Jump to content
IGNORERAD

Chaiyaphum


Scandinaviancorner

Recommended Posts

Scandinaviancorner

Finns det nagon har pa forumet som har vart i Chaiyphum. Som vet nagot bra hotell for nagra natter.  Det gar visst flyg till Khon kaen sen ska det bara vara 12, 13 mil dit.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
24 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

Finns det nagon har pa forumet som har vart i Chaiyphum. Som vet nagot bra hotell for nagra natter.  Det gar visst flyg till Khon kaen sen ska det bara vara 12, 13 mil dit.

 

Pröva Prom Dee hotel på Bannakarn Road.

 

Bra och stora rum för ca 200 kronor natten och centralt beläget.

 

Annars har stan bra läge med nära till både Buriram och andra större orter.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Dee Prom är bra, frukost ingår. 1100-1300b förra året. Billigare på andra sidan gatan utan frukost 500b.

Båda nära till The One Bar. 

 

Gamla anrika Lertmitra vid busstationen kan vara ett alternativ, då har du musikbaren Oasis med alla vackra damer i bottenvåningen och Tawandaeng på promenadavstånd.

Katoy-varning på fredagar.

 

Annars finns det massor av resorter strax utanför stan för 350-500b om man vill ta det lugnt. Shorttime-resorterna växer upp som ogräs ute bland risfälten.

 

Ett alternativ är om du svänger till vänster första vägen efter Global House (innan Esso) om du kommer från söder med eget fordon. Vägen kallas märkligt nog Horseshit St och efter 1,5km på vänster hand finns en  större resort som är målad i flick-rosa kulör. Fina rum med AC mm. Prisvärt.
Det går inte att missa. Lite bögvarning dock och mittemot bor det en pensionerad valack eller ett ök utan ryggrad.

 

Listan kan göras hur lång som helst, har du specificerat en budget och dina intressen av nöje eller kultur hade jag kunnat ge ett mer exakt svar.

 

Den stan kan jag utan och innan :D 

 

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Nja jag ar pa en snabbvisit bara, blir dar hogst 2 dagar, skall i alla fall besoka Bens bar..

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

Nja jag ar pa en snabbvisit bara, blir dar hogst 2 dagar, skall i alla fall besoka Bens bar..

Minivan från KK är 100b, tror inte dom går från flygplatsen, men en tuktuk ner till stora vägen och där  kan du hoppa på. Även stora bussar stannar.

 

Bara 2 dagar, då behöver du mer guidning om det inte är kinestemplet du ska besöka och köpa lycka med att släppa ut fiskar i en damm.

 

Stan har en större nöjesliv än hela Naklua om än dolt för allmänheten, många nöjesställen har inte ens rutinerade svenskar som bott i stan i tio år känt till ;) 

 

Finns några häftiga discon i industrilokaler utanför city som är knökfulla (+1000) med partysugna ungdomar, högljutt men trevlig stämning med priser på öl och sprit som inte är dyrare än 7Eleven eller kinesen vid busstationen.

Mer centralt finns Moon & Stars som fortfarande kör till 03.30 på natten, där får man alltid assistans hem av två ljuvliga 28 åringar för lite drickspengar  :D och som grädde på moset, inte en enda ryss eller kines i stan. Köp in ett ”set” från baren och bjud (1 fl Hong Tong, 6 sodavatten och 6 cocacola med is) för max 500b och du är kung för hela kvällen.

 

Ett PM och du får koordinater för Google Maps.

 

Mitt tips: inga flipflops eller linnen om du vill ha lite bättre sällskap :) dölj tatueringar som inte är buddistiska, brudarna är lite religiösa och skrockfulla i stan men inte främmande att ha flera bf samtidigt.

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Pröva Prom Dee hotel på Bannakarn Road.

 

Bra och stora rum för ca 200 kronor natten och centralt beläget.

 

Annars har stan bra läge med nära till både Buriram och andra större orter.

 

BTT

Inte så himla nära, Buriram 20 mil, he, he.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
1 minut sedan, skrev Boondeng:

Inte så himla nära, Buriram 20 mil, he, he.

khon kaen 12,13 mil

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 timme sedan, skrev leifen:

Dee Prom är bra, frukost ingår. 1100-1300b förra året. Billigare på andra sidan gatan utan frukost 500b.

