Jump to content

Öppen grupp  ·  113 medlemmar

Pattaya Gruppen
IGNORERAD

Beefeater vs. Calles - Best Value - Omröstningen


samet

Best Value?  

38 röster

  1. 1. Vilken är mest prisvärd? Kvalitet i förhållande till priset...

    • Beefeater
      25
    • Calles
      13


Recommended Posts

Det har diskuterats så många gånger.

Vilken är bäst?

Kvalitet?

Priset?

 

Så nu skall vi rösta.

 

Vilken är mest prisvärd. Kvalitén i förhållande till priset.

 

 

 

Ändrades av samet
Rättstavning
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 39
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    5

  • Atom

    4

  • hamnoi

    3

  • thomas001

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag måste säga Beefeter,absolut inget ont om Calles som jag tycker är en mycket bra restaurang  till bra priser och har gått dit när det varit trångt hos Beefeter.

Men håller Beefeater som den bästa svenska restaurangen i Thailand,nu är det ju inte jättebilligt men har aldrig blivit besviken där..

Ändrades av kenneth073
Link to comment
Dela på andra sajter

Två gånger har Beefeater gjort "fel" när jag varit där. 

 

Ena gången fick jag fel mat. Beställde planka men fick pepparstek. Och servitrisen vägrade medge att hon hade hört fel och vidhöll att jag inte visste vad jag beställt. Ganska komiskt. 

Slutade med en trevlig diskussion med "hovmästaren" och vi kom överens om att det är inte lätt att få thailändskor att medge fel. 

 

Andra gången var för ca två månader sen när min Bloody Mary kom in en minut efter fruns drink. Med ursäker på köpet.

 

Måste säga att stället är oslagbart. 

Samma höga kvalitet i så många år är en prestation utan motstycke i Thailand. 

Link to comment
Dela på andra sajter

"Best Value" som står i omröstningsfrågan, Calles alla gånger, de ska också ha credit för trevlig o bra personal.

Men Beefeater saknar nog motstycke i Thailand som "Svensk restaurang". 

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite som att välja mellan en Gt med Gordons/Schweppes kontra ”Hendricks Gt”.

 

Mao så vinner Beefeater alla dagar i veckan,vilket majoriteten tycks hålla med om😊

 

 

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Beefeater alla dagar året runt.  När jag beställer t.ex Entrecote så onskar jag den alltid bloody/rare och det har jag fått alla ggr på Beefeater vilket många krogar inte ens i Svedala klarar. Det blir som oftas en medium rare. En kul grej hände sist. Vi hade beställt Toast Skagen till forrätt.  Jag frågade kyparen om dom hade några Svenska eller Danska snapsar och då helst iskalla.  Svar ja från kyparen men tyvärr inga kalla. Då svarade jag att vi struntar i det. Max en minut senare kom en av ägarna fram till bordet bad om ursäkt och frågade om han fick fixa till det ändå så vi blir nojda. Givetvis sa vi ja. Han kom tbx med en stor skål med krossad is, med våra snapsar nedtryckta i isen. Dom var iskalla när Toasten kom in efter en stund. Det är sådana små saker som kännetecknar en bra krog!!! Samt att alla forrätter kommer in samtidigt....likaså med varmrätter och ev. desserter. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer ihåg när de byggde Arcaden där Beefeater och Calles samt Kiss ligger, bodde alltid på.Diana Inn. Det var tråkigt iof för det låg ett riktigt bra barområde där, med fyrkants barer som revs. Det var ca 1995-1996 minns inte riktigt tiden går ju..

Jag tänkte att detta ställe, Beefeater Det kommer ju aldrig att funka, vem vill sitta där inne o äta dyr svenne mat?

Ack vad fel man fick.

Fast det är klart man var fattig student på.den tiden. Nu glider man ju in, men ute i värmen på.baksidan i arcaden vill man ju sitta!



Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig ätit på Calles, men skulle dom hålla högre klass än Beefeater skulle jag bli grymt imponerad!

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Fram tills igår hade jag inte provat någon av dem men pga alla lovord på MPR så gick vi igår till Beefeater. 

