Jump to content
IGNORERAD

De röda omgrupperar från Bangkok till Pattaya


Isaan Butterfly

Recommended Posts

Det drar ihop sej i Pattaya.

Stora mängder rödskjortor har idag och ikväll invaderat Pattaya och grupperat sej på olika strategiska platser.

TV rapporterar att långa karavaner är på väg från Bangkok och väntas till Pattaya under natten och morgondagen.

Jag bor i Pattayas utkant och vågar inte försöka bege mej in till stan.

Det ser riktigt otäckt ut.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 265
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    39

  • Jive

    20

  • MaiChai

    20

  • Farang

    19

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det rapporteras nu också bråk mellan röda - gula - bruna.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det rapporteras nu också bråk mellan röda - gula - bruna.

Är Sverige-Demokraterna där?

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kollar man på videon kan man se minst två poliser som står brevid och inte gör ett smack. Skulle vara intressant att få veta vilka direktiv de har att gå efter...

Sådärja!!! Nu börjar det hända grejjer!! Mer sånt! :)

Detta med att poliser inte gör något beror kanske på direktiv uppifrån i rådande läge,

men är väldigt vanligt även i andra sammanhang.

Man väntar på att ett brott ska begås innan man ingriper.

När jag bodde på  Soi Bongkot i Pattis hade vi en thairestaurang mittemot vårt hus.

Restaurangen ägdes av en Thai i 30-års åldern som hade en fru och mia noi.

Gräl uppstog dem emellan en kväll på parkeringen framför restaurangen inför ögonen på

en större massa gäster och en av dem började vifta med pistol varpå polis ringdes.

Polisen kom men gjorde som gästerna - stog vid sidan av och tittade på medan man

väntade på vad som skulle hända. Den som höll pistolen sköt ihjäl de andra två och

sedan sig själv. Tragiskt men vanligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Är Sverige-Demokraterna där?

Nä, jag syftade på de tafatta pojkarna med de bruna korvskinnen.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag bor i Pattayas utkant och vågar inte försöka bege mej in till stan.

Kom igen! Vi drar ut och tar en bärs och kollar vad som händer!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kom igen! Vi drar ut och tar en bärs och kollar vad som händer!

Nä fy fan, det får bli lite raketforskning ikväll. :)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nä fy fan, det får bli lite raketforskning ikväll. :)

Ok. Glöm inte att sterilisera dig ordentligt när du labbar med grejjerna - det är skit med grus i maskineriet.

Ska du ha röd eller gul rymddräkt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ok. Glöm inte att sterilisera dig ordentligt när du labbar med grejjerna - det är skit med grus i maskineriet.

Ska du ha röd eller gul rymddräkt?

Det var faktiskt en röd rymddräkt till så sent som igår, så nu får det bli en blekgul.

Skall först experimentera lite med en ny bränsleblandning, som är gjord på malt.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Gå ut och prata med dom trevliga demonstranterna så får ni höra deras åsikter, det skulle vara bra för debatten på forumet.

Fast jag befinner mig i Sverige så vågar jag nog påstå att det är helt riskfritt, detta är vanligt folk och inga höger extremister som förra gången.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Aladdin Sane

Quote

Hej

Gå ut och prata med dom trevliga demonstranterna så får ni höra deras åsikter, det skulle vara bra för debatten på forumet.

Fast jag befinner mig i Sverige så vågar jag nog påstå att det är helt riskfritt, detta är vanligt folk och inga höger extremister som förra gången.

Mvh Isan Lover

Suck ! Den här mannen måste vara hjärntvättad. Eller är han kanske ett troll?

Link to comment
Dela på andra sajter

När man hör hur IL uttalar sig börjar man mer och mer tro på UFO:n och Aliens för han måste komma från en annan planet

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Självklart förtjänar Thailand och övriga världen ett rättsamhälle, jag skrev inget om att inte tyckte det. Men det går ju tydligen att vända och vrida på allt folk skriver här.

 

Alla kan inte känna till allt om allting. Jag hade ingen som helst aning om att 1400 oksyldiga strök med. Jag är djupt ledsen att det hände.

