Jump to content
IGNORERAD

De röda omgrupperar från Bangkok till Pattaya


Isaan Butterfly

Recommended Posts

Quote

Hej

Gå ut och prata med dom trevliga demonstranterna så får ni höra deras åsikter, det skulle vara bra för debatten på forumet.

Fast jag befinner mig i Sverige så vågar jag nog påstå att det är helt riskfritt, detta är vanligt folk och inga höger extremister som förra gången.

Mvh Isan Lover

Jag kanner redan hur historiskt detta citat kan bli, hade MPR varit lite storre sa skulle jag vilja pasta att Ines Uusman formodligen kunnat se fram emot att antligen bli av med aran som upphovsmakare till Sveriges roligaste/pinsammaste citat  :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 265
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    39

  • Jive

    20

  • MaiChai

    20

  • Farang

    19

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Quote

Vad tyst det blivit på IL.

Har han åkt dit för att prata och vara trevlig med de röda eller ??

Buzzen är ute på moppen med kameran.

Han är nog snart tillbaka med rapport.

Han pratade på mobilen om folk med pinnar och påkar på gatorna.

Inte en enda polis i sikte och heller inga faranger.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

NoBuzz.

Tror Du nu när det är undantagstillstånd i Pattaya, och därmed olagligt med demonstrationer, att "de röda" kommer att avbryta sin aktion ?

Poffa

Undantagstillstånd innebär väl också att media ges begränsade (eller inga) möjligheter att rapportera därifrån? Tur att vi har Buzzen  :im_so_happy:

// Jobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, vad kan man säga om denna soppa annat än som man bäddar får man ligga. Några regeringar senare så kanske man kommer till insikt om att det är folket som måste tillåtas tillsätta och avsätta regeringar och inte som dom senaste åren militären med sina tanks eller olika makteliter via skapande av samhällskaos.

Som jag ser det så bäddade man för dom senaste årens politiska kaos den dag man rullade in tanksen, förbjöd landets överlägset största parti att verka samt bannade dess politiker i 5 år. Man skulle ha överlåtit avsättandet av TRT till väljarna och det eventuella avsättandet av partiledaren Thaksin till domstolarna så hade kanske landet vid det här laget tagit ett kliv framåt i demokratihänseende istället för som nu föreligger, två steg bakåt.

Nu kommer säkert några hävda att TRT faktiskt blev förbjudna för valfusk och att Thaksin hade domstolarna i sin hand och skulle ha klarat sig igenom utan militärens inblandning. Men ok, låt så vara att även mitt scenario hade haft diverse stora svårigheter att brottas mot. Dock inte så stora som dagens situation har. Om man förbjuder det styre folket valt och med olika tveksamma metoder tillskansar sig makten i deras ställe så kan ju vem som helst med arschlet räkna ut att missnöjet pyr. Ska man ta makten på det sättet så måste man nog vara beredd att också kuva medborgarna och då är det väl närmast till hands att i dagsläget börja dela ut automatvapen bland dom 9000 poliserna och beodra dom att flitigt använda avtryckarfingret.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tillbaka nu. :)

Som Jive skrev... inte en polis på sukhumvit eller nere på stan.

Gissar att alla är vid Royal Cliff eller omgrupperas för att stänga alla ut/infarter till Pattis.

Väldigt lugnt på gatorna över huvudtaget, ända tills man kom fram till bron vid Pattaya Dtai

upp till Buddha mountain. Där tog det stopp. Gissar att det är samma vid Thepprasit.

De röda såg ut att vara på väg att skingra sig och skrek saker som att de "vunnit" redan.

De såg otrevligt sura och uppjagade ut och inte alls så trevliga som IL påstår.

Såg inga andra faranger, utan mest sura röingar med påkar, så jag bestämde mig för att

åka hem och ta en fika istället.  :whistle:

Blir nog ingen mästerreporter av mig när jag blir stor.

Tydligen så gäller undantagstillstånd och allmänt mötesförbud för fler än 5 pers.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tillbaka nu. :)

Tydligen så gäller undantagstillstånd och allmänt mötesförbud för fler än 5 pers.

Men om vi kommer hem till dej med en flaska malt, så blir vi ju 6 pers med barnen.

Kan du gömma ett av barnen? :)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag kanner redan hur historiskt detta citat kan bli, hade MPR varit lite storre sa skulle jag vilja pasta att Ines Uusman formodligen kunnat se fram emot att antligen bli av med aran som upphovsmakare till Sveriges roligaste/pinsammaste citat  :yes:

Jo det där var nog "större" än att internet är en övergående fluga :D

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det rådde undanstagstillstånd i Bangkok när PAD höll igång, men det gjorde ingen skillnad.

