Jump to content
IGNORERAD

Ladda musik från dator till smartphone.


Mr Ning Ning

Recommended Posts

Jag har försökt ladda över musik från min dato till telefonen.

Jag får upp titeln på låten på tel men sen står det,,Går ej att spela upp.

 

Så jag undrar om det finns något "enkelt" sätt att göra detta.

Och snälla,säg inte att det är "bara" göra så eller så.

För mig är det inte "bara", för jag är mkt dålig på sånt här.

Jag har windows media player i datorn.

 

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 32
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Mr Ning Ning

    14

  • Mankan

    5

  • Soengsang

    3

  • HighWai

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 minut sedan, skrev Mr Ning Ning:

Jag har försökt ladda över musik från min dato till telefonen.

Jag får upp titeln på låten på tel men sen står det,,Går ej att spela upp.

 

Så jag undrar om det finns något "enkelt" sätt att göra detta.

Och snälla,säg inte att det är "bara" göra så eller så.

För mig är det inte "bara", för jag är mkt dålig på sånt här.

Jag har windows media player i datorn.

 

Är det mp3 filer du ska spela upp? Du har kanske inte rätt spelare i telefonen? Ladda ner denna och prova: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.playermusic.musicplayerapp

Om du inte gillar just den så finns det fler att välja på. https://play.google.com/store/search?q=mp3 player

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev wUThai:

Är det mp3 filer du ska spela upp? Du har kanske inte rätt spelare i telefonen? Ladda ner denna och prova: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.playermusic.musicplayerapp

Om du inte gillar just den så finns det fler att välja på. https://play.google.com/store/search?q=mp3 player

Så kan det nog vara.

Jag har plockat några hundra låtar från CD skivor. (rippat)

Så det är mp3 om jag förstår det rätt.

Ska testa att hämta den och prova igen.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Mr Ning Ning:

Så kan det nog vara.

Jag har plockat några hundra låtar från CD skivor. (rippat)

Så det är mp3 om jag förstår det rätt.

Ska testa att hämta den och prova igen.

Det är förmodligen mp3 filer. VLC är en app som spelar alla format... såväl musik som film.

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev wUThai:

Det är förmodligen mp3 filer. VLC är en app som spelar alla format... såväl musik som film.

Det är bara att erkänna, jag klarar inte sånt här.

Ska kolla om jag hittar någon som kan visa hur man gör.

Tack ändå.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Mr Ning Ning:

Det är bara att erkänna, jag klarar inte sånt här.

Ska kolla om jag hittar någon som kan visa hur man gör.

Tack ändå.

Inget att skämmas för. Jag förmodar att du inte fått över filerna från datorn till telefonen?! Annars hade säkert musiken startat. Nåt som är bra att ha i telefonen är en filhanterare, på så vis får du översikt på allt som ligger i telefonen: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.estrongs.android.pop

 

Här https://www.google.com/drive/ kan du registrerar ett konto till google drive på datorn och skicka över filerna dit för att sen ladda ner dom till google drive appen på telefonen. 

 

Sen kan du lägga dina musikfiler i Google drive från datorn och sen ladda ner appen till telefonen och spara ner musiken till telefonen från appen i telefonen. Se till att du är inloggad på wifi om du nu har en router hemma annars så tar det ganska mycket data från ditt abonnemang?! https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.docs

 

Bara fråga på om du behöver hjälp. Finns inga dumma frågor bara dåliga svar. :)

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev wUThai:

Inget att skämmas för. Jag förmodar att du inte fått över filerna från datorn till telefonen?! Annars hade säkert musiken startat. Nåt som är bra att ha i telefonen är en filhanterare, på så vis får du översikt på allt som ligger i telefonen: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.estrongs.android.pop

 

Här https://www.google.com/drive/ kan du registrerar ett konto till google drive på datorn och skicka över filerna dit för att sen ladda ner dom till google drive appen på telefonen. 

 

Sen kan du lägga dina musikfiler i Google drive från datorn och sen ladda ner appen till telefonen och spara ner musiken till telefonen från appen i telefonen. Se till att du är inloggad på wifi om du nu har en router hemma annars så tar det ganska mycket data från ditt abonnemang?! https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.docs

 

Bara fråga på om du behöver hjälp. Finns inga dumma frågor bara dåliga svar. :)

Jag fick in titeln på låtar igen och sen blir det error att spela upp.

Nu har jag 4st Play appar extra till ingen nytta och jag kan inte få bort dom igen.

Får nog ta fram min gamla nokia igen att ha i bilen för den har jag musik i.

 

Jo jag har router men inte en aning om hur jag ansluter mig till wifi.

 

Telefonen är säkert smart men inte jag.😟

 

Minns att det var samma elände när jag började med dator.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Mr Ning Ning:

Jag fick in titeln på låtar igen och sen blir det error att spela upp.

Nu har jag 4st Play appar extra till ingen nytta och jag kan inte få bort dom igen.