Jag har inte tid att sitta och leta artiklar om allt angående Thailand, och jag är ingen duktig debatör heller. Så jag kommer att hålla truten i fortsättningen om känsliga ämnen.

Nu ska jag sprätta den första pilsnern den här påsken och önskar alla EN RIKTIGT GLAD PÅSK!

// Jobbe

No problem Jobbe, tyvärr så är inte allting i Thailand svart eller vitt, eller i det här fallet rött eller gult. Läser du på lite om Thaksin och hans tid vid makten kommer du att finna populism, maktmissbruk, korruption och en oerhörd disrespekt för mänskliga rättigheter.

Men det är fakta du bara finner om du väljer att öppna båda dina ögon och öron för de fakta som faktiskt föreligger.

Skål och glad påsk på dig!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Håller med Isanlover.

Di röde är säkert bara vanliga glada snälla songkranfirande medborgare.

Snart börjar vattenkriget i Pattis.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Quote

No problem Jobbe, tyvärr så är inte allting i Thailand svart eller vitt, eller i det här fallet rött eller gult. Läser du på lite om Thaksin och hans tid vid makten kommer du att finna populism, maktmissbruk, korruption och en oerhörd disrespekt för mänskliga rättigheter.

Men det är fakta du bara finner om du väljer att öppna båda dina ögon och öron för de fakta som faktiskt föreligger.

Skål och glad påsk på dig!

I dina ögon gjorde Thaksin ngt gott för Thailand eller var det bara negativa saker  :jester:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej

Gå ut och prata med dom trevliga demonstranterna så får ni höra deras åsikter, det skulle vara bra för debatten på forumet.

Fast jag befinner mig i Sverige så vågar jag nog påstå att det är helt riskfritt, detta är vanligt folk och inga höger extremister som förra gången.

Mvh Isan Lover

Du är tamejfan helt otrolig, IL!

Så här är det just nu:

En ny gruppering med mörkblå skjortor har bildats i Pattaya.

Dessa försöker vädja till de röda att lämna Pattis, så att business kan komma tillbaka till normal. De menar att de röda lamslår hela Pattaya och hindrar dem för att tjäna till sitt uppehälle.

De röda har svarat med att kasta hemmagjorda bomber mot de mörkblå.

Vissa av delegaterna (Kina, Korea bl a)) i ASEA-mötet har föreslagit att mötet skall avbrytas.

Turister vågar inte lämna sina hotellrum.

I detta läget föreslår IL att man skall gå ut och prata med de trevliga rödskjortorna. :kort:

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Trist med de olika grupperingarnas brist på förståelse för varandras åsikter, demokrain sitter tyvärr i gevärspipan och plånboken i detta av så många av oss älskade land. troligen en tidsfråga innan pipan talar igen, men visst tyckte i alla all jag att det kändes lite lugnare under/efter den senaste kuppen, såg inga masstransporter av oliktänkande till fängelsehålor. Kanske en kupp idagsläget skulle, med löfte om demokratiska val, få parterna att ingå någon slags vapenvila. Kanske en önskedröm men det på tiden att även Thailändare, såväl politiker som risbönder öppnar ögonen för världen bortom Siam.

Det som nu sker i Pattaya liknar jag med det som skedde i Göteborg för några år sedan, hoppas bara polis o militär inte använder mer våld än vad nöden kräver.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det som nu sker i Pattaya liknar jag med det som skedde i Göteborg för några år sedan, hoppas bara polis o militär inte använder mer våld än vad nöden kräver.

Baa

"Polisen" i Pattaya är passiva åskådare. De har inte en susning om hur de skall hantera situationen.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Baa!

På vilket sätt liknar du göteborgshändelserna med detta?

Är du här och ser vad som händer?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Quote

Trist med de olika grupperingarnas brist på förståelse för varandras åsikter, demokrain sitter tyvärr i gevärspipan och plånboken i detta av så många av oss älskade land. troligen en tidsfråga innan pipan talar igen, men visst tyckte i alla all jag att det kändes lite lugnare under/efter den senaste kuppen, såg inga masstransporter av oliktänkande till fängelsehålor. Kanske en kupp idagsläget skulle, med löfte om demokratiska val, få parterna att ingå någon slags vapenvila. Kanske en önskedröm men det på tiden att även Thailändare, såväl politiker som risbönder öppnar ögonen för världen bortom Siam.

