Jump to content
IGNORERAD

Thai-rap


Knasen

Recommended Posts

  • Svar 25
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tommy

    5

  • Knasen

    4

  • Enis

    2

  • Fritz

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Frugan sa direkt... undra hur länge dom är på fri fot?! Frugan håller med till 100% med texten! Själv fattar man ju inte Thai... dock översatte frugan texten till mig och grabben fattar ju med vad han rappar om. Old School rap is the shit! Jag gillar ju inte bara mellon och jag blev förvånad att Knasen av alla skulle posta en rap-låt! Tanke på all Mello-metal Knasen lyssnar på. Men iaf... grabben höll med mig angående old-shcool! :)

 

Favvolåt som grabben och jag gillar. Även den låten är politisk, så in i helvetes bra!  

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev wUThai:

Frugan sa direkt... undra hur länge dom är på fri fot?! Frugan håller med till 100% med texten! Själv fattar man ju inte Thai... dock översatte frugan texten till mig och grabben fattar ju med vad han rappar om. Old School rap is the shit! Jag gillar ju inte bara mellon och jag blev förvånad att Knasen av alla skulle posta en rap-låt! Tanke på all Mello-metal Knasen lyssnar på. Men iaf... grabben höll med mig angående old-shcool! :)

 

Favvolåt som grabben och jag gillar. Även den låten är politisk, så in i helvetes bra!  

 

 

 

 

Jag lyssnar på det mesta. Dock så sitter jag inte med papiljotter i flinten och följer Melodifestivalen :)

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Knasen:

Jag lyssnar på det mesta. Dock så sitter jag inte med papiljotter i flinten och följer Melodifestivalen :)

 

 

Synd att vi inte träffas i vinter i yxbyn eller i golfstaden nummer 1, Pattaya! ;) Skicka ditt nummer på PM så får vi styra upp nåt i framtiden. Om det så är Sverige eller Thailand... eller nästa melodifestivalen?! ;) 

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev wUThai:

Synd att vi inte träffas i vinter i yxbyn eller i golfstaden nummer 1, Pattaya! ;) Skicka ditt nummer på PM så får vi styra upp nåt i framtiden. Om det så är Sverige eller Thailand... eller nästa melodifestivalen?! ;) 

Får bli i morgon för nu kallar John Blund :P

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Knasen:

Skön Thai-rap :D 

 

 

 

Sjukt bra.....

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Knasen:

Skön Thai-rap :D 

 

 

 

 

39 minuter sedan, skrev wUThai:

Frugan sa direkt... undra hur länge dom är på fri fot?! Frugan håller med till 100% med texten! Själv fattar man ju inte Thai... dock översatte frugan texten till mig och grabben fattar ju med vad han rappar om. Old School rap is the shit! Jag gillar ju inte bara mellon och jag blev förvånad att Knasen av alla skulle posta en rap-låt! Tanke på all Mello-metal Knasen lyssnar på. Men iaf... grabben höll med mig angående old-shcool! :)

 

Favvolåt som grabben och jag gillar. Även den låten är politisk, så in i helvetes bra!  

 

 

 

 

Engelsk text på tuben... klockren...

 

Frugan sade att de redan är en nyhet på ThaiTV och att den är förbjuden och skall tas bort.

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Min kära tror att den kommer att blockas , om den inte redan är blockad i Thailand...

 

För er som inte fattar så handlar det om budskapet, inte om musikstilen, den hade blockats om det varit dansbandsmusik eller pop också...

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Enis:

 

Engelsk text på tuben... klockren...

 

Frugan sade att de redan är en nyhet på ThaiTV och att den är förbjuden och skall tas bort.

 

/Enis

Grymt bra text, tuffa artister!

 

Klicka på Inställningar längst ner till höger i youtube-rutan, välj undertexter, engelska.

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev wUThai:

Frugan sa direkt... undra hur länge dom är på fri fot?! Frugan håller med till 100% med texten! Själv fattar man ju inte Thai... dock översatte frugan texten till mig och grabben fattar ju med vad han rappar om. Old School rap is the shit! Jag gillar ju inte bara mellon och jag blev förvånad att Knasen av alla skulle posta en rap-låt! Tanke på all Mello-metal Knasen lyssnar på. Men iaf... grabben höll med mig angående old-shcool! :)

 

Favvolåt som grabben och jag gillar. Även den låten är politisk, så in i helvetes bra!  

 

 

 

 

Den där videon är så fruktansvärt off topic, så jag undrar OM du tänkte överhuvudtaget?

 

Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Tommy:

Den där videon är så fruktansvärt off topic, så jag undrar OM du tänkte överhuvudtaget?

