Jump to content
IGNORERAD

Logga ut från iCloud


ReKa

Recommended Posts

Blåste om en iPhone 6s som ska säljas. Läser nu andra annonser där det står att telefonen är utloggad från iCloud. 

 

Måste man göra det? Vad händer om man inte har gjort det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du inte gör det kan aldrig någon annan aktivera telefonen med sitt Apple-id

 

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Tallviking:

Om du inte gör det kan aldrig någon annan aktivera telefonen med sitt Apple-id

 

 

Ok. Tusan också. Så jag måste alltså installera den, logga in och ut på iCloud och sen blåsa om den igen?

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev ReKa:

Ok. Tusan också. Så jag måste alltså installera den, logga in och ut på iCloud och sen blåsa om den igen?

Japp. Tror ev det räcker om du loggar in på icloud och tar bort den under "hitta min iPhone" men är inte helt 100 på att det räcker

 

https://www.icloud.com/

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Lämnade in en iPad på reparation, och fick efter ett par timmar veta att jag måste logga ut från "hitta min idi*tapparat" som vi aldrig loggat in på, inte iCloud heller...

 

Varför???

Det behövdes byta skärm, hur svårt kan det vara?

Det visade sej tydligen vara för jobbigt, så vi fick en ny...

iDi*ter.

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Tommy:

Lämnade in en iPad på reparation, och fick efter ett par timmar veta att jag måste logga ut från "hitta min idi*tapparat" som vi aldrig loggat in på, inte iCloud heller...

 

Varför???

Det behövdes byta skärm, hur svårt kan det vara?

Det visade sej tydligen vara för jobbigt, så vi fick en ny...

iDi*ter.

 

 

MVH

Brukar du lämna in din bil på verkstan låst och utan att ge dom nyckeln också ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

iCloud suger, gjort för att man ska tvingas betala för mer utrymme, det som är fritt räcker inte på långa vägar.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Soengsang:

iCloud suger, gjort för att man ska tvingas betala för mer utrymme, det som är fritt räcker inte på långa vägar.

Det är väl ungefär samma med alla mobilplattformar att deras gratis molnlagring bara räcker för att "komma igång"

 

Men ingen tvingar dig ju att använda den väl ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Tallviking:

Det är väl ungefär samma med alla mobilplattformar att deras gratis molnlagring bara räcker för att "komma igång"

 

Men ingen tvingar dig ju att använda den väl ?

Förvisso, men iCloud tvingas du nästan på vid nyinstallation av telefon, en ovan användare vågar kanske inte att hoppa över det steget, då frågan återkommer om du verkligen vill göra det.

 

Och du får endast 5gb fritt vilket inte räcker för en normal användare, på Google får du 3gr så mycket fritt, och påtvingas inte på samma sätt.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

Brukar du lämna in din bil på verkstan låst och utan att ge dom nyckeln också ?

Nej du allvetande guru, jag tänkte att de kunde byta en trasig skärm utan att ens behöva starta paddan.

Sen orkade de ju inte ens börja skruva utan ersatte den på försäkringen, så varför behövde den låsas upp, men framför allt varför visste de inte att den behövde vara upplåst när jag lämnade in den?

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tommy:

Nej du allvetande guru, jag tänkte att de kunde byta en trasig skärm utan att ens behöva starta paddan.

Sen orkade de ju inte ens börja skruva utan ersatte den på försäkringen, så varför behövde den låsas upp, men framför allt varför visste de inte att den behövde vara upplåst när jag lämnade in den?

 

 

MVH

Det står i alla beskrivningar jag läst när man lämnar in en iPhone/iPad att man skall ha kopplat loss den från iCloud och man skall ha tagit backup på allt i den

 

Detta beror på att som just i ditt fall dom ofta byter ut enheten helt och den trasiga skickas bak i leden och repareras samt raderas helt och går tillbaka i supporten som "utbytesenhet" till någon annan

 

Har man då inte kopplat loss den från iCloud kan dom aldrig "återanvända" den som planerat

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev Tallviking:

Det står i alla beskrivningar jag läst när man lämnar in en iPhone/iPad att man skall ha kopplat loss den från iCloud och man skall ha tagit backup på allt i den

 

Detta beror på att som just i ditt fall dom ofta byter ut enheten helt och den trasiga skickas bak i leden och repareras samt raderas helt och går tillbaka i supporten som "utbytesenhet" till någon annan

 

Har man då inte kopplat loss den från iCloud kan dom aldrig "återanvända" den som planerat

Har du kvar Nokian?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev audirs2:

Har du kvar Nokian?

Nej den är borta sedan länge

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

Nej den är borta sedan länge

Aha,ligger på Nokia gravgården.

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Då var det gjort. Men döm av min förvåning att det behövdes ett sim-kort vid konfigurationen. Det var fan konstigare än att behöva logga ut från iCloud 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev ReKa:

Då var det gjort. Men döm av min förvåning att det behövdes ett sim-kort vid konfigurationen. Det var fan konstigare än att behöva logga ut från iCloud 😉

Surrade med en som vet lite om mobiler, han sa att det ligger en jäkla massa saker på den till synes genomskinliga plastbiten! Gäller bara att veta vart man puttar in ström i den så händer det saker enligt han!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev audirs2:

Surrade med en som vet lite om mobiler, han sa att det ligger en jäkla massa saker på den till synes genomskinliga plastbiten! Gäller bara att veta vart man puttar in ström i den så händer det saker enligt han!

Jaså? Ok, där hade jag önskat att det var som Android, dvs att det går att konfigurera luren utan sim. Men det är väl det enda som jag tycker Android är bättre på också. ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-11-07 at 06:48, skrev Soengsang:

iCloud suger, gjort för att man ska tvingas betala för mer utrymme, det som är fritt räcker inte på långa vägar.

9 spänn / månad för 50gb måste svida, dags att börja flyga med finnarna snart?

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev M33:

9 spänn / månad för 50gb måste svida, dags att börja flyga med finnarna snart?

Du har en poäng där......

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-11-07 at 12:48, skrev Soengsang:

iCloud suger, gjort för att man ska tvingas betala för mer utrymme, det som är fritt räcker inte på långa vägar.

 

On 2018-11-07 at 13:18, skrev Tallviking:

Det är väl ungefär samma med alla mobilplattformar att deras gratis molnlagring bara räcker för att "komma igång"

 

Men ingen tvingar dig ju att använda den väl ?

Vad är det ni lagrar egentligen?

Själv har jag problem med att radera allt innan damen hinner se mina dumheter. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...