Jump to content
broder tuk tuk

Åldersskillnad

Recommended Posts

broder tuk tuk

Ett ganska märkligt fenomen som jag fascinerats av under många år är skillnaden mellan svenska och thailändska kvinnors syn på mannens ålder.

En normal svensk kvinna blir ju förbannad om en 10 år äldre man uppvaktar henne medan en normal thailändska nästan ser 20 års skillnad som en merit.

Kan detta fenomen enbart bottna i ekonomiska faktorer eller ligger det även kulturella skillnader bakom det hela?

Jag har ju diskuterat fenomenet med åtskilliga bartjejer genom åren och jag häpnar varje gång jag hör att old man is good because not fucking too much and have good money.

Good money kan jag köpa men att sex blir för mycket???

Nja det tror jag är enbart skrönor.

BTT

• Haha 2

broder tuk tuk
3 minuter sedan, skrev samet:

En nyfiken fråga.

Var det något fel på tråden om ålderskillnad från 2017? 

Eller den från 2016?

Eller 2015?

2014?

Skivan är bra repig nu!

Starta du gärna en tråd om ett ämne som inte har tagits upp tidigare?

Annars kan du ju lägga in några bilder från Nakhon nowhere som har setts 6000 gånger tidigare.

BTT

• Ge karma 2
  • Haha 1

broder tuk tuk
2 timmar sedan, skrev samet:

Jag har aldrig varit i Nakhon nowhere så jag kan inte lägga upp några bilder. Lika lite som du kan lägga upp egentagna bilder från Thailand från denna sida  millennieskiftet... 

Bara för att jag saknar förmågan att hitta på nya ämnen så motiverar det inte att du återvinner gamla ämnen. 

@Cavemannen har alltid haft talang för nya ämnen, trådar och grupper. Där har du en sann innovatör! 

Då är det ju märkligt att just innovatören ofta är avstängd??

Vill man inte ha nya spännande trådar på forumet?

BTT

• Ge karma 2
  • Haha 2

Soengsang
18 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

:rotfl:

• Ge karma 4
  • Fint 1

Tommy

Faaan, tänker INGEN mata trollet?

MVH

• Ge karma 2
  • Fint 1

berlitz

Dom flesta är nog trött på stollen

• Fint 3

Kenneth4618
45 minuter sedan, skrev Tommy:

MVH

Do-not-feed-the-troll.PNG.cdb2034f08283238cd4228df02eb37e3.PNG

• Ge karma 3
  • Fint 1

broder tuk tuk
56 minuter sedan, skrev Tommy:

MVH

Mycket enkelt.

Många medlemmar vågar inte gå in i diskussioner mer på grund av dåligt samvete eller att frugan smygläser inläggen.

Knivigt det där.

BTT

• Fint 1
  • Haha 7

Mr Ning Ning

Det är nog snarare så att folk tröttnat på att diskutera med en sån här.001.thumb.JPG.c8038acdc4c5d35542e3ea21100e656c.JPG

• Ge karma 2
  • Haha 7

Boa52
3 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Vill man inte ha nya spännande trådar på forumet?

BTT

Håller med dej, en forummedlem som för det mesta är avstängd och enligt mej tillför inget på MPR inte ens

retliga, roliga saker, bara trams

• Ge karma 1
  • Snurrigt 1
  • Haha 2

apknug

En nyfiken fråga.

Var det något fel på tråden om ålderskillnad från 2017? 

Eller den från 2016?

Eller 2015?

2014?

Skivan är bra repig nu!
Ja om inte någon Moderator slår ihop denna tråd med tidigare så är det bevisat att BTT inte är den han säger......

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

• Ojojoj 1
  • Fint 1

Boa52
8 minuter sedan, skrev apknug:

Ja om inte någon Moderator slår ihop denna tråd med tidigare så är det bevisat att BTT inte är den han säger......

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Hur tänker du nu, menar du att det är nån moderator som är BTT. Då måste du ju bevisa det innan du skriver så

• Snurrigt 1
  • Haha 1

AnTove

Det var inte ovanligt förr i Sverige med en ålderskillnad på 15 år. Men man åkte kanske inte så långt bort ifrån sin by eller stad på den tiden, utbudet var kanske lite begränsat. Och kvinnorna var även i stor utsträckning beroende av mannen för försörjning. I dagens Sverige så är det så att allt färre män, speciell i mindre städer utbildar sig på Universitet. Kvinnorna är i stor majoritet just nu på utbildningarna. Även andra generationens invandrare är mera benägna att läsa på universiteten. På det sättet så kommer tjejerna att vara mera utbildade och tjänar mycket mera än killar i framtiden om utvecklingen fortsätter. Man ser också att allt fler killar får problem med alkohol, våld i relationer och självmorden ökar kraftigt. Man försöker att finna svar på varför denna utveckling sker och har pågått under en fem-tio årsperiod. Med så många singelhushåll som vi har så är det många frågor som väcks. Varför så många anser att det är omöjligt att hitta en partner som matchar ens förväntningar. Men även att kvinnor har svårt att hitta en man som kan hantera en relation med en kvinna som tjänar mycket mera och är mera välutbildade.

• Ge karma 3