Jump to content
IGNORERAD

Sexturisternas värld


Enis

Recommended Posts

  • Svar 313
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tommy

    16

  • broder tuk tuk

    15

  • scorpio63

    15

  • Kenneth4618

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

9 minuter sedan, skrev spooncreek:

Då var det, föga förvånande, dags att mata ut en artikel till om svenska sexturister i Thailand. Denna gång verkar journalisten ha suttit bakom ett skrivbord i Gbg och via mail intervjuat en nunna som jobbar med att hjälpa prostituerade i Pattaya.

 

Men har man inte vart där kan det ju bli lite fel med enkla fakta

 

"Gamla goda tiden”
”Henrik” berättar vidare om den ”gamla goda tiden˝ på Bangla Road, den stora prostitutionsgatan i Pattaya. Då skedde sexet helt öppet i gränder och på sidogator. Nu är prostitutionen mer organiserad via hallickar på barer, vilket han beklagar."

640@60.jpg

Bildtext: Gågatan Bangla Road i Pattaya är centrum för sexhandeln på turistön Phuket dit tusentals svenskar reser varje månad.

 

Intressant att få höra att det knullades i gränder helt öppet förr i tiden. Dessutom verkar det väldigt svårt att få till enkla fakta såsom platsers belägenhet. Hur ska man då tolka förmågan att korrekt belysa andra mer komplexa frågeställningar som artikeln behandlar?....

 

 

 

Faktakollen är inte så viktigt när man villl lobba för ändrade lagar så att de omoraliska svenska männen kan sättas dit även utomlands för svenska lagar. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minutes ago, spooncreek said:

Då var det, föga förvånande, dags att mata ut en artikel till om svenska sexturister i Thailand. Denna gång verkar journalisten ha suttit bakom ett skrivbord i Gbg och via mail intervjuat en nunna som jobbar med att hjälpa prostituerade i Pattaya.

 

Men har man inte vart där kan det ju bli lite fel med enkla fakta

 

"Gamla goda tiden”
”Henrik” berättar vidare om den ”gamla goda tiden˝ på Bangla Road, den stora prostitutionsgatan i Pattaya. Då skedde sexet helt öppet i gränder och på sidogator. Nu är prostitutionen mer organiserad via hallickar på barer, vilket han beklagar."

640@60.jpg

Bildtext: Gågatan Bangla Road i Pattaya är centrum för sexhandeln på turistön Phuket dit tusentals svenskar reser varje månad.

 

Intressant att få höra att det knullades i gränder helt öppet förr i tiden. Dessutom verkar det väldigt svårt att få till enkla fakta såsom platsers belägenhet. Hur ska man då tolka förmågan att korrekt belysa andra mer komplexa frågeställningar som artikeln behandlar?....

 

 

 

Det där med Hallickar, Min "kompis" säger att det inte stämmer...

Kan ho mena Somchai boyfriend nere vid Beach road nattetid måntro?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att det var en utmärkt beskrivning av de svenska sexköparna.
De är en samling ensamma män med rasistiska åsikter och svåra mentala och känslomässiga problem,extremt labila med låg självkänsla och hatiska mot kvinnor.
Missade han något? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Jag tycker att det var en utmärkt beskrivning av de svenska sexköparna.
De är en samling ensamma män med rasistiska åsikter och svåra mentala och känslomässiga problem,extremt labila med låg självkänsla och hatiska mot kvinnor.
Missade han något? 😄

Ja, dom är feta också, och äckliga, och feta...

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Det tar sig..de har börjat rätta... 

 

bildtexten nyss:

Gågatan Bangla Road i Pattaya är centrum för sexhandeln på turistön Phuket dit tusentals svenskar reser varje månad.

 

bildtexten nu:

Gågatan Bangla Road i Pattaya är centrum för sexhandeln på dit tusentals svenskar reser varje år.

 

Snart kanske det blir rätt...i Expressens andra briljanta artikel om Thailand denna vecka om ofrivillig kannibalism på en vegetarisk restaurang tog det drygt ett dygn innan man fick ordning på faktan.....fast då hade man ju förstås en  så eminent trovärdig källa..en kinesisk webbtidning...

