Jump to content
IGNORERAD

Dagsturer


Batting

Recommended Posts

Nu är det snart bara två månader kvar tills jag ska resa till Thailand igen.
Denna gången blir det en vecka i Pattaya, och en vecka i Bangkok.
Hälften av tiden kommer att tillbringas med Lilla Sötnosen, och hon är inte speciellt intresserad av barer och sådant.
Därför så undrar jag om ni som bor där har några tips på aktiviteter som jag kan ta med henne på.
I Pattaya har vi redan betat av det där handsnidade templet helt i trä (Helt otroligt), åkt båt ut till något de kallade för apön, och besökt park med fina växter.
I Bangkok har vi varit på Vaxkabinettet, Jim Tompsons Hous, Den jättestora helgmarknaden, åkt båt i kanalerna, varit till Asiatique, och besökt en herrans massa tempel.
Har ni några tips om vad man borde passa på att göra när man är där?

Det är kul att kunna ta med henne på sådana där dagsturer för hon har ju faktiskt inte haft möjlighet att se så mycket, allt verkar nytt även för henne.
Trots att hon bor mellan de där två orterna så hade hon t.ex. aldrig förr besökt det där trätemplet.
Dom har väl helt enkelt inte råd.
När jag först träffade henne så tyckte jag att det var bra att ha någon som kunde visa mig runt, men det har snarare blivit tvärs om.
Fast det underlättar ju verkligen att ha med sig någon som kan språket.
Visst ja, Flytande Marknaden har vi avverkat också.

Alla tips tas tacksamt emot.
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ang. Bangkok så råder jag dig att kolla i trådar skapade av @Duracell eller @dtbkk . Vill du mot förmodan lätta på lädret så finns ju även @M33 att följa...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Batting:

Nu är det snart bara två månader kvar tills jag ska resa till Thailand igen.
Denna gången blir det en vecka i Pattaya, och en vecka i Bangkok.
Hälften av tiden kommer att tillbringas med Lilla Sötnosen, och hon är inte speciellt intresserad av barer och sådant.
Därför så undrar jag om ni som bor där har några tips på aktiviteter som jag kan ta med henne på.
I Pattaya har vi redan betat av det där handsnidade templet helt i trä (Helt otroligt), åkt båt ut till något de kallade för apön, och besökt park med fina växter.
I Bangkok har vi varit på Vaxkabinettet, Jim Tompsons Hous, Den jättestora helgmarknaden, åkt båt i kanalerna, varit till Asiatique, och besökt en herrans massa tempel.
Har ni några tips om vad man borde passa på att göra när man är där?

Det är kul att kunna ta med henne på sådana där dagsturer för hon har ju faktiskt inte haft möjlighet att se så mycket, allt verkar nytt även för henne.
Trots att hon bor mellan de där två orterna så hade hon t.ex. aldrig förr besökt det där trätemplet.
Dom har väl helt enkelt inte råd.
När jag först träffade henne så tyckte jag att det var bra att ha någon som kunde visa mig runt, men det har snarare blivit tvärs om.
Fast det underlättar ju verkligen att ha med sig någon som kan språket.
Visst ja, Flytande Marknaden har vi avverkat också.

Alla tips tas tacksamt emot.
 

Mitten av december och framåt?

Julskyltningen är ju mycket bra kan jag tycka.

Sen tolkat jag det som du kan tänka dig någon bar när hon inte är med. Gäller det bkk också?

 

Annars några grundtips:

blomarknaden tidigt typ 4 på morgonen, mest action då.

amuletmarknaden

Koh Kret på helgen. Cykla runt ön, titta på kända krukmakare.

Bang Krachao på helgen. Cykla runt och till den bra helgmarknaden där

Get lost i Chinatown. Den enda riktiga gamla delen som finns kvar på sina håll. Chinatown bra både kväll och dag, men middag på nån av gatuköken Lek & Rut eller den rakt över gatan som bra grundtips.

Hyr longtailbåt två timmar och runt i klongerna i Thonburi

Cykla med Arne i Thonburi.

 

 

 

 

 

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Ta en picknick korg traska genom Lupini Park väldigt rogivande o vackert inte långt därifrån Rama Road IV Röda korset Snake Farm tar fram serum bla jäkligt bra Guide när jag var där fick även kela med ett par ormar lärde mig mycket !

