Jump to content
IGNORERAD

De röda omgrupperar från Bangkok till Pattaya


Isaan Butterfly

Recommended Posts

Quote

Atom  :great:

Jag håller med om det mesta fast Prem har väl ingen makt i sig själv utan hans krafter kommer ifrån ovan. Något som nu ifrågasätts, vilket jag tycker är det enda positiva i den här sörjan just nu.

Hej Joints,

Pa papperat ar det ju sa men allt fler ifragasatter vem det ar som verkligen ar hogst upp och jag ar nog ratt saker pa att det inte ar den som de flesta thailandare tror att det ar. Den typen av diskussioner/spekulationer gor sig dessvarre inte sa bra pa ett oppet forum.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 265
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    39

  • Jive

    20

  • MaiChai

    20

  • Farang

    19

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Quote

En korrekt domd landsflyktig anti-demokrat och en anti-demokrat som inte far kritiseras men anda styr landet; fan Thailand, battre an sa kan ni val???

Nope. Bättre kan dom inte. Hade samhället kunnat bättre så hade det sett annorlunda ut.

Det saknas sådär 300 år av humanitär, social och medborgerlig samhällsutveckling.

Folk vill inte ha demokrati eftersom det är för jobbigt att tänka. Bättre äta en mango.

Det går i alla fall inte att förändra något.

Man kan hoppas allt man vill och sedan önskedrömma in en slutkläm.. men Thailand är, och kommer

för en lång tid framöver, förbli ett medeltida samhälle i modern skrud. Kejsaren utan kläder ni vet.

Det, tyvärr, är den dystra sanningen tror jag. Och det är ju så in i helvete för jävligt förstås.

För så många människor kommer att lida i onödan innan man är framme.

Om man kommer fram innan den globala uppvärmningen friterat oss alla förstås.

Därför ska jag ner till sukhumvit med min megafon i morgon och skrika åt alla röda att de ska stänga

av bilarna medans de sitter där i sina bilköer.

Då gör jag iaf lite nytta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Om de hade roda trojor for att de var socialdemokrater som kampade for demokrati och ett battre Thailand for alla thailandare sa skulle jag aka ner och ga med i deras demonstration, aven om jag inte fick mina 500 baht. Sa lange deras forgrundsfigur ar den storsta nepotisten, kronyisten och populisten Sydostasien skadat sedan Ferdinand Marcos sa far det vara.

Jag skulle vilja se de roda ta ett absolut avstand fran Thaksin och de gula/demokraterna ett absolut avstand fran Prem, da forst kan det bli en vettig politisk diskussion. En korrekt domd landsflyktig anti-demokrat och en anti-demokrat som inte far kritiseras men anda styr landet; fan Thailand, battre an sa kan ni val???

Jag tror dom kan bättre. Det ligger där, strax under ytan och bubblar. Jag hör det när jag pratar med min röda fru, jag hör det när jag pratar med hennes gula väninnor. Det kommer..det kommer!

Quote

Hej Joints,

Pa papperat ar det ju sa men allt fler ifragasatter vem det ar som verkligen ar hogst upp och jag ar nog ratt saker pa att det inte ar den som de flesta thailandare tror att det ar. Den typen av diskussioner/spekulationer gor sig dessvarre inte sa bra pa ett oppet forum.

Jag anar att vi tänker i liknande banor här. Jag har nu en visumnsökan inlämnad på ambassaden. Så länge leve.alla trevliga människor i Thailand och elsewhere!

Quote

Nope. Bättre kan dom inte. Hade samhället kunnat bättre så hade det sett annorlunda ut.

Det saknas sådär 300 år av humanitär, social och medborgerlig samhällsutveckling.

Folk vill inte ha demokrati eftersom det är för jobbigt att tänka. Bättre äta en mango.

Det går i alla fall inte att förändra något.

Jag tror att vi kan vara mera hoppfulla än så. Det går att förändra. Det är som ketchup, först händer inget. osv.

Jens

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ketchup?!? Sen när äter folk ketchup i Thailand?