Kim.

Thailand har den regering som de valde 2007. Om inte om hade varit hade det kanske sett annorlunda ut men dagens regering är faktiskt vald av folket.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

NuBuzz.

I går kväll fick "de röda" lämna över en lista på sina krav till ett ombud för Asea, idag utropar dom sig som segrare eftersom dom har lyckats avbryta mötet.

På gårdagens långa kravlista fanns inte ens den punkten med  :whistle:

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Men om vi kommer hem till dej med en flaska malt, så blir vi ju 6 pers med barnen.

Kan du gömma ett av barnen? :)

Tror bara det gäller om alla pratar samtidigt. Så vi klarar oss nog. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det rådde undanstagstillstånd i Bangkok när PAD höll igång, men det gjorde ingen skillnad.

Kim.

Thailand har den regering som de valde 2007. Om inte om hade varit hade det kanske sett annorlunda ut men dagens regering är faktiskt vald av folket.

Poffa

Jo jag vet att dagens situation bygger på det senaste valresultatet. Jag anser dock att det senaste valresultatet inte tilläts spegla folkets vilja. av många anledningar.

Det håller säkert inte du med om och där kommer vi nog ingen vart genom att diskutera. Därför nöjer jag mig med att konstatera att vi alltså tycker olika.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja

Den dag det går att hålla val på samma sätt som vi har i Skandinavien!!

Skulle många av oss jubla!

Tyvärr saknas detta i Thailand!!

Demokrati vet inte Thailändska politiker vad det innebär!!! 

Pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bagdad bob-IL och ytterligare några forummedlemmar från lag Thaksin har envetet påstått att den sittande regeringen är militärens marionetter och tillsatta av dem.

Om nu så varit fallet hade nog knappast de låtit det som idag hänt fått hända.

Att man i Thailand utan några större problem kan ta sig in på det hotell där stora delar av Asiens politiska topp finns utan att stoppas. Ja det hade knappast hänt om militären hade varit de som i verkligheten styrt via nuvarande regering.

Sedan läste jag det mest genomkorkade inlägg jag någonsin sett på detta forum, när IL säger att man skall gå ut och tala med de röda och på detta sätt se att de är snälla och alldeles vanligt folk.

De påkförsedda rödtröjor som för ca 1 timma sedan i Jomtien misshandlade frugans 14 åriga kusin samt hans flickvän, snodde deras motorbike och drog iväg på den, de var inte så sugna på att prata.

Runt händelsen stod ett hundratal röda och jublade åt händelsen antar att de är representabla för ILs snälla röda.

Har dessutom hänt ett flertal liknande incidenter de sista timmarna och lokalbefolkningen börjar nu beväpna sig för att försvara sig mot de snälla röda.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jo jag vet att dagens situation bygger på det senaste valresultatet. Jag anser dock att det senaste valresultatet inte tilläts spegla folkets vilja. av många anledningar.

Förstår inte riktigt det där. Fick folk inte rösta? Röstade folk inte som dom ville?

Vilken var den vilja som inte speglades?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Förstår inte riktigt det där. Fick folk inte rösta? Röstade folk inte som dom ville?

Vilken var den vilja som inte speglades?

B la så var landets tidigare överlägset största parti förbjudet att delta och alla dess ledande politiker bannlysta i 5 år. Det kriminella, desperat ihopsatta krafs till ersättare var helt enkelt inte ett lika angenämt röstalternativ, det fattar väl alla. Vem fan vill t ex rösta på en skurk som Samak?

Och nu har man tvingats ombilda sig en tredje gång. Suck!

Kan väl passa på att meddela att jag skiter fullständigt i om demokraterna eller thairakthai regerar landet. Thaksin eller Abhisit är helt likgiltigt för mig. Det enda jag bryr mig om är sättet dom tar sig till makten på. Personligen önskar jag att folkets vilja ska få råda, oavsett vem eller vilka som då hamnar vid makten.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kan väl passa på att meddela att jag skiter fullständigt i om demokraterna eller thairakthai regerar landet. Thaksin eller Abhisit är helt likgiltigt för mig. Det enda jag bryr mig om är sättet dom tar sig till makten på. Personligen önskar jag att folkets vilja ska få råda, oavsett vem eller vilka som då hamnar vid makten.

Jag hänger med Kim här!  :yes:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vem fan vill t ex rösta på en skurk som Samak?

