Jump to content
IGNORERAD

Coop Mer bättre än ICA kortet?


Herluf

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Iakttagaren:

Mankan, du begår grundläggande logiska misstag i din argumentation.

 

 

Jag skall nu en sista gång metodisk och i all välvilja försöka förklara det för dig:

 

 

·       Alla inlägg/resonemang bygger på en kontext eller sammanhang som gäller då författaren gör sitt inlägg eller presenterar sitt resonemang.

·       Författaren har dessutom alltid prioritet och tolkningsföreträde avseende sina egna inlägg/resonemang, i synnerhet om kontext, motiv och avsikt.

·       Aven omfattning, djup och vald metod är upp till författaren och inte läsaren.

·       Kausalitetens tidsförlopp (korrekt händelsekedja) måste respekteras.

 

 

Detta är grunderna i en civiliserad konversation och de överges inte lättvindigt utan att det blir problem for gruppen/forum.

 

 

Vad du gör ar att du gärna rycker undan resonemang, metod och slutsatser ur sitt ursprungliga sammanhang och ger sken av ett felaktigt händelseförlopp. Du bryter alltså mot diskussionsregler enl. ovan och normala anständighetskrav.

 

 

Ett exempel:

Du säger ” Jag accepterar din jämförelse men inte din slutsats som uppenbarligen bara byggdes på ett alternativ som kanske inte är det mest fördelaktiga…”.

 

 

Jag vet att min jämförelse inte “byggdes på ett alternativ som kanske inte är det mest fördelaktiga”. Jag har heller aldrig påstått det. Varför skulle jag göra det när jag hade helt andra avsikter med mitt inlägg?

 

 

Jag har gång pa gång upplyst dig att jag i mitt inlägg inte hade tagit hänsyn till det i ditt tycke mest fördelaktiga alternativet för banköverföring (vilket i nuläge ingen vet vilket det är och ännu mindre har bevis på att det också är bäst i alla sammanhang) utan på ett alternativ (ICA) som är aktuellt för mig som inläggsförfattare eftersom jag har tillgång till det och manga års erfarenhet med det. Dessutom handlar tråden om just ICA-kort (läs ämnesrubrik).

 

 

 

Du fattar tydligen inte att det inläggsförfattaren som bestämmer inriktning, omfattning, metod och ordval på sina inlägg utifrån dennes intention och motiv när den skrivs och inte du.

 

 

Att du kommer med ett annat upplägg i efterhand, dvs efter inlägget redan har postats, och börjar kritisera att ”din nya ide” inte har fatt gehör i inlägget, är ju bara pinsamt.

 

 

Hade det inte varit bättre att du hade bett mig att göra en ny jämförelse i enlighet med dina önskemål efter du har fått ”din nya ide”?

 

 

Eller, helt enkelt, varför gör du inte själv det som du vill att andra skall göra för dig och som du dessutom vill ha utfört innan du har kommunicerat dina ”önskemål”. Och sedan kritiserar du andra att de inte har tagit hänsyn till dina ”önskemål”. Vilken jävla soppa!

 

 

Förstår du inte att du rent logiskt och moraliskt har hamnat i en ohållbar situation?

 

 

De flesta människor respekterar reglerna ovan sa gott de kan och bryter bara mot dem vid enstaka tillfällen, när de ar upprörda eller provocerade av en liten grupp som sätter regelbrott och övergrepp i system för att hota och provocera.

 

 

Återstår några rötägg som tror sig få några futtiga fördelar genom att gång på gång bryta emot dessa regler. En del gör detta systematiskt och t.o.m. medvetet. Det ser vi ofta i politiken där de utnyttjar att andra i gruppen inte har följt hela händelseförloppet eller inte är insatta i sakfrågor/detaljer.

 

 

 

Och så har vi alltid några som lever i en annan realitet och tror att hela universum kretsar kring dem och deras föreställningar, känslor och motiv som de nu har för stunden. De tror att alla kan läsa deras önskemål och tolka deras intentioner, helst i förväg. De är i regel harmlösa eftersom de oftast inte har uppsåt och kapacitet att skada andra i nämnvärd omfattning. Till dessa räknar jag dig, Mankan. Var glad för det.