Ett litet tips MVH 🍄

 

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dreamworld så  kan hon åka pulka i snön

https://www.dreamworld.co.th/panoramic/en/

 

Frugan möter snö för första gången på Dreamworld

 

image.thumb.png.3ec66e2e9fe7f3d16efdce1c9583ce18.png

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev dtbkk:

Mitten av december och framåt?

Julskyltningen är ju mycket bra kan jag tycka.

Sen tolkat jag det som du kan tänka dig någon bar när hon inte är med. Gäller det bkk också?

 

Annars några grundtips:

blomarknaden tidigt typ 4 på morgonen, mest action då.

amuletmarknaden

Koh Kret på helgen. Cykla runt ön, titta på kända krukmakare.

Bang Krachao på helgen. Cykla runt och till den bra helgmarknaden där

Get lost i Chinatown. Den enda riktiga gamla delen som finns kvar på sina håll. Chinatown bra både kväll och dag, men middag på nån av gatuköken Lek & Rut eller den rakt över gatan som bra grundtips.

Hyr longtailbåt två timmar och runt i klongerna i Thonburi

Cykla med Arne i Thonburi.

 

 

 

 

 

Ja speciellt i Bangkok kommer det säkert bli lite ensamtid, och barer.
Kommer säkert bli en och annan bar även tillsammans med henne, det är ju inte så att jag är förbjuden att dricka öl.  :)
Jaha, Thonburi. Det får jag ta och kolla upp.
Det är alltså en speciell stadsdel?

I Chinatown har jag ju faktiskt varit, men han väl inte gräva så djupt innan jag höll på att bli ihjälkörd.
Det blev ett jävla liv så jag fann för gott att kasta mig i en tuck tuck och dra "Hem" till hotellet och ta en lugnande whisky.
Det har ju gått några år nu så jag kanske kan återvända och utforska den platsen lite mer nu.
Dom har säkert glömt tokfan som inte kunde tyda stoppljusen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev svampen:

Ta en picknick korg traska genom Lupini Park väldigt rogivande o vackert inte långt därifrån Rama Road IV Röda korset Snake Farm tar fram serum bla jäkligt bra Guide när jag var där fick även kela med ett par ormar lärde mig mycket !

Ett litet tips MVH 🍄

 

Ja just det. 
Parken med de stora Varanerna?

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Låter som att du har det trevligt. 

För oss på forumet så hade det varit trevligare om din vän från tidigare resan, som du berättade om, men för din del hade det nog inte varit lika roligt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Batting:

Nu är det snart bara två månader kvar tills jag ska resa till Thailand igen.
Denna gången blir det en vecka i Pattaya, och en vecka i Bangkok.
Hälften av tiden kommer att tillbringas med Lilla Sötnosen, och hon är inte speciellt intresserad av barer och sådant.
Därför så undrar jag om ni som bor där har några tips på aktiviteter som jag kan ta med henne på.
I Pattaya har vi redan betat av det där handsnidade templet helt i trä (Helt otroligt), åkt båt ut till något de kallade för apön, och besökt park med fina växter.
I Bangkok har vi varit på Vaxkabinettet, Jim Tompsons Hous, Den jättestora helgmarknaden, åkt båt i kanalerna, varit till Asiatique, och besökt en herrans massa tempel.
Har ni några tips om vad man borde passa på att göra när man är där?

Det är kul att kunna ta med henne på sådana där dagsturer för hon har ju faktiskt inte haft möjlighet att se så mycket, allt verkar nytt även för henne.
Trots att hon bor mellan de där två orterna så hade hon t.ex. aldrig förr besökt det där trätemplet.
Dom har väl helt enkelt inte råd.
När jag först träffade henne så tyckte jag att det var bra att ha någon som kunde visa mig runt, men det har snarare blivit tvärs om.
Fast det underlättar ju verkligen att ha med sig någon som kan språket.
Visst ja, Flytande Marknaden har vi avverkat också.

Alla tips tas tacksamt emot.
 

I Pattaya kanske du kan prova elefant ridning, se thaiboxning på den stora arenan eller besöka de nya shopping centret terminal 21 i norra Pattaya.

 

I Bangkok har jag själv inte så mycket erfarenhet av, men där skall var ett höghus som man kan åka högst upp i och äta en buffé och se ut över hela Bangkok. Kommer inte ihåg namnet tyvärr, kanske någon annan kan bidra med de.

