Jump to content
IGNORERAD

Åldersskillnad


broder tuk tuk

Recommended Posts

24 minuter sedan, skrev thomas001:

Jag bodde i en s,k risby under mina forsta år här i Thailand. Tvärtom,det var några helt underbara år. Har bara fått uppskattning och ett mycket trevligt bemotande av alla. Några har blivit mina vänner for livet. Kan ev. bero på att jag var jävligt odmjuk i borjan. Forsokte inforliva mig med livet i byn. Hjälpte till med det jag kunde. Men en sak har jag lärt mig under åren. Ibland har det dykit upp någon Falang i byn, suttit vid sitt bord och spelat allan. Helt enkelt sett ner på Thailändarna, deras boende, deras liv m.m Suttit och bläddrat med sin sedelbunt. Dessa snubbar är inte dom mest populära det kan jag lova.

Tro sjutton att man blir poppis om man lättar på lädret titt som tätt men det har ju inte alla ekonomi till, he, he.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 89
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    17

  • Kenneth4618

    7

  • Jive

    6

  • Soengsang

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag har hört ett antal hundra gånger av olika thaitjejer, att de vill inte vara ihop med en thaikille. För övrigt är stilen lite annorlunda i Thailand mot i Sverige. I Sverige har alla så många synpunkter på andra, I Thailand accepterar man och låter var och en vara som de är, utan kritiska synpunkter. Inte ens bakom ryggen pratas det lika mycket skit här som det görs i Sverige.
Pratas rätt mycket, fast på thai.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Nicholas:

Pratas rätt mycket, fast på thai.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Ok, kanske bra då att inte kunna thai. Det man inte vet har man inte ont av....😉

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
2 minuter sedan, skrev Jive:

Ok, kanske bra då att inte kunna thai. Det man inte vet har man inte ont av....😉

 

Precis.

 

Man lever i sin egen lilla värld. Sen att man inte förstår gliringarna bakom ryggen och när man blir blåst kan ju enbart vara bra.

 

Bara att le och se glad ut.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Precis.

 

Man lever i sin egen lilla värld. Sen att man inte förstår gliringarna bakom ryggen och när man blir blåst kan ju enbart vara bra.

 

Bara att le och se glad ut.

 

BTT

Njae, att bli blåst är väl inte särskilt bra.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Du är lika utpekad i Thailand om du traskar omkring med lilla sötnosen i Thailand.

 

Det är bara det att du inte förstår det.

 

BTT

Mycket möjligt, men där finns väl även den andra sidan?
En förståelse för att någon strävar efter ett bättre liv för både sig själv och sina föräldrar o.s.v.
Ja jag vet inte, men det är väl ibland ganska skönt att inte förstå också.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Jive:

Ok, den erfarenheten har jag inte. Tack för din komplettering!

Inte jag heller och jag bor i en "Risby", har umgåtts med både nyktra och berusade  i alla möjliga sammanhang utan att få

några tveksamma eller insinuanta frågor.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev Khemmarat:

Inte jag heller och jag bor i en "Risby", har umgåtts med både nyktra och berusade  i alla möjliga sammanhang utan att få

några tveksamma eller insinuanta frågor.

Beror säkert på om det finns nåt "tveksamt och insinuant" fråga om......

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Jive:

Njae, att bli blåst är väl inte särskilt bra.

 

Hmmmm i just detta fallet får man nog tro på BTT, han om någon borde veta 😞

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Tommy:

Har funderat länge på detta, och kommit fram till att max skillnaden i ålder för ett seriöst par är 8 år.

Mer än det är förkastligt.

 

Vilken tur att jag bara är 7år och 10 månader äldre än den där gamla tanten jag är gift med!

Man vill ju inte vara ett vandrande skämt?

 

Tidigare har jag påstått att den ultimata åldersskillnaden mellan en man och hans flickvän är halva mannens ålder plus sju år, det sprack när jag läste om lyckliga förhållanden mellan kvinnor som var ÄLDRE!!! än deras Gambiska män, och den där Meetoo grunkan...

 

 

MVH

Det är nog kört för mig. 8 år och tre månaders skillnad. Kan man få dispans när man hållit ihop 28 år?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Jive:

Njae, att bli blåst är väl inte särskilt bra.

Alltid tycket det är överskattat att bli blåst.....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Boondeng:

Bosätt dig i en liten risby som inte finns med på kartan i ett par år och gå på fester i byn med fulla frågvisa thaigubbar så ska jag lova att du får kritiska frågor om varför du är tillsammans med den du är och också höra ett och annat negativt, he, he.

 

Jag och frugan åker ut till "lanthuset" några få gånger om året. Nästan varje gång brukar vi, av någon okänd,, bli upplysta om att vi inte var så klipska direkt som köpte en ny Honda Accord när man t.o.m. billigare kunde fått en bättre bil (Pick-up).

Jag tror vi är hyffsat ödmjuka men vill man inte gå "all-in" och t.ex. donera mest varje begravning/bytraditioner etc så nog kommer det ibland frågor/påståenden som är hysteriskt korkade. Där är mest snälla och hyggliga människor men även gott om avundsjuka som kan visa sig i pekpinnar till svärmor. Sånt är bara att nonchalera .-)

 

/ SatanG

 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev SatanG:

Nästan varje gång brukar vi, av någon okänd,, bli upplysta om att vi inte var så klipska direkt som köpte en ny Honda Accord

Tvärt om i en by inte långt från er, där är det mer status att inte ha en pickup, men personligen tycker jag det är mer praktiskt då man bor på landet....så folk får tycka vad det vill :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev thomas001:

Jag bodde i en s,k risby under mina forsta år här i Thailand. Tvärtom,det var några helt underbara år. Har bara fått uppskattning och ett mycket trevligt bemotande av alla. Några har blivit mina vänner for livet. Kan ev. bero på att jag var jävligt odmjuk i borjan. Forsokte inforliva mig med livet i byn. Hjälpte till med det jag kunde. Men en sak har jag lärt mig under åren. Ibland har det dykit upp någon Falang i byn, suttit vid sitt bord och spelat allan. Helt enkelt sett ner på Thailändarna, deras boende, deras liv m.m Suttit och bläddrat med sin sedelbunt. Dessa snubbar är inte dom mest populära det kan jag lova.