Ha ha ha ha du är bara för mycket. Hade det inte enklare att bara erkänna att din Jämförelse inte var rättvis istället för att skiva detta långa inlägg men sen massa nonsens? 🤣

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 286
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Iakttagaren

    48

  • Herluf

    36

  • Mankan

    28

  • apknug

    28

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Citat
40 minuter sedan, skrev Mankan:

Ha ha ha ha du är bara för mycket. Hade det inte enklare att bara erkänna att din Jämförelse inte var rättvis istället för att skiva detta långa inlägg men sen massa nonsens? 🤣

 

En ekonomisk jämförelse är varken rättvis eller orättvis.

 

 

Den kan bara vara korrekt eller felaktig mot bakgrund av valda jämförelseobjekt, data och metoder.

 

 

Den som väljer dessa jämförelseobjekt och metoder är inläggets författaren och inte läsaren.

 

 

Acceptera detta och gå vidare.

 

Ändrades av Iakttagaren
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-11-06 at 09:45, skrev Iakttagaren:

Det har du naturligtvis rätt i, men nu har jag på den svenska sidan bara att välja mellan SEB och ICA. Andra svenska bankers avgifter och överföringsupplägg resulterar i andra ”brytpunkter” men de kommer ändå att ligga i samma storleksordning (>60,000 THB gissningsvis) jämfört med tex. FOREX/AEON. M.a.o. överföringar från svenska banker lönar sig bara vid överföring av större belopp.

 

Det var mitt genomgående huvudbudskap, inte att i detalj jämföra det bästa alternativ for bank-till-bank-överföring med det bästa alternativ for cash-uttag med svenska kort. För detta krävs flera parametrar som jag i nuläge inte har tillgång till utan de får så småningom komma fram via inlägg från medlemmar med andra bankförbindelser och erfarenheter.

 

 

Dessutom frågade du ju bara hur jag hade kommit fram till en specifik siffra i ett tidigare inlägg. Det redogjorde jag för dig rätt sa utförligt och omfattande enl. min mening.

Saken var egentligen klar och accepterad från min sida med ditt svar här ovan men tydligen hade jag trampat på någon öm tå som du och apknug inte kunde acceptera. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

Saken var egentligen klar och accepterad från min sida med ditt svar här ovan men tydligen hade jag trampat på någon öm tå som du och apknug inte kunde acceptera. 

Slog mig på en tå häromdagen, men det var inte du som trampade på den. Det hade varit orättvist att påstå.

 

Men ok, Mankan, du anar kanske att jag är ganska generöst med att dela med mig och är det någon som har en fråga eller önskemål så är jag inte den sista med att bjuda på med det som jag vet, kan och har erfarenhet av. Det är så de allra flesta ser på och minns mig.

 

Tyvärr drar detta också, tillsammans med mitt sätt att skriva, nästan helt automatiskt alla jantisar (Jante-anhängare) på plan, precis som de följde sömndrycken en oemotståndlig magnetisk kraft.

 

Låt inte dras med i denna destruktiva spiral, utan dra istället nytta av mina ofta positiva och välmenta initiativ.

 

Det är alldeles gratis och utan krav på motprestationer.

 

Det enda jag kräver är ett anständigt, fair och hederligt bemötande.

 

Välkommen till fortsatt positiv utbyte!

Ändrades av Iakttagaren
Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Iakttagaren:

Slog mig på en tå häromdagen, men det var inte du som trampade på den. Det hade varit orättvist att påstå.

 

Men ok, Mankan, du anar kanske att jag är ganska generöst med att dela med mig och är det någon som har en fråga eller önskemål så är jag inte den sista med att bjuda på med det som jag vet, kan och har erfarenhet av. Det är så de allra flesta ser på och minns mig.

 

Tyvärr drar detta också, tillsammans med mitt sätt att skriva, nästan helt automatiskt alla jantisar (Jante-anhängare) på plan, precis som de följde sömndrycken en oemotståndlig magnetisk kraft.

 

Låt inte dras med i denna destruktiva spiral, utan dra istället nytta av mina ofta positiva och välmenta initiativ.

 

Det är alldeles gratis och utan krav på motprestationer.

 

Det enda jag kräver är ett anständigt, fair och hederligt bemötande.

 

Välkommen till fortsatt positiv utbyte!