 

http://www.pattayamail.com/business/terminal-21-Pattaya-open-oct-19-221643

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev spooncreek:

Pattaya:

 

Var ett par år sedan jag var där, men Love Art Park tyckte jag var lite kul

 

http://www.loveartpark.com/en/

 

578a66215dd40.jpg

578a661b9c31d.jpg

 

Buddhan på berget i kombo med ett besök på Silverlake Vineyard funkar också.

 

 

image4.jpg?zoom=1.5&fit=1220%2C636

 

https://www.silverlakevineyard.com/

Snygga och intressanta statyer, men jag vet inte om dom skulle uppskattas av min Lilla Zoo Keeper.
Jag har förstått att thailändska tjejer med vanliga jobb fungerar lite annorlunda än de tjejer jag träffade på när jag var i Thailand första gången, i Patong.
Jag kommer ihåg någon av de första gångerna vi träffades, och vi åkte Sky Train.
Det var mest Thailändare där på tåget, men lite längre fram i vår vagn så stod ett tyskt par som såg kära ut och kramades lite.
När vi kom av tåget och ingen längre kunde höra oss så viskade min sötnos förfärat, "Did you see what the Germans did?!".  :71:

Jag kände mig liiite osäker på vad det vad hon menade, "Uh ... no?"
 "They hugged publicly!", Sade hon och tittade uppfodrande på mig.
Jag tror att jag skrattade till lite och menade på att det väl inte var så farligt, "They liked each other, that's a good thing!".  :52:
Jag vet inte riktigt hur hon tog mitt svar då, men jag förstod iallafall att det var skillnad på tjejer och tjejer.

Sedan dess så har hon mjuknat lite på den där punkten, speciellt efter att hennes mamma fick en Samsung Pad av mig.  :76:

När jag var i SriRasha fick jag nöjet att träffa några av hennes vänner. De flesta kvinnliga zoo keepers.
När de kom så välkomnade jag dem med kramar, jag är ju en öppen och utåtriktad person (Ja några öl hade väl gått ner också).
Våran samvaro fungerade bra.
Vi var iväg och åt buffé, en helt underbar buffé med efterättsbord och allt.
Mitt i alltihop så började jag fundera på notan, men skit samma jag har ju trevligt och vad gör detta när jag är död och begraven?
Då visade det sig att detta var något som de ville bjuda mig på?!?!  :39:
 "You are a guest!"

Jo javisst tänkte jag, men jag tänkte även tillbaka på Patong.
Där fick jag ju vara glad om jag fortfarande hade skjortan kvar efter en date.
Jag fick åter en gång konstatera att det är skillnad på tjejer och tjejer i Thailand.
Nu är jag inte man att avgöra vad man ska föredra.
Jag har varit tillsammans med gudomliga skapelser där i Thailand bara genom infinna mig på rätt bar/massage vid rätt tillfälle och att råka vara västerländsk. :06:
Det är absolut inget fel på dessa tjejer, men skulle de verkligen nöja sig med mig i längden?

Min zoo keeper är söt nog för mig, och vi har en fantastiskt trevlig tid ihop.  :11:
Hon kör Vespa och jag sitter bakpå för jag litar inte på mig själv.
Jag skulle säkert köra över på höger sida.
Om jag skulle få för mig att flytta till Thailand så får jag väl lära mig att köra på vänster sida, men till dess får hon skjutsa mig.

För någon vecka sedan så fick jag veta att hennes kamrater hade tyckt att det kanske var lite väl närgånget att kramas första gången man sågs.
Oj tänkte jag, men dum vore jag väl om jag inte tog chansen.
Jag talade om för min sötnos att de skulle få en kram även nästa gång vi sågs, och sedan skyllde jag på min kultur.  :39:  
 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Imperiale:

I Pattaya kanske du kan prova elefant ridning, se thaiboxning på den stora arenan eller besöka de nya shopping centret terminal 21 i norra Pattaya.

 

I Bangkok har jag själv inte så mycket erfarenhet av, men där skall var ett höghus som man kan åka högst upp i och äta en buffé och se ut över hela Bangkok. Kommer inte ihåg namnet tyvärr, kanske någon annan kan bidra med de.

 

http://www.pattayamail.com/business/terminal-21-Pattaya-open-oct-19-221643

Oops Terminal 21 måste vara något nytt?