Kan instämma helt och hållet. Fantastiskt folk i risbyn. Ödmjökhet och möjlighet att kommunicera krävs dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Precis.

 

Man lever i sin egen lilla värld. Sen att man inte förstår gliringarna bakom ryggen och när man blir blåst kan ju enbart vara bra.

 

Bara att le och se glad ut.

 

BTT

Så mao pratar du och förstår thailändska?

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
6 timmar sedan, skrev berlitz:

Så mao pratar du och förstår thailändska?

 

Nja inte direkt men man fattar ju ett antal av dom mest förekommande barorden.

 

Sowei

 

tee rak

 

kinjao

 

bei nåån

 

bai do eikan

 

ab nam

 

såkåpåk

 

ba ba boa

 

pojing

 

pochai

 

bom sing

 

nakliet

 

paeng

 

gai

 

moo

 

gong

 

bai löi

 

khao

 

kin khao

 

si dam

 

OSV

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, broder tuk tuk said:

 

Nja inte direkt men man fattar ju ett antal av dom mest förekommande barorden.

 

Sowei

 

tee rak

 

kinjao

 

bei nåån

 

bai do eikan

 

ab nam

 

såkåpåk

 

ba ba boa

 

pojing

 

pochai

 

bom sing

 

nakliet

 

paeng

 

gai

 

moo

 

gong

 

bai löi

 

khao

 

kin khao

 

si dam

 

OSV

 

BTT

Det må jag säga var imponerande, inte dåligt att ha ett så brett ordförråd efter så många och långa resor i Thailands landsbyggd bland ormar, bufflar och allehanda kryp.

För att inte glömma alla regeringstjänstemän du utbildat, underlättar naturligtvis med en bred kunskap i Thailändska.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Soengsang:

Tvärt om i en by inte långt från er, där är det mer status att inte ha en pickup, men personligen tycker jag det är mer praktiskt då man bor på landet....så folk får tycka vad det vill :)

 

Jodå för mig får alla köra vad de anser bäst, är man gammal nog att ha körkort borde man kunna bedöma det bäst själv.

En SUV hade jag nog föredragit om jag bodde på landet men nu är vi nog bara där en vecka om året och resten i Bangkok.

Ska dock snart ner och förgylla Hua hin en sväng tänkte jag, det hinns med nu när jag begärt att vara ledig till April :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minutes ago, SatanG said:

 

Jodå för mig får alla köra vad de anser bäst, är man gammal nog att ha körkort borde man kunna bedöma det bäst själv.

En SUV hade jag nog föredragit om jag bodde på landet men nu är vi nog bara där en vecka om året och resten i Bangkok.

Ska dock snart ner och förgylla Hua hin en sväng tänkte jag, det hinns med nu när jag begärt att vara ledig till April :-)

 

/ SatanG

Har haft SUV när jag bott här uppe(Toyota Fortuner). Nu tbx till Pickup. Suv är ingen bra losning om man har hundar,vill hämta och kora storre prylar m.m

 

Så for mig passar det bästa med en pickis. Numera är ju komforten i dom nya pickisarna och om man väljer 4-dorrars och dom dyrare varianterna i klass med SUVarna.

 

For några år sedan gick det ju inte ens att få en pickup i Thailand med automlåda. 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
2 timmar sedan, skrev Baa:

Det må jag säga var imponerande, inte dåligt att ha ett så brett ordförråd efter så många och långa resor i Thailands landsbyggd bland ormar, bufflar och allehanda kryp.

För att inte glömma alla regeringstjänstemän du utbildat, underlättar naturligtvis med en bred kunskap i Thailändska.

 

Tja om vi håller oss till barernas värld så räcker det ju att förstå   Khin Kao och Ab nahm och bei nåån

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev SatanG:

Jodå för mig får alla köra vad de anser bäst

Tänkte mer på alla förståndiga grannar och bybor hemma...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Tja om vi håller oss till barernas värld så räcker det ju att förstå   Khin Kao och Ab nahm och bei nåån

 

BTT

Nu glömde du matafai

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-10-23 at 16:47, skrev Wangthong:

Det är nog kört för mig. 8 år och tre månaders skillnad. Kan man få dispans när man hållit ihop 28 år?

 

OK, är du den yngre eller den äldre?

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 timme sedan, skrev Wangthong:

Nu glömde du matafai

 

Nja nu är ju matafai bartjejernas uttal av ordet butterfly.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

21 hours ago, thomas001 said:

Har haft SUV när jag bott här uppe(Toyota Fortuner). Nu tbx till Pickup. Suv är ingen bra losning om man har hundar,vill hämta och kora storre prylar m.m

 

Så for mig passar det bästa med en pickis. Numera är ju komforten i dom nya pickisarna och om man väljer 4-dorrars och dom dyrare varianterna i klass med SUVarna.

 

For några år sedan gick det ju inte ens att få en pickup i Thailand med automlåda. 

 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...