Jump to content
IGNORERAD

Svensk medborgarskap på mindre än två veckor


Galten

Recommended Posts

Vi var tvungna att förnya tjejens Thaipass men tyvär görs de bara i Stockholm idag och så långt avsiders ville vi inte åka för en sådan sak.

Istället beslöt vi att skaffa svensk pass till nästa resa och skaffa thaipasset i Thailand.

Skickade ansökningsplanketter för svensk medborgarskap den 26 och hämtade  medborgarbeviset idag. ( stämplad den 6)

Enda kompletteringen under processen var de ville ha en utskrivet kopia av internetbetalningen då det inte räckte som det stod i ansökningsformuläret att vid internetbetalning fylla i meddelanderutan med  personnummer och namn.

Enligt Migrigationsverket hemsidor kunde det ta upp till kring ett halvår för en ansökan så vi är glatt överraskade.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Galten,

Grattis till er..det måste vara något sorts rekord!  :great:

Glad Påsk!  :mdr:

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Hej Galten,

Grattis till er..det måste vara något sorts rekord!  :great:

Glad Påsk!  :mdr:

Det trodde jag vi hadde. Rekordet alltså.

5 års UT "medan vi väntade", ca 1,5 timma.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Medborgarskapsansökan går normalt fort att behandla om alla papper finns bifogade i ansökan. Tog nog inte längre tid än ett par veckor för min fru heller. Och inte någon av våra bekanta som gjort samma sak har heller behövt vänta.

Hur som helst, grattis! :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Medborgarskapsansökan går normalt fort att behandla om alla papper finns bifogade i ansökan. Tog nog inte längre tid än ett par veckor för min fru heller. Och inte någon av våra bekanta som gjort samma sak har heller behövt vänta.

Hur som helst, grattis! :)

Japp med papper om man har arbete eller utbildning att visa blir det inga problem.

En av våra kompisar fick vänta 6 veckor trots att de har de bra och har till och med byggt hus i Thailand.

Hon har bott här längre än min tjej men hon har inte kommit in i arbetslivet riktigt än.

En annan lämnade in sin ansökan för 2 månader sedan utan att ha hört något men hon har alldrig arbetat.

Har arbete med detta och göra?

Börjar misstänka att de tittar på sådant.

Hur som helst så gäller nog nog vissa kriterier för handläggningstiden.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Samma resultat här. Gick på strax under 2 veckor faktiskt. Medborgarbeviset kom igår tillsammans med hennes pass i rekommenderat brev  :great:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Den spriten den spriten. blev kopia på  mitt  :whistle: inlägg,

nu är det inte kopia

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

nice all skulle vilja ge er alla ett plus positiv karma. synd att det inte finns för en knapp för hela grupen.

kan bara önska å hoppas att jag själv kan ta hit min flickvän snart å att det ska gå bra medans hon är här. vill säga att ni gör det bra alliop som är positiva å så.

Mantra

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...