Jump to content
IGNORERAD

Sexturisternas värld


Enis

Recommended Posts

3 timmar sedan, skrev dtbkk:

JAg funderar på hur turistströmmarna skulle skifta om man leker med tanken att flytta alla gogobarer, disco, massage happy ending, etc till Hua Hin.

 

Skulle alla fortfarande alla åka till Pattis för det finns så mycket annat att göra där?? Eller skulle alla helt plötsligt upptäcka Hua Hin??

Tja, det är ju det som saknas i Hua Hin. 😉

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 313
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tommy

    16

  • broder tuk tuk

    15

  • scorpio63

    15

  • Batting

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

On 2018-10-20 at 21:02, skrev Atom:

Nu har jag precis varit i Pattaya 2 dagar, vilket vi brukar vara en eller två gånger om året. Det är givetvis svårt att bortse från att Pattaya är ett sexturisternas Mecka (inte så mycket sexturister i Mecka dock antar jag, i alla fall inte just då de är i Mecka) men jag ser inget stort problem med det. Efter att besökt Harrys 4 gånger de senaste 3 åren måste jag dock säga att det känns taskigt att de indirekt pekas ut som de svenska sexturisternas näste. Jag har inte sett att Harrys på något sätt promotar prostitution och att det ibland sitter trötta white trash där och skryter om sina erövringar tycker jag inte man kan beskylla dem för.

 

Det finns alldeles säkert en massa sexturister som uppför sig nedvärderande mot bartjejer och thailändare i allmänhet men jag har nog aldrig blivit mer förbannad på svenska turister i Thailand än jag blev vid frukosten idag. Vi bodde på ett trevligt och ganska exklusivt boutique hotel mitt på Beach Road och då de bara har 18 rum så har de istället för frukostbuffet en helt fantastisk a la carte menu. Två svenska par i 60-65 årsåldern kom ned och satte sig vid bordet bredvid oss och började beställa. Tanken är att man ska kryssa i vad man vill ha men det förstod / brydde sig givetvis inte svenskarna om. Tjejen som tog deras beställningar pratade klanderfri engelska, väldigt mycket bättre än svenskarnas svengelska. Det blev några fel i beställningarna och svenskarna satt och gnällde på servicen. Precis innan vi skulle gå så säger den ena kärringen "ja, vad kan man förvänta sig av en Thaihora." Jag blev så jävla förbannad så jag reste mig upp och sade "du pratar engelska som en inavlad 7-åring, hur fan kan du tro att hon ska kunna förstå vad du vill ha när du uttalar three "fri" och säger "flings" när du vill ha flingor? Sådana som ni borde fan inte få åka längre än till Halden". Jag stod där och gjorde mitt allra mest hotfulla ansikte i några sekunder men ingen av dem sade något så vi gick därifrån. Dottern tyckte jag var riktigt cool så nu väntar jag bara på nästa chans att få vara cool:)      

Medel-Svenssons på resa i asien upplever jag oftast också vara jävligt nedlåtande mot lokalbefolkningen. Det har hänt att det kokat över för mig också när man hör hur en del beter sig, och då snackar vi inte ens om "sexturister" utan vanliga par i övre medelåldern.

 

Men bilden av att alla thaitjejer är horor verkar vara odiskutabel fakta i Sverige.

 

Bra att du inte på Svenskt vis höll käften utan delgav damen dina betyg på hennes engelska och vidriga människosyn!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev Changnoi:

Tja, det är ju det som saknas i Hua Hin. 😉

Vissa saker inom nöjesbranschen har varit eller är förbjudna i Hua Hin för att det är en semesterort till den thailändska kungafamiljen, he, he.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev dtbkk:

JAg funderar på hur turistströmmarna skulle skifta om man leker med tanken att flytta alla gogobarer, disco, massage happy ending, etc till Hua Hin.

 

Skulle alla fortfarande alla åka till Pattis för det finns så mycket annat att göra där?? Eller skulle alla helt plötsligt upptäcka Hua Hin??

Kul tanke där dtbkk.

Jag bor halvtid i Isaan och halvtid i Pattaya, men besökere väldigt sällan de inrättningar i Pattaya som du räknar upp, men dessa inrättningar drar  mycket folk till Pattaya, och därmed mycket annat, som  vackra tjejer, restauranger, shopping mallar, museum,  mm.

