Jump to content
IGNORERAD

Då är den "oskyldiga" Annika Östberg hemma, fy fan

gubben4906
 Dela

Recommended Posts

http://www.aftonblad...ticle4852628.ab

http://www.aftonblad...ticle4855207.ab

http://www.aftonblad...ticle4855164.ab

Jag tycker det är för jäkligt att hon får komma loss från fängelsestraffet i USA där hon är dömd för mord. Hon är säkert ute inom 6 månader till 1 år. Jag vet att man nån gång ska ha sonat sina brott.

:wai: gubben :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Dela på andra sajter

• Svar 132
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• svarten

10

• Herr Chang

9

• pigge01

6

• Farang

6

Mest aktiva i denna tråd

Guest Isan Lover

Hej

Såg ett TV program om henne för en del år sedan, och det var hennes dåvarande pojkvän som mördade.

Hennes enda inblandning verkade vara att hon var med på platsen.

Och stämmer det så har hon ju redan suttit inne alldeles för lång tid.

Mvh Isan Lover

Dela på andra sajter

Hon hjälpte killen att ladda geväret som han sköt polisen med

Förtår inte att det kan vara en så jävla stor nyhet i alla tidningar och tv att hon

kommer hit nu och kostar skattebetalarna 2000:-/dygn

Hon hade gott fått varit kvar i USA

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222

Dela på andra sajter

Hej!

Jag är lite dåligt insatt i fallet..men vad jag hört och läst

var hon inne i "missbrukarsvängen" vilket iofs inte är något

försvar. Men alla bör få en 2:a chans tycker jag.

Vi har det iaf ganska bra!

Dela på andra sajter

Hennes kille sköt sig själv innan dom kunde gripa honom så då vart hon ensam kvar och fick ta all "skit" för det hennes drogade kille gjort

Hon är enbart dömd till medhjälp till mord och 28 års fängelse för det är med svenska mått mätt extremt lång tid

Det är de mördades (barägare och polis) barn som tvärvägrat att hon skall få ett tidsbestämt straff

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Det är tydligen inte en så nyanserad bild av hennes handlingar som presenterats i svensk press och media.

28 år är dock en väldigt lång tid.

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

klart hon ska få en andra shans som alla har rätt till, hon har suttit inne i 28 år, hon är ju trots allt en SVENSK medborgare. Att man kan tycka att det är (FY FAN) att hon kommer tillbaka till sverige och ska sitta av en tid i svenskt fängelse på oss svenska skattebetalare, den åsikten kan jag inte acceptera , lite medmänsklighet kan man ju ha.Hon var trots allt inte den som sköt barägaren och polisen, det var ju hennes pojkvän och båda var "höga",sen att han var så jäkla feg så att han tog livet av sig, gjorde att Annika fick ett högt straff, och när dom tog in henne för förhör då var hon fortfarande påtänd av droger, så det förhöret skulle inte påbörjas förränn hon hade var på avtändning? enligt den dokumentär som sändes för några år sen. 

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Hon är garanterat inte vit som snö och i relation till det brott hon begått så har hennes 28år i fängelse betalt det.

Sen vad är det för kostnad egentligen att ta hem henne?? Det är ingen summa att tala om i förhållande vad vi slänger ut på andra människor som kommer till detta land och "snikar" på vårat godtyckliga system.

Dela på andra sajter

http://www.aftonblad...ticle4852628.ab

http://www.aftonblad...ticle4855207.ab

http://www.aftonblad...ticle4855164.ab

Jag tycker det är för jäkligt att hon får komma loss från fängelsestraffet i USA där hon är dömd för mord. Hon är säkert ute inom 6 månader till 1 år. Jag vet att man nån gång ska ha sonat sina brott.

Nu är du ute på ett kraftigt felspår Gubben!! :kort::kort::kort:

Ett avtal är ett AVTAL ocH det ska hållas!

Att de dumma USA inte kan lära sig detta är galet!

Sverig sänder tillbaka Thaitejer som dömts till Långa straff,

till Bangkok när överklagande tiden är utgången!!

Varför ska vi betala för utläningar i finkan???

Nej verkställ utvisningen så kvikt som möjligt

Det är våra Skattepengar!!

pigge01

PS/ Herr Chang lägg denna tråd i grupp!!

Off Topic

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Dela på andra sajter

Har just ingen åsikt om Annika Östbergs vara eller icke vara i Sverige. Men hörde på radion igår att hon även är dömd för ett tidigare dråp i San Fransisco. Och enligt dubbelmordsdomen så har pojkvännen som sköt bara agerat som marrionett åt Annika. M a o skjutit för att hon bett honom göra det.

Han sköt sig för övrigt inte, som hävdas i tråden, utan hängde sig i häktet/fängelset innan rättegången.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

Jag är lite dåligt insatt i fallet..men vad jag hört och läst

var hon inne i "missbrukarsvängen" vilket iofs inte är något

försvar. Men alla bör få en 2:a chans tycker jag.

Hon var inte påverkad då morden utfördes.