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Tidningarna skriver artiklar om att man alltid ska göra faktakoll om det som skrivs på nätet och i tidningar.

Själva verkar det som de inte bry sig bara de får sälja lösnummer :look_down:

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Kenneth4618 said:

Tidningarna skriver artiklar om att man alltid ska göra faktakoll om det som skrivs på nätet och i tidningar.

Själva verkar det som de inte bry sig bara de får sälja lösnummer :look_down:

Jag tycker fortfarande bland annat Expressen håller rätt hög nivå på sina granskande reportage och en del av inrikesrapporteringen (en åsikt som inte direkt är okontroversiell på detta forum).  Men den här typen av "re-writes" när man som sagt sitter bakom ett skrivbord och mest bara formulerar om vad man hittar via andra källor (främst då Medins rapport i detta fall), ja då blir det ofta mindre bra för att uttrycka sig milt. Det gäller väl särskilt internationella nyheter av olika slag, där detta antagligen rätt kostnadseffektiva sätt att fylla ut tidningen på verkar vara mer regel än undantag. 

Pingar @MaiChai med detta inlägg som väl har viss insikt, och varit inne på denna utveckling förut om jag minns rätt.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det ju inte som om man behöver ge sig ut och jaga reda på någon prostituerad och muta till sig sex.
Jag kommer ihåg första gången jag var i Patong och en jättesnygg tjej spärrade vägen för mig och undrade om jag inte skulle ha lite massage?
Jag tackade nej och hänvisade till mina illröda ben som jag i rent oförstånd bränt sönder några dagar tidigare.
Solkräm, ähh sånt är för veklingar hade jag resonerat.
Det måste räcka med parasoll!
Så jag tackade alltså nej.
Jag kunde ju knappt gå, och än mindre tänka mig att någon annan skulle massera de ömma krakarna till ben.

 "But I can massage only on youl uppel bodly" sade hon då sött, och visade upp en prislista.
Hum, detta såg ju överkommligt ut, tänkte jag.
Vi kom överens om någon slags avslappnande överkroppsmassage bara om lämnade mina sorgliga ursäkter till ben ifred.

Där låg jag intet ont anande och började drömma mig bort till en bekymmersfri tillvaro.
Det var ju jätteskönt, och verkligen avslappnande.
Tankarna började vandra bort från dumma mellanchefer, krävande arbetsuppgifter, huset som borde målats om under sommaren, granndjäveln o.s.v.
Allt började bli lite diffust och fram trädde istället en blid allt klarare av ett nytt liv HÄR, kanske t.o.m. med denna skönhet.
Men vänta nu!

Vad höll hon på med nu?
Vi hade ju kommit överens om att hålla oss ganska långt upp på min stackars plågade kropp.
Hon hade börjat jobba sig att längre ner, och började så smått visa intresse för mina kalsonger och frågade om "Happy end?"

Visst, jag inser att här finns det säkert rättskaffens män som säger "Stopp och belägg!"
Riddare av den gamla sorten som ilsket påpekar vad det var de kommit överens om, och hävdar kontraktsbrott m.m.
Men nu är ju jag en modern och öppen person, inte omöjlig på något vis.

Det är ju så det går till!
Vi stackars arma krakar till män blir inlurade i detta under falska förespeglingar!
Intet ont anande så kommer vi gående där, och sedan plötsligt bara lurade, utnyttjade och sedan utspottade i sexträskets skitiga gränd.  😩    

Ändrades av Batting
Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Batting said:

Nu är det ju inte som om man behöver ge sig ut och jaga reda på någon prostituerad och muta till sig sex.
Jag kommer ihåg första gången jag var i Patong och en jättesnygg tjej spärrade vägen för mig och undrade om jag inte skulle ha lite massage?
Jag tackade nej och hänvisade till mina illröda ben som jag i rent oförstånd bränt sönder några dagar tidigare.
Solkräm, ähh sånt är för veklingar hade jag resonerat.
Det måste räcka med parasoll!
Så jag tackade alltså nej.
Jag kunde ju knappt gå, och än mindre tänka mig att någon annan skulle massera de ömma krakarna till ben.

 "But I can massage only on youl uppel bodly" sade hon då sött, och visade upp en prislista.
Hum, detta såg ju överkommligt ut, tänkte jag.
Vi kom överens om någon slags avslappnande överkroppsmassage bara om lämnade mina sorgliga ursäkter till ben ifred.

