Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

L200

Nervsjukdom

Recommended Posts

JanneMan61
On 2018-10-31 at 10:22, skrev L200:

Har problem med bortdomnade fötter/smalben och fingrar i ett par år,var till doktorn i Sverige fick min dom.

Enligt Doktorn har jag en nervsjukdom (Polyneuropati) som är obotlig,fan också..

Oerhört viktigt att minska alkoholintaget till ett minimum (helst sluta helt). Sluta röka och ett extraintag av vitamin B12 + folsyra. Kommer inte att bota sjukdomen men förhoppningsvis bromsa upp utvecklingen. Tyvärr tar många inte dessa råd på allvar... Träffar denna patientgrupp ofta i mitt arbete...

rolba
On 2018-11-03 at 22:43, skrev Wanchai:

Jag har artros i ett knä, bekräftat via magnetröntgen, och ortopenden sade att jag ska träna upp styrkan i gym men att jag kan även jogga. Ju mer jag håller igång desto bättre enligt han, inga restriktioner alls.

Samma med mig. Gå uppför trappor ska vara bland den bästa träningen men sen är det ju lite vanskligt när man åker ner på ledsången inför nästa pass.

Träffade dock en pt som visade mig hur man går utför som faktiskt var ännu bättre träning. Det gäller helt enkelt att inte sätta ner hälen när man går utför.

NYTT INNEHÅLL

• Create New...

Important Information

Privacy policy