 

Sedan har Pattaya de friska vindarna från havet som jag uppskattar väldigt mycket när det är varmt.

 

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev dtbkk:

JAg funderar på hur turistströmmarna skulle skifta om man leker med tanken att flytta alla gogobarer, disco, massage happy ending, etc till Hua Hin.

 

Skulle alla fortfarande alla åka till Pattis för det finns så mycket annat att göra där?? Eller skulle alla helt plötsligt upptäcka Hua Hin??

Ja, för det finns inga gogobarer, discos och  massageställen i Hua Hin. Det är väl bara trötta gamla HP som dra till Hua Hin. Pattis har allt som grabben min gillar och även frugan föredra shoppingen i Pattaya.. själv har jag inga större krav mer än att hinka öl på sunkhak och på riktigt justa ställen. Gogos var kul ungefär 5 minuter första gången man besökte en Gogo. sen vill man bara dra därifrån. Visst, jag förstår varför vissa besöker Gogos... närmare mus än så har man inte varit sen mor tryckte ut en. :mdr:

 

Säg en liten eller stor stad som inte har prostitution i Thailand? Även en liten yxby har det. Hua Hin och Bangkok för att du söker den äkta thaialändska kulturen! :mdr: 

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Utan barerna, så hade aldrig det andra följt med.

Sedan är det ju så att även bargubbarna har andra aktiviteter för sig än att bara sitta på barer.

 

Så  ja, utan prostitutionen så hade det nog inte varit vad det är idag.

Idag tror jag dock att Pattaya klarar sig rätt bra utan prostitutionen.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-10-21 at 02:47, skrev Stoneys:

Många som tar åt sig i svenne hemmet,

Är du också fastlås ?

Glömde 😉 i alla mina inlägg, men svider kanske hos dom som inte får åka till Pattaya solo, 😉 

Jag får.

 

 

WooooooW! :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Esspe:

Intressant fråga :) Jag tillbringar ganska mycket tid i Jomtien. Anledningen är att det finns allting i form av restauranger, affärer m.m. samt att det ligger bäst till för att ta sig någon annanstans om man inte vill bo i Bangkok och det vill jag inte.

Exakt Jomtien är perfekt!

Om man berättar för sin gamla moster att man varit på stranden, under palmerna i Jomtien under semestern, så tycker hon nog att det låter trevligt!

Bara man låter bli att berätta att det tar en kvart och kostar 20 Baht att ta sig någon "annanstans", till Pattaya alltså...

För Pattaya har nog även min gamla moster hört talas om...

 

Vilka affärer i Jomtien tänker du på, förresten?

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Tommy:

Exakt Jomtien är perfekt!

Om man berättar för sin gamla moster att man varit på stranden, under palmerna i Jomtien under semestern, så tycker hon nog att det låter trevligt!

Bara man låter bli att berätta att det tar en kvart och kostar 20 Baht att ta sig någon "annanstans", till Pattaya alltså...

För Pattaya har nog även min gamla moster hört talas om...

 

Vilka affärer i Jomtien tänker du på, förresten?

 

 

MVH

7/11 naturligtvis ;) Nej det beror ju på vad man ska handla. Tesco har en bra affär vid sukken och där är även en stor outlet med diverse grejor.  Hyfsad livsmedelsaffär vid busstation också. Annars åker jag in till Central men det är inte ofta jag är inne i Pattaya. Varje gång så vill jag därifrån så fort som möjligt, iaf i nyktert tillstånd.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Esspe:

7/11 naturligtvis ;) Nej det beror ju på vad man ska handla. Tesco har en bra affär vid sukken och där är även en stor outlet med diverse grejor.  Hyfsad livsmedelsaffär vid busstation också. Annars åker jag in till Central men det är inte ofta jag är inne i Pattaya. Varje gång så vill jag därifrån så fort som möjligt, iaf i nyktert tillstånd.

Outlet stället är riktigt bra!

Till Pattaya behöver man absolut inte åka, finns ju barer och annat för alla läggningar i Jomtien också, bara lite mindre utbud!

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev Tommy:

Outlet stället är riktigt bra!

Till Pattaya behöver man absolut inte åka, finns ju barer och annat för alla läggningar i Jomtien också, bara lite mindre utbud!