Där låg jag intet ont anande och började drömma mig bort till en bekymmersfri tillvaro.
Det var ju jätteskönt, och verkligen avslappnande.
Tankarna började vandra bort från dumma mellanchefer, krävande arbetsuppgifter, huset som borde målats om under sommaren, granndjäveln o.s.v.
Allt började bli lite diffust och fram trädde istället en blid allt klarare av ett nytt liv HÄR, kanske t.o.m. med denna skönhet.
Men vänta nu!

Vad höll hon på med nu?
Vi hade ju kommit överens om att hålla oss ganska långt upp på min stackars plågade kropp.
Hon hade börjat jobba sig att längre ner, och började så smått visa intresse för mina kalsonger och frågade om "Happy end?"

Visst, jag inser att här finns det säkert rättskaffens män som säger "Stopp och belägg!"
Riddare av den gamla sorten som ilsket påpekar vad det var de kommit överens om, och hävdar kontraktsbrott m.m.
Men nu är ju jag en modern och öppen person, inte omöjlig på något vis.

Det är ju så det går till!
Vi stackars arma krakar till män blir inlurade i detta under falska förespeglingar!
Intet ont anande så kommer vi gående där, och sedan plötsligt bara lurade, utnyttjade och sedan utspottade i sexträskets skitiga gränd.  😩    

Den storyn borde du maila till Frida Boisen anonymt!  💣💥👍

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Batting:

Nu är det ju inte som om man behöver ge sig ut och jaga reda på någon prostituerad och muta till sig sex.
Jag kommer ihåg första gången jag var i Patong och en jättesnygg tjej spärrade vägen för mig och undrade om jag inte skulle ha lite massage?
Jag tackade nej och hänvisade till mina illröda ben som jag i rent oförstånd bränt sönder några dagar tidigare.
Solkräm, ähh sånt är för veklingar hade jag resonerat.
Det måste räcka med parasoll!
Så jag tackade alltså nej.
Jag kunde ju knappt gå, och än mindre tänka mig att någon annan skulle massera de ömma krakarna till ben.

 "But I can massage only on youl uppel bodly" sade hon då sött, och visade upp en prislista.
Hum, detta såg ju överkommligt ut, tänkte jag.
Vi kom överens om någon slags avslappnande överkroppsmassage bara om lämnade mina sorgliga ursäkter till ben ifred.

Där låg jag intet ont anande och började drömma mig bort till en bekymmersfri tillvaro.
Det var ju jätteskönt, och verkligen avslappnande.
Tankarna började vandra bort från dumma mellanchefer, krävande arbetsuppgifter, huset som borde målats om under sommaren, granndjäveln o.s.v.
Allt började bli lite diffust och fram trädde istället en blid allt klarare av ett nytt liv HÄR, kanske t.o.m. med denna skönhet.
Men vänta nu!

Vad höll hon på med nu?
Vi hade ju kommit överens om att hålla oss ganska långt upp på min stackars plågade kropp.
Hon hade börjat jobba sig att längre ner, och började så smått visa intresse för mina kalsonger och frågade om "Happy end?"

Visst, jag inser att här finns det säkert rättskaffens män som säger "Stopp och belägg!"
Riddare av den gamla sorten som ilsket påpekar vad det var de kommit överens om, och hävdar kontraktsbrott m.m.
Men nu är ju jag en modern och öppen person, inte omöjlig på något vis.

Det är ju så det går till!
Vi stackars arma krakar till män blir inlurade i detta under falska förespeglingar!
Intet ont anande så kommer vi gående där, och sedan plötsligt bara lurade, utnyttjade och sedan utspottade i sexträskets skitiga gränd.  😩    

Metoo

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Jag tycker att det var en utmärkt beskrivning av de svenska sexköparna.
De är en samling ensamma män med rasistiska åsikter och svåra mentala och känslomässiga problem,extremt labila med låg självkänsla och hatiska mot kvinnor.
Missade han något? 😄

Nja. tjocka och svettiga.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Batting:

Nu är det ju inte som om man behöver ge sig ut och jaga reda på någon prostituerad och muta till sig sex.
Jag kommer ihåg första gången jag var i Patong och en jättesnygg tjej spärrade vägen för mig och undrade om jag inte skulle ha lite massage?
Jag tackade nej och hänvisade till mina illröda ben som jag i rent oförstånd bränt sönder några dagar tidigare.
Solkräm, ähh sånt är för veklingar hade jag resonerat.
Det måste räcka med parasoll!
Så jag tackade alltså nej.
Jag kunde ju knappt gå, och än mindre tänka mig att någon annan skulle massera de ömma krakarna till ben.