Ja visst kan du kräva ett anständigt bemötande vilket jag dock tycker jag givit dig. De du presenterade var en jämförelse mellan bästa alternativet för uttag med svenska kort med dina förutsättingar för att föra över till thailändsk bank inte generellt som jag först uppfattade det.

 

Jätte bra och stort av dig, jag har inget att anmärka på det.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Mankan:

Ja visst kan du kräva ett anständigt bemötande vilket jag dock tycker jag givit dig. De du presenterade var en jämförelse mellan bästa alternativet för uttag med svenska kort och dina förutsättingar för att föra över till thailändsk bank inte generellt som jag först uppfattade det.

 

Jätte bra och stort av dig, jag har inget att anmärka på det.

 

 

Ja, äntligen, Mankan.

 

Låt oss anta att jag hade beräknat när haren skulle passera sköldpaddan (som hade fått ett försprång enl. en känd matematisk paradox ur antiken).

 

Och då kommer du och betvivlar slutsatsen eftersom du tycker att jämförelsen är orättvis pga. tävlingen med ett snabbare djur än sköldpaddan hade lett till helt andra resultat.

 

Logiska principer säger att man aldrig kan ifrågasätta ett försöksresultat med att ändra på försöksbetingelserna. I så fall får man göra ett nytt försök med förändrade förutsättningar. Båda resultat har då samma värde men gäller bara inom resp. försöks förutsättningar.

 

Inom de flesta sammanhang anses brotten emot dessa principer som ohederliga och oetiska, en uppfattning som jag delar. Detta förklarar kanske min indignation.

Ändrades av Iakttagaren
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Iakttagaren:

 

 

Ja, äntligen, Mankan.

 

Låt oss anta att jag hade beräknat när haren skulle passera sköldpaddan (som hade fått ett försprång enl. en känd matematisk paradox ur antiken).

 

Och då kommer du och betvivlar slutsatsen eftersom du tycker att jämförelsen är orättvis pga. tävlingen med ett snabbare djur än sköldpaddan hade lett till helt andra resultat.

 

Logiska principer säger att man aldrig kan ifrågasätta ett försöksresultat med att ändra på försöksbetingelserna. I så fall får man göra ett nytt försök med förändrade förutsättningar. Båda resultat har då samma värde men gäller bara inom resp. försöks förutsättningar.

 

Inom de flesta sammanhang anses brotten emot dessa principer som ohederliga och oetiska, en uppfattning som jag delar. Detta förklarar kanske min indignation.

Ett ganska enkelt och mer korrekt svar från dig hade ju förstås varit. ”Nej jag har inte någon sådan uträkning eftersom jag inte ha koll på förutsättningarna” Nu valde du istället en annan väg vilken tydligen leder till funderingar om sköldpaddor är snabbare än en hare. 

 

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har kommit fram till att Ferrari är den absolut billigaste bilen att köpa!

 

 

För jag undantog all fakta om alla bilmärken som inte har en häst som logga.

 

Men som tur är sparar jag mycket pengar genom banköverföring från Handelsbanken (60kr) till Bangkok Bank (max 500thb). 

 

😉

 

 

 

Ändrades av samet
Rättstavning
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

Ett ganska enkelt och mer korrekt svar från dig hade ju förstås varit. ”Nej jag har inte någon sådan uträkning eftersom jag inte ha koll på förutsättningarna” Nu valde du istället en annan väg vilken tydligen leder till funderingar om sköldpaddor är snabbare än en hare. 

 

Fan heller,

 

 

det var exakt det som jag har skrivit gång på gång.

 

 

Kanske inte exakt med dina ord, men med denna innebörd och dessutom i flera varianter.

 

 

Vi pratar om och om igen att det är inläggsförfattaren som bestämmer sitt ordval etc. och inte läsaren. Dessutom har han/hon absolut tolkningsföreträde, redan glömt?

 

 

Och så kommer du igen och igen och igen och igen och igen…. och kräver i detalj hur man skulle ha formulerat sig för att du inte ska känna dig orättvist behandlat.

 

 

Och så gör man det för att äntligen få slut på eländet och för säkerhetens skull i flera varianter.

etc…

etc…

etc..

 

 

…. En vecka senare …

 

 

Jag ger upp och utropar dig som segrare (ty jag har aldrig varit ute på att till varje pris vinna en debatt).