Dela på andra sajter

jag tänker bara på Arklöv som var dömd för mord och tortyr i Bosnien den tog vi hem och släppte ut han så att han kunde döda två poliser med nackskott.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Dela på andra sajter

Men hörde på radion igår att hon även är dömd för ett tidigare dråp i San Fransisco. Och enligt dubbelmordsdomen så har pojkvännen som sköt bara agerat som marrionett åt Annika. M a o skjutit för att hon bett honom göra det.

Om det stämmer så är det så typiskt svenskt, att hjälpa förövarna!

Dela på andra sajter

ja det stämmer att hon suttit inne för dråp tidigare ,hon skylde ifrån sig då med ,

*1972 knivmördades en man i hennes lägenhet. Östberg erkände brottet och dömdes 1974 till villkorlig dom i 5 år för dråp. Östberg hävdar att hon erkände ett brott hon inte begått för att hjälpa sin dåvarande pojkvän. Erkännandet ifrågasätts även av en utredning kring brottet*

http://sv.wikipedia.ka_%C3%96stberg

Om ditt problem går att lösa.behöver du inte oroa dig.

Om ditt problem inte går att lösa.är det ingen idé att du oroar dig

Dela på andra sajter

Man undrar när media kommer engagera sig lika mycket för att få de livstiddömda

Tony Olsson och Andreas Axelsson frigiven eller få ett tidsbestämt straff.

Dom sitter också inne för mord som någon annan begått.

Men detta är väl knappast som intresserar medielobbyn för att kvalificera sig för det

kan man inte vara en vit heterosexuell man.  :whistle:

//K

I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Dela på andra sajter

ja det stämmer att hon suttit inne för dråp tidigare ,hon skylde ifrån sig då med ,

*1972 knivmördades en man i hennes lägenhet. Östberg erkände brottet och dömdes 1974 till villkorlig dom i 5 år för dråp. Östberg hävdar att hon erkände ett brott hon inte begått för att hjälpa sin dåvarande pojkvän. Erkännandet ifrågasätts även av en utredning kring brottet*

http://sv.wikipedia.ka_%C3%96stberg

Redan 1974 skulle de duma USA utvisat henne på livstid!!

En icke medborgare ska utvistsas vid brott!!

Det är det bästa ett land kan göra.

pigge01

Dela på andra sajter

Ja, jag litar mer på Leif GW Persson än på de så kallade journalisterna.

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Dela på andra sajter

Ja, jag litar mer på Leif GW Persson än på de så kallade journalisterna.

Ja han är bra!

Men vad skiljer på att skjuta en Polis eller en riktig medborgare??

Där har han fel!!

Inte ett enda dugg!!

Alla är lika värda!

pigge01

Dela på andra sajter

Man undrar när media kommer engagera sig lika mycket för att få de livstiddömda

Tony Olsson och Andreas Axelsson frigiven eller få ett tidsbestämt straff.

Dom sitter också inne för mord som någon annan begått.

Men detta är väl knappast som intresserar medielobbyn för att kvalificera sig för det

kan man inte vara en vit heterosexuell man.  :whistle:

//K

Finns nån i Eritrea har jag för mig,  som media intresserar sig för.

Sexuell läggning vet jag inte, svensk tror jag,  men vit är han iaf inte.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Dela på andra sajter

Finns nån i Eritrea har jag för mig,  som media intresserar sig för.

Sexuell läggning vet jag inte, svensk tror jag,  men vit är han iaf inte.

mvh GD

En av tre räcker för att kvalificera sig... men man blir lite orolig varför det är så lugnt

om för mord ex livstidsdömde Joy Rahman som nuförtiden spenderar sin tid fängelse i

Bangladesh misstänkt för anstiftan till mord är det inte dags för Reinfeldt att få "hem" honom?

eller är alla upptagen med Annika och Dawit?

Kanske läge för omröstning vilken man tror kommer "hem" först av Dawit eller Rahman  :whistle:

//K

I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Dela på andra sajter

Ja han är bra!

Men vad skiljer på att skjuta en Polis eller en riktig medborgare??

Där har han fel!!

Inte ett enda dugg!!

Alla är lika värda!

pigge01

Där tycker jag du är ute och cyklar, självklart ska det vara livstid för Polismord, något annat straff finns inte. Poliser gör ett jobb för staten och då ska de också skyddas i lagen så att det ska vara livstid.

:nono: gubben :nono:

Dela på andra sajter

Där tycker jag du är ute och cyklar, självklart ska det vara livstid för Polismord, något annat straff finns inte. Poliser gör ett jobb för staten och då ska de också skyddas i lagen så att det ska vara livstid.

:nono: gubben :nono:

Nej och åker Nej!!

En Polis är lika med alla andra som jobbar.

det är då samma straff inga undantag!!

Ett liv är ett liv!!

Är du polis?

pigge01 

Dela på andra sajter

Svår fråga detta...

Ska det vara strängare straff för mord av en polis än för mord av en icke-polis?

Ja, säger jag. Polisen representerar den lag och ordning som vi har i ett civiliserat samhälle. Att mörda en polis är även att attackera denna lag och ordning. Vi begär en hel del av de som väljer att bli poliser. Deras lön är det väl inget speciellt med.

Någon som vill tillbaka till stenåldern?

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...