 "But I can massage only on youl uppel bodly" sade hon då sött, och visade upp en prislista.
Hum, detta såg ju överkommligt ut, tänkte jag.
Vi kom överens om någon slags avslappnande överkroppsmassage bara om lämnade mina sorgliga ursäkter till ben ifred.

Där låg jag intet ont anande och började drömma mig bort till en bekymmersfri tillvaro.
Det var ju jätteskönt, och verkligen avslappnande.
Tankarna började vandra bort från dumma mellanchefer, krävande arbetsuppgifter, huset som borde målats om under sommaren, granndjäveln o.s.v.
Allt började bli lite diffust och fram trädde istället en blid allt klarare av ett nytt liv HÄR, kanske t.o.m. med denna skönhet.
Men vänta nu!

Vad höll hon på med nu?
Vi hade ju kommit överens om att hålla oss ganska långt upp på min stackars plågade kropp.
Hon hade börjat jobba sig att längre ner, och började så smått visa intresse för mina kalsonger och frågade om "Happy end?"

Visst, jag inser att här finns det säkert rättskaffens män som säger "Stopp och belägg!"
Riddare av den gamla sorten som ilsket påpekar vad det var de kommit överens om, och hävdar kontraktsbrott m.m.
Men nu är ju jag en modern och öppen person, inte omöjlig på något vis.

Det är ju så det går till!
Vi stackars arma krakar till män blir inlurade i detta under falska förespeglingar!
Intet ont anande så kommer vi gående där, och sedan plötsligt bara lurade, utnyttjade och sedan utspottade i sexträskets skitiga gränd.  😩    

#Youtoo

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Ja jäklar, jag har ju blivit utsatt för ett övergrepp! :61:


Fosterställning i duschen och skrubbande med rotborste?
Jag kan bara tänka mig hur utnyttjad och smutsig du känner dig efter övergreppet.

Styrkekram, handhjärta och prostatamassage åt dig.
Lider med dig.
Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev spooncreek:

Jag tycker fortfarande bland annat Expressen håller rätt hög nivå på sina granskande reportage och en del av inrikesrapporteringen (en åsikt som inte direkt är okontroversiell på detta forum).  Men den här typen av "re-writes" när man som sagt sitter bakom ett skrivbord och mest bara formulerar om vad man hittar via andra källor (främst då Medins rapport i detta fall), ja då blir det ofta mindre bra för att uttrycka sig milt. Det gäller väl särskilt internationella nyheter av olika slag, där detta antagligen rätt kostnadseffektiva sätt att fylla ut tidningen på verkar vara mer regel än undantag. 

Pingar @MaiChai med detta inlägg som väl har viss insikt, och varit inne på denna utveckling förut om jag minns rätt.

Du är på rätt spår, här har ju Expressen kunnat bygga en hel rad artiklar baserat på Schyst Resandes finansierade rapport från en kontorsstol i Göteborg, de har gogglat fram diverse citat och vad som de tror är fakta och publicerar glatt det.

 

Här har man gjort en intervju med en nunna knuten till en katolsk organisation via mail, man har alltså inte träffat henne "live" eller ens pratat med henne på telefon, man har inte ens en bild på henne och det gör ju att det här mailet skulle kunna vara författat av precis vem som helst. De har bara hennes förnamn, inte ens hennes i Thailand så vanliga smeknamn har de fått med. Visst ska man skydda sina källor men det här skulle kunna vara helt fabricerat på kontoret i Göteborg - har god lust att ringa ned till Good Shepherd Sisters i Pattaya och fråga om jag kan få prata med och träffa syster Piyachat...

