Jump to content
IGNORERAD

Uppehållstillstånd för min fru


Rick

Recommended Posts

Hej alla!

 

Jag har kommit i en konstig situation.

Jag träffade min thailändska flickvän okt 2017 hon hade 3 mån turistvisa från sep 2017 som jag förlängde 3 mån i dec 2017. I februari 2018 gifte vi oss sen åkte hon hem till Thailand i mars 2018. Vi ansökte om UT i februari 2018. I juni 2018 kom hon tillbaka på 3 mån turistvisa till sverige. Skulle flyga hem i september 2018 men vi förlängde visumet till Jan 2019. Efter att ansökan beviljas så upptäckte vi att hon var gravid. Eftersom hon inte har UT så blir det jag som ska stå som vårdbetalare förlossning 56000kr ultraljud 10000 per gång barnmorska 1000kr då bestämde vi att hon åkte hem istället och födda i Thailand. Sagt o gjort i okt 2018 flyger hon hem men får missfall. Jag kontaktar handläggaren och undrar över UT ansökan och hon skickar mig frågeformulär som jag fyller i och skickar med allt dom vill ha. Efter några dagar ringer jag och får höra att när vi sökte i februari 2018 så hade jag sjukpenning på 10.000kr/mån och det var ok. Men i maj 2018 så övergick sjukpenningen i en förtidspension och jag förlorade 3000kr i mån och den räcker inte till försörjningskravet som är 7900kr för maka/make? Jag har bostadstillägg 2400kr och fick handikappsersättning men dessa bidrag får jag inte räkna med. Jag äger mitt eget hus ej belånat. Är enda alternativet att hon kommer tillbaka och blir gravid igen föder barnet och söker pass till barnet samt anknytning från Thailand . På migrationsverket sa dom att då finns inte försörjningskravet kvar.? 

 

Tacksam för seriösa svar 🙏

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...