Får nog ta fram min gamla nokia igen att ha i bilen för den har jag musik i.

 

Jo jag har router men inte en aning om hur jag ansluter mig till wifi.

 

Telefonen är säkert smart men inte jag.😟

 

Minns att det var samma elände när jag började med dator.

Vad heter telefonen? Om du vill ta bort apparna så går du in på inställningar "det är den som ser ut som ett kugghjul" på telefonen och in på appar och leta upp appen som du vill ta bort klicka på den och du får olika alternativ och därigenom så avinstallera du appen som du vill ta bort. En del appar räcker det att man trycker på dom så visar den en notifikation om vad du vill göra med appen... ibland står det avinstallera då är det bara och avinstallera så är appen borta. 

 

 

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev wUThai:

Vad heter telefonen? Om du vill ta bort apparna så går du in på inställningar "det är den som ser ut som ett kugghjul" på telefonen och in på appar och leta upp appen som du vill ta bort klicka på den och du får olika alternativ och därigenom så avinstallera du appen som du vill ta bort. En del appar räcker det att man trycker på dom så visar den en notifikation om vad du vill göra med appen... ibland står det avinstallera då är det bara och avinstallera så är appen borta. 

 

 

Den heter Huawei Pro Smart.

Tack!

Jag fick bort dom nu.

Resten får jag försöka lösa i veckan som kommer.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Mr Ning Ning:

Den heter Huawei Pro Smart.

Tack!

Jag fick bort dom nu.

Resten får jag försöka lösa i veckan som kommer.

Bara och hojta till om du vill ha hjälp. Skicka pm om du känner dig mer bekväm med det så hjälper jag dig så gott det går. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Har för mig att jag sparade låtarna jag ville överföra i en lista i spalten till höger och sen var det bara att överföra till telefonen.

Visserligen efter ett antal svordomar och förbannelser men det gick till slut...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar skicka över musik via blåtand, säkert inte det bästa, tar ju lite tid men enkelt.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Soengsang:

Jag brukar skicka över musik via blåtand, säkert inte det bästa, tar ju lite tid men enkelt.

Som jag skrev tidigare så får jag upp titel på låtar i telefon men den kan inta spela upp dom.

Och jag har ju ingen nytta av att bara se titlarna.

Telefonen måste tydligen ställas in för mp3 uppspelning.

Dom jag frågat har använt Spotify så dom visste inte hur man fixar detta.

Jag har runt 350 cd skivor och vill ha just den musik jag gillar från dom.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Mr Ning Ning:

Som jag skrev tidigare så får jag upp titel på låtar i telefon men den kan inta spela upp dom.

Och jag har ju ingen nytta av att bara se titlarna.

Telefonen måste tydligen ställas in för mp3 uppspelning.

Dom jag frågat har använt Spotify så dom visste inte hur man fixar detta.

Jag har runt 350 cd skivor och vill ha just den musik jag gillar från dom.

Tror inte telefonen måste ställas in, din spelare i Huawei'n bör hantera detta automatiskt, men VLC som W säger ovan gör absolut det.

Kan hända att du fått över din musik från dina skivor i CDDA format, det kanske inte din musikspelare i telefonen hanterar.

Har för mig att man kan konvertera till mp3 i bland annat windows media player vilket du bör ha i en vanlig windows dator, sen kan du skicka dessa filer till telefonen och det bör fungera.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Soengsang:

Tror inte telefonen måste ställas in, din spelare i Huawei'n bör hantera detta automatiskt, men VLC som W säger ovan gör absolut det.

Kan hända att du fått över din musik från dina skivor i CDDA format, det kanske inte din musikspelare i telefonen hanterar.

Har för mig att man kan konvertera till mp3 i bland annat windows media player vilket du bör ha i en vanlig windows dator, sen kan du skicka dessa filer till telefonen och det bör fungera.

Alla låtar ligger som mp3 i min dator.

Jag har gjort flera usb minnen med musik till bilstereo åt kompisar och det fungerar utmärkt.

Jag testade nyss att föra över 2 låtar och titeln kommer upp i telefon.

Trycker jag på låten för att spela upp den så står det,,,kan ej spela upp filen.

VLC hittar inga filer och säger jag ska ändra inställningar, ändå syns titlar på låtar under"min musik".

Det här börjar bli löjligt krångligt,bara för lite musik.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minutes ago, Mr Ning Ning said:

Alla låtar ligger som mp3 i min dator.

Jag har gjort flera usb minnen med musik till bilstereo åt kompisar och det fungerar utmärkt.

Jag testade nyss att föra över 2 låtar och titeln kommer upp i telefon.

Trycker jag på låten för att spela upp den så står det,,,kan ej spela upp filen.

VLC hittar inga filer och säger jag ska ändra inställningar, ändå syns titlar på låtar under"min musik".

Det här börjar bli löjligt krångligt,bara för lite musik.

