Jump to content
IGNORERAD

Släktforskning

Boa52
 Dela

Recommended Posts

Vad vet ni om era förfäder

Kanske fel kväll men ni kanske kan tänka efter vad ni vet om eran släkt tllbaka. Min far gjorde en stor släktforskning

innan datorer fanns som i dag, han fick ringa, skicka brev till kyrkoböcker nu kan man köpa och veta det mesta om sin släkt,

har inte gjort det.

Norrlandsinnland är inte så gammalt, inte läst på nu men ca 1750 i Storuman och närliggande orter. Finns många bra och dåliga 

saker man hitta som i alla släkter. En släkt kommer från Ryssland som lämna Armen när det var slaget i Sävar, gjömde sej i en lada utan

för Umeå sen bosatte han sej i Örträsk 5 mil norr om Umeå, Dr skulle han ha varit också. Därifrån kommer också Fred Åkerströms

släkt också. Så från Fred Å släkt finns det två trådar. Fortsätter i morgon när alla in klusiva mej tänker bra

• Ge karma 2
  • Skål 2
  • Tummen upp 1
  • Snurrigt 1
  • Haha 1
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Boa52:

Vad vet ni om era förfäder

Kanske fel kväll men ni kanske kan tänka efter vad ni vet om eran släkt tllbaka. Min far gjorde en stor släktforskning

innan datorer fanns som i dag, han fick ringa, skicka brev till kyrkoböcker nu kan man köpa och veta det mesta om sin släkt,

har inte gjort det.

Norrlandsinnland är inte så gammalt, inte läst på nu men ca 1750 i Storuman och närliggande orter. Finns många bra och dåliga 

saker man hitta som i alla släkter. En släkt kommer från Ryssland som lämna Armen när det var slaget i Sävar, gjömde sej i en lada utan

för Umeå sen bosatte han sej i Örträsk 5 mil norr om Umeå, Dr skulle han ha varit också. Därifrån kommer också Fred Åkerströms

släkt också. Så från Fred Å släkt finns det två trådar. Fortsätter i morgon när alla in klusiva mej tänker bra

Ni som bor i södra Sverige måste ha mycket mera att berätta om era förfäder. Bråkar inte om Göteborg nu men dom 

som är och bor där och resten av Skåne måste ha många roliga, tråkiga berättelser om era släktträd

Dela på andra sajter

Tydligen inte så intresant. men den kan ha mycket med Thailand att göra. Djingis Khans son Batu med 150000 krigare

intog Moskava 1238, sen Polen, Ungern och skulle tagit hela Europa om inte hans Pappa dött Så han åkte hem

Vad jag menar ar skulle han fått fortsätta hadde inte Europa sett ut som i dag och vem av er vet om ni inte är en ättling till 

Djingis Khan eller nån från dåvarandeThai som säkert var med i hans här

Dela på andra sajter

Jag hade främst finn och keltiskt (Skottland,Irland mm)  tillsammans med skandinaviskt anlag enligt Anectry efter att skickat in en topsning. Hm hade 2 % centralasiat oxkså

Ändrades av kenneth073
  • Ge karma 1
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev kenneth073:

Jag hade främst finn och keltiskt (Skottland,Irland mm)  tillsammans med skandinaviskt anlag enligt Anectry efter att skickat in en topsning. Hm hade 2 % centralasiat oxkså

Ha Ha du är säkert en ättling från DjingisKhan. Dom våldtog allt i sin väg när dom drog fram så många barn blev

till av deras krigshärgningar, kanske min ryss ättling var från Djingis khan , vem vet

Dela på andra sajter

Jag har massor av sysslingar och pysslingar boende i USA. Tyvärr brydde jag mig inte alls om att skaffa någon information om dessa när chans fanns = när min morfar levde och vad hans 9 utvandrande syskon bodde eller levde.

Alla brev och kontaktuppgifter försvann i samband med dödsfall och bouppteckningar.

Själv har jag nog i sökandet efter avlägsna släktingar tummen mitt i handen - och mina kusiner är inte det minsta nyfikna.

Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Boa52:

Ha Ha du är säkert en ättling från DjingisKhan. Dom våldtog allt i sin väg när dom drog fram så många barn blev

till av deras krigshärgningar, kanske min ryss ättling var från Djingis khan , vem vet

Nja, min gissning är att du härstammar från en av Djingis Khans packåsnor!

• Haha 3
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev evert 1:

Jag har massor av sysslingar och pysslingar boende i USA. Tyvärr brydde jag mig inte alls om att skaffa någon information om dessa när chans fanns = när min morfar levde och vad hans 9 utvandrande syskon bodde eller levde.

