Jump to content
IGNORERAD

Kim kommer hem

ReKa
 Dela

Recommended Posts

3 timmar sedan, skrev swedenfarang:

Då får vi hoppas att han återaktiverar sitt konto här och skriver en reseskildring ;)

Tycker du det, en reseskildring om knark, driver du med oss eller gillar du det han gjorde. Han borde sitta inne längre

än han gjorde. Huva. Ser jag svarade lite fel menade mest till den globale moderatorn Swedenfarang och han ska vi

lita på att ha omdömme, en gång till HUVA

• Ge karma 2
  • Buu 1
  • Skål 2
  • Tummen upp 1
  • Haha 3
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev swedenfarang:

Då får vi hoppas att han återaktiverar sitt konto här och skriver en reseskildring ;)

Han var väl oskyldigt dömd ?

• Ge karma 1
  • Haha 2
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev GreenValley:

Vem ska läsa ur det och förklara för honom?

Ja du kan då inte, förstår inte nån ironi när det handlar om knark dömda, finns inte, men ni kanske vet☹️

• Skål 2
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Boa52:

Ja du kan då inte, förstår inte nån ironi när det handlar om knark dömda, finns inte, men ni kanske vet☹️

Skämtet hänvisar till en medlem som tidigare var aktiv på och forumet och bla snickrade ihop reseberättelser av högsta klass.

Inte den tidigare fängslade. Trillar poletten ner nu måhända eller är skämtet fortfarande lika otrevligt?

• Ge karma 2

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev edvardpop:

Skämtet hänvisar till en medlem som tidigare var aktiv på och forumet och bla snickrade ihop reseberättelser av högsta klass.

Inte den tidigare fängslade. Trillar poletten ner nu måhända eller är skämtet fortfarande lika otrevligt?

Samtidigt skulle det vara intressant att läsa vad knark-Kim upplevt i fängelset...han hade väl typ en hemsida ett tag, men den dog väl ut.

Läst en blogg av en engelskman som satt där för knark, det var rätt intressant...han flyttades också till hemlandet för ett par tre år sedan.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Han var väl inte så väldigt aktiv?

12 inlägg lyckades han åstadkomma och vad jag kommer ihåg så handlade de mest om huset han höll på att bygga..

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev edvardpop:

Det är nog tomt på polletter sedan länge 

• Haha 4

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev GreenValley:

Han var väl inte så väldigt aktiv?

12 inlägg lyckades han åstadkomma och vad jag kommer ihåg så handlade de mest om huset han höll på att bygga..

Vafan e du också från Tavelfors 55555555

5608 inlägg har han ju gjort ;)

• Ge karma 1
  • Ojojoj 1

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Soengsang:

Vafan e du också från Tavelfors 55555555

5608 inlägg har han ju gjort ;)

Då pratar vi inte om samma MPR-nick.

• Ge karma 2
  • Haha 1
Dela på andra sajter

Kim Eriksson från Sundsvall har suttit inspärrad i Thailand i många år, i ett par av världens tuffaste fängelser.
Nu kan han bli överförd till Sverige.
– Vi väntar på svar från Thailand, säger Rasmus Eljanskog på Utrikesdepartementet.

ANNONS
Njurundabördige Kim Eriksson greps i Thailand 2010.

Njurundabördige Kim Eriksson greps i Thailand 2010.
Bild: Arkivbild

I juli 2010 greps Kim Eriksson i Thailand. I hans frus hus söder om Bangkok, hittades 53 gram metaamfetamin och ett laboratorium som polisen misstänkte att han hade använt för att tillverka metaamfetamin.

Kim Eriksson hävdade att han var oskyldig och att han blivit lurad i en fälla av amerikansk och svensk polis.

Straffen för narkotikabrott är hårda i Thailand, och ett drygt år efter gripandet dömdes Kim Eriksson, mot sitt nekande, till döden.

Kim Eriksson har fått hopp om att få bli utlämnad till Sverige. Arkivbild: Gunnar Almberg

Kim Eriksson har fått hopp om att få bli utlämnad till Sverige. Arkivbild: Gunnar Almberg

Straffet omvandlades omedelbart till livstids fängelse och blev sedan nedsatt till 36 år och åtta månader.

Han har ansökt om att bli överförd till svenskt fängelse, och den svenska regeringen samtyckte tidigare i år till det.

Sedan dess har han suttit inspärrad i olika fängelser. Han har bland annat suttit i Bambat Phiset där han fick dela cell med 60 andra fångar.

– Vi ser ut som sillar i en burk och vi har bara ett hål i golvet att uträtta våra behov på, sade Kim Eriksson till ST då.

