Jump to content
IGNORERAD

Men du är ju inte sån...är du?

MaiChai

Recommended Posts

Fick agera wingman åt en gammal kompis i Sverige i helgen som träffat en ny tjej och han ville att jag skulle följa med så att hennes kompis inte skulle känna sig som ett tredje hjul.

Jag ställde upp trots att jag insåg att det skulle bli dansband och dansbandsmusik,

Lasse Stefanz var det som spelade och jag erbjöd mig att köra - kan inte dansa varken nykter eller full så det var lika bra att vara nykter.

Nåväl, vi träffas i radhuset som en av de frånskilda kvinnorna bodde i, lite mat och värmning och jag noterade en viss distanserad stämning från damen - Eva -  som skulle vara min partner - nåväl, jag var bara social i största allmämhet och såg till att assistera min polare i hans försök att landa sin dam - min var jag måttligt intresserad av och noterade som sagt en viss kyla från hennes sida.

Okej, mat och dryck slank ner, vi åkte till Ekebo och var där i ett par timmar medan de dansade och jag försökte dansa, vi hade alltsom allt ganska roligt. Jag släppte av min polare och hans dejt hemma hos honom och skulle släppa av Eva hemma hos henne när hon något överraskande bjöd in mig.... Jag tänkte att det var märkligt men sade ja. Jag bor inte så längt från henne så jag kan alltid gå hem efteråt.

Nåväl, vi satte oss i soffan och hon spelade lite musik - tack gode gud för att det inte var mer dansbandsmusik - och sen öppnade hon upp sig om mig!

-Jag måste be om ursäkt sa hon, jag trodde att du var en så där du vet. Vad då för en sån där sade jag? Du vet, en sån där äcklig gubbe som åker till Thailand och knullar småflickor.

Jasså sade jag, varför trodde du det? Jomen det är sånt man hör ju. Hör från vem? Hon skämdes för att hennes förtfattade bild av män som åker till Thailand krossades lite, det hon och hennes vänninor har slagit fast när det dykt upp en man i deras egen ålder med en thaitjej vid sin sida.

Jag frågade henne om hon känner någon thaitjej med en svensk man, det gjorde hon inte erkände hon. Men hon skulle aldrig kunna tänka sig att åka till Thailand.

Jasså, varför inte undrade jag? Hon hade hört om svenska män med barn på stränderna och män med unga thaitjejer på hotellen och hon trodde inte hon skulle klara av att se det

Jag påpekade då för henne att det kunde vara barnens styvpappa som lekte med barnen på stranden, ska han inte kunna få göra det? Ifall det varit jag som lekt med dina barn på stranden i Thailand så hade du eller någon annan svensk kvinna ju inte reagerat för att vi har samma hudfärg. Hon hade inte tänkt på det från den synvinkeln

Jag gjorde sedan ett test med henne, bad henne gissa åldern på ett par thaitjejer jag känner med hjälp av bilder - hon gissade fel på alla. I snitt låg hon 10 år fel, en tjej som är 38 trodde hon var 25. Asiatiska kvinnor åldras annorlunda än svenska kunde vi konstatera.

Jag frågade henne om Nid, den tjej i Thailand som jag har haft ett ganska långt förhållande med - hur gammal är hon? 42 sade hon, fel hon är 51 och alltså 2 år äldre än mig. Hon tittade länge på fotot och sade sen - är du säker?

240634404_dd6e8d97-b58f-4e1f-aa23-739f966022d42.thumb.jpg.29294d85c0fd7af07d6517a31f985d44.jpg

Jag och "gamlingen" Nid firar Valentines i februari - det är skönt att vara den unge i ett förhållande... 

Hur som helst satt vi där och pratade länge och jag krossade nog de flesta av hennes förutfattade meningar om Thailand - hon krossade väl en och annan fördom jag hade om ensamstående medelålders kvinnor i Sverige också och när jag skulle traska hem på nattkvisten så sade hon att det hade varit en mycket trevlig och lärorik kväll för henne, för du är ju inte en sån...

Frågan nu till alla MPR medlemmar - hur reagerar kvinnor i Sverige när ni presenterar er som jobbandes/boendes i Thailand?

Blir det usch och fy direkt och alla fördomar kommer upp och/eller tar ni chansen att upplysa dem om Thailand, thailändskor och allt annat de kan ha fått om bakfoten?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Tack så mycket för att du tar dig tid för allt du gör, vill ja säga framförallt.

Har själv inte vart så värst attackerad utav detta då det endast skiljer 10 år imellan oss, o ja e jäkligt snygg 😁

skämt o sido. Frugan tycker oftast att hon blir annorlunda behandlas utav personer från inom EU som tycker dom är bättre värda än andra, detta gäller ej Svenskar.

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...