Jump to content
IGNORERAD

Åldersskillnad


broder tuk tuk

Recommended Posts

16 minuter sedan, skrev Boa52:

Ok, men berätta gjärna vad jag inte begriper eller försök i alla fall

Jättelätt att förklara.  Du begriper ju ingenting 😉

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 89
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    17

  • Kenneth4618

    7

  • Jive

    6

  • Soengsang

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Gällande en viss person i de flesta trådar....

 

"Läsning är en mental process med syfte att återskapa textens innehåll.

För att hänga med i nyhetssändningar, förstå en tidningstexter och att kunna följa instruktioner och anvisningar krävs ett ordförråd på ca 50 000 ord.

Läsförståelse är förmågan att tolka och förstå en läst text. Det kan vara att förstå en enkel text eller att svara på olika frågor om till exempel vad det står i texten, vad den säger/menar eller att dra egna slutsatser utifrån texten."

 

Och ett gratis stalltips nedan.

https://www.bokus.com/bok/9789144077659/lasforstaelse-gron-for-lagstadiet/?source=googleps&gclid=CjwKCAjwu5veBRBBEiwAFTqDwdzky60j3RSRLAaYEoiAjzl-dUx-sGkbgHoUlhjwKuEHLrHMtK1vvBoCNa0QAvD_BwE

20690600_Skarmavbild2018-10-17kl_19_20_39.png.1ef27a2740f4fb6260cf8e23763f02f1.png

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
14 timmar sedan, skrev AnTove:

Så enligt dig så ska kvinna stå hemma vid spisen och lägga sin tid på att passa upp mannen?. Flera medlemmar här har påpekat att de upplever det som att många thai kvinnor inte leker med sina barn i samma utsträckning som en svensk kvinna och har en annan syn på uppfostring som man upplever bristfällig. Det du antyder kanske bara är en drömbild för en del män som kanske inte stämmer överens med verkligheten. Du menar också att om en svenska kvinna utbildar sig och får bra lön så är hon egoistisk och bara tänker på sig själv?. Bidrar hon inte till att familjens höjda levnadsstandard ? För mig vore det perfekt om min partner, som min nuvarande flickvän. Har förverkligat sig själv och känner sig stimulerad av sitt jobb. Hon är ekonomiskt oberoende av mig och väljer att vara med mig av att hon ser andra kvalitéer i mig än beroende och ekonomisk försörjning. Jag tror dina trådar speglar din kvinnosyn och den är inte vacker. Men du kanske inte kan få en kvinna som vill ha dig för den som du är. Du kanske söker en kvinna som är beroende av dig, underställd och som du kan kontrollera. 

 

Nej jag är ingen psykopat så jag söker inte efter kvinnor för att kontrollera dom. Men kan ju vara skönt att få sitt kaffe kokat ibland och bullarna framlagda utan att man ber om det.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-10-18 at 05:24, skrev broder tuk tuk:

 

Nej jag är ingen psykopat så jag söker inte efter kvinnor för att kontrollera dom. Men kan ju vara skönt att få sitt kaffe kokat ibland och bullarna framlagda utan att man ber om det.

 

BTT

jo, du är absolut en psykopat.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
3 timmar sedan, skrev scorpio63:

jo, du är absolut en psykopat.

 

Kan du förklara dig närmare?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-10-17 at 18:06, skrev Kenneth4618:

Och du upprepar dig som en gammal 78 varvare  som vanligt 😞

Tragiskt svar och ännu mer tragiskt att du inte ser ironin i ditt egna inlägg! Fundera på det! :mdr: 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev wUThai:

Tragiskt svar och ännu mer tragiskt att du inte ser ironin i ditt egna inlägg! Fundera på det! :mdr: 

Dina åsikter bryr jag mig föga om :mdr:

Du kanske skulle prova med att läsa igenom dina egna inlägg någon gång.  Fundera på det du

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev wUThai:

Och ändå svara du. Bra där. :)

Ville bara meddela Herr Vet Bäst detta så att du inte behöver skriva mer :mdr:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Kenneth4618:

Ville bara meddela Herr Vet Bäst detta så att du inte behöver skriva mer :mdr:

Ännu ett smart inlägg. Det tar sig. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har ju blivit en lite tråkig inställning till asiatiska tjejer här i Sverige.
Jag hörde talas om en adopterad tjej som inte längre tycker om att gå ut på promenad med sin svenska adoptivfar p.g.a.
att han tydligen råkar ut för sexistiska kommentarer.
Folk tror att hon är hans importerade fru.