 

Då jag, trots 20 år i Thailand, aldrig ätit på någon annan svensk restaurang än Harry’s så tänkte jag vara extra mycket svensk och tog en Toast Skagen och en Plankstek. Maten var helt klart bra och servicen likaså men jag hade höga förväntningar och jag tycker inte riktigt de infriades. Prisläget ligger i medelklassen för den här typen av restauranger och jag tycker nog totalupplevelsen också hamnar i medelklassen. En helt OK restaurang, men med tanke på utbudet i Pattaya och hur sällan jag är här, så kommer det nog ta ett decennium innan jag hamnar där igen.

 

Nu har jag nog svurit lite i MPR-kyrkan men kanske är jag bortskämd med Bkk-utbudet. Bara på Mega Bangna har vi 4-5 restauranger med samma utbud till samma pris och kvalitet och dessutom bättre ölsortiment.

D3D3E168-A30A-4EBE-B9F4-CE99BDCCD197.jpeg

AF51790A-A41F-4C44-BB76-FBFF8EB9A9C4.jpeg

F73C2D4E-3054-4AEA-A4C0-1074BB6E0031.jpeg

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
14 minuter sedan, skrev Atom:

Fram tills igår hade jag inte provat någon av dem men pga alla lovord på MPR så gick vi igår till Beefeater. 

 

Då jag, trots 20 år i Thailand, aldrig ätit på någon annan svensk restaurang än Harry’s så tänkte jag vara extra mycket svensk och tog en Toast Skagen och en Plankstek. Maten var helt klart bra och servicen likaså men jag hade höga förväntningar och jag tycker inte riktigt de infriades. Prisläget ligger i medelklassen för den här typen av restauranger och jag tycker nog totalupplevelsen också hamnar i medelklassen. En helt OK restaurang, men med tanke på utbudet i Pattaya och hur sällan jag är här, så kommer det nog ta ett decennium innan jag hamnar där igen.

 

Nu har jag nog svurit lite i MPR-kyrkan men kanske är jag bortskämd med Bkk-utbudet. Bara på Mega Bangna har vi 4-5 restauranger med samma utbud till samma pris och kvalitet och dessutom bättre ölsortiment.

D3D3E168-A30A-4EBE-B9F4-CE99BDCCD197.jpeg

AF51790A-A41F-4C44-BB76-FBFF8EB9A9C4.jpeg

F73C2D4E-3054-4AEA-A4C0-1074BB6E0031.jpeg

Kan bara hålla med och det bekräftar att allt är relativt. I Pattaya är båda helt ok men ingen av dem hade haft någon större framgång i vilken svensk mellanstor stad som helst. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Atom:

Fram tills igår hade jag inte provat någon av dem men pga alla lovord på MPR så gick vi igår till Beefeater. 

 

Då jag, trots 20 år i Thailand, aldrig ätit på någon annan svensk restaurang än Harry’s så tänkte jag vara extra mycket svensk och tog en Toast Skagen och en Plankstek. Maten var helt klart bra och servicen likaså men jag hade höga förväntningar och jag tycker inte riktigt de infriades. Prisläget ligger i medelklassen för den här typen av restauranger och jag tycker nog totalupplevelsen också hamnar i medelklassen. En helt OK restaurang, men med tanke på utbudet i Pattaya och hur sällan jag är här, så kommer det nog ta ett decennium innan jag hamnar där igen.

 

Nu har jag nog svurit lite i MPR-kyrkan men kanske är jag bortskämd med Bkk-utbudet. Bara på Mega Bangna har vi 4-5 restauranger med samma utbud till samma pris och kvalitet och dessutom bättre ölsortiment.

D3D3E168-A30A-4EBE-B9F4-CE99BDCCD197.jpeg

AF51790A-A41F-4C44-BB76-FBFF8EB9A9C4.jpeg

F73C2D4E-3054-4AEA-A4C0-1074BB6E0031.jpeg

En ambitiös recension med bilder och allt, men kanske lite föör ambitiös med tanke på att det var ett engångsbesök. En viktig grej som du missar är jämnheten i kvalitet. Jag har käkat på Beefeater ett hundratal gånger och faktiskt aldrig blivit missnöjd. Du tycker att både mat och service var bra, men ändå var du inte nöjd. Det måste ju då vara något som inte var bra och jag undrar - vad? Ok, ölsortimentet var torftigt, men vad tyckte du om vinsortimentet? Antalet rätter och varianterna tycker jag mycket väl uppfyller vad man kan förvänta sig i förhållande till namnet - Beefeater. Tror också att det finns restauranger i Bangkok som har högre klass än denna. Igen - vad var det som inte var bra?