Alla brev och kontaktuppgifter försvann i samband med dödsfall och bouppteckningar.

Själv har jag nog i sökandet efter avlägsna släktingar tummen mitt i handen - och mina kusiner är inte det minsta nyfikna.

Låter ju som en intresant släktforskning, tummen mitt i hand har nog inte nåt med det att göra. Gå in på google hitta

en släktforskningsprogram för ett antal hundra, skriv in din far eller mor så har du mycket

Dela på andra sajter

Jag råder dom flesta på MPR att inte gör en släktforskning! Inget gör så ont som sanningen. 

Ändrades av wUThai
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev wUThai:

Jag råder dom flesta på MPR att inte gör en släktforskning! Inget gör så ont som sanningen. 

Har ni så dåliga släktgener, är ni alla sörläningar . tror det finns några som kommer från hyfsat släkt även 

om ni är sörlänningar. Ok jag fick en ide som jag tycker mycket om ,HISTORIA, men förstår att det blir

lite för mycket för er, ni måste tänka efter, leta saker i google. Ont som sanningen, Ok vad  kan vi

göra för det som hände för hundra år sen

• Skål 1
  • Haha 1
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Släktforskning i Tavelsjö är enkel. 

Där är man ju bror med sin egen mor och liknande grejer. 

Mja, Boas släktträd är mer komplicerat än så, senaste sökningen pekar mot en kåt älgko som hade en faiblesse för jästa äpplen.

Boas far såg sin chans när "hon" var utslagen o resten är som man säger...historia, eller boa då.

• Ge karma 1
  • Haha 8

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

vi kommer i från Tanumshede  sedan 1600-talet någon gång.... ett gäng stack till norge och ett annat gäng stack till Hälsingland

Har till och med skrivit en skrift om vår släktnamns uppgång och fall....

vårat namn håller på att dö ut då det bara föds döttrar...

/enis

• Ge karma 1

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Enis:

vi kommer i från Tanumshede  sedan 1600-talet någon gång.... ett gäng stack till norge och ett annat gäng stack till Hälsingland

Har till och med skrivit en skrift om vår släktnamns uppgång och fall....

vårat namn håller på att dö ut då det bara föds döttrar...

/enis

På att igen!!!

60 år (?) är väl ingen ålder för en karl?

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Tommy:

På att igen!!!

60 år (?) är väl ingen ålder för en karl?

MVH

50 om jag får be.... måste nog skaffa mig en annan kvinna dock om det skall bli nått...

Frugans äggstockar har passerat bäst före datum :big_smile:

/Enis

• Ge karma 1
  • Ojojoj 1
  • Haha 4

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Enis:

50 om jag får be.... måste nog skaffa mig en annan kvinna dock om det skall bli nått...

Frugans äggstockar har passerat bäst före datum :big_smile:

/Enis

Eller ett par till, strax eller egentligen redan, lagligt med månggifte!

Behöver förresten inte ens gifta dej!

Skaffa en bra skyddsväst och en stålsuspensoar, innan du delger frugan dina avsikter...

MVH

• Haha 5

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev wUThai:

Nej vem blir stolt över att få reda på att ens farfars farfars far arresterades som horbock i början av 1800 talet?

BTT

• Haha 1

Soi 7

Dela på andra sajter

Våran släkt härstammar från en Neandertalar familj där överhuvudet hette Karl hemvist var Gamla stan hade en Tysk fru & 3 barn flyttade med tiden till "Kära Örebro" resten är nutid 🍄

• Ge karma 1
  • Haha 3

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev svampen:

Våran släkt härstammar från en Neandertalar familj där överhuvudet hette Karl hemvist var Gamla stan hade en Tysk fru & 3 barn flyttade med tiden till "Kära Örebro" resten är nutid 🍄

Tur för mig att min blåblodiga släkt har hemvist på Lovön, annars skulle vi ju vara typ sysslingar eller nåt. Eller vem vet, vi är kanske buksvågrar...

• Haha 4

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev svampen:

Imponerande släktforskning svampen eftersom den siste neandertalaren dog för i runda slängar 30 000 år sen.  ;)

Ändrades av Fritz
  • Ge karma 1
  • Tummen upp 1
  • Haha 4

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Nej vem blir stolt över att få reda på att ens farfars farfars far arresterades som horbock i början av 1800 talet?

BTT

Dagdrömmer du nu igen?

• Haha 1
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...