Link to comment
Dela på andra sajter

55 minutes ago, Batting said:

Snygga och intressanta statyer, men jag vet inte om dom skulle uppskattas av min Lilla Zoo Keeper.
Jag har förstått att thailändska tjejer med vanliga jobb fungerar lite annorlunda än de tjejer jag träffade på när jag var i Thailand första gången, i Patong.
Jag kommer ihåg någon av de första gångerna vi träffades, och vi åkte Sky Train.
Det var mest Thailändare där på tåget, men lite längre fram i vår vagn så stod ett tyskt par som såg kära ut och kramades lite.
När vi kom av tåget och ingen längre kunde höra oss så viskade min sötnos förfärat, "Did you see what the Germans did?!".  :71:

Jag kände mig liiite osäker på vad det vad hon menade, "Uh ... no?"
 "They hugged publicly!", Sade hon och tittade uppfodrande på mig.
Jag tror att jag skrattade till lite och menade på att det väl inte var så farligt, "They liked each other, that's a good thing!".  :52:
Jag vet inte riktigt hur hon tog mitt svar då, men jag förstod iallafall att det var skillnad på tjejer och tjejer.

Sedan dess så har hon mjuknat lite på den där punkten, speciellt efter att hennes mamma fick en Samsung Pad av mig.  :76:

När jag var i SriRasha fick jag nöjet att träffa några av hennes vänner. De flesta kvinnliga zoo keepers.
När de kom så välkomnade jag dem med kramar, jag är ju en öppen och utåtriktad person (Ja några öl hade väl gått ner också).
Våran samvaro fungerade bra.
Vi var iväg och åt buffé, en helt underbar buffé med efterättsbord och allt.
Mitt i alltihop så började jag fundera på notan, men skit samma jag har ju trevligt och vad gör detta när jag är död och begraven?
Då visade det sig att detta var något som de ville bjuda mig på?!?!  :39:
 "You are a guest!"

Jo javisst tänkte jag, men jag tänkte även tillbaka på Patong.
Där fick jag ju vara glad om jag fortfarande hade skjortan kvar efter en date.
Jag fick åter en gång konstatera att det är skillnad på tjejer och tjejer i Thailand.
Nu är jag inte man att avgöra vad man ska föredra.
Jag har varit tillsammans med gudomliga skapelser där i Thailand bara genom infinna mig på rätt bar/massage vid rätt tillfälle och att råka vara västerländsk. :06:
Det är absolut inget fel på dessa tjejer, men skulle de verkligen nöja sig med mig i längden?

Min zoo keeper är söt nog för mig, och vi har en fantastiskt trevlig tid ihop.  :11:
Hon kör Vespa och jag sitter bakpå för jag litar inte på mig själv.
Jag skulle säkert köra över på höger sida.
Om jag skulle få för mig att flytta till Thailand så får jag väl lära mig att köra på vänster sida, men till dess får hon skjutsa mig.

För någon vecka sedan så fick jag veta att hennes kamrater hade tyckt att det kanske var lite väl närgånget att kramas första gången man sågs.
Oj tänkte jag, men dum vore jag väl om jag inte tog chansen.
Jag talade om för min sötnos att de skulle få en kram även nästa gång vi sågs, och sedan skyllde jag på min kultur.  :39:  
 

Visst, det där med att inte visa känslor offentligt ligger det väl en hel del i, men så särskilt pryda är ju inte thailändarna när det väl kommer till kritan, snarare tvärtom. Lilla sötnosen skulle nog kunna uppskatta ett besök i Love Park . 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Batting:

Ja speciellt i Bangkok kommer det säkert bli lite ensamtid, och barer.
Kommer säkert bli en och annan bar även tillsammans med henne, det är ju inte så att jag är förbjuden att dricka öl.  :)
Jaha, Thonburi. Det får jag ta och kolla upp.
Det är alltså en speciell stadsdel?

I Chinatown har jag ju faktiskt varit, men han väl inte gräva så djupt innan jag höll på att bli ihjälkörd.
Det blev ett jävla liv så jag fann för gott att kasta mig i en tuck tuck och dra "Hem" till hotellet och ta en lugnande whisky.
Det har ju gått några år nu så jag kanske kan återvända och utforska den platsen lite mer nu.
Dom har säkert glömt tokfan som inte kunde tyda stoppljusen. 

