Jump to content
IGNORERAD

Gov't should dissolve House to ease tension: academic


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Quote

Thaksin har i sin iver att bli premiärminister ytterligare fördjupat den redan tidagare djupa klyftan mellan Isan/NorraThailand och Centrala/Södra Thailand.

Tyvärr är inte Abhisit mannen som kan överbrygga klyftan eftersom han i Isan/Norra Thailand anses vara en representant för "andra sidan".

Om det har någon betydelse ?

Thaksin har tagit korruptionen till aldrig förr skådade höjder och har inget som helst intressa av att försöka ena landet.

Abhisit tror jag , trots vissa blygsamma försök, inte lyckas ena landet.

Det är i alla fall "billigare" för landet att ha den inte helt genomkorrupta Abhisit vid rodret så han får min röst.

Poffa

Jag tror inte att protesterna nödvändigtvis har så mycket med Thaksin att göra. Jag tror att detta är någonting nytt. Abhisit kan vara ytterst obetydlig i det stora hela. Jag tror heller inte ett dugg på att Abhisit står för något nytt inom kampen mot korruption. Upp till bevis Abhisit! säger jag. Har jag fel så är jag glad :wai:

Jens

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 32
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Poffa

    7

  • RoiET

    4

  • MaiChai

    3

  • noBuzz

    2

Mest aktiva i denna tråd

Quote

PAD anklagade för nån vecka sen regerigen för att ta emot emot mutor från Kings Power. Låter inte som några kompisar direkt.

Och varför röstar en mycket stor majoritet av folket söder om Bangkok på demokraterna, både "fattiga" bönder och folk i städerna, om det vore "militärens parti" ? ( Se karta i inlägg ovan)

Fattar Dom inte sitt eget bästa ?

Var någonstans kan jag läsa att Demokraternas skulle vara militärens parti, som Du skriver ?

Poffa

Förmodligen på TrueThaksin som IL har som sin favorit källa.

Den här regeringen är odemokratiskt tillsatt eftersom det största partiet PPP/Pheu Thai inte är med, men på frågan om vi är lika odemokratiska i Sverige eftersom det största partiet i valet 2006, Socialdemokraterna, inte är med i Sveriges regering fick jag inget svar.

Sen med tanke på hur militären gått fram i södra Thailand, där förövrigt enligt all tillgänglig statistik thailands fattigaste medborgare finns, låter det märkligt att de skulle rösta på "Militärens" parti?

Men fakta och sådant som kommer från de intelektuella betyder jack-shit i en by på landsbygden i Issan, där man föredrar en propaganda site som True Thaksin,

Att sen en överväldigande majoritet av Thailändarna är trötta på både gula och röda är ett faktum som sällan diskuteras.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Av dom 21 provinser där uppror mot marionett regeringen är faktiskt en av dom i södra nämligen Satun provins. 

Och att en majoritet av folket är trötta på läget i landet tror jag också, men vad ska dom göra?

Tror ni att militärens parti avgår frivilligt?

    Red-shirt rallies found in 21 provinces: Interior Ministry

The red shirts are holding rallies in 21 provinces to support the main demonstration in Bangkok, the Interior Ministry said in a report on Thursday.

In the North, the rallies are in eight provinces, Chiang Mai, Chiang Rai, Lamphun, Lampang, Phayao, Nakhon Sawan, Nan and Phetchabun.

In the Northeast, the red shirts are rallying in 11 provinces, Si Sa Ket, Sakon Nakhon, Mukdahan, Nong Khai, Nong Bua Lamphu, Nakhon Phanom, Kalasin, Yasothorn, Roi Et and Udon Thani.

The Central Region has one rally in Nakhon Pathom. And the South's only rally is in Satun.

The ministerial report said upcountry red shirts were not planning to travel to the capital.

The Nation

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Quote

Hej

Av dom 21 provinser där uppror mot marionett regeringen är faktiskt en av dom i södra nämligen Satun provins. 