 

 

Ok, nu?

Ändrades av Iakttagaren
Link to comment
Dela på andra sajter

Singha711, ge dig någon gång!

Du gjorde en jättebra jämförelse, men missade några saker som någon påpekat.

Köp det och kom in i matchen.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Iakttagaren:

Fan heller,

 

 

det var exakt det som jag har skrivit gång på gång.

 

 

Kanske inte exakt med dina ord, men med denna innebörd och dessutom i flera varianter.

 

 

Vi pratar om och om igen att det är inläggsförfattaren som bestämmer sitt ordval etc. och inte läsaren. Dessutom har han/hon absolut tolkningsföreträde, redan glömt?

 

 

Och så kommer du igen och igen och igen och igen och igen…. och kräver i detalj hur man skulle ha formulerat sig för att du inte ska känna dig orättvist behandlat.

 

 

Och så gör man det för att äntligen få slut på eländet och för säkerhetens skull i flera varianter.

 

etc…

 

etc…

 

etc..

 

 

…. En vecka senare …

 

 

Jag ger upp och utropar dig som segrare (ty jag har aldrig varit ute på att till varje pris vinna en debatt).

 

 

Ok, nu?

 

”Vi pratar om.....”

 

Hur många är ni som som skriver under namnet iakttagaren?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Soengsang:

Singha711, ge dig någon gång!

Du gjorde en jättebra jämförelse, men missade några saker som någon påpekat.

Köp det och kom in i matchen.

Nu vart det snurrigt igen för L200. 🤣

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, vänner, det leder ingenvart…

 

 

Den här klassen är helt enkelt för odisciplinerat och för struligt för att få något uträttat som alla har nytta av. Man får därför ta initiativet själv.

 

 

För att få fram en ”Ferrari” bland aktörer för banköverföring, föreslår jag att vi jobbar ihop med att ta fram ett antal lämpliga alternativ, samt tillhörande parametrar.

 

 

Jag föreslår som alternativ: ICA, SEB, SHB, Nordea, Swedbank och naturligtvis TransferWise. De som önskar ytterligare gångbara alternativ är välkomna.

 

 

För varje alternativ behövs parametrarna:

·       Fast avgift i SEK avseende samtliga kostnader, dvs. for sändande och mottagande bank (Bangkok Bank).

·       Rörlig avgift (valutaväxlingspaslag) i % av överfört belopp

 

 

Jag föreslår vidare att vi begränsar överföringen till enbart Bangkok Bank (som agerar som spindel i Thailands banknät). Det blir annars svårt att jämföra och är inte aktuellt för alla.

 

 

Jag har koll på ICA och SEB eftersom jag är kund där. De andra alternativen kan jag visserligen ta redan på men det finns ju många medlemmar som har sin bankförbindelse där och kan därför dra sitt strå till stacken.

 

 

Jag tar på mig att programmera kalkylen (Excel) och att presentera resultat så snart alla parametrarna har kommit in.

 

 

Väl mött!

Ändrades av Iakttagaren
Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Iakttagaren:

Ok, vänner, det leder ingenvart…

 

 

Den här klassen är helt enkelt för odisciplinerat och för struligt för att få något uträttat som alla har nytta av. Man får därför ta initiativet själv.

 

 

För att få fram en ”Ferrari” bland aktörer för banköverföring, föreslår jag att vi jobbar ihop med att ta fram ett antal lämpliga alternativ, samt tillhörande parametrar.

 

 

Jag föreslår som alternativ: ICA, SEB, SHB, Nordea, Swedbank och naturligtvis TransferWise. De som önskar ytterligare gångbara alternativ är välkomna.

 

 

För varje alternativ behövs parametrarna:

·       Fast avgift i SEK avseende samtliga kostnader, dvs. for sändande och mottagande bank (Bangkok Bank).

·       Rörlig avgift (valutaväxlingspaslag) i % av överfört belopp

 

 

Jag föreslår vidare att vi begränsar överföringen till enbart Bangkok Bank (som agerar som spindel i Thailands banknät). Det blir annars svårt att jämföra och är inte aktuellt för alla.

 

 

Jag har koll på ICA och SEB eftersom jag är kund där. De andra alternativen kan jag visserligen ta redan på men det finns ju många medlemmar som har sin bankförbindelse där och kan därför dra sitt strå till stacken.

