Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Knasen

Thai-rap

Recommended Posts

edvardpop

Bra och minst sagt samhällskritisk. Försökte ladda ner videon(innan den ev försvinner) med VideoGrabby men det funkade inte.

Nån som har tips om annan tjänst för att ladda ner youtubare?

Ducce
19 minuter sedan, skrev edvardpop:

Bra och minst sagt samhällskritisk. Försökte ladda ner videon(innan den ev försvinner) med VideoGrabby men det funkade inte.

Tror Youtube rensat möjligheterna att ladda ner igen .

Men tror också att det finns en risk att de tar bort den så jag körde den på telefonen 

och körde Mobizen samtidigt ( spelar in skärmen på telefonen ) .

Fritz

Kanske är bäst att Knasens länk till den kriminelle rapparen tas bort av nån moderator eller Knasen själv så att inte SurinP3 råkar illa ut. Kanske långsökt att det ska hända men man vet aldrig.

Guest wUThai
43 minuter sedan, skrev edvardpop:

http://convert2mp3.net/en/index.php Ändra till video i fliken där det står MP3.

Guest wUThai

Vilken uppståndelse denna videon har orsakat. Frugan sa att Abhisit inte förstår varför videon är olaglig och han tycker inte det är nåt fel med texten, även Chatorun gillar låten och säger att han ska lära sig att rappa. :)

Är detta låten som får militären på knä?! Bara det inte ställer till det för mycket nu när man ska ner till Thailnad?! 😕

Knasen
22 minuter sedan, skrev Fritz:

Kanske är bäst att Knasens länk till den kriminelle rapparen tas bort av nån moderator eller Knasen själv så att inte SurinP3 råkar illa ut. Kanske långsökt att det ska hända men man vet aldrig.

Det där får P3 ta ställning till om den ska raderas. Själv känner jag mig lite som Isan Lover när jag postar juntakritiskt material :giggle: 

Atom
18 minutes ago, wUThai said:

Vilken uppståndelse denna videon har orsakat. Frugan sa att Abhisit inte förstår varför videon är olaglig och han tycker inte det är nåt fel med texten, även Chatorun gillar låten och säger att han ska lära sig att rappa. :)

Är detta låten som får militären på knä?! Bara det inte ställer till det för mycket nu när man ska ner till Thailnad?! 😕

Jag är i Sverige nu så har ingen koll på uppståndelsen i Thailand. Min känsla är dock att uppståndelsen mer beror på hur juntan agerar / kommer agera och att någon verkligen protesterar än själva innehållet i texten och videon. Det finns miljoner saker man kan kritisera juntan för och det enda man egentligen inte kan kritisera dem för är att de varit våldsamma; tycker de flesta demokratiskt valda regeringarna i Thailand varit väl så våldsamma. Antar dock att klipp från Thammasatmassakern gör sig bättre i bild än att påpeka hur juntan redan har garanterat sig oinskränkt makt för kommande 20 år. 

Nu skiter det väl sig i immigrationen på Suvvan imorgon. Ska ändå vidare till Kina på måndag morgon så får väl ta en natt på Novotel....

Tommy
1 timme sedan, skrev wUThai:

http://convert2mp3.net/en/index.php Ändra till video i fliken där det står MP3.

Tackar, funkade fint och var så lätt att tom jag klarade det på första försöket!

Nu söker jag undertexterna, för de kom inte med.

MVH

Tommy

Närmare 17 miljoner visningar nu, bara på Youtube.

MVH

Batting

När Jag var i Pattaya för kanske 2,5 - 3 år sedan så var det några killar som hela tiden stod och körde en skön och fartig låt. 
De stod i början på Walking street och spelade på någon typ av "Bergsprängare".
Jag tror att den var lite halvrapp. 

Jag tänkte att jag skulle fråga vad det var för låt, men det blev aldrig av.
Sedan så har jag letat på nätet och tänkt att den var så bra så att den borde finnas någonstans.
Nu är det ju väldigt svårt att leta när jag inte ens kunde avgöra vad låten var på för språk.
Det kunde ju mycket väl varit K-Pop.

Finns det någon som kommer ihåg de där killarna som stod där och körde samma låt om och om igen, och vad det i så fall var för låt?
Ja jag vet att det är ett långskott, men det kan ju kanske finnas någon som precis som jag reagerade på den där musiken.
Finns det någon sida där man kan leta reda på Koreansk-pop?

NYTT INNEHÅLL

• Create New...

Important Information

Privacy policy