Jump to content
IGNORERAD

När behövs tidbokning?


allanyork

Recommended Posts

Hej hej

Efter att studerat forumet här har jag blivit lite förvirrad.

Om man skall ta hit tjejen på besök i en månad eller två, behöver man då ringa ambasaden och boka tid för att komma dit och lämna papprerna?

Eller är det bara när man skall ansöka om UT som detta måste göras?

På ambasadens sida så ser det ut som att alla som skall till sverige måste ringa och boka tid först men här i forumet så var det någon som skrev att dom sagt att om det bara gäller besök så är det bara att komma och lämna in pappren?

Så vad gäller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej hej

Efter att studerat forumet här har jag blivit lite förvirrad.

Om man skall ta hit tjejen på besök i en månad eller två, behöver man då ringa ambasaden och boka tid för att komma dit och lämna papprerna?

Eller är det bara när man skall ansöka om UT som detta måste göras?

På ambasadens sida så ser det ut som att alla som skall till sverige måste ringa och boka tid först men här i forumet så var det någon som skrev att dom sagt att om det bara gäller besök så är det bara att komma och lämna in pappren?

Så vad gäller?

Ja, du måste boka tid om ni ansöker om visum.

Man kan också ansöka om 6 månader uppehållstillstånd för besök, då behöver man inte boka tid. men då skickas ärendet till sverige, tar alltså längre tid.

Vad jag förstår ska din tjej komma hit en månad eller två på besöksvisum, då är det tidsbeställing som gäller.

Visum = Tidsbeställning

UT= Ingen tidsbeställning

// Jobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tack tack...  :great:

Visum får man lätt för 3 månader, ansök om det på en gång om hon gillar att vara här ;-) Vill hon stanna här ytterligare 3 månader så kan ni ansöka om UT för besök hos närmaste MIG, kostar 1000:-

// Jobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...