiming that speeding fines are being levied at toll booth exits.
 
This is not true, said the department. 
 
The signs are there to merely warn people to slow down and prevent accidents. 
 
The police will send motorists fines through he post for exceeding the 120/kmph limit, they said.

 

 

 
Source: Thai Rath
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-12-01 at 20:03, skrev Atom:

Ja det ska fan veta att de fotar. Under första året som kamerorna åkte upp på Tollway så tror jag att jag personligen betalade igen statens inköp av varenda kamera de satt upp mellan Bangna och Bang Wua. Nu har jag dock klarat mig länge men det beror inte på att de slutat fota utan på att jag kollat lite Televinken på Youtube och håller mig runt 115.

Hej Atom :)

 

Bara att sätta "pilot assist" på 119,5 Km/h och läsa en bok och beställa väckning tills när du kommer hem, inga böter och avslappnat.

 

Ha en kanonbra dag.

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

On 12/1/2018 at 1:03 PM, Atom said:

Under första året som kamerorna åkte upp på Tollway så tror jag att jag personligen betalade igen statens inköp av varenda kamera de satt upp mellan Bangna och Bang Wua.

Ja så blir det ju när man inte planerar sin restid, alternativt tro sig ha en 'sportbil' som man tror sig kunna hantera i högre hastgheter, vilket du tydligen har gjort utan rapporterade olyckor.

 

Vad jag inte förstår är varför folk måste 'get their thrills' på vanliga vägar. Köp en riktig räserbil  and get your rocks off at the race track.

Link to comment
Dela på andra sajter

Waze.com 

Varnar för varje kamera även de som flyttas. Även poliskontroller, vägarbete, tillfälligt stop.

Det bästa och inget annat än det bästa

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minutes ago, JJC said:

Waze.com 

Varnar för varje kamera även de som flyttas. Även poliskontroller, vägarbete, tillfälligt stop.

Det bästa och inget annat än det bästa

Jag använder: http://www.sygic.com/ som har samma tjänst men funkar inte något vidare i Thailand då det gäller att varna för poliskontroller,fartkameror men har en helt underbar GPS och nyttjar ej internet när den är igång. Tror att waze.com har samma problem i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev thomas001:

Jag använder: http://www.sygic.com/ som har samma tjänst men funkar inte något vidare i Thailand då det gäller att varna för poliskontroller,fartkameror men har en helt underbar GPS och nyttjar ej internet när den är igång. Tror att waze.com har samma problem i Thailand.

Waze är ett socialt Navigator där medlemmarna fyller på med varningar. Funkar i Chiang Mai. 

Sygig har jag i navigator i bilen. Mycket slö.

Men laddade in waze så nu är jag nöjd.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 12/3/2018 at 6:13 PM, Nemo said:

Ja så blir det ju när man inte planerar sin restid, alternativt tro sig ha en 'sportbil' som man tror sig kunna hantera i högre hastgheter, vilket du tydligen har gjort utan rapporterade olyckor.

 

Vad jag inte förstår är varför folk måste 'get their thrills' på vanliga vägar. Köp en riktig räserbil  and get your rocks off at the race track.

Jag tycker böterna är helt OK och har inte fått några på länge. 

 

I mitt fall handlade det varken om att jag hade bråttom eller att jag trodde att jag var en racerförare. Jag tror min högsta hastigheten var typ 132 km/h på 120-väg så det handlade bara om slarv. Alla böter var från Elevated Tollway där vägen är helt rak, det finns inga lastbilar, moppar eller hundar. 

 

Jag gjorde fel och tog mitt straff utan att klaga och numera har jag farthållare så nu klarar jag mig nog.

 

Erkänn att du inte hade skrivit något inlägg om det inte var just jag som skrev :)

 

 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-12-02 at 15:35, skrev stjp8729:

Hej Atom :)

 

Bara att sätta "pilot assist" på 119,5 Km/h och läsa en bok och beställa väckning tills när du kommer hem, inga böter och avslappnat.

 

Ha en kanonbra dag.

:wai:

Ska "man" verkligen behöva läsa själv ?

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Senaste beskedet tycks vara att obetalda böter måste regleras innan du kan betala själva bilskatten.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

22 hours ago, lasseiudon said:

Senaste beskedet tycks vara att obetalda böter måste regleras innan du kan betala själva bilskatten.

 

som det alltid har varit alltså.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Nicholas:

som det alltid har varit alltså.

 

Beror på var man bor. 

Det sägs att alla provinsers system ska vara klart nästa år. 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-12-07 at 11:44, skrev Surin P3:

Beror på var man bor. 

Det sägs att alla provinsers system ska vara klart nästa år. 

Enligt nyheterna nu på morgonen funkar det i hela landet nu.

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Hej :)

 

Det blixtrade ordentligt på vägen upp till Udon Thani igår, hur blir det när man kör MC? 

 

Använder dom då "ansiktsigenkänning" och kör det mot körkortsregistret för att hitta förövaren?

 

Är väldigt orolig just nu.. Blir man stoppad vid immigration nu, och tvingad att betala innan man lämnar Thailand? Och isåfall blir man svartlistad, och isåfall hur länge? 

 

Ha en kanonbra dag! :)

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

On 12/26/2018 at 10:56 AM, stjp8729 said:

Hej :)

 

Det blixtrade ordentligt på vägen upp till Udon Thani igår, hur blir det när man kör MC? 

 

Använder dom då "ansiktsigenkänning" och kör det mot körkortsregistret för att hitta förövaren?

 

Är väldigt orolig just nu.. Blir man stoppad vid immigration nu, och tvingad att betala innan man lämnar Thailand? Och isåfall blir man svartlistad, och isåfall hur länge? 

 

Ha en kanonbra dag! :)

:wai:

Du kan väl hänga på en rödskylt fram. Blir tydligen inga böter registrerat om man har dessa skyltar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...