 

 

Jag tar på mig att programmera kalkylen (Excel) och att presentera resultat så snart alla parametrarna har kommit in.

 

 

Väl mött!

tenorZ4QKJSXH.gif.082f0473c66d21a2cc605ba83523f1d3.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

tenorZ4QKJSXH.gif.082f0473c66d21a2cc605ba83523f1d3.gif
Bra analys där, när det gäller att själv bidra med något så sitter det hårt inne. Men klaga det går ju bra.

Jag passar då på att samt bidra lite. Hehe.

Jag har Revolut men insåg att jag missat att Revolut har 1% mark up på interbank kursen i just THB. Det hade jag helt missat. Revolut är dock ett kort och kontantuttag är begränsat.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

47 minuter sedan, skrev apknug:

Bra analys där, när det gäller att själv bidra med något så sitter det hårt inne. Men klaga det går ju bra.

Jag passar då på att samt bidra lite. Hehe.

Jag har Revolut men insåg att jag missat att Revolut har 1% mark up på interbank kursen i just THB. Det hade jag helt missat. Revolut är dock ett kort och kontantuttag är begränsat.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk
 

Ja, jag vet att olika kurser kan förvränga resultatet en aning vid en benchmark.

 

Men det går att eliminera genom att ange avvikelser från standardkursen som valuta växlingspålägg, precis som man beräknar ATM-uttag på kort som har ett %-påslag.

 

Min modell räknar med både fast och rörlig (%) pålägg samt kombinationer av dessa.

 

Om Revolut inte tar ut någon fast avgift men 1% ”markup” gentemot standardkursen, så blir parametrarna (0 SEK, 1.00 %).

 

F.ö. har jag nu fått fram parametrarna för TransferWise genom ”reverse engeneering”. De tar en fast avgift på ca. 3 USD och ett pålägg på 0.63650%. Parametrarna blir alltså (26.10 SEK, 0.63650 %).

Ändrades av Iakttagaren
Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev Soengsang:

Singha711, ge dig någon gång!

Du gjorde en jättebra jämförelse, men missade några saker som någon påpekat.

Köp det och kom in i matchen.

Jag kan mycket väl avsluta att predika för döva, men varför skulle jag ”ge mig”?

 

 

När jag jämför A med B och kommer fram till en vis slutsats, då gäller denna slutsats naturligtvis bara för just denna jämförelse och inte generellt, vad annars?

 

 

Det går därför inte att ifrågasätta denna slutsats med motivering att jag skulle ha jämfört A med C eller något annat alternativ.

 

 

Det är precis detta som Mankan hävdar, även efter det han inser att han av misstag har tolkat min slutsats som generell.

 

 

Det är ologiskt och i vis man också oärligt och lömskt för att det undergräver debattklimatet på ett destruktivt sätt om det får fortsätta inlägg efter inlägg så att andra läsare som inte har följt hela händelseförloppet tappar sammanhanget.

 

 

Det är uppenbarligen precis det som också du har råkat ut för och jag förstår naturligtvis också att man inte orkar läsa alla tidigare inlägg i ämnet. Man tror att man är insatt i sammanhanget bara genom att kolla på de senaste inläggen. Och så litar man på att de reflekterar det korrekta sammanhanget.

 

 

Jag inser därför mer och mer att jag skulle ha stämt i bäcken direkt från början eller helt enkelt ignorerat detta ofog för att ta bort allt syre från trollen.

Ändrades av Iakttagaren
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-11-06 at 09:45, skrev Iakttagaren:

Det har du naturligtvis rätt i, men nu har jag på den svenska sidan bara att välja mellan SEB och ICA. Andra svenska bankers avgifter och överföringsupplägg resulterar i andra ”brytpunkter” men de kommer ändå att ligga i samma storleksordning (>60,000 THB gissningsvis) jämfört med tex. FOREX/AEON. M.a.o. överföringar från svenska banker lönar sig bara vid överföring av större belopp.

 

 

I rest me case som man säger men har svårt att hålla käften.

 

jag tror ditt problem från början ör att du överanalyserar min lilla kommentar som du uppenbarligen inte kunde ta. Varför bytte du nick förresten? Tänkte du att du skulle flyta med obemärkt så har du nog fullständigt misslyckats.