 

 

MVH

Jag tycker Outlet är sådär och dyra, men Terminal 21 är riktigt bra, öppet 24/7 och man slipper åka in i den värsta röran i Pattis.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Jive:

Jag tycker Outlet är sådär och dyra, men Terminal 21 är riktigt bra, öppet 24/7 och man slipper åka in i den värsta röran i Pattis.

Terminal är väl öppet 11-23

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev berlitz:

Terminal är väl öppet 11-23

Ja vissa delar, men mataffärerna är öppna hela dygnet, Foodland bl a.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev dtbkk:

JAg funderar på hur turistströmmarna skulle skifta om man leker med tanken att flytta alla gogobarer, disco, massage happy ending, etc till Hua Hin.

 

Skulle alla fortfarande alla åka till Pattis för det finns så mycket annat att göra där?? Eller skulle alla helt plötsligt upptäcka Hua Hin??

Har varit i Hua-Hin ett par gånger, senast för drygt 10 år sedan,det kanske har ändrats på senare år men innan tyckte jag inte att det hade så mycket att erbjuda, en ganska sömnig och tråkig stad kombinerat med en massa svenska pensionärspar.

 

Om ditt scenario skulle bli verklighet så hade givetvis Hua-Hin invaderats av före detta Pattaya resenärer och jag kan tänka mig att en hel del Hua-Hin resenärer skulle fly fältet och eventuellt upptäcka Pattaya.

Pattaya har ju dåligt rykte mestadels på grund av just prostitution och skulle den försvinna så skulle det garanterat locka till sig en hel del turister från andra turistorter som undviker stället av just den orsaken.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Jive:

Jag tycker Outlet är sådär och dyra, men Terminal 21 är riktigt bra, öppet 24/7 och man slipper åka in i den värsta röran i Pattis.

Fanns nog inte sista gången jag var i Thailand.

4 timmar sedan, skrev Jive:

Ja vissa delar, men mataffärerna är öppna hela dygnet, Foodland bl a.

Precis som alla Foodland i Thailand alltså?

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
16 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Utan barerna, så hade aldrig det andra följt med.

Sedan är det ju så att även bargubbarna har andra aktiviteter för sig än att bara sitta på barer.

 

Så  ja, utan prostitutionen så hade det nog inte varit vad det är idag.

Idag tror jag dock att Pattaya klarar sig rätt bra utan prostitutionen.

 

Har dom det egentligen?

 

Min erfarenhet av bargubbar är att dom oftast sover till klockan tre på dagen och sen efter frukosten så blir det kanske några timmar framför datorn innan den första whiskyn intas och sen är det väl några steg till en taxi och en kort tur till Burger King sen letar dom sig bort till något barområde och det rejäla krökandet tar fart.

 

Och med handen på hjärtat vad finns det egentligen att göra i Pattaya förutom att kröka och k**lla om man nu är på två veckors semester?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Enis:

Ni är fångade på ljudband.... eller som en mp3;a eller nått :big_smile:

 

https://www.expressen.se/nyheter/svenska-sexturister-i-Thailand-inspelade/

 

/ENIs

Ljudband... Lite besviken trodde en ung och idealistisk wallraffande journalist ialafall kunde göra en podd av det idag?

 

Vad är nästa scoop, att de röstar på SD?

 

Själv har jag svårt för sådan här journalistik, där man skickas iväg av någon intresseorganisation för att leverera ett redan förutbestämt resultat. Det är oftast ganska bra betalt men jag skulle inte vilja kalla det journalistik.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Tommy:

Fanns nog inte sista gången jag var i Thailand.

Precis som alla Foodland i Thailand alltså?

 

 

MVH

Ja

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Bananen:

Har varit i Hua-Hin ett par gånger, senast för drygt 10 år sedan,det kanske har ändrats på senare år men innan tyckte jag inte att det hade så mycket att erbjuda, en ganska sömnig och tråkig stad kombinerat med en massa svenska pensionärspar.

 

Om ditt scenario skulle bli verklighet så hade givetvis Hua-Hin invaderats av före detta Pattaya resenärer och jag kan tänka mig att en hel del Hua-Hin resenärer skulle fly fältet och eventuellt upptäcka Pattaya.

Pattaya har ju dåligt rykte mestadels på grund av just prostitution och skulle den försvinna så skulle det garanterat locka till sig en hel del turister från andra turistorter som undviker stället av just den orsaken.

Om bara Luken @Luke the Drifter haft lite bättre batteri i kameran så hade vi nog fått se att det finns en del lättfotade damer i HH åxå.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
3 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Har dom det egentligen?

