Jump to content
IGNORERAD

Stoppa förbudet mot ballongpinnar!!


WAXO

Recommended Posts

4 timmar sedan, skrev Tommy:

Läste nånstans att bland det värsta i Sverige är begagnat snus som kastas av oss snusare...

Såja nu blev det rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 55
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tommy

    7

  • GreenValley

    5

  • Soengsang

    4

  • Benriach

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Eftersom jag är motvallskärring så tycker jag det är bra att pinnar är i trä och inte plast!

Snart är väl glasspinnar, träskor(visst fan det är de redan) o pingisrakets också i plast om detta otyg får fortsätta, bra jobbat EU, skönt att skattepengarna arbetar!

Nu hoppas jag att de snarast tar tag i träskosproblemet!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Soengsang:

Eftersom jag är motvallskärring så tycker jag det är bra att pinnar är i trä och inte plast!

Snart är väl glasspinnar, träskor(visst fan det är de redan) o pingisrakets också i plast om detta otyg får fortsätta, bra jobbat EU, skönt att skattepengarna arbetar!

Nu hoppas jag att de snarast tar tag i träskosproblemet!

Jävla Foppa, en miljöbov är han av stora mått!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev frogfish:

Det du skriver om miljömuppar är ju sant.

 

Men det där med att slänga snus och fimpar omkring sig borde folk sluta med. Det är en j*vla olägenhet, och man vågar knappt släppa en unge lös på strand eller gräsmatta nånstans.....

För att ungarna snor alla snusprillor och fimpar!!!

Stackars uteliggarna blir utan sitt nikotin...

 

Mera dataspel till barnen, sitter de hemma och spelar/surfar så blir det inga miljöfarliga utsläpp, som när curlingföräldrar skjutsar sin avkomma till höger och vänster hela dagarna!!!

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev HighWai:

Såja nu blev det rätt.

Nu sväljer ju jag mina prillor när det är dags att fylla på med nytt snus, men det finns tydligen sörlänningar som kastar dem, sicka stollar!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Jolo:

På filipinerna har vissa provinser förbjudit plastpåsar. Skitbra. Köp kylda / frysta produkter som stoppas i papperspåsar (minst 2 för deras dåliga kvalitet) så hinner man flera steg när man kommit ut i värmen innan kondensen fått pappret att luckras upp och sakerna ligger på backen. Kan även hända vid ett av de vanliga regnen. 

 

Dessutom  tvingas jag köpa plastpåsar på rulle för att använda som soppåse. 

 

Tycker nog att plastpåsen borde få finnas kvar men alla små påsar som man får i Thailand kan minskas rejält i antal.

för att inte tala om dom där djävla skitpåsarna som man köper på Bolaget. Totalt värdelösa då dom är för små och inte kan användas till något annat än att bära 12 öl i... och vem faaan köper bara 12 ÖL ???

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kineser

Allt är Kinesernas fel, om dom inte har snott alla ballongpinnar till deras guider med allsköns flaggor, så fick barnen behålla sina ballongpinnar till det dom är gjorda för 

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Soengsang:

Eftersom jag är motvallskärring så tycker jag det är bra att pinnar är i trä och inte plast!

Snart är väl glasspinnar, träskor(visst fan det är de redan) o pingisrakets också i plast om detta otyg får fortsätta, bra jobbat EU, skönt att skattepengarna arbetar!

Nu hoppas jag att de snarast tar tag i träskosproblemet!

Nu när vi befinner oss i det papperslösa samhället behöver skogsindustrin all uppmuntran de kan få. Tänk vilka gigantiska träpinnefabriker vi skulle kunna bygga i Sverige bara för att ersätta alla plaspinnar.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Wangthong:

Nu när vi befinner oss i det papperslösa samhället behöver skogsindustrin all uppmuntran de kan få. Tänk vilka gigantiska träpinnefabriker vi skulle kunna bygga i Sverige bara för att ersätta alla plaspinnar.

Exakt, helt talanglöst med pinnar i plast också....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev HajKaj:

för att inte tala om dom där djävla skitpåsarna som man köper på Bolaget. Totalt värdelösa då dom är för små och inte kan användas till något annat än att bära 12 öl i... och vem faaan köper bara 12 ÖL ???