Det som nu sker i Pattaya liknar jag med det som skedde i Göteborg för några år sedan, hoppas bara polis o militär inte använder mer våld än vad nöden kräver.

Baa

Tycker det ar extremt osmakligt hur du glorifierar militarkupp som eventuell losning. "Demokratiska val" under en militarledd regim - galet naivt att tro.

En ny kupp skulle backa utvecklingen igen och Thailand skulle fa borja om fran ruta ett.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den akuta frågan är:

Hur skall en upptrappning förhindras och av vem?

Stora folkmassor i kombination med hemmagjorda bomber är inte bra.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej

Gå ut och prata med dom trevliga demonstranterna så får ni höra deras åsikter, det skulle vara bra för debatten på forumet.

Fast jag befinner mig i Sverige så vågar jag nog påstå att det är helt riskfritt, detta är vanligt folk och inga höger extremister som förra gången.

Mvh Isan Lover

Det var tydligen en del lokala om tog dig på orden IL och gick ut för att ptara med de trevliga röda, för säkerhets skull iklädda neutrala blåa skjortor, gick inget vidare...

http://www.nationmul...irts-in-Pattaya

Samsipsam,

Thaksin har gjort en hel del bra för Thailand vilket jag också poängterat i många inlägg, men bara för att man gör en sak bra så får man inte ta sig ett "frikort" som Thaksin gjorde och ändra lagar till egen förmån, förfölja fri media, hota kritiker, avrätta 1400 oskyldiga i jakt på 900 skyldiga osv.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Thai protesters gather at summit

http://news.bbc.co.u...fic/7993360.stm

Thai anti-government protesters are demonstrating in the beach resort of Pattaya, the location of an Asean regional summit.

The BBC's Jonathan Head says most protesters are still in Bangkok, but those who have reached Pattaya seem simply to want their voices heard.

Thai PM's car hit by protesters

http://news.bbc.co.u...fic/7989023.stm

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Protests cause summit postponement

http://www.bangkokpo...Pattaya-protest

The foreign ministers of China, Japan and South Korea postponed a meeting at the Asian summit in Pattaya on Saturday morning after Thai red-shirt protesters blockaded their hotel, officials said.

Hundreds of demonstrators calling for the resignation of Prime Minister Abhisit Vejjajiva prevented the Japanese minister's car from entering the venue in the beach resort of Pattaya, reporters said.

Violence was in the air. Red-shirted protesters confronted police and so-called "blue shirts" who support the government. The UDD crowd brandished Molotov cocktails and slingshots, as police fought to held the two sides apart....

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tycker det ar extremt osmakligt hur du glorifierar militarkupp som eventuell losning. "Demokratiska val" under en militarledd regim - galet naivt att tro.

En ny kupp skulle backa utvecklingen igen och Thailand skulle fa borja om fran ruta ett.

Inte vet jag hur Du kan tolka att jag GLORIFIERAR en militärkupp och inte tycker jag att det är demokratiskt heller, även om jag bor i Udon så kan jag faktiskt tänka själv och ha egocentriska åsikter, precis som alla andra i ett fritt forum, äger ju inga risfält så jag kan faktiskt både läsa och skriva.

Ur rent humanitärt perspektiv, hur många skadades under den senaste kuppen? Hur många tror Du med din insikt i Thailands inrikespolitik skulle skadas alt. dödas om hulliganerna från båda lägren släpptes helt fria?

Jag har aldrig och kommer aldrig att glorifiera militärstyre men om alla tyckte som Du så vore det ju ingen kris och denna tråd skulle inte finnas, så kom inte och lägg ord i min mun fler gånger är Du snäll.

Baa

Jämförelsen med Göteborg:

Handfallna och oinformerade poliser och aspiranter som inte gjorde ett smack förrän det redan urartat, inte några andra jämförelser.

Jag är naturligtvis inte i Pattaya utan i Udon där vi, trots att det ligger i Issan har direktsänd TV. :crazy:

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...