Jump to content
IGNORERAD

De röda omgrupperar från Bangkok till Pattaya


Isaan Butterfly

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Hej

Inte medvetet men frågan är hur man har kommit fram till detta exakta antal oskyldiga när som sagt ingen rättsprocess har hållits.

Normalt säger ju dom flesta misstänkta att dom är oskyldiga (även i Sverige) men dom kan ändå bli dömda till straff ändå vid en rättegång.

Jag tycker att det skulle vara svårt att uttala sig säkert om varje enskilt fall, utan att personen går att höra, och om inte polisen får chans att lägga fram sina bevis för motsatsen.

Men återigen visst har oskyldiga drabbats, men hur många var egentligen helt oskyldiga?

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 265
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    39

  • Jive

    20

  • MaiChai

    20

  • Farang

    19

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Quote

Hej

Inte medvetet men frågan är hur man har kommit fram till detta exakta antal oskyldiga när som sagt ingen rättsprocess har hållits.

Normalt säger ju dom flesta misstänkta att dom är oskyldiga (även i Sverige) men dom kan ändå bli dömda till straff ändå vid en rättegång.

Jag tycker att det skulle vara svårt att uttala sig säkert om varje enskilt fall, utan att personen går att höra, och om inte polisen får chans att lägga fram sina bevis för motsatsen.

Men återigen visst har oskyldiga drabbats, men hur många var egentligen helt oskyldiga?

Mvh Isan Lover

Varför har ingen rättsprocess hållits och varför går personerna inte att höra?

Jo, därför att Thaksins patentkur gick ut på att skjuta först och ställa eventuella förhör senare.

Känns lite som att hälla vatten på en gås när man som dig hänvisar till att True Thaksin som en mer pålitlig källa än Amnesty International, Human Rights Watch och FN.

De kom fram till att MINST 1400 av de dödade inte hade någo som helst att göra med knarkhandel.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej MaiChai

Jag är skeptisk eftersom detta förutsätter att polisen har massor av människor anställda som skulle döda utan anledning, nästan för nöjets skull.

Är den Thailändska polisen verkligen sån att dom går runt och skjuter folk i sådana mängder helt utan anledning?

Personligen har jag svårt att tro detta även om det finns rötägg i polisväsendet.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

IL,

så du avfärdar Amnesty, HRW och FN för att du inte tror det finns skjutglada Thailändska poliser?

Bra, då vet vi.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Man får också säga att ganska hårda tag har använts mot knarket i syd amerika och afghanistan, pakistan m.m. av andra demokratiska länder.

Aha... sådana fina demokratier som t.ex Colombia, Nicaragua, Venezuela, Afganistan och Pakistan.

Eller var det några andra demokratier du tänkte på?

Quote

Jag är skeptisk eftersom detta förutsätter att polisen har massor av människor anställda som skulle döda utan anledning, nästan för nöjets skull.

Är den Thailändska polisen verkligen sån att dom går runt och skjuter folk i sådana mängder helt utan anledning?

Personligen har jag svårt att tro detta även om det finns rötägg i polisväsendet.

Så enda anlednigen till att du är skeptisk till alla dessa människorättsorganisationer i just den här

frågan är att det dykt upp några tankar i ditt huvud du själv inte kan svara på?

Vad sägs om att söka lite information, och läsa på lite om vad & hur andra skaffat denna information,

innan du skeptiskt bara sågar den?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Quote

Aha... sådana fina demokratier som t.ex Colombia, Nicaragua, Venezuela, Afganistan och Pakistan.

Eller var det några andra demokratier du tänkte på?

USA t.ex har använt militärt våld i andra länder för att bekämpa narkotika handeln.

Med ganska många dödsfall.

Mvh Isan Lover

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Quote

Men jag tror att dessa siffror som nämns är tvivelaktiga och används som propaganda,

det är mycket möjligt att dom organisationer som redovisar dessa siffror har vilseletts av politiska fiender.

Mvh Isan Lover

FN, Amnesty, HRW m.fl har sakerligen minst 3000-4000 personer anstallda i Thailand. I princip all information som behandlas och ligger till grund for rapporter eller uttalanden och rekommendationer bygger sjalvklart pa eget insamlat material dvs oberoende rapportering.