 

Min erfarenhet av bargubbar är att dom oftast sover till klockan tre på dagen och sen efter frukosten så blir det kanske några timmar framför datorn innan den första whiskyn intas och sen är det väl några steg till en taxi och en kort tur till Burger King sen letar dom sig bort till något barområde och det rejäla krökandet tar fart.

 

Och med handen på hjärtat vad finns det egentligen att göra i Pattaya förutom att kröka och k**lla om man nu är på två veckors semester?

 

BTT

 

Jag har faktiskt ingen aning hur dom lever.

 

Vad man kan göra på dessa 2v? Ja, man kan gå runt och se på spektaklet.

Äta en massa olika mat

Bara ta det lugnt

 

Man kan göra de flesta saker som man kan i Sverige. Det är bara det att vädret är bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då har jag hunnit läsa lite mer av rapporten. Fortsatt inte så himla mycket nytt egentligen.

 

Skrävelhistorierna om bra sex och män som anser sig vara kvinnornas gåva till mänskligheten kunde man lika gärna fått höra på Heartbreak i Gävle eller på en studentnation i Uppsala. Vi känner nog alla till dem som älskar att sitta och skryta om sina erövringar.  Däremot kan man ju fundera över en del klappträn i rapporten, tex den som jämför köpa sex med att köpa ett kilo fläsk. Han hade man velat ge en propp om han suttit vid mitt barbord.

 

Även om den i sak inte verkar innehålla så mycket felaktigheter så genomsyras den ändå av en grundläggande uppfattning som författaren inte viker ifrån: alla prostituerade är offer, och det gäller vare sig de begriper det själva eller ej. De förklaringar som de Joakim Medin' "intervjuar" (utan deras vetskap) ger till varför thailändska tjejer säljer sex (om än något taffligt förklarade) sorteras därmed direkt in i facket "torskarnas bortförklaringar" istället, utan någon närmare analys.  Detta är typiskt för debatten kring prostitution i Sverige, särskilt i de kretsar som har pyntat Medins rapport. De är på tok för inskränkta i sina uppfattningar för att det någonsin ska gå att föra en vettig debatt med dem om prostitution. De som försökt genom åren att nyansera debatten i dessa kretsar blir fort icke önskvärda, som tex Petra Östergren. https://sv.wikipedia.org/wiki/Porr,_horor_och_feminister.

 

Att sedan Aftonbladet och Expressen snabbt hoppar på tåget förvånar väl inte, det är säkert artiklar som ger bra med "klick", liksom en mängd arga kommentarer från läsarna på Facebook:  https://www.facebook.com/expressenstory/.

 

Men någon seriös debatt blir det ju inte av en sådan här rapport, och inte heller någon lösning på det upplevda problem som Medin och hans uppdragsgivare anser finns. Det är väl det enda man kan konstatera med säkerhet.

 

 

 

 

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-10-23 at 08:29, skrev MaiChai:

Vad är nästa scoop, att de röstar på SD?

 

Själv har jag svårt för sådan här journalistik, där man skickas iväg av någon intresseorganisation för att leverera ett redan förutbestämt resultat. Det är oftast ganska bra betalt men jag skulle inte vilja kalla det journalistik.

Å där kom den ja...

 

https://www.etc.se/inrikes/joakim-medin-som-att-blicka-i-sds-valjarskara

 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-10-23 at 08:09, skrev broder tuk tuk:

 

Har dom det egentligen?

 

Min erfarenhet av bargubbar är att dom oftast sover till klockan tre på dagen och sen efter frukosten så blir det kanske några timmar framför datorn innan den första whiskyn intas och sen är det väl några steg till en taxi och en kort tur till Burger King sen letar dom sig bort till något barområde och det rejäla krökandet tar fart.

 

Och med handen på hjärtat vad finns det egentligen att göra i Pattaya förutom att kröka och k**lla om man nu är på två veckors semester?

 

BTT

Vad finns det inte att göra utbudet på nöjen är väldigt stort!!!

 

Men är man en Dracula så är man!👿

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev svampen:

Vad finns det inte att göra utbudet på nöjen är väldigt stort!!!

 

Men är man en Dracula så är man!👿

Får  Joakim Medin från Aftonbladet arbetstillstånd i Thailand ,kanske får journalister det ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...