Och att en majoritet av folket är trötta på läget i landet tror jag också, men vad ska dom göra?

Tror ni att militärens parti avgår frivilligt?

    Red-shirt rallies found in 21 provinces: Interior Ministry

The red shirts are holding rallies in 21 provinces to support the main demonstration in Bangkok, the Interior Ministry said in a report on Thursday.

In the North, the rallies are in eight provinces, Chiang Mai, Chiang Rai, Lamphun, Lampang, Phayao, Nakhon Sawan, Nan and Phetchabun.

In the Northeast, the red shirts are rallying in 11 provinces, Si Sa Ket, Sakon Nakhon, Mukdahan, Nong Khai, Nong Bua Lamphu, Nakhon Phanom, Kalasin, Yasothorn, Roi Et and Udon Thani.

The Central Region has one rally in Nakhon Pathom. And the South's only rally is in Satun.

The ministerial report said upcountry red shirts were not planning to travel to the capital.

The Nation

Mvh Isan Lover

Sa for att ett par hundra manniskor demonstrerar i en provins sa ar den "Thaksintrogen". Sa bara for att de har 1 Maj-tag i Taby sa ar det en sosse-kommun da eller med samma logik.

Ditt prat om marionettregering, militarparti osv ar onekligen underhallande men om du vill tas pa allvar (naja) sa kanske du skall fundera med att ge nagon som helst anvisning till nagon som helst kalla (slakten raknas inte).

Jag kan sjalv ifragasatta det som hande under de sista dagarna under PAD-demonstrationerna och tycka att militarens icke-ingripande hade kunnat ses som en "passiv militarkupp". Dock sa foll ju inte PPP pga av det utan de upplostes som parti pga valfusk. Att ifragasatta dels EC och dels domstolsvasendet kan aven vara pa sin plats. Men det gor du ju bara nar det passar dig - inte konsekvent.

Nar du pratar om militaren sa kanske du skall ta bladet fran munnen och skriva vem/vilka du egentligen menar - for till och med i byn vet man vem militaren ar trogen eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

"Sanningen" är att IL inte kan ta bladet från mun.

Han vet nämligen inte tillräckligt mycket för att kunna svara på frågorna han får.

Och han vet att om han någon gång faller för frestelsen att försöka skina med någon politisk

bybriljans så framkommer det rätt snart att han inte har en aning om vad han pratar om.

Därav denna tystnad och obevekliga svarsvägran.

Undantaget den dagliga propagandatimmen förstås. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Om man som relativt välutbildad svensk på fullt allvar påstår att man inte ens vet vilket parti som har militärens och domstolarnas stöd, så skulle det behövas många och långa diskussioner.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej

Om man som relativt välutbildad svensk på fullt allvar påstår att man inte ens vet vilket parti som har militärens och domstolarnas stöd, så skulle det behövas många och långa diskussioner.

Mvh Isan Lover

För oss lite obildade, kan du inte delge oss lite fakta om detta ämne. Gärna uppbackat av lite oberoende källor. Nej, True Thaksin är inte en oberoende källa.

I 21 provinser har det hållits demonstrationer till stöd för Thaksin, av totalt 75 provinser. Det betyder att 54 provinser är emot Thaksin enligt det sätt att räkna som du förespråkar. Har han då stöd av "alla" i Thailand som du hävdar?

Sen är ju frågan varför gick inte Samak och Somchai med på samma krav från intellektuella om att upplösa parlamentet och utlysa nyval när PAD krävde samma sak från maj till november 2008?

Nu är det okej att kräva det enligt dig men inte innan?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej

Om man som relativt välutbildad svensk på fullt allvar påstår att man inte ens vet vilket parti som har militärens och domstolarnas stöd, så skulle det behövas många och långa diskussioner.

Mvh Isan Lover

IL,

Sabaidee!

Det enda jag påstår är att du inte vet vad du pratar om. Vilket jag finner konstigt då du

uppgivit att du bott i Thailand i 20 år. Hur är det möjligt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...