Själv får jag nog erkänna att jag skulle känna mig lite utpekad om jag traskade omkring med Lilla Sötnosen här i Sverige.
Det känns som om jag då i så fall hellre flyttar till Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Säger som Ronny sa, "köper man kött för en kalasmåltid ska det vara "färskt", men ska man ha för längre tid så är olika konserveringsmetoder att föredra ;) 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-10-17 at 17:55, skrev Boa52:

Var har du hittat dom inlägg du gjorde nu, Tror inte ett ord av vad du skriver är sant, egen fantasi

Kom med något konstruktiv istället så att man kan diskutera. Berätta vad din tolkning av ämnet är istället för att försöka att skapa bråk. 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-10-20 at 16:54, skrev Batting:

Det har ju blivit en lite tråkig inställning till asiatiska tjejer här i Sverige.
Jag hörde talas om en adopterad tjej som inte längre tycker om att gå ut på promenad med sin svenska adoptivfar p.g.a.
att han tydligen råkar ut för sexistiska kommentarer.
Folk tror att hon är hans importerade fru.

Själv får jag nog erkänna att jag skulle känna mig lite utpekad om jag traskade omkring med Lilla Sötnosen här i Sverige.
Det känns som om jag då i så fall hellre flyttar till Thailand.

Be dem dra åt helvete är ju också ett alternativ.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har funderat länge på detta, och kommit fram till att max skillnaden i ålder för ett seriöst par är 8 år.

Mer än det är förkastligt.

 

Vilken tur att jag bara är 7år och 10 månader äldre än den där gamla tanten jag är gift med!

Man vill ju inte vara ett vandrande skämt?

 

Tidigare har jag påstått att den ultimata åldersskillnaden mellan en man och hans flickvän är halva mannens ålder plus sju år, det sprack när jag läste om lyckliga förhållanden mellan kvinnor som var ÄLDRE!!! än deras Gambiska män, och den där Meetoo grunkan...

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Man bör var jämngamla, allt annat är bara dumheter.

Egen erfarenhet, min fru är några år yngre (vilket är vanligt), men när jag nu är pensionär, ledig att hitta på lite olika saker som bl.a resa, JOBBAR fortfarande frugan.

Detta gör att jag blivit lite av en hemmaman, ska sköta en massa - KVINNOGÖRA.

Till saken hör "kanske" också att frugan stortrivs med sitt jobb, tjänar oförskämt bra, och som hon säger att nu har HON chansen att förverkliga sina drömmar. Hon är lite av kung (drottning) på sitt jobb och tar de ärenden, som för henne, ger mest.

Kanske inte pengar men tillfredsställelse

Hon t.o.m "hotar" med att kanske jobba över = fortsätta efter sin s.k. pensionering.

Hon vill inte ens åka till Thailand, dit får våra barn med barnbarn göra själva.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
On 2018-10-20 at 11:54, skrev Batting:

Det har ju blivit en lite tråkig inställning till asiatiska tjejer här i Sverige.
Jag hörde talas om en adopterad tjej som inte längre tycker om att gå ut på promenad med sin svenska adoptivfar p.g.a.
att han tydligen råkar ut för sexistiska kommentarer.
Folk tror att hon är hans importerade fru.

Själv får jag nog erkänna att jag skulle känna mig lite utpekad om jag traskade omkring med Lilla Sötnosen här i Sverige.
Det känns som om jag då i så fall hellre flyttar till Thailand.

 

Du är lika utpekad i Thailand om du traskar omkring med lilla sötnosen i Thailand.

 

Det är bara det att du inte förstår det.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Du är lika utpekad i Thailand om du traskar omkring med lilla sötnosen i Thailand.

 

Det är bara det att du inte förstår det.

 

BTT

Där har du helt fel vilket du kommer att upptäcka om du någon gång kommer dig till Thailand.

