Jump to content
IGNORERAD

Flygplan evakueras pga Durian


acarls

Recommended Posts

Frukten durian är bannlyst i kollektivtrafiken i flera asiatiska länder.

Ett bagage med frukten durian, eller "frukternas konung" och "världens mest illaluktande frukt" som den också kallas, skapade högljudda protester bland resenärerna på ett plan i Indonesien förra veckan. 

Trots att väskan låg i bagageutrymmet kunde passagerarna känna den distinkta fruktlukten i kabinen, och krävde att frukten togs av planet innan avgång.

 

Sriwijaya Air-flighten mot Indonesiens huvudstad Jakarta från Bengkulu evakuerades på måndagen förra veckan.

En passagerare hade checkat in över två ton durian och lukten som fyllt kabinen skapade protester bland de andra resenärerna, innan avfärd.  

– Redan när jag gick på plant kände jag durianluften, säger passageraren Amir Zidane

 

Protester mot durianer på plan

Frukten är bannlysts på en del hotell i Sydostasien och i kollektivtrafiken i bland annat Sinagapore på grund av dess starka genomträngande doft som luktar även när skalet är på.

Att frukten med två smeknamn, "frukternas konung" och "världens mest illaluktande frukt", är tillåten på Sriwijaya Airs plan – om den är paketerad på rätt sätt – hindrade inte passagerarna från att kräva att bagaget med frukt skulle av planet, innan avgång.  

Enligt Amir Zidane argumenterade och bråkade flera passagerare med besättningen innan de slutligen fick sin vilja igenom, rapporterar Express. 

Frukten åkte till slut av planet som kunde lyfta en timme efter utsatt tid.

 

Källa

https://www.expressen.se/allt-om-resor/flyg-1/passagerare-tog-med-frukt-plan-fick-evakuera/

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar hur fan hen lyckades checka in denna väska( OBS singularis) innehållandes 2 ton durian...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-11-08 at 10:54, skrev Benriach:

Undrar hur fan hen lyckades checka in denna väska( OBS singularis) innehållandes 2 ton durian...

Dåliga engelska kunskaper på Expressens redaktion.

Källan dom hänvisar till så är det 3ton cargo :)

 

The cause of the awful stench was a huge supply of durian fruit which was travelling in the cargo hold on the Indonesian flight.

Durian is the stinkiest fruit in the world  - and three tonnes of it were due to be transported on Sriwijaya Air aircraft.

 

https://www.express.co.uk/travel/articles/1042007/flights-travel-news-aeroplane-smells-durian-fruit

 

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-11-08 at 10:54, skrev Benriach:

Undrar hur fan hen lyckades checka in denna väska( OBS singularis) innehållandes 2 ton durian...

Ica´s guldkort förmodligen😎

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...