Att avfarda detta med att de blivit vilseledda ar enormt naivt. Om FN tex. rapporterar om hur flyktingar behandlande i Thailand sa bygger det pa atskilliga besok till lager, detention centres osv. snarare an uppgifter fran myndigheter. Nar det rapporteras till Human Rights Council sa ar det dels rapporter fran staten, fran FN och fran otaliga NGO's som tas med i beaktande.

Vill du lasa mer fran en oberoende kalla sa las -Report of the Special Rapporteur on extrajudicial, summary and arbitrary executions: Summary of cases transmitted to governments and replies received UN Doc. No. E/CN.4/2004/7/Add.1, 24 March 2004, paras 557-558.

Dar gar regeringen ed pa att alla fall skall undersokas och de skyldiga stallas infor ratta. Sa vitt jag vet har ingen blivit atalad annu.

Mai Chai,

Rapporten som publicerades angaende de 1400 dodsfallen var inte det under Surayuds tid eller minns jag helt fel?

IL,

Med ditt resonemang kring USA, COlombia osv sa blir principen vada? Det ar ok att spoa min fru for det gor grannen med sin? Tva fel blir ett ratt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej

 

USA t.ex har använt militärt våld i andra länder för att bekämpa narkotika handeln.

Med ganska många dödsfall.

Mvh Isan Lover

Mvh Isan lover

Jag är ganska övertygad om att USA´s president hamnat bakom lås och bom ifall han gett polisen fria händer att skjuta 2500 misstänkta knarklangare i USA och förmodligen i gaskammaren om det kom fram att 1400 av dessa var oskyldiga.

Hade du tycket det var okej att göra så i Sverige?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Wille,

jag har rapporten någonstans i arkivet, dateringen är 2005 men jag kan inte säga när jag fick den. Det kan vara så att den inte publicerades förrän efter Surayud kom till makten?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Man får inte fängelse om man bombar andra länder t.ex.

När tror du Bush åker in?

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Men om det finns så mycket bevis i Thailand, hos FN,  mfl  internationella organisationer, på att Thaksin är skyldig till dödandet av 1400 oskyldiga personer  2004, som det rapporterats i flera inlägg  ovan, varför har inte någon thailändsk eller internationel domstol tagit upp fallet än idag?  Det har ju gått ca fem år nu.

Då var ju militärkuppen 2006 ganska onödig. Hade man bevis mot Thaksin för mord av 1400 oskyldiga 2004 vore det ju bara att vänta på att någon thailändsk eller internationel domstol dömde honom, så var han ju borta från politiken.

Och varför plockar då inte någon internationel domstol in honom nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej

Man får inte fängelse om man bombar andra länder t.ex.

När tror du Bush åker in?

Mvh Isan Lover

Nu rörde sig väl diskussionen om huruvida det är okej för en premiärminister/president att godkänna att polisen avrättar 2500 MISSTÄNKTA knarklangare utan rättegång. Där en utredning senare visar att 1400 av dem inte hade något som helst att göra med knarkhandel.

Hade Bush gjort detta mot sina egna medborgare hade han varit avrättad nu.

Vi har ju problem med knarkhandel i Sverige också, hade jublat om Reinfeldt eller för den delen Persson gjort samma sak som Thaksin och 1400 oskyldiga dödats?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Citat:

De röda omgrupperar från Bangkok till Pattaya

Detta ovan var trådens andemening, vad PM skriver om är i och för sig intressant men passar inte in i denna tråden, håll er till ämnet i stället. :yes::yes::yes::yes::yes::na::na::na::na: Hoppas jag retar någon nu :Drogar-Mad(LBG): :Drogar-Mad(LBG): :Drogar-Mad(LBG): :Drogar-Mad(LBG): :Drogar-Evil(LBG): :Drogar-Evil(LBG): :Drogar-Evil(LBG): :Drogar-Sick(LBG): :Drogar-Sick(LBG): :Drogar-Sick(LBG): :Drogar-Smoke(LBG): :Drogar-Smoke(LBG): :Drogar-Thinking(LBG): :Drogar-Thinking(LBG): :Drogar-Thinking(LBG):

:Drogar-BigGrin(LBG): gubben :Drogar-BigGrin(LBG):

PS PM=Prime Minister(Statsminister)

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...