Vem köper öl på bolaget 😉

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Stoneys:

Vem köper öl på bolaget 😉

Absolut förkastligt. När man kan gå på zummen.

 

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Å kondomer då!?

Varför tar man inte upp det problemet?.......:giggle:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Å kondomer då!?

Varför tar man inte upp det problemet?.......:giggle:

Kan göra så mycket av trä. Dildos, ballongpinnar, papperskaßar, blöjor, you name it. Varför inte skådisar?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kötthandlarn:

Å kondomer då!?

Varför tar man inte upp det problemet?.......:giggle:

Vi får göra som förr  :-)

För länge sedan så använde man fodral av djurhudar och tarmar som kondomer. Kondomer har använts sedan urminnes tider och har en lång historia som du kan läsa om här.

 I Egypten, 1300-talet f. Kr., användes fodral av djurhudar och tarmar och på 1500-talet användes kondomer av linne, blindtarmar från svin och fiskblåsor. Kondomer tillverkades för hand och var dyra.

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Vi får göra som förr  :-)

För länge sedan så använde man fodral av djurhudar och tarmar som kondomer. Kondomer har använts sedan urminnes tider och har en lång historia som du kan läsa om här.

 I Egypten, 1300-talet f. Kr., användes fodral av djurhudar och tarmar och på 1500-talet användes kondomer av linne, blindtarmar från svin och fiskblåsor. Kondomer tillverkades för hand och var dyra.

Dessutom så återanvände man kondomerna, redan på den tiden så tänkte man på miljön.

:crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-10-23 at 00:52, skrev Fredman:

Vore det inte jävligt korkat att inte göra vad vi kan för att efterlämna en värld som kan överleva.

Själv kan jag tycka att man borde börja med att undersöka varför så mycket plast hamnar i haven. Nu tror jag att svenska sugrör och plastkassar till största delen hamnar i brännbart. Leta upp de som dumpar skiten och sätt åt dem.

Är det inte så att den övervägande delen av all plast i havet kommer ifrån 10 floder varav 8 ligger i Asien. Istället för att införa diverse konstiga plastförbud i Europa borde man sats pengerna vid dessa 10 floder istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
8 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Är det inte så att den övervägande delen av all plast i havet kommer ifrån 10 floder varav 8 ligger i Asien. Istället för att införa diverse konstiga plastförbud i Europa borde man sats pengerna vid dessa 10 floder istället.

Jag tror att du är något på spåret! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur gick det?

Är det dags att lägga upp ett stort lager med ballongpinnar som man kan sälja svart senare???

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jamen det kommer ju göra susen! Tänker samtidigt på Thailand där dom plastar in ta mig fan allt.

Köpte en kontorsstol och fick sitta i timmar och riva bort skitseg plast.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten känns plasthotet lite överdrivet. Forskare har ju framställt en plastätande bakterie. Den mumsar i sig en pet-flaska på 6 veckor.

Men sånt rapporterar inte kvällspressen om för då riskerar man ju att stödet för MP minskar.
Nä, bilder på sjuka isbjörnar och alarmrapporter om ballongpinnar ska det vara! 😘

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom som plastar in resväskan på flygplatsen, tror dom att väskan hänger på ett öppet flak efter planet? 😉

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom som plastar in resväskan på flygplatsen, tror dom att väskan hänger på ett öppet flak efter planet? [emoji6]
Den KAN ju vara så att de har sett har lastarna (kastarna) hanterar bagaget.......

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev ReKa:

Forskare har ju framställt en plastätande bakterie. Den mumsar i sig en pet-flaska på 6 veckor.

Gick ju sådär sist när de skulle ha självförstörande ölburkar i plast....

Vem minns inte dessa?

285766907_651a855c-b45e-40dc-93cf-b94d868f8efa.jpg.b6bb3e2700463e1fa83968d1727a1639.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Stoneys:

Dom som plastar in resväskan på flygplatsen, tror dom att väskan hänger på ett öppet flak efter planet? 😉

En resväska min blev fullständig missfärgad. Var sen till planet och vet inte om de hängde den efter planet i brådskan😉

Mest har vi väskor i hårdplast och har aldrig provat och plasta in känns lite sådär.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...