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit på Beefeater några grannar gånger. Ett typiskt besök går till såhär:

 

- Vi skulle vilja äta

- Jag, har ni beställt bord?

- Nej, men jag tänkte att det kanske går bra ändå?

- Nej, vi har nog fullt. Vänta ett tag så ska jag kolla. ( Kommer tillbaka efter ett tag). Finns ett bord ute om det går bra?

- Inga problem, vi sitter bra ute

(Min frun nontialeras totalt hela tiden tiden)

Vi går ut och sätter oss, och efter en stund får vi matsedel, som naturligtvis inte finns översatt till thai.

Beställer maten som naturligtvis är helt ok, men ingen bryr sig om min fru under hela kvällen. Hon ledsnar och vill aldrig gå dit igen.

 

Kommer vi till Calles är det bara att fråga var vi kan sitta. Personalen pratar hela tiden med min fru, och frågar om allt är bra, om maten smakar bra mm. Ett helt annat mottagande, och mycket trevliga att besöka.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, Atom said:

Fram tills igår hade jag inte provat någon av dem men pga alla lovord på MPR så gick vi igår till Beefeater. 

 

Då jag, trots 20 år i Thailand, aldrig ätit på någon annan svensk restaurang än Harry’s så tänkte jag vara extra mycket svensk och tog en Toast Skagen och en Plankstek. Maten var helt klart bra och servicen likaså men jag hade höga förväntningar och jag tycker inte riktigt de infriades. Prisläget ligger i medelklassen för den här typen av restauranger och jag tycker nog totalupplevelsen också hamnar i medelklassen. En helt OK restaurang, men med tanke på utbudet i Pattaya och hur sällan jag är här, så kommer det nog ta ett decennium innan jag hamnar där igen.

 

Nu har jag nog svurit lite i MPR-kyrkan men kanske är jag bortskämd med Bkk-utbudet. Bara på Mega Bangna har vi 4-5 restauranger med samma utbud till samma pris och kvalitet och dessutom bättre ölsortiment.

D3D3E168-A30A-4EBE-B9F4-CE99BDCCD197.jpeg

AF51790A-A41F-4C44-BB76-FBFF8EB9A9C4.jpeg

F73C2D4E-3054-4AEA-A4C0-1074BB6E0031.jpeg

Maten var helt klart bra och servicen likaså men jag hade höga förväntningar och jag tycker inte riktigt de infriades/slut citat.  Vad saknades forutom att bärsutbudet var lite dåligt?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Fredman:

Kan bara hålla med och det bekräftar att allt är relativt. I Pattaya är båda helt ok men ingen av dem hade haft någon större framgång i vilken svensk mellanstor stad som helst. 

Vad är det du och Atom saknar, eller inte räcker till på Beefeater för att ni skall vara nöjda. Nyfiken!

 

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, gst said:

Har varit på Beefeater några grannar gånger. Ett typiskt besök går till såhär:

 

- Vi skulle vilja äta

- Jag, har ni beställt bord?

- Nej, men jag tänkte att det kanske går bra ändå?

- Nej, vi har nog fullt. Vänta ett tag så ska jag kolla. ( Kommer tillbaka efter ett tag). Finns ett bord ute om det går bra?

- Inga problem, vi sitter bra ute

(Min frun nontialeras totalt hela tiden tiden)

Vi går ut och sätter oss, och efter en stund får vi matsedel, som naturligtvis inte finns översatt till thai.

Beställer maten som naturligtvis är helt ok, men ingen bryr sig om min fru under hela kvällen. Hon ledsnar och vill aldrig gå dit igen.

 

Kommer vi till Calles är det bara att fråga var vi kan sitta. Personalen pratar hela tiden med min fru, och frågar om allt är bra, om maten smakar bra mm. Ett helt annat mottagande, och mycket trevliga att besöka.

Har vi aldrig varit med om. Frugan har fått uppmärksamhet så det blir over på Beefeater. Har fått frågor om var vi bor,hur länge vi varit gifta, var maten ok/god m.m m.m Men så är hon framåt och skäms inte for att själv ställa frågor och ge komplimanger. 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev gst:

Har varit på Beefeater några grannar gånger. Ett typiskt besök går till såhär:

 

- Vi skulle vilja äta

- Jag, har ni beställt bord?