Till exempel dom som inte vill rösta på en tjuv som Thaksin kanske?  :neutral:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Till exempel dom som inte vill rösta på en tjuv som Thaksin kanske?  :neutral:

Thaksin var en tjuv, helt korrekt, dock en populär sådan. Och den tjuven skulle domstolarna ha satt åt, inte generalerna. Nu kanske det i praktiken hade varit svårt i ett så genomkorrupt land som Thailand och den maktkamp som då stod för dörren. Men jag vill nog hävda att ingenting blir bättre av militärkupper eller att förbjuda partier för vad någon enskild politiker gjort sig skyldig till, vare sig det gäller röstköp i sin hemprovins eller matlagning i teve.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Demokrati kan inte betyda att folket i form av en pöbel med valfri färg på skjortan kan gå ut och byta regering efter önskemål

Om inte landet lär sig att respektera den enskildes röst och ser till att röstning kan ske efter individens egen vilja kan det inte bli något som ens kommer i närheten av demokrati i Thailand

Att en domstol dömer folk för valfusk och bannlyser dom från att delta i politisk aktivitet ser jag som ett klart sundhetstecken och ljus i tunneln för landet. Nuvarande sittande regering kom till efter en sådan domstols åtgärder mot valfuskare

Om inte folket kan respektera domstolars utlåtande är det riktigt illa ställt med landet som demokratisk och modern stat

Sedan kan IL och hans "gelikar" påstå vad som helst om att rika, militärer, kungen och polisen kontrollerar/styr det ena eller andra

Inget av det som hänt den senaste tiden tyder på att varken kung, rika, militär eller polis försöker lägga sig i och styra utvecklingen i landet

Skulle möjligen vara den "rike" Thaksin då som eldar på massorna med en hejdlös massa bathingar för att uppnå sina personliga mål med att få tillbaka sin makt, sina beslagtagna pengar och sin rättsimmunitet

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Det ar intressant hur vissa vagrar overge overtygelsen om att det som ledde fram ill 2007 ars valresultat knappast kan beskrivas som god demokratisk ordning samtidigt som andra vagrar inse att valet andock var ett demokratiskt val och dess resultat bor respekteras och allt annat ar ett steg bakat.

For ovrigt ar det ocksa intressant att se hur sa pass sma sarintresse-grupper som tex UDD eller PAD kan lamsla ett helt land. 100,000 demonstranter utslaget over 60+ miljoner vad blir det - ca 1/600 del av befolkningen eller 1/100 i Bangkok - jo de har brett folkligt stod, det ar tydligt  :52:

Quote

Men jag vill nog hävda att ingenting blir bättre av militärkupper eller att förbjuda partier för vad någon enskild politiker gjort sig skyldig till, vare sig det gäller röstköp i sin hemprovins eller matlagning i teve.

Kloka ord, men vissa menar ju att vissa plagor kommer man inte at utan att aderlata hela kroppen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kim

Domstolarna försökte sätta dit Thaksin redan 2001 har jag för mig. Han förlorade nått mål och åkte på böter i miljonklassen även i dollar räknat. Hans svar var att han inte behövde betala för han var rik och hade makt. Underförstått ett hot ifall någon skulle försöka ge sig på honom. (ifall jag nu inte är felunderättat, finns mycket skitsnack i det landet)

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vem fan vill t ex rösta på en skurk som Samak?

Tyckte inte "landets tidigare överlägset största parti" att folk skulle rösta på Samak?

Om det partiet representerade en majoritets vilja så ser jag inte varför det senaste valresultatet

inte speglade folks vilja.  Något stämmer inte riktigt i den ekvationen.. eller hur?

Vid tillfället för valet hade en hel del av Thaksins tramsigheter blivit uppenbara för folket.

Vad får dig att tro att folk inte ändrat uppfattning?

Jag håller självklart med om att kuppen var förkastlig. Men jag är inte så säker att jag tycker att

Abhisit tillsats på ett felaktigt sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Demokrati kan inte betyda att folket i form av en pöbel med valfri färg på skjortan kan gå ut och byta regering efter önskemål

Korrekt, men dom gulas framgångar har förstås bäddat för ett liknande försök av dom röda. Som man bäddar.

Skandal var det redan då dom gula lyckades avsätta den då valda regeringen. Nu finns det visserligen en del här som hävdar att de gula inte hade något att göra med att PPP upplöstes, men det får stå för dom. Jag tror deras betydelse var helt avgörande.

För att inte tala om vilken skandal det var då militären avsatte den då valda regeringen.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

En bra lörning är att Thaksin och hans 10 närmaste fick en.

Akut blyförgiftning och därmed var av banan!

Med det vore synd om blyet!

Dom bör sitta i finkan på vattan och bröd.

pigge01 

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...