Jump to content
IGNORERAD

Googles talande högtalare


ReKa

Recommended Posts

5 hours ago, ReKa said:

Såg som hastigast att Google har ngn slags högtalare/enhet man kan prata med. 

Har Apple ngn motsvarighet?

Jo, Apple har HomePod som dock inte säljs i Sverige än. Troligen pga att man inte fått den att prata svenska ännu. Engelska, tyska och spanska lär dock gå bra. Jag köpte mina i London, men Tyskland är ju lite närmare.

 

För övrigt rekommenderar jag att man köper två om man ska lyssna mycket på musik. En HomePod låter för all del förvånansvärt bra men två som konfigureras för stereo låter ännu bättre.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Herr Chang:

Jo, Apple har HomePod som dock inte säljs i Sverige än. Troligen pga att man inte fått den att prata svenska ännu. Engelska, tyska och spanska lär dock gå bra. Jag köpte mina i London, men Tyskland är ju lite närmare.

 

För övrigt rekommenderar jag att man köper två om man ska lyssna mycket på musik. En HomePod låter för all del förvånansvärt bra men två som konfigureras för stereo låter ännu bättre.

 

Herr Chang har talat.

Går det att koppla till extra högtalare, eller måste man köpa 2 för att få stereo?

 

Förresten, kul att se dej skriva igen!

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

10 hours ago, Tommy said:

Går det att koppla till extra högtalare, eller måste man köpa 2 för att få stereo?

 

Förresten, kul att se dej skriva igen!

 

 

MVH

HomePod har inga in eller utgångar, endast strömkabel. All kommunikation sker via Wi-Fi eller i undantagsfall Bluetooth. Konfiguration sker med Home-appen på  iPhone eller iPad. Jag vet inte säkert, men i teorin borde gå att para ihop en HomePod med en högtalare från tredje part, till exempel Sonos. Kravet torde vara att högtalaren stöder Apples protokoll AirPlay2, vilket ett antal tredjepartstillverkare nu gör.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...