Jump to content
IGNORERAD

Bra Tandläkare i Korat sökes


fiskarn

Recommended Posts

Som rubriken lyder så åker jag ner till Thailand före jul och blir kvar i en månad och har en plan att besöka en  tandläkare i vanlig ordning.. I normala fall så brukar jag bara göra rengöring av tänderna och det kan de flesta göra men den här gången så planerar jag att dra ut en visdomstand. Oftast så är det bara någon sköterska som gör jobbet med rengöringen, utdragning av tänder så är det tandläkare som gör jobbet. 

 

Är det någon som har tipps om någon bra tandläkare i Korat???

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev fiskarn:

Som rubriken lyder så åker jag ner till Thailand före jul och blir kvar i en månad och har en plan att besöka en  tandläkare i vanlig ordning.. I normala fall så brukar jag bara göra rengöring av tänderna och det kan de flesta göra men den här gången så planerar jag att dra ut en visdomstand. Oftast så är det bara någon sköterska som gör jobbet med rengöringen, utdragning av tänder så är det tandläkare som gör jobbet. 

 

Är det någon som har tipps om någon bra tandläkare i Korat???

För två år sedan drog jag ut en visdomstand  utan problem. Tandläkare i 50 års åldern. Jag parkerade bilen vid Datavaruhuset, gick sedan över gångbron. Där är hans klinik. Minns ej namnet.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev fiskarn:

Som rubriken lyder så åker jag ner till Thailand före jul och blir kvar i en månad och har en plan att besöka en  tandläkare i vanlig ordning.. I normala fall så brukar jag bara göra rengöring av tänderna och det kan de flesta göra men den här gången så planerar jag att dra ut en visdomstand. Oftast så är det bara någon sköterska som gör jobbet med rengöringen, utdragning av tänder så är det tandläkare som gör jobbet. 

 

Är det någon som har tipps om någon bra tandläkare i Korat???

Prova här nedan såmfår du säkert flera vettiga svar.

http://www.korat-farang.com/forum/index.php

 

Eller på någon engelskspråkig Koratgrupp på FB

https://www.facebook.com/groups/koratexpats/

 

Själv har jag använt tandläkaren på vårt allmänna sjukhus i byn, riktigt bra förvånande nog.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag går alltid till St. Marys sjukhus Nära Big C och Terminal 21. Dom har även tandläkare och vi brukar få komma samma dag om man ringer på morgonen.

Det funkar givetvis att gå dit och boka tid.

St. Marys är troligen Korats bästa privata sjukhus.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade en tråd om tandläkare i Korat-Farang forumet och det ser ut som att jag ska kunna hitta en. Men det var dåligt med addresser till ställerna mest vägbeskrivning. Men jag kanske får ta frun till hjälp för hon hittar i Korat. Så jag tror att det ska kunna lösa sig 😉 

 

Har dock ingen lust att bli medlem där då min engelska är sådär. Får med mig cirka 70% av det som jag läser.

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Dannep4:

Ta mitt råd! till Big C och Terminal 21 hittar väl alla? 

 

Ska gå förbi och kolla 😉 Är ju alltid i de krokarna i alla fall några gånger. Var in till Tandläkaren inne i Terminal 21 och där går jag inte in igen. Men sjukhuset är nog säkert bätte. Tackar för tippset...

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev fiskarn:

Ska gå förbi och kolla 😉 Är ju alltid i de krokarna i alla fall några gånger. Var in till Tandläkaren inne i Terminal 21 och där går jag inte in igen. Men sjukhuset är nog säkert bätte. Tackar för tippset...

Vi brukar alltid få komma samma dag vi ringer dit. Det är inte osannolikt att du får komma in direkt du går dit och frågar.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Dannep4:

Vi brukar alltid få komma samma dag vi ringer dit. Det är inte osannolikt att du får komma in direkt du går dit och frågar.

Frun viste precis vart det låg så det blir en tur dit...

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2018‎-‎11‎-‎27 at 00:48, skrev Dannep4:

Jag går alltid till St. Marys sjukhus Nära Big C och Terminal 21. Dom har även tandläkare och vi brukar få komma samma dag om man ringer på morgonen.

Det funkar givetvis att gå dit och boka tid.

St. Marys är troligen Korats bästa privata sjukhus.

 

Hur är prisnivån? Skall till Korat i Januari eller Februari.

Jag gick till Bangkok Hospital i Chantaburi och det blev dubbla priset mot vad jag senare betalat hos privata tandläkare i Pattaya. Mycket nöjd med hennes arbete, kliniken ligger på Cental Pattaya road nära Sukomvit road.

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska redogöra priset efter mitt besök någon gång i januari. planen är rengöring och utdragning av en tand, om det blir något mer får tandläkaren bedöma...

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev born41:

Hur är prisnivån? Skall till Korat i Januari eller Februari.

Jag gick till Bangkok Hospital i Chantaburi och det blev dubbla priset mot vad jag senare betalat hos privata tandläkare i Pattaya. Mycket nöjd med hennes arbete, kliniken ligger på Cental Pattaya road nära Sukomvit road.

Born41

Har du lite mer exakt adress och evn.namn. letar efter en ny tandis då min gamla lagt av.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig nyttjat någon tandläkare i Korat utan var gång gått till Dental i  Deas.

Är mycket nöjd med prissättningen och kvalitten på hennes arbete.

Ibland gör hon lite extra som jag inte tror behövs, sist la på lite fyllning på två tänder som hon lagat tidigare för dom var lite nedslitna. 

Undersökning, borttagande av tandsten samt fylla på 2 tänder kostade en svindlande summa av 1000 kr.

Har tidigare gjort en brygga samt 4 tandkronor. mitt käkben är inte starkt nog för ett inplantat.

 

Nackdelen är att jag "tvingas" stanna i Pattaya i några dagar.😉

Ligger på Central Pattaya road förbi Foodlan på vänster sida om man går i riktning från havet.

Skylten på trottoaren är orange. Tidigare låg det en bank mittemot på andra sidan gatan men den var nerlagd sist jag var där.

Tidigare hade dom en egen hemsida men numer finns dom bara på fasebook. Har deras telefonnummer hemma men är nu i Göteborg en vecka. Skall försöka komma ihåg att återkomma med ett telefonnummer. Jag ringer en vecka i förväg så hon ger mig en tid.

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2018‎-‎12‎-‎02 at 11:15, skrev born41:

Hur är prisnivån? Skall till Korat i Januari eller Februari.

Jag gick till Bangkok Hospital i Chantaburi och det blev dubbla priset mot vad jag senare betalat hos privata tandläkare i Pattaya. Mycket nöjd med hennes arbete, kliniken ligger på Cental Pattaya road nära Sukomvit road.

Born41

För undersökning rengöring och polering brukar det bli ca: 500 Baht. Någon gång har dom även bytt ut en plomb och då landade det på runt 1000 Baht.

Min fru dog ut en tand för ett par år sedan. Minns inte vad det kostade. Men det var inga stora pengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...