Han har också suttit i Bang Kwang, ofta kallat Bangkok Hilton. Det är ett överfullt och ökänt fängelse där mängder av fångar har avrättats, och som thailändarna själva kallar Big Tiger eftersom det är en "människoätare".

Bambat Phiset är en av flera anstalter i Thailand där Kim Eriksson har avtjänat sitt straff.

Bambat Phiset är en av flera anstalter i Thailand där Kim Eriksson har avtjänat sitt straff.
Bild: Arkivbild

Men nu, efter åtta år, har Kim Eriksson alltså fått visst hopp om att han ska kunna lämna Thailand och överföras till Sverige.

– Han har ansökt om att bli överförd till svenskt fängelse, och den svenska regeringen samtyckte tidigare i år till det, säger UD:s presskommunikatör Rasmus Eljanskog.

Sverige och Thailand har en överenskommelse som säger att svenska medborgare efter ett visst antal år i thailändskt fängelse kan flyttas över till Sverige och avtjäna resten av straffet här.

– För att det ska kunna ske måste de thailändska myndigheterna gå med på att anpassa straffet till svenska förhållanden, vilket skulle betyda att straffet omvandlas till 18 års fängelse, säger Rasmus Eljanskog.

När kan det ske?

– Det är omöjligt att säga. Nu är det upp till de thailändska myndigheterna. Vi väntar på svar från dem.

Tidigare artiklar om Kim Eriksson:

Från 2017: Livstidsdömde Kim om tiden i skräckfängelset: "Det har inte varit så här illa på 25 år"

Från 2014: Kim Eriksson får fortsatt livstidsdom

Från 2011: Kim Eriksson dömd till livstid för knarkbrott

Från 2011: Rättegången avslutad – men domen dröjer

Från 2011: Sundsvallsbo i knarkrättegång i Thailand

Från 2010: Dömd för grovt dopningsbrott i Sverige

Från 2010: "Jag kommer inte att erkänna"

Från 2010: Nekar till anklagelser om knarktillverkning

Från 2010: Sundsvallsman tillverkade knark i bostaden i Thailand

• Ge karma 5
Dela på andra sajter

Ja inget roligt ställe Bangkok Hilton sitter ju mycket västerlännigar  där för Drog brott har varit där på besök typ 10 min med en släktings vän som är Väktare där

Åker ju ofta förbi där ochså när man ska ner till stads marknaden

Kan tänka mig att Kumla eller Hall är rena hotellet om Han får komma hem ??💀

• Ge karma 3

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

En f.d. kollega känner Kim privat sa att det skulle vara osannolikt att han inte var skyldig.

Men det får stå för honom, själv har jag ingen aning, har inte haft nåt alls med Kim att göra.

Ändrades av ReKa
tog bort ordet 'och'
  • Ge karma 5
Dela på andra sajter

On 2018-10-18 at 03:33, skrev svampen:

Ja inget roligt ställe Bangkok Hilton sitter ju mycket västerlännigar  där för Drog brott har varit där på besök typ 10 min med en släktings vän som är Väktare där

Åker ju ofta förbi där ochså när man ska ner till stads marknaden

Kan tänka mig att Kumla eller Hall är rena hotellet om Han får komma hem ??💀

Skulle knappast tro att han får komma till Hall eller Kumla. Han är ju inte dömd för något våldsbrott, utan en mindre mängd meth.

• Snurrigt 2
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Wangthong:

Skulle knappast tro att han får komma till Hall eller Kumla. Han är ju inte dömd för något våldsbrott, utan en mindre mängd meth.

Ja menade en liknelse med hårdaste anstalter Sverige !?

Hamnar nog Skänninge typ !

• Ge karma 3

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

En övergiven gruva vore bäst :sure:

• Ge karma 3

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222

Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

En övergiven gruva vore bäst :sure:

Helst inte hem alls, vad ska vi med honom till?

• Ge karma 6
  • Tummen upp 3
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Nicholas:

Blir det ett laglydigt svenneliv nu tro....

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Knappast,

Kunde han lite förut så har han lärt sig det mesta nu, och i Sverige är brottet lyxhotell jämfört vad han sitter i nu.

Dom som gör olagliga saker gör oftast dom för att bättra på ekonomin, att komma ut från kåken är knappast så härligt för ekonomin.

Vart ska man hitta pengar, genom att hitta nya vägar naturligtvis då man inte har något jobb, helt naturligt.

Det blir då olagliga vägar. jag förstår fullkomligt och jag skulle göra samma sak om det kom till det.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...