 

 

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 10/18/2018 at 4:08 PM, spooncreek said:

Det ska bli intressant att höra lite de kommande dagarna vem som sprungit på snubben

Skit i "snubben", vem är bruden?  😴

Link to comment
Dela på andra sajter

5 hours ago, MaiChai said:

Du är på rätt spår, här har ju Expressen kunnat bygga en hel rad artiklar baserat på Schyst Resandes finansierade rapport från en kontorsstol i Göteborg, de har gogglat fram diverse citat och vad som de tror är fakta och publicerar glatt det.

 

Här har man gjort en intervju med en nunna knuten till en katolsk organisation via mail, man har alltså inte träffat henne "live" eller ens pratat med henne på telefon, man har inte ens en bild på henne och det gör ju att det här mailet skulle kunna vara författat av precis vem som helst. De har bara hennes förnamn, inte ens hennes i Thailand så vanliga smeknamn har de fått med. Visst ska man skydda sina källor men det här skulle kunna vara helt fabricerat på kontoret i Göteborg - har god lust att ringa ned till Good Shepherd Sisters i Pattaya och fråga om jag kan få prata med och träffa syster Piyachat...

 

 

Det lustiga apropå nunnan är att hon finns med både för och efternamn samt bild på organisationens hemsida, så hon verkar inte behöva bara så hemlig i alla fall.....

 

Edit: Såg nu att Mooton redan postat den infon.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Nemo:

Skit i "snubben", vem är bruden?  😴

Innovativt inlägg.  :morgon:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎10‎/‎27‎/‎2018 at 7:13 PM, Fredman said:

Vad skönt, nu slipper man riskera att springa på Sveriges stolpskott nr 1 i Thailand, Frida Boisen. 

https://www.expressen.se/kronikorer/frida-boisen-1/dags-att-bojkotta-Thailand-som-resmal-nu-mar-jag-illa-/

Hej Frida,

 

Jag förstår att jag är lite sent på bollen och att du redan vandrat vidare till andra ärorika uppdrag. Du fick säkert hundratals av, huvudsakligen, sinnesslöa mail efter din krönika men jag antar att du inte läste dem. Du kommer givetvis inte läsa mitt inlägg heller, men det gör inget.

 

Jag skulle tro att majoriteten av de som klagade på din krönika var män som anser att du är en feministisk slyna, PK-elit och manshatare. Det kanske du är, jag har ingen aning, har aldrig hört talats om dig tidigare. Förmodligen är du dock inte det och rapporten du refererar till har jag egentligen inga invändningar mot; många av sexturisterna är rasistiska svin och många av de prostituerade far illa som en direkt eller indirekt följd av prostitutionen. Dessutom tror jag att jag avviker från majoriteten av de som mailade dig; jag ser gärna att prostitutionen, både i Thailand och övriga världen, försvinner imorgon. Dessutom tror jag på jämställdhet och tycker att MeToo på det stora hela var väldigt positivt. Jag har bott här i Thailand i drygt 20 år och har en svensk/thailändsk tonårsdotter som jag är stolt över att hon kallar sig feminist.

 

Jag borde älskat din krönika. Det gör jag inte. Förutom att du rent språkligt är en ytterst medioker krönikör så är du en grandstander av gigantiska proportioner. "Bojkotta Thailand", "män som köper sex av flickor och pojkar", "familjen ska få mat på bordet" etc etc. Så skriver ingen som känner till Thailand och som känner för tjejerna, så skriver bara någon som sitter i en ergonomiskt utformad kontorsstol en halv jordglob bort och vill bli inbjuden till nästa TV-soffa samt få ett schysst arvode. Tyvärr, så känner jag. Jag skulle dock kunnat skrivit något liknande, fast bättre, för 25 år sedan men då var jag 20 så det rättfärdigar mig. 

