Jump to content
IGNORERAD

Thai air Tg 960-961


Leni

Recommended Posts

Hej!

Vi sitter och snackar om Thai air.

Jag vet att dom dagligen flyger från bla, Sverige och jag förmodar dom flesta stora flygplatser i Europa och Världen.

Betyder det att det är 2 plan som är låsta för att transportera exempelvis Svenskar eller byter planet namn beroende på sträckan, men då räcker inte dygnets timmarna till om vi räknat rätt.

Eller skuttar dom runt på andra jobb under uppehållet tills nästa avgång?

 

Någon som kan förklara?

Många plan blir det😀

Link to comment
Dela på andra sajter

960 eller 961 på väg dit.

tvärtom på väg hem, håller inte på vilken

Skitplan, bra personal

 

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Flyger över datumgränsen 

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Leni:

Hej!

Vi sitter och snackar om Thai air.

Jag vet att dom dagligen flyger från bla, Sverige och jag förmodar dom flesta stora flygplatser i Europa och Världen.

Betyder det att det är 2 plan som är låsta för att transportera exempelvis Svenskar eller byter planet namn beroende på sträckan, men då räcker inte dygnets timmarna till om vi räknat rätt.

Eller skuttar dom runt på andra jobb under uppehållet tills nästa avgång?

 

Någon som kan förklara?

Många plan blir det😀

Om du på flightradar24 kollar en flight kan du se vilket specifikt plan som använts. Du kan du välja att att se vllka rutter detta specifika plan har kört.

Att Scorpio skriver 960/961 har inget med vilket plan som fysiskt flyger, det är bara flightnummer....

 

Exempel nedan för planet HS-TKX

 

26134496_Skrmavbild2018-11-16kl_21_43_46.png.cd67578f4322e490882ea509cec6ec9b.png

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev scorpio63:

Flyger över datumgränsen 

Okay... försök igen! Var är datumgränsen? Och hur får du ARN-BKK (TG961) och BKK-ARN (TG960) att passera den. 

 

Stekarn har visat ett bra sätt att koll vilken fysisk kärra man åker med. 

 

@Knasen kan säkert redogöra för hur lång turn around som behövs. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är 2 plan som går på bkk-arn t.ex TG 960 och TG 961  dom möts någonstans över turkmenistan--afganistan

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev husse:

Det är 2 plan som går på bkk-arn t.ex TG 960 och TG 961  dom möts någonstans över turkmenistan--afganistan

Nu snackar du flighter, se tabellen ovan så går det specifika planet HS-TKX och en dag till STO och annan dag på London så den dagen är det

ett annat plan som kör BKK-STO.

 

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade snabbt nu på flightradar. 

Under senaste veckan har flight TG961 haft fem olika maskiner. 

HS-TKX

HS-TKU

HS-TKY

HS-TKQ

HS-TKP

 

Routing av flygplan är ett enormt pussel. Ibland kommer samma kärra ofta. Ibland mer sällan. Beror ju på flygtiden, turn-around och övriga rutter. 

 

I tabellen ovan som @M33 postade ser man att den kärran gått på London, Stockholm, Hanoi, Chiang Mai och Phuket under senaste dagarna. 

 

Flygbolagen vill ju optimera med så mycket flygtid som möjligt på varje maskin. På marken tjänas det inga pengar. 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är 2 plan som går på bkk-arn t.ex TG 960 och TG 961  dom möts någonstans över turkmenistan--afganistan
Två plan som flyger sträckan helt klart. Men det går inte att klara att vända kärran inom 24 timmar, dvs att flyga fram och tillbaka på ett dygn. Så det går åt mer än två flygplan för att flyga rutten. Thai står ca 8 timmar på marken i Stockholm dessutom. I Bangkok landar man på morgonen och åter efter midnatt, där används planen under tiden för att köra andra sträckor dock till skillnad från Stockholm.

Att få ihop det pusslet kräver sin man.

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev apknug:

Två plan som flyger sträckan helt klart. Men det går inte att klara att vända kärran inom 24 timmar, dvs att flyga fram och tillbaka på ett dygn. Så det går åt mer än två flygplan för att flyga rutten. Thai står ca 8 timmar på marken i Stockholm dessutom. I Bangkok landar man på morgonen och åter efter midnatt, där används planen under tiden för att köra andra sträckor dock till skillnad från Stockholm.

Att få ihop det pusslet kräver sin man.

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
 

30 timmar vänder dom kärran på bkk-arn--arn-bkk

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...