 

Det är verkligen lustigt hur Apknug uttalar smed tanke på vad han bidragit med denna tråd. Gräll, gnäll och gnäll sammanfattar väl apknugs insats ganska väl.

 

 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

I rest me case som man säger men har svårt att hålla käften.

 

jag tror ditt problem från början ör att du överanalyserar min lilla kommentar som du uppenbarligen inte kunde ta. Varför bytte du nick förresten? Tänkte du att du skulle flyta med obemärkt så har du nog fullständigt misslyckats.

 

Det är verkligen lustigt hur Apknug uttalar smed tanke på vad han bidragit med denna tråd. Gräll, gnäll och gnäll sammanfattar väl apknugs insats ganska väl.

 

 

Du ljuger och förvränger fakta även efter du har överbevisats många gånger om.

 

Du har rätt till din egen åsikt, men inte dina egna fakta.

 

Har inte lust att diskutera vidare med din ohederliga argumentation.

 

Over and out!

Ändrades av Iakttagaren
Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Iakttagaren:

Du ljuger och förvränger fakta även efter du har överbevisats många gånger om.

 

Du har rätt till din egen åsikt, men inte dina egna fakta.

 

Har inte lust att diskutera vidare med din ohederliga argumentation.

 

Over and out!

Vi har ju träffats en gång i Göteborg efter viss oenighet på MPR. Även då var det skitsaker som du förstorade till enorma proportioner och startade till och med en tråd tillägnad mig. När vi pratades vid på göteborgsträffen förnekade du i princip allt detta och hade då inga som helst problem med mig som person. Nu är vi dock där igen och nästa gång du påstår att jag ljuger kanske du också ska fundera på om du klarar av att säga det mellan fyra ögon och inte bara bakom tangentbordet.

 

Men bra att du tillslut ger dig de var inte ett inlägg förtidigt.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter



I rest me case som man säger men har svårt att hålla käften.
 
jag tror ditt problem från början ör att du överanalyserar min lilla kommentar som du uppenbarligen inte kunde ta. Varför bytte du nick förresten? Tänkte du att du skulle flyta med obemärkt så har du nog fullständigt misslyckats.
 
Det är verkligen lustigt hur Apknug uttalar smed tanke på vad han bidragit med denna tråd. Gräll, gnäll och gnäll sammanfattar väl apknugs insats ganska väl.
 
 


Jag har inte sett en siffra från dig i denna matematiska tråd, välkommen att bidra med input! Som jag sagt tidigare det uppskattas troligen av alla.

Du börjar kännas lite som ett annat nick här på forumet som tydligen blev stulet tidigare, är ni släkt?

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev apknug:


 

 


Jag har inte sett en siffra från dig i denna matematiska tråd, välkommen att bidra med input! Som jag sagt tidigare det uppskattas troligen av alla.

Du börjar kännas lite som ett annat nick här på forumet som tydligen blev stulet tidigare, är ni släkt?

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk
 

 

Nu har singha fått avlösning igen ser jag.

 

Nej nån siffra har det tyvärr inte blivit. Jag har istället lagt min tid på att försvara mig från dina och singhas påhopp. 

 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Mankan:

…. Nej nån siffra har det tyvärr inte blivit.....

 

Men det går bra att gnälla och kritisera ...

Ändrades av Iakttagaren
Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Iakttagaren:

Men det går bra att gnälla och kritisera ...

Ja tydligen du och apknug gör ju ett jätte bra jobb där.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har singha fått avlösning igen ser jag.
 
Nej nån siffra har det tyvärr inte blivit. Jag har istället lagt min tid på att försvara mig från dina och singhas påhopp. 
 
Nu kommenterade du mig i en annan medlems svar så jag såg mig nödgad att kommentera det trots att jag "blockat" dig. Läser att du ska "rest your case" Det tycker jag kan vara en bra strategi, kom gärna tillbaka och tillför nåt materiellt att tillföra!

Annars råder mitt sträck i debatten med de som inget tillför och uppför sig som det mest onämnbara man kan vara på ett forum.

Nu är det fredagkväll i Thailand, den tänker jag anvnjuta, och alla tänkande människor kan dra sin slutsats om vad som ovan framförts.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...