Sen dom började köpa sönderskuren korv i påse med för stor tandpetare på 7-Eleven :)

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Sen dom började köpa sönderskuren korv i påse med för stor tandpetare på 7-Eleven :)

5555

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Har dom någonsin inte gjort det? Kanske är vi något sensationellt på spåret här!

Har aldrig sett ketchup i Thailand. På Heinzflaskan jag köpte i förrgår står det tomatsås. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ordmärkare :kort:

Fattar inte. Jag har inte märkt några ord. Är det inte det att det saknas att ord (ketchup) som är problemet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

:kort: Nu gjorde du det igen :rofl:

Han den gula gubben till höger tycker att han med visselpipan är jättekul.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte göra en IL med att klippa och klistra från Bangkok Post och samtidigt slå hål på myten om de fredliga och icke-våldsamma rödskjortorna.

  EDITORIAL Enough shame to go around  Published: 9/04/2009 at 12:00 AM  Newspaper section: News Despite its repeated pledges to keep the protests peaceful, the United Front for Democracy against Dictatorship (UDD) leadership must be held accountable for the ugly incident in Pattaya on Tuesday, when its red-shirted protesters used a motorcycle to block the motorcade of Prime Minister Abhisit Vejjajiva, assaulted his driver and smashed the rear window of his car.

22760.jpg Although this outrageous act of thuggery by a handful of red shirts in Pattaya may not reflect the attitude of the majority of the protesters, it deserves to be condemned in the strongest terms.

Despite the brazenness of the act which took place in broad daylight and in full glare of the media, the UDD leadership's response to the incident - that the police should go ahead with charging the wrongdoers - is pathetic and unacceptable. The same aloofness adopted by the UDD leadership to stay clear of any responsibility for the illegal acts committed by its supporters is clearly evident in the string of violent incidents perpetrated by the red shirts, especially the Rak Chiang Mai 51 group in Chiang Mai.

Last November, members of the group beat to death a 60-year-old man, Charnchai Jiamkitwattana, when they tried to raid a community radio station allegedly operated by a supporter of the yellow-shirt People's Alliance for Democracy (PAD).

B

y using methods of intimidation, the Rak Chiang Mai 51 group also broke up a planned gay parade to promote Aids awareness earlier this year, and in February they fought a fist-fight with maize farmers in front of Chiang Mai provincial hall when the farmers rejected interference in their affairs.

For all the blatant legal breaches, there has never been a whisper of reprimand or criticism from the UDD leadership. Nor has there been a word of apology. All the incidents appear to have fallen on deaf ears of the UDD leaders.

But deserving of a stronger reprimand over the Pattaya incident are the Pattaya police for their complete failure to provide adequate protection to the prime minister's motorcade and to warn the prime minister's entourage in advance of potential disruption by the protesters.

Still, the worst performers deserving the strongest reprimand are the Chon Buri police in their farcical handling of a suspect caught for allegedly smashing the prime minister's car.

The suspect, Wanchalerm Kulsen, managed to escape from police custody after he was allowed outside the detention cell for a cigarette break.

The disappointing performance of the police in Chon Buri and, in particular, in Pattaya on Tuesday begs a big question about their ability and efficiency to ensure security and safety for the leaders of the Association of Southeast Asian Nations and their dialogue partners from China, Japan, Australia, New Zealand, India and South Korea, who are due in Pattaya this weekend for the annual summit.

The reluctance of Deputy Prime Minister Suthep Thaugsuban, who is in charge of security affairs, to blame the police is understandable as he may not want to further antagonise the police force, many of whom are believed to be still loyal to exiled former prime minister Thaksin Shinawatra.

But he cannot afford to sit idly by and let the lapse in security persist without immediate rectification.

The ugly incident experienced by Prime Minister Abhisit on Tuesday cannot be allowed to repeat itself, especially with our visiting dignitaries in the wake of the red-shirted protesters' threat to disrupt the summit

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

MaiChai.

Det verkar som Du behagar skämta

Citat

" de fredliga och icke-våldsamma rödskjortorna"

30/10 kl 3.30 kastas en bomb mot PAD anhängarna vid bron Makhaw Rangsan

20 /11 kl 3.28 Exploderar en granat vid PAD demonstartionsområde vid Govement House

22/11 två män på motorcyckel kastar en M-79 granar på PAD vakter. En dog 7 skadades.