Båda nära till The One Bar. 

 

Gamla anrika Lertmitra vid busstationen kan vara ett alternativ, då har du musikbaren Oasis med alla vackra damer i bottenvåningen och Tawandaeng på promenadavstånd.

Katoy-varning på fredagar.

 

Annars finns det massor av resorter strax utanför stan för 350-500b om man vill ta det lugnt. Shorttime-resorterna växer upp som ogräs ute bland risfälten.

 

Ett alternativ är om du svänger till vänster första vägen efter Global House (innan Esso) om du kommer från söder med eget fordon. Vägen kallas märkligt nog Horseshit St och efter 1,5km på vänster hand finns en  större resort som är målad i flick-rosa kulör. Fina rum med AC mm. Prisvärt.
Det går inte att missa. Lite bögvarning dock och mittemot bor det en pensionerad valack eller ett ök utan ryggrad.

 

Listan kan göras hur lång som helst, har du specificerat en budget och dina intressen av nöje eller kultur hade jag kunnat ge ett mer exakt svar.

 

Den stan kan jag utan och innan :D 

 

 

 

Ibland är street view mappen väldigt bra att ha till hands ja.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Ibland är street view mappen väldigt bra att ha till hands ja.

 

BTT

Hittade du 7Eleven i hörnan? Max 100m-200m bort åt något håll??

Den vita Honda Click i mitten är min :D 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

Nja jag ar pa en snabbvisit bara, blir dar hogst 2 dagar, skall i alla fall besoka Bens bar..

Mycket beror ju på när du ska resa till Chaiyaphum?

 

Själv åker vi upp dit den 10 april, de två första nätterna bor vi hos Rolle och sen i exets hus över Songkran då hon alltid har jour över Nyår och Songkran på sjukhusets akut och sover där.

Det blir väl det vanliga festerna med svenskgänget (Rolle, Lasse, Woddy, Värmland)och en del nya bekantskaper.

Att umgås med exets föräldrar (gamlingar) blir det viktigaste på dagen och ett absolut måste. Väldigt kära människor för mig och även jag för dom.

Bens Bar och Songkran är spikat förstås. 

 

Finns det tid över så blir det hästsport och att dela ut lite hårda kramar......

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

Finns det nagon har pa forumet som har vart i Chaiyphum. Som vet nagot bra hotell for nagra natter.  Det gar visst flyg till Khon kaen sen ska det bara vara 12, 13 mil dit.

Pannbensknack på gång,eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev HighWai:

Pannbensknack på gång,eller?

Håller bibben hus där nu ? så det ska bli lite detektivjobb innan pannbenet slås in .😂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte nån dra storyn om det här pannbenet för oss "nykomlingar" man har ju hört om det så många ggr men har inte hela bilden... ;-)

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Annars har stan bra läge med nära till både Buriram 

Geografi är nog inte allas starka sida.....

Burirum är inte nära på nått sätt, KK och Korat är halvnära.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte nån dra storyn om det här pannbenet för oss "nykomlingar" man har ju hört om det så många ggr men har inte hela bilden... ;-)

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk


.
1042180976_gsterpannbenskalle.thumb.JPG.f839045b4f9547a42d185b40c7e45482.JPG
Tack nu har jag "hela bilden" så nu bli det slut på mardrömmar om basebollträn med spikar o mycket blod och långa omvägar runt kao Lak O:-)

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
8 timmar sedan, skrev Alarik:

 

Kan rekommenderas.

 

100_3610.thumb.jpg.a77a500d4959dd72de3a9ae568ad916c.jpg

Bodde där för några månader sedan och det gör jag aldrig om. Fy fan vilket sunkigt ställe och frukosten var det mest patetiska jag någonsin sett.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Bodde där för några månader sedan och det gör jag aldrig om. Fy fan vilket sunkigt ställe och frukosten var det mest patetiska jag någonsin sett.

Det var några år sedan jag bodde där

men då var det helt okej

för att vara i den delen av Thailand

Tråkigt om det har changerat så.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev det någon pannbensknackning?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...