Har du provat att göra en omstart av telefonen efter att du skickat över MP3 filerna?

Det är inte alls säkert att det åtgärdar din problematik men kan vara värt att prova.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyckas du verkligen tanka över filerna? Syns det att dom tar plats på minnet? Det borde ju synas filhanteraren på din dator hur mycket minne som är kvar på telefonen när den är inkopplad. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som att du bara får över genvägar till filerna, inte själva filerna. Kolla att du verkligen väljer kopiera när du ska få in musiken på telefonen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni får ursäkta men jag förstår inte hur man kollar filer i telefon.

Om det bara funnits en riktig handbok till den,,men icke.

Det som återstår är att åka till Elgiganten imorgon och be någon förklara och visa hur jag ska göra.

Jag hade nyss en ganska duktig kille som kollade men han gick bet på detta.

Verkar enklast att återgå till min gamla Nokia som är 8år gammal.

 

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Mr Ning Ning:

Ni får ursäkta men jag förstår inte hur man kollar filer i telefon.

Om det bara funnits en riktig handbok till den,,men icke.

Det som återstår är att åka till Elgiganten imorgon och be någon förklara och visa hur jag ska göra.

Jag hade nyss en ganska duktig kille som kollade men han gick bet på detta.

Verkar enklast att återgå till min gamla Nokia som är 8år gammal.

 

När du pluggar in usb-kabeln till din dator kan du öppna utforskaren och därifrån komma åt telefonens mappar. Windowsknappen+E är snabbkommando för att öppna utforskaren. I utforskaren klickar du lämpligast på "den här datorn" om du inte ser telefonen.

 

image.png.2a16c3eaee9139b3e1b35bebbecc4ebf.png

Dubbelklicka på telefonen. Här måste jag låsa upp "knapplåset" på telefonen för att se innehållet på min gamla oneplusone vilket du troligen också behöver. Här syns hur mycket av minnet som är ledigt.

image.png.03a7d24289d5c175e0a61a23f9304f7f.png

Sedan är det bara att klicka sig in i mappstrukturen och dra in de filer man vill föra över. Lämpligen genom att öppna en till utforskare med mappen på datorn där musiken finns. 

 

image.png.dda7236fb9b0736a4826ad0c0d2fdc3d.png

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Mankan:

När du pluggar in usb-kabeln till din dator kan du öppna utforskaren och därifrån komma åt telefonens mappar. Windowsknappen+E är snabbkommando för att öppna utforskaren. I utforskaren klickar du lämpligast på "den här datorn" om du inte ser telefonen.

 

image.png.2a16c3eaee9139b3e1b35bebbecc4ebf.png

Dubbelklicka på telefonen. Här måste jag låsa upp "knapplåset" på telefonen för att se innehållet på min gamla oneplusone vilket du troligen också behöver. Här syns hur mycket av minnet som är ledigt.

image.png.03a7d24289d5c175e0a61a23f9304f7f.png

Sedan är det bara att klicka sig in i mappstrukturen och dra in de filer man vill föra över. Lämpligen genom att öppna en till utforskare med mappen på datorn där musiken finns. 

 

image.png.dda7236fb9b0736a4826ad0c0d2fdc3d.png

Jag kom så långt så jag såg internminnet.

Titeln kom över som vanligt.

Försökte föra över en låt men minnet ändrades inte.

Så filen kan inte gå över till tel om jag förstår rätt.

 

Fan va svårt det ska vara att hitta en lösning.

Det är ju lättare att bygga om en båt än ladda ner lite musik.

Provade att synkronisera dom men inget resultat då heller.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Mr Ning Ning:

Jag kom så långt så jag såg internminnet.

Titeln kom över som vanligt.

Försökte föra över en låt men minnet ändrades inte.

Så filen kan inte gå över till tel om jag förstår rätt.

 

Fan va svårt det ska vara att hitta en lösning.

Det är ju lättare att bygga om en båt än ladda ner lite musik.

Provade att synkronisera dom men inget resultat då heller.

Kom så långt? kunde du inte öppna internminnet så du ser mapparna?

 

Det kan hända att du måste godkänna något på telefonen för att öppna men det ser du väl på telefonen 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har googlat lite och det verkar som du behöver ställa i Telefonen att USB ska föra över filer. Ska finns en meny för USB inställning i rullgardinsmenyn. Prova det

 

https://devicehelp.singtel.com/huawei/p20-pro-android-8-1/connectivity/transfer-files-between-computer-and-mobile-phone/

 

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Mankan:

image.png.5f8f66769463a2418e44ed5aeeb78ea4.png Får du möjligen nått sånt här val?

Ja det får jag och markerat transfer files.

När jag klickade på internminnet kom det upp som mappar och jag klickade in på musik.

Där fanns 4 låtar och framför varje som en ton.

sen kommer jag inte längre.

Försöker jag flytta el kopiera blir det bara en kopia i samma mapp.

Och bara fler titlar i telefon.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...