Jump to content
IGNORERAD

Radar/Laser detektor.


Soengsang

Recommended Posts

8 minutes ago, Boondeng said:

Du brukar väl gilla extra tillbehör till bilar du köper, finns inte farthållare som tillbehör till de bilar du köper, he, he.

 

Har farthållare original i min bil. Men for din info...det går att ställa den i valfri hastighet. T.o.m over 90km/timmen. Hehe

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 36
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    8

  • thomas001

    6

  • evert 1

    4

  • Boondeng

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

17 minuter sedan, skrev thomas001:

Har farthållare original i min bil. Men for din info...det går att ställa den i valfri hastighet. T.o.m over 90km/timmen. Hehe

Då har jag nog inte fattat vitsen med att ha farthållare, trodde att det var för att just hålla hastigheten om man har svårt för det, he, he.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev thomas001:

Har farthållare original i min bil. Men for din info...det går att ställa den i valfri hastighet. T.o.m over 90km/timmen. Hehe

 

3 timmar sedan, skrev Boondeng:

Då har jag nog inte fattat vitsen med att ha farthållare, trodde att det var för att just hålla hastigheten om man har svårt för det, he, he.

 

 

Finns det pumgasfunktion på Thailändska farthållare?

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner en radar/laservarnare av fartkameror ? 

 

Mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev hobbe:

Känner en radar/laservarnare av fartkameror ? 

 

Mvh Hobbe 

Ja, de mäter farten med laser eller radar.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev hobbe:

Känner en radar/laservarnare av fartkameror ? 

 

Mvh Hobbe 

Fartkamerorna i Sverige har iallafall radar för att mäta hastigheten

Farten mäts ca 50m före och bilden tas på ca 20m

Ändrades av acarls
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev stjp8729:

Hej :)

 

Enkelt.. Betala inte, 83% av dom 13 500 000 böterna som är utfärdade i år är ej betalade.

 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Har du en aning om laser/radarvarnare är tillåtna i Thailand, säljs ju både här och där?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev thomas001:

Jodå! Som ex. några kilometer innan Ayttaya på Highway norrut är det monterat en stor ramp over hela vägen. Visar hastigheten for varje korfält med stora roda LED-siffror. Där sitter kameror monterade och det är ett jävla blixtrande hela tiden.

Den passerar man när man kommer "hem" på på tisdag 30/10

Link to comment
Dela på andra sajter

Enklast är att placera en ledljusramp ovanför nummerskylten och så pass långt fram (ut) att den skymmer (helt eller delvis) skylten för kameran.

Så gör i alla fall ett flertal ungdomar här i Sverige.

Fotot tas på ett fast avstånd från bilen och kameran sitter på en viss höjd, m.a.o. relativt enkelt att lista ut hur långt fram rampen bör sitta för att fylla "rätt" funktion.:)

Link to comment
Dela på andra sajter

5 hours ago, Enis said:

 

 

 

Finns det pumgasfunktion på Thailändska farthållare?

 

enis

Det behovs inte i Thailand. Verkar som om just den funktionen är standard i många bilar här. Men Thailändarna kan betala extra for att få den funktionen bortkopplad. Tyvärr ses pumpgas som s.k Eco vänlig korning. Samma Eco tänk när det gäller deras automlådor. Alltid lägga spaken i neutral eller parkeringsläge vid rod-ljus. Då det gäller bilar med automtlådor här så verkar det som om rekomendationerna bland en del verkar vara, att ha en fot på gasen och samtidigt den andra foten lätt på bromsen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan har ett s.k Ecoläge på sin bil. När hon släpper gasen frihjular bilen, den funktionen fungerar dock inte när hon kör med farthållaren inkopplad.

Även motorn stannar vid stopp när bromsen är nedtryckt, startar så fort bromsen släpps.

Blir då automatiskt en liten fördröjning när hon ska köra iväg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...