 

Tommy

Tommy-trögfattad, för dig är den säkert off topic. Även att du säger dig fatta vad texten handlar om på videon som knasen postade så undrar jag verkligen om du gör det!? Vad handlar texten om på videon som jag postade? När han släppte den så var det väldigt känsligt och nästan uppror bland risodlarna... även den låten/texten var då politisk laddad. 

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Tommy:

Min kära tror att den kommer att blockas , om den inte redan är blockad i Thailand...

 

För er som inte fattar så handlar det om budskapet, inte om musikstilen, den hade blockats om det varit dansbandsmusik eller pop också...

 

MVH

Ofan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Över 7 miljoner visningar nu av videon. Märker i Facebookflödet att den delas av många thailändare. 

 

Texten är utan tvekan tillräcklig för att den kan förbjudas med hjälp av "computer crime act". Med stöd av den kan juntan också åtala de som delat videon på tex Facebook. T.o.m en  "like" har räckt i vissa tidigare fall.

 

Dessutom är bildspråket i videon hämtat från Thammasat-massakern 1976 då polis, militär och paramilitär hade ihjäl någonstans mellan 40-100 studenter.

 

Vågat gjort av Rap against Dictatorship. Ska bli intressant och se hur juntan väljer att agera.

 

20181027_145351.thumb.jpg.47153fd017293bcef811b0caa32c66f4.jpg

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra och minst sagt samhällskritisk. Försökte ladda ner videon(innan den ev försvinner) med VideoGrabby men det funkade inte.

Nån som har tips om annan tjänst för att ladda ner youtubare?

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev edvardpop:

Bra och minst sagt samhällskritisk. Försökte ladda ner videon(innan den ev försvinner) med VideoGrabby men det funkade inte.

Nån som har tips om annan tjänst för att ladda ner youtubare?

Tror Youtube rensat möjligheterna att ladda ner igen .

Men tror också att det finns en risk att de tar bort den så jag körde den på telefonen 

och körde Mobizen samtidigt ( spelar in skärmen på telefonen ) .

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske är bäst att Knasens länk till den kriminelle rapparen tas bort av nån moderator eller Knasen själv så att inte SurinP3 råkar illa ut. Kanske långsökt att det ska hända men man vet aldrig.

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev edvardpop:

Bra och minst sagt samhällskritisk. Försökte ladda ner videon(innan den ev försvinner) med VideoGrabby men det funkade inte.

Nån som har tips om annan tjänst för att ladda ner youtubare?

http://convert2mp3.net/en/index.php Ändra till video i fliken där det står MP3.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken uppståndelse denna videon har orsakat. Frugan sa att Abhisit inte förstår varför videon är olaglig och han tycker inte det är nåt fel med texten, även Chatorun gillar låten och säger att han ska lära sig att rappa. :)

Är detta låten som får militären på knä?! Bara det inte ställer till det för mycket nu när man ska ner till Thailnad?! 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Fritz:

Kanske är bäst att Knasens länk till den kriminelle rapparen tas bort av nån moderator eller Knasen själv så att inte SurinP3 råkar illa ut. Kanske långsökt att det ska hända men man vet aldrig.

Det där får P3 ta ställning till om den ska raderas. Själv känner jag mig lite som Isan Lover när jag postar juntakritiskt material :giggle: 

Ändrades av Knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

18 minutes ago, wUThai said:

Vilken uppståndelse denna videon har orsakat. Frugan sa att Abhisit inte förstår varför videon är olaglig och han tycker inte det är nåt fel med texten, även Chatorun gillar låten och säger att han ska lära sig att rappa. :)

Är detta låten som får militären på knä?! Bara det inte ställer till det för mycket nu när man ska ner till Thailnad?! 😕

Jag är i Sverige nu så har ingen koll på uppståndelsen i Thailand. Min känsla är dock att uppståndelsen mer beror på hur juntan agerar / kommer agera och att någon verkligen protesterar än själva innehållet i texten och videon. Det finns miljoner saker man kan kritisera juntan för och det enda man egentligen inte kan kritisera dem för är att de varit våldsamma; tycker de flesta demokratiskt valda regeringarna i Thailand varit väl så våldsamma. Antar dock att klipp från Thammasatmassakern gör sig bättre i bild än att påpeka hur juntan redan har garanterat sig oinskränkt makt för kommande 20 år. 

 

Nu skiter det väl sig i immigrationen på Suvvan imorgon. Ska ändå vidare till Kina på måndag morgon så får väl ta en natt på Novotel....

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev wUThai:

http://convert2mp3.net/en/index.php Ändra till video i fliken där det står MP3.

Tackar, funkade fint och var så lätt att tom jag klarade det på första försöket!

 

Nu söker jag undertexterna, för de kom inte med.

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Närmare 17 miljoner visningar nu, bara på Youtube.

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...