Jump to content
IGNORERAD

År Månader Veckor i Los


svampen

Vad är lagom tid i Los  

54 röster

  1. 1. Vad är lagom tid i Los

    • 2-3 veckor
      5
    • 1 mån
      12
    • 3 mån
      10
    • 3-6 mån
      13
    • 6+
      12
    • 12 mån bor i Los
      7


Recommended Posts

Ja har suttit o räknat hur mycket tid man spenderat i Thailand till dagens datum 35 mån ungefär ja har blivit en del under årens lopp!

 

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev svampen:

Ja har suttit o räknat hur mycket tid man spenderat i Thailand till dagens datum 35 mån ungefär ja har blivit en del under årens lopp!

 

Jag har nog just passerat 35 månader.

Hoppas på många fler.

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev stjp8729:

Hej :)

 

Jag har badat en gång i Thailand, men har bott/bor två gånger i Thailand. Så svarade "12 mån bor i Los".

 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Jag brukar ta ett dopp på julafton, vare sig det behövs eller ej.

Link to comment
Dela på andra sajter

..svarade 6mån+, men helst av allt vill jag bosätta mig där vilket är mitt mål.

Har dock som längst varit 1 månad vilket var alldeles för kort tid tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Svarade 3-6 månader eftersom det är planen om några år när ekonomin tillåter det och huset är byggt. Våra resor nu varar 2-3 veckor. Total tid i Thailand är 7-8 månader.

Spoiler

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har hittills spenderat totalt åtta månader i Thailand. Jag kommer att fortsätta att besöka landet ca sex veckor årligen för att om tio år spendera 3-4 månader varje vinter i LOS. Om inget totalt oförutsett händer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns i Thailand 180 dagar om året, (från oktober till slutet av april).  Det har jag gjort sedan 2008.

En dansk som ber om ursäkt för hans konstiga svenska

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har bott här i drygt 20 år men jag valde alternativet "3-6 månader", det vore nog mest lagom. November till februari i Thailand och juni-augusti i Sverige. Däremellan kan man flytta runt mellan Australien och södra Europa med några avstickare till Japan, Maldiverna, Sydafrika, Sydamerika och USA. Ungefär så.

 

Lite dyrt och opraktiskt men låter trevligt. I realiteten siktar vi på att om en 5-6 år bo 6-8 månader i Thailand och 3-4 månader i Sverige samt kanske 1 månads resande

 

Thailand är schysst och bra värde för pengarna men 12 månader om året? Nej, det kommer jag aldrig vilja bo här. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Atom:

Jag har bott här i drygt 20 år men jag valde alternativet "3-6 månader", det vore nog mest lagom. November till februari i Thailand och juni-augusti i Sverige. Däremellan kan man flytta runt mellan Australien och södra Europa med några avstickare till Japan, Maldiverna, Sydafrika, Sydamerika och USA. Ungefär så.

 

Lite dyrt och opraktiskt men låter trevligt. I realiteten siktar vi på att om en 5-6 år bo 6-8 månader i Thailand och 3-4 månader i Sverige samt kanske 1 månads resande

 

Thailand är schysst och bra värde för pengarna men 12 månader om året? Nej, det kommer jag aldrig vilja bo här. 

Låter fint men beror på resurser.

 

Har man bott i norden hela sitt liv och har ont både här och där så föredrar jag värmen i Thailand när jag går i pension.

 

Kan jag göra utflykter till andra asiatiska länder ibland så är jag nöjd.

 

Nordiska länderna har jag nog av men den nordiska våren och sommaren kan vara fin... som detta år... även mitt sommarhus vid havet...

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...