Däremot händer det att sötnosarna blir utpekade och får höra bakom ryggen att gubben inte ska komma tillbaka utan skaffar sig en ny darling vid nästa besök.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
8 minuter sedan, skrev rolba:

Där har du helt fel vilket du kommer att upptäcka om du någon gång kommer dig till Thailand.

Däremot händer det att sötnosarna blir utpekade och får höra bakom ryggen att gubben inte ska komma tillbaka utan skaffar sig en ny darling vid nästa besök.

 

Tror jag har hört ett antal hundra gånger av normalt arbetande thaitjejer att dom inte gärna vill ses ihop med faranger offentligt.

 

Mest beroende på att slippa få stämpel som hora.

 

Sen har ju åtskilliga bartjejer berättat för mig om thaimän som sagt hora och andra otrevligheter åt dom på gatan när vi kommit gående ihop så jag har många bevis.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Tror jag har hört ett antal hundra gånger av normalt arbetande thaitjejer att dom inte gärna vill ses ihop med faranger offentligt.

 

Mest beroende på att slippa få stämpel som hora.

 

Sen har ju åtskilliga bartjejer berättat för mig om thaimän som sagt hora och andra otrevligheter åt dom på gatan när vi kommit gående ihop så jag har många bevis.

 

BTT

Du bekräftar ju exakt vad jag skrev. Sötnosarna blir utpekade.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 minut sedan, skrev rolba:

Du bekräftar ju exakt vad jag skrev. Sötnosarna blir utpekade.

 

Hur är det med läsförståelsen?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Tror jag har hört ett antal hundra gånger av normalt arbetande thaitjejer att dom inte gärna vill ses ihop med faranger offentligt.

 

Mest beroende på att slippa få stämpel som hora.

 

Sen har ju åtskilliga bartjejer berättat för mig om thaimän som sagt hora och andra otrevligheter åt dom på gatan när vi kommit gående ihop så jag har många bevis.

 

BTT

Jag har hört ett antal hundra gånger av olika thaitjejer, att de vill inte vara ihop med en thaikille. För övrigt är stilen lite annorlunda i Thailand mot i Sverige. I Sverige har alla så många synpunkter på andra, I Thailand accepterar man och låter var och en vara som de är, utan kritiska synpunkter. Inte ens bakom ryggen pratas det lika mycket skit här som det görs i Sverige.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev Jive:

Jag har hört ett antal hundra gånger av olika thaitjejer, att de vill inte vara ihop med en thaikille. För övrigt är stilen lite annorlunda i Thailand mot i Sverige. I Sverige har alla så många synpunkter på andra, I Thailand accepterar man och låter var och en vara som de är, utan kritiska synpunkter. Inte ens bakom ryggen pratas det lika mycket skit här som det görs i Sverige.

Bosätt dig i en liten risby som inte finns med på kartan i ett par år och gå på fester i byn med fulla frågvisa thaigubbar så ska jag lova att du får kritiska frågor om varför du är tillsammans med den du är och också höra ett och annat negativt, he, he.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Boondeng:

Bosätt dig i en liten risby som inte finns med på kartan i ett par år och gå på fester i byn med fulla frågvisa thaigubbar så ska jag lova att du får kritiska frågor om varför du är tillsammans med den du är och också höra ett och annat negativt, he, he.

Ok, den erfarenheten har jag inte. Tack för din komplettering!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minutes ago, Boondeng said:

Bosätt dig i en liten risby som inte finns med på kartan i ett par år och gå på fester i byn med fulla frågvisa thaigubbar så ska jag lova att du får kritiska frågor om varför du är tillsammans med den du är och också höra ett och annat negativt, he, he.

Jag bodde i en s,k risby under mina forsta år här i Thailand. Tvärtom,det var några helt underbara år. Har bara fått uppskattning och ett mycket trevligt bemotande av alla. Några har blivit mina vänner for livet. Kan ev. bero på att jag var jävligt odmjuk i borjan. Forsokte inforliva mig med livet i byn. Hjälpte till med det jag kunde. Men en sak har jag lärt mig under åren. Ibland har det dykit upp någon Falang i byn, suttit vid sitt bord och spelat allan. Helt enkelt sett ner på Thailändarna, deras boende, deras liv m.m Suttit och bläddrat med sin sedelbunt. Dessa snubbar är inte dom mest populära det kan jag lova.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...