Finns ju en hel del hangouts på kvällarna som inkluderar shopping, chillchill och öl om man vill: Asiatique, Changchui, Lhong1919, för att nämna några.

 

Chinatown har ju mycket mat, och det brukar ju vara poppis med thaitjejer. Men det är ju inte för alla. Thonburi (ligger längs floden Thonburi och är en stadsdel) har ju vuxit som tusan sen BTS Skytrain kom över till andra sidan. Nya shoppingcentret som öppnar nästa månad ICONSIAM i Thonburi lär ju vara största i Bangkok. mer än shopping då det blir mycket lifestyle etc. Sen finns det annat att se och göra på den sidan.

 

Finns ju mycket kultur som tempel, museum, konstbarer etc. Bara frågan vad man själv är intresserad av och hur mycket man vill grotta runt.

 

Barer. Finns ju alla nivåer, takbarer med bra utsikt och noll charm, till gatubarer utan utsikt men bra drag och allt däri emellan. Bara välja och vraka. Vad gillar tjejen?

 

I december kan du besöka ölparkerna framför Central World. Mycket snacks, öl och livemusik. Singha, Chang och några andra märken har egna parker som de bara serverar Singha i osv. Och de har bra thaiband, kända och okända. Kan ju vara kul på om tjejen har något favoritband. Kommer upp listor på vilka band som spelar när när det väl är dags. Om ni väljer att gå en sån kväll måste man vara ute i god tid, för att komma in snabbt och för att få ett bra bord. Brukar bli ruggigt bra stämning.

 

 

 

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev dtbkk:

Finns ju en hel del hangouts på kvällarna som inkluderar shopping, chillchill och öl om man vill: Asiatique, Changchui, Lhong1919, för att nämna några.

 

Chinatown har ju mycket mat, och det brukar ju vara poppis med thaitjejer. Men det är ju inte för alla. Thonburi (ligger längs floden Thonburi och är en stadsdel) har ju vuxit som tusan sen BTS Skytrain kom över till andra sidan. Nya shoppingcentret som öppnar nästa månad ICONSIAM i Thonburi lär ju vara största i Bangkok. mer än shopping då det blir mycket lifestyle etc. Sen finns det annat att se och göra på den sidan.

 

Finns ju mycket kultur som tempel, museum, konstbarer etc. Bara frågan vad man själv är intresserad av och hur mycket man vill grotta runt.

 

Barer. Finns ju alla nivåer, takbarer med bra utsikt och noll charm, till gatubarer utan utsikt men bra drag och allt däri emellan. Bara välja och vraka. Vad gillar tjejen?

 

I december kan du besöka ölparkerna framför Central World. Mycket snacks, öl och livemusik. Singha, Chang och några andra märken har egna parker som de bara serverar Singha i osv. Och de har bra thaiband, kända och okända. Kan ju vara kul på om tjejen har något favoritband. Kommer upp listor på vilka band som spelar när när det väl är dags. Om ni väljer att gå en sån kväll måste man vara ute i god tid, för att komma in snabbt och för att få ett bra bord. Brukar bli ruggigt bra stämning.

 

 

 

Jag tog  med mig Sötnosen till den där Sky Baren med en gyllne kupol, men hon blev så stirrig av att befinna sig på ett så fint ställe.
Jag hade råkat säga till henne att man skulle ha vårdad klädsel så kraken lånade ihop lite fina kläder från sina väninnor.
Hon lånade t.o.m. smycken, och var jättefin.
I mina ögon så var hon nog den finaste på hela skyskrapan, men det blev lite för mycket för henne.
Det gick inte och prata med henne, det var som om hon tappat minnet.
 

Jag insåg att vi nog gjorde bäst i att åka ner därifrån.
Vi åkte ner och gick in i en närbelägen gränd, drack dricka och käkade var sin Kebab.
Hon blev sig själv igen, och trivdes.
Förmodligen kände hon sig ryckt ur sitt sammanhang.
Förutom personalen där uppe så var hon nog nästan den enda Thai-Tjejen där uppe på baren.