Ett mycket litet uttdrag om de fredliga "rödtröjorna".

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

MaiChai.

Det verkar som Du behagar skämta

Citat

" de fredliga och icke-våldsamma rödskjortorna"

30/10 kl 3.30 kastas en bomb mot PAD anhängarna vid bron Makhaw Rangsan

20 /11 kl 3.28 Exploderar en granat vid PAD demonstartionsområde vid Govement House

22/11 två män på motorcyckel kastar en M-79 granar på PAD vakter. En dog 7 skadades.

Ett mycket litet uttdrag om de fredliga "rödtröjorna".

Poffa

Ja fy! När dom gula demonstrerade var allt mycket bättre! :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Det bra med det här kan vara att de faranger som annars skulle bli trakasserade av polisen (stoppade i trafiken m.m) slipper det för de har fullt upp med röd-tröjorna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu skrev jag visserligen om "rödtröjornas" angrepp på "gultröjorna" och jag kan lova det fanns fortfarande gott om om poliser som "extraknäckade" genom att trakasera faranger.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nu skrev jag visserligen om "rödtröjornas" angrepp på "gultröjorna" och jag kan lova det fanns fortfarande gott om om poliser som "extraknäckade" genom att trakasera faranger.

Poffa

Heter det inte extraknäckte?

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt SAOL är "extraknäckade" OK, men vad vet  jag . Det var länge sen jag övergav Sverige.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

MaiChai.

Det verkar som Du behagar skämta

Citat

" de fredliga och icke-våldsamma rödskjortorna"

30/10 kl 3.30 kastas en bomb mot PAD anhängarna vid bron Makhaw Rangsan

20 /11 kl 3.28 Exploderar en granat vid PAD demonstartionsområde vid Govement House

22/11 två män på motorcyckel kastar en M-79 granar på PAD vakter. En dog 7 skadades.

Ett mycket litet uttdrag om de fredliga "rödtröjorna".

Poffa

Ja Poffa. Hur var det nu? Var det bättre under de gula protesterna eller helgade ändamålet medlen?

Jens

Link to comment
Dela på andra sajter

"De gule" var och är en extremistgrupp utan något folkligt stöd, eller stöd från något etablerat parti. Jag har inte läst om någon på detta forum som har hyst den minsta sympati för dom och tack och lov så lyckades dom inte uppnå ett enda dyft, utom att förstöra för Thailand.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

"De gule" var och är en extremistgrupp utan något folkligt stöd, eller stöd från något etablerat parti. Jag har inte läst om någon på detta forum som har hyst den minsta sympati för dom...

Hmmm.

Jag skall lägga mig nu. Detta tål att funderas på(läs:lusläsa gamla inlägg). :tommy:

MVH

Jens

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

tack och lov så lyckades dom inte uppnå ett enda dyft

Poffa

Deras demostrationer resulterade i nyval och ny premiärminister. Så de fick väl som de ville i den vevan

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är förvisso ny medlem på detta forum så om någon tidigare hyst någon sympati för "de gule" så kan jag ha missat det.

Dock. Att hålla på demokraterna är inte detsamma som att hålla på "de Gule" även om de har samma hatobjekt nummer 1 -Thaksin.

PAD har dock Mr Newin som hatobjekt nummer 2 och han ingår numera, förvissa bakom kulisserna eftersom han har "rött kort", i regeringen Abhisit. Sagt som en liten förklaring till det minst sagt frostiga förhållandet nellan demokraterna och PAD.

Jag tror att jag ska följa ditt exempel och uppsöka slafen. Här är faktiskt kl 3.11 redan.

Sov Gott

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Deras demostrationer resulterade i nyval och ny premiärminister. Så de fick väl som de ville i den vevan

Näpp det blev inget nyval och det enda som hände var att några som var thaksinanhängare några veckor senare tyckte det verkade bättre att bli anti-Thaksin. Vipps så fick Somchai säga hejdå och Abhistit kunde bilda ny regering tillsammans med Thaksins gamla vänner

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...