- Nej, men jag tänkte att det kanske går bra ändå?

- Nej, vi har nog fullt. Vänta ett tag så ska jag kolla. ( Kommer tillbaka efter ett tag). Finns ett bord ute om det går bra?

- Inga problem, vi sitter bra ute

(Min frun nontialeras totalt hela tiden tiden)

Vi går ut och sätter oss, och efter en stund får vi matsedel, som naturligtvis inte finns översatt till thai.

Beställer maten som naturligtvis är helt ok, men ingen bryr sig om min fru under hela kvällen. Hon ledsnar och vill aldrig gå dit igen.

 

Kommer vi till Calles är det bara att fråga var vi kan sitta. Personalen pratar hela tiden med min fru, och frågar om allt är bra, om maten smakar bra mm. Ett helt annat mottagande, och mycket trevliga att besöka.

Jag känner inte alls igen det sista du skriver. Ok, att det finns fler bord att välja mellan hos Calles, men det har nog med populariteten att göra. Väldigt ofta på Beefeater kommer någon av personalen och antingen ställer sig vid sidan eller sätter sig ner hos oss och pratar en stund. Så, jag känner inte riktigt igen din beskrivning.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

I valet mellan Beefeater och Calles tycker jag såhär:

- Maten på båda ställena har samma höga kvalitet (1 -1)

- Något bättre urval i rätter hos Calles som inte är direkt något med en hel, saftig biff. (1 - 2)

- Atmosfären ungefär samma (2 - 3)

- Personalen lite proffsigare på Beefeater. Blir gärna lite griniga och tjafsiga på Calles om man har "invändningar". Inget snack på Beefan, de byter ut rätten på stört även om de tycker att man  har fel. (3 - 3)

- Beefeater har en tryckt vinlista. Hos Calles får man gå in och rota i kyskåpet för att kolla vilka viner som finns. (4 - 3).

 

Det blev alltså Beefeater som vann på mållinjen för min del. Vill dock säga, att om omröstningen hade varit för 1-2 år sedan, så hade Beefeater då vunnit betydligt klarare.

 

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

56 minutes ago, thomas001 said:

Maten var helt klart bra och servicen likaså men jag hade höga förväntningar och jag tycker inte riktigt de infriades/slut citat.  Vad saknades forutom att bärsutbudet var lite dåligt?

 

1 hour ago, Jive said:

En ambitiös recension med bilder och allt, men kanske lite föör ambitiös med tanke på att det var ett engångsbesök. En viktig grej som du missar är jämnheten i kvalitet. Jag har käkat på Beefeater ett hundratal gånger och faktiskt aldrig blivit missnöjd. Du tycker att både mat och service var bra, men ändå var du inte nöjd. Det måste ju då vara något som inte var bra och jag undrar - vad? Ok, ölsortimentet var torftigt, men vad tyckte du om vinsortimentet? Antalet rätter och varianterna tycker jag mycket väl uppfyller vad man kan förvänta sig i förhållande till namnet - Beefeater. Tror också att det finns restauranger i Bangkok som har högre klass än denna. Igen - vad var det som inte var bra?

Beefeater var precis vad man kan vänta sig för en restaurang i den prisklassen och jag har inget att klaga på; mat och service var helt OK.

 

De många lovorden på MPR gjorde dock att mina förväntningar var lite för höga; jag hade helt enkelt hoppats på att hitta en av de där ovanliga restaurangerna där man får mer (kvalitativt) än man betalar för, men det tycker jag inte var fallet med Beefeater. 

 

Jive, vill du ha en utförligare recension så får du ta dig till Harry’s om någon timme. Jag ska bara föna håret och snygga till mig så traskar jag dit.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Atom:

 

Beefeater var precis vad man kan vänta sig för en restaurang i den prisklassen och jag har inget att klaga på; mat och service var helt OK.

 

De många lovorden på MPR gjorde dock att mina förväntningar var lite för höga; jag hade helt enkelt hoppats på att hitta en av de där ovanliga restaurangerna där man får mer (kvalitativt) än man betalar för, men det tycker jag inte var fallet med Beefeater. 