Nu har vi hunnit vara på lite dagsresor och så där hon också varit ganska ensam thai, så nu kanske det skulle funka.
Men inför denna resan så har hon själv föreslagit ChinaTown just p.g.a. maten.
Det kommer att bli intressant, men nu är det jag som blir lite orolig.
Äter dom inte mycket konstigheter där?
 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Batting:

Jag tog  med mig Sötnosen till den där Sky Baren med en gyllne kupol, men hon blev så stirrig av att befinna sig på ett så fint ställe.
Jag hade råkat säga till henne att man skulle ha vårdad klädsel så kraken lånade ihop lite fina kläder från sina väninnor.
Hon lånade t.o.m. smycken, och var jättefin.
I mina ögon så var hon nog den finaste på hela skyskrapan, men det blev lite för mycket för henne.
Det gick inte och prata med henne, det var som om hon tappat minnet.
 

Jag insåg att vi nog gjorde bäst i att åka ner därifrån.
Vi åkte ner och gick in i en närbelägen gränd, drack dricka och käkade var sin Kebab.
Hon blev sig själv igen, och trivdes.
Förmodligen kände hon sig ryckt ur sitt sammanhang.
Förutom personalen där uppe så var hon nog nästan den enda Thai-Tjejen där uppe på baren.

Nu har vi hunnit vara på lite dagsresor och så där hon också varit ganska ensam thai, så nu kanske det skulle funka.
Men inför denna resan så har hon själv föreslagit ChinaTown just p.g.a. maten.
Det kommer att bli intressant, men nu är det jag som blir lite orolig.
Äter dom inte mycket konstigheter där?
 

Aldrig bra om tjejen känner sig orolig och stirrig. Men vem blir det på uppe på SKYBAR at Sirocco....det kostar ju numera nästa 1000 baht för en drink. Galet.

 

Ölparkerna framför Central world är väldigt folkligt, 90% thai efterjobbet häng typ. Men finns ju många andra ställen.

 

Chinatown, konstigheter? Beror på vad man menar. Ja det finns ju restauranger som säljer hajfenssoppa (värdelöst), men det är väl mer helt fel än konstigt. Men håller du dig gatuköken så är det väl en bra blandning. Testa till exempel L&K eller T&K. Två gatukök som ligger i samma hörna i Chinatown, och serverar lika mat. Seafood, ris, grönsaker etc. Detta gäller kvällstid.

 

Bra vanliga folkliga hak att ta tjejen finns det gott om. Var bor ni i Bangkok nånstans?

finns 20 000 gatukök i Bangkok...

 

 

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev dtbkk:

Aldrig bra om tjejen känner sig orolig och stirrig. Men vem blir det på uppe på SKYBAR at Sirocco....det kostar ju numera nästa 1000 baht för en drink. Galet.

 

Ölparkerna framför Central world är väldigt folkligt, 90% thai efterjobbet häng typ. Men finns ju många andra ställen.

 

Chinatown, konstigheter? Beror på vad man menar. Ja det finns ju restauranger som säljer hajfenssoppa (värdelöst), men det är väl mer helt fel än konstigt. Men håller du dig gatuköken så är det väl en bra blandning. Testa till exempel L&K eller T&K. Två gatukök som ligger i samma hörna i Chinatown, och serverar lika mat. Seafood, ris, grönsaker etc. Detta gäller kvällstid.

 

Bra vanliga folkliga hak att ta tjejen finns det gott om. Var bor ni i Bangkok nånstans?

finns 20 000 gatukök i Bangkok...

 

 

Ja jag har väl kanske inte riktigt klart för mig vart det ligger, men vi ska bo på Prince Palace Hotel.
Är det något du känner igen?
Det verkar ju stort och bra, men har det ett bra läge?

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Batting:

Ja jag har väl kanske inte riktigt klart för mig vart det ligger, men vi ska bo på Prince Palace Hotel.
Är det något du känner igen?
Det verkar ju stort och bra, men har det ett bra läge?

Har aldrig bott på hotellet. Bara tagit mig upp i hotellet till parkeringsgaraget för att ta bilder. Sett att folk på olika forum gillar hotellet. Nära till Bobae Market, om man nu gillar den typ av marknad. Finns väl inget annat jätteroligt i närområdet mig veterligen. Mycket nära att ta klongbåten för att ta sig mot "stan". Tre stationer till Hua Chang, där man kan hoppa av och sen ta sig till MBK, Siam etc. Taxi till Khao San, MBK enkelt. Ner mot Chinatown enkelt också....ja kanske ok på så sätt.

Alla hotell har väl för- och nackdelar

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...