 

Många sexturister är säkert svin, men hur stor andel behandlar verkligen tjejerna/killarna illa? Är det 1%, kanske 3%? Har jag några källor på det? Nej. Jag har själv väldigt begränsade erfarenheter från Thailands Red Light Districts men det jag vet är att tjejerna i dessa områden oftast har ett stort nätverk där pojkvänner och andra män ingår och att våldföra sig och/eller lura en bartjej kan sluta väldigt illa. Jag baserar också min uppskattning på att jag vid mina få besök i barerna huvudsakligen mött timida och aningen bortkomna män snarare än våldsamma sexister. Jag vet, i de lugnaste vattnen osv, men det är ärligt talat helt orimligt att tjejer skulle komma tillbaka år efter år och nya rekryteras år efter år om våld och utnyttjande var en del av vardagen. Man ska komma ihåg att Thailand inte är så fattigt som du och många andra åsiktsmaskiner vill göra gällande. Även en ensamstående mamma klarar sig faktiskt på en fabrikslön, det blir inte fett, men ingen thailändska är längre tvingad till prostitution. I frugans hemby finns det hur många ensamstående tjejer som helst och jag har aldrig hört talats om någon som åkt till Pattaya för att sälja sig.

 

Det är dock ett liv med arbete 10 timmar om dagen, sex dagar i veckan och 52 veckor om året utan någon rimlig möjlighet till förbättring. För en ung, snygg och framfusig tjej kan det bli en veckolön på en kvart och en årslön på en månad i Pattaya, Patong eller Patpong. Prostituerade blir stigmatiserade också i Thailand men thailändare överlag är pragmatiska och om en ung fattig bondtjej helt plötsligt kan köpa familjen en pick-up så är det inte många i byn som dömer henne. Medelklassen i Bangkok kommer döma henne när hon kommer släpandes på Bosse, 63, men de skulle döma henne i alla fall.

 

Du tycker att svenskar ska bojkotta Thailand. Om det vore som du antyder att sexturister köper pojkar och flickor så skulle jag hålla med dig med det var många decennier sedan det var vanligt. Visst, en och annan 17-åring med fejkleg finns det nog på barerna och med lite kontakter går det säkert att hitta en 13-årig kambodjansk flicka inlåst i någon lägenhet. För jävligt, jag har själv en 13-årig dotter, men det är nog inte vanligare i Thailand än det är i Ungern, Japan eller USA. Ska svenskar bojkotta Thailand för att vuxna män och kvinnor säljer sex? Har du varit i Asiens rika länder typ Japan, Sydkorea och Taiwan? Det finns inte en stad större än Tibro med färre än fem bordeller. Ska vi bojkotta dem med? Och hur gör vi med Tyskland och Danmark? Både Japan, Sydkorea och Taiwan har en levnadsstandard som ligger mycket nära den svenska, dessutom en betydligt bättre skola, bättre sjukvård och en bråkdel av Sveriges våldtäktsfrekvens; ska vi verkligen lära dem hur de ska leva? Jag har besökt dessa länder ett 50-tal gånger de senaste 20 åren och ingen tjej skulle vara rädd att gå ensam hem från tunnelbanan mitt i natten. Detta trots att det finns prostituerade på var och varannan gata.

 

Tycker du det låter som jag skönmålar prostitution? "Vill du att din egen dotter ska bli prostituerad?" vill du kanske fråga mig. Nej, absolut inte. Jag kan inte tänka mig många värre jobb än det som prostituerad. Det finns många trasiga människor både bland köpare och säljare och jag önskar att den thailändska staten satsade mer på att förklara alla nackdelarna med yrket, framförallt för unga tjejer i riskområden. Jag tycker dock att vuxna män och kvinnor ska få ta sina egna beslut om vad de ska jobba med och vad de vill spendera sina pengar på. Självklart ska man behandla alla med värdighet men det kan man göra även som sexköpare precis som man kan behandla en försäljare av gatumat utan värdighet.

 

Jag hoppas att du vill thailändska kvinnor väl men som du själv skrev, 99% av alla thailändskor är inte prostituerade. Jag tror varken de 99% eller den procenten som faktiskt valt yrket skulle tacka dig för din krönika; istället har du bidragit till svartmålningen av thailändskor. Jag hoppas bara att du verkligen försökte skriva något som hjälper thailändska kvinnor och att du inte bara skrev för att plocka billiga poäng och pissa på en grupp som i allmänhet varken vill eller kan försvara sig; alltså svenska män som sexturistar. Inte någon glamorös, vältalig eller uppskattad grupp men bli inte förvånad om någon av dina släktingar, jobbarkompisar eller grannar någon gång suttit där. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...