 

Jive, vill du ha en utförligare recension så får du ta dig till Harry’s om någon timme. Jag ska bara föna håret och snygga till mig så traskar jag dit.

Ok, 6-tiden på Harrys, men läs mitt val och varför (Beefan-Calles) först.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
2 timmar sedan, skrev Jive:

Vad är det du och Atom saknar, eller inte räcker till på Beefeater för att ni skall vara nöjda. Nyfiken!

 

Först är jag nöjd med både Beefeater och Calles i Pattya, min invändning är att de är med svenska mått inte är något som höjer sig över mängden vilken är nödvändigt för en restaurang i Sverige idag. Det funkar att servera skitmat till usel service om man är unik och har en klar strategi och målbild som Pinchos. 

 

Hur nöjd man är med ett restaurangbesök består för mig av flera delar. Främst: miljö, mottagande, service (inkl tid), omtanke, val av råvaror och tanke bakom det, menyns innehåll och hur skickliga kockarna är på att laga till maten. Servitörens förmåga att förmedla menyn och rekommendera dryck till maten. 

 

Förmågan att laga hygglig mat finns på de båda men de ligger ju inte direkt i framkant när det gäller maträtter. Vill man raljera så är det lika spännande som en bowlinghallsmeny på 80-talet kryddat med lite fredagsmys. När det gäller meny så är de är ganska jämförbara med en svensk Harry´s och de blir ju bara färre och färre nu för tiden. Vid mina besök så har Calles känts mer personligt av den enkla anledningen att han bjuder på en svart knapp vilket är trevligt men tyvärr inte tillåtet i Sverige. Även när det gäller inredning så är de ok för Pattaya men som de säger i Kalles Kaviar reklamen " Aint popular here Bobo".

 

Vill understryka att jag tycker att de är bra för att vara i Pattaya. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt Tripadvisor är Beefeaters på plats 26 av Pattayas restauranger - kan det vara rätt och riktigt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt Tripadvisor är Beefeaters på plats 26 av Pattayas restauranger - kan det vara rätt och riktigt?
Stämmer säkert. Många gneträvar som besöker Pattaya. TripAdvisor ger jag inte mycket för när det gäller omdöme angående restauranger då det är så personligt när det kommer till smak. Bara och se omdömet angående Kiss food. Ätit där en gång.. Och aldrig igen. Intet sägande skitmat enligt mig. Beefeater har mycket god mat i mitt tycke deras bea är fantastisk god. Finns det bättre ställe? Absolut. Jag trivs utmärkt på Beefeater likaså frugan.

Ska ner till vinter och då ska jag ge Calles en chans.. Även att hamnoi skrämt upp mig att man springer med sopor inne i restaurangdelen! [emoji4]

565707d62260a1313ffa5b1090c05c55.jpg


Skickat från min ONEPLUS 6 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fredman:

Först är jag nöjd med både Beefeater och Calles i Pattya, min invändning är att de är med svenska mått inte är något som höjer sig över mängden vilken är nödvändigt för en restaurang i Sverige idag. Det funkar att servera skitmat till usel service om man är unik och har en klar strategi och målbild som Pinchos. 

 

 

 

 

Är inte hela grejen med Pinchos att de inte serverar maten.... ;) 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev wUThai:

Stämmer säkert. Många gneträvar som besöker Pattaya. TripAdvisor ger jag inte mycket för när det gäller omdöme angående restauranger då det är så personligt när det kommer till smak. Bara och se omdömet angående Kiss food. Ätit där en gång.. Och aldrig igen. Intet sägande skitmat enligt mig. Beefeater har mycket god mat i mitt tycke deras bea är fantastisk god. Finns det bättre ställe? Absolut. Jag trivs utmärkt på Beefeater likaså frugan.

Ska ner till vinter och då ska jag ge Calles en chans.. Även att hamnoi skrämt upp mig att man springer med sopor inne i restaurangdelen! emoji4.png

565707d62260a1313ffa5b1090c05c55.jpg


Skickat från min ONEPLUS 6 via Tapatalk
 

Du har en mycket stor poäng!

Tripadvisor skall man ta med en nypa salt. Är ett visst klienté som använder Tripadvisor och det behöver man ha i åtanke när man läser. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...