Jump to content
Nick

IPTV i SVerige

Recommended Posts

Wally

Har nordic one kör nvidia sheild rullar kalas ger 1000 kr om året.  mycket fhd kanaler + viasat ultra hd.

• Ge karma 1

swedenfarang
53 minutes ago, hamnoi said:

Har pear och är nöjd. Men nästan alla leverantörer har haft problem med Cmore senaste veckorna, om du kör genom app.

Har en tvip605 box o det flyter fint, med ATV4/Gse appen så funkar inte Cmore men allt annat.

Betalade 2700kr för boxen + 1år.

Har en Amazon Firestick och det funkat fint tills för ett par veckor sedan, precis som du nämner. Testar en annan leverantör nu och det var samma problem som med Overbox så jag avvaktar och hoppas på att det blir bättre.

• Ge karma 1

jlh66

Jag kör overbox via en androidbox och perfectplayer appen,sen kör jag en likvärdig androidbox och även där pp men med Rapid. Båda funkar klockrent,jag har 250/100 från Bredband2 lina via fiber .

• Ge karma 1

Nicholas

Sent ska syndaren vakna.

Nu har jag aktiverat iptv Mac adressen i min Samsung TV.

Bett overbox om trial.
Dock ville dom ha 12hr att fundera på det.
:-(

Verkar som en Nvidia box måste köpas när jag är åter Svedala.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

• Ge karma 1

Thure
On 2018-10-14 at 17:00, skrev Nick:

Jag testade med Pear IPTV en dag nu.

Tyvärr så funkar det dåligt med Telia som jag har som leverantör så jag får prova någon annan.

Men väldig trevlig support som svarade snabbt.

Hejsan !

Har just fått hem en box från RapidIptv och har problem med aktiveringen, får till svar att: "Your account is blocked or expired Code 7"

Kan detta bero på att jag har bredband från Telia??  Jag har Bredband 100/100

Servern till supporten kan "inte nås för tillfället" 

Var i kontakt med supporten hela kvällen igår utan att de löste problemet, vid kontakt i dag fick jag frågan om jag använde en swich, mitt svar är NEJ, ingen swich... sedan ingen kontakt längre... 😞

/Thure

Soengsang
27 minuter sedan, skrev Thure:

Hejsan !

Har just fått hem en box från RapidIptv och har problem med aktiveringen, får till svar att: "Your account is blocked or expired Code 7"

Var i kontakt med supporten hela kvällen igår utan att de löste problemet, vid kontakt i dag fick jag frågan om jag använde en swich, mitt svar är NEJ, ingen swich... sedan ingen kontakt längre... 😞

/Thure

Tråkigt..

• Ge karma 1

hobbe
48 minuter sedan, skrev Thure:

Hejsan !

/Thure

Har själv 100/100 från Telia + IPTV  och det fungerar.

mvh Hobbe

• Ge karma 1

Thure
46 minuter sedan, skrev hobbe:

Har själv 100/100 från Telia + IPTV  och det fungerar.

mvh Hobbe

Nu har supporten vaknat och det funkar klockrent...  :)

/Thure

• Ge karma 5

Fantomen

Hur har ni det med er IPTV egentligen?

Det har varit lite feta räder nere i Europa och de har stängt flera stora streaming-servar och kommit åt serverlistor.

I ett inlägg i IPTV-tråden på Flashback går att läsa:

"....Problemet nu är att Europeiska polisen har IP-listorna till hela server-infrastrukturen (alla streamingservrar) för över 5000 IPTV-leverantörer, och definitivt kommer börja stänga ner dessa servrar. "

https://www.flashback.org/t2931681p231

Reddit:

https://www.reddit.com/r/IPTV/comments/d64e4p/summary_of_information_regarding_eurojust_raiding/

Hos mig har många kanaler slutat fungera. ☹️

• Ge karma 4

Mankan

Overbox har fungerat dåligt de senaste 2-3 veckorna för mig. Många kanaler laggar så det inte går att titta på, osynk på ljudet på 10:an ibland. Mitt abonnemang går ut 15 okt så jag ät ute efter nått nytt. Har kört en test med dreamhost som verkade funka bra under testdygnet. Har precis nu beställt ett testdygn med IPTV king som jag förhoppningsvis kan testa idag/kväll. om detta skulle bero på räder har ja ingen aning om. frågan är bara om man ska teckna upp sig på ett år hos någon ny. Att köra 3 månaders blir ju nästan dubbla priset.

• Ge karma 2

hamnoi

Funkar helt ok med Pear, kanalbyte är sega men alla kanaler jag brukar se på är som vanligt.

Läste det här i en annan grupp.

Xstream codes fick sina servrar beslagtagna för 3 dagar sedan.
99% av oss providers använder sig av dom 
Totalt ca 50 milj användare 
Vi till skillnad mot andra kan ändå administrera era konton då bi har hängslen o livrem 
Vi har ett nytt administrations program snart 
Vi jobbar för fullt på det
Det är bara det ätt vi inte för tillfället kan starta om och reparera en kanal 
Men snart kan vi det igen.
Hoppas ni har förståelse 
Och vi är många som arbetar på att få problemet löst asap 
Mvh

Edited by hamnoi
  • Ge karma 3

Wally
1 minut sedan, skrev Mankan:

Overbox har fungerat dåligt de senaste 2-3 veckorna för mig. Många kanaler laggar så det inte går att titta på, osynk på ljudet på 10:an ibland. Mitt abonnemang går ut 15 okt så jag ät ute efter nått nytt. Har kört en test med dreamhost som verkade funka bra under testdygnet. Har precis nu beställt ett testdygn med IPTV king som jag förhoppningsvis kan testa idag/kväll. om detta skulle bero på räder har ja ingen aning om. frågan är bara om man ska teckna upp sig på ett år hos någon ny. Att köra 3 månaders blir ju nästan dubbla priset.

Iptvking köper från rapidiptv om om du reggar dig på https://iptv.community/  så kan man se dom jobbar på fullt med problemet som är just nu . Jag kör Nordic one o har inte haft mycket strul nu när allt är nere.

• Ge karma 2

Fantomen

Det där med "XX-timmars test" har jag också alltid kört men har allt mindre börjat förlita mig på det där.

Det KAN ju vara så att just de timmarna så är det lite belastning på servern och allt flyter på bra. Sen nästa dag är det normal eller hög belastning och det flyter inte alls...

Men är det å andra sidan riktigt dåligt under testperioden så kan man ju avföra den leverantören direkt.

Berätta gärna hur testet gick Mankan. Jag måste hitta någon ny leverantör och alla på eBay är väck nu.

Kikat på Ali och fått några testabb men de har alla varit skit.

Edited by Fantomen
  • Ge karma 2

Wally
8 minuter sedan, skrev Fantomen:

Det där med "XX-timmars test" har jag också alltid kört men har allt mindre börjat förlita mig på det där.

Det KAN ju vara så att just de timmarna så är det lite belastning på servern och allt flyter på bra. Sen nästa dag är det normal eller hög belastning och det flyter inte alls...

Men är det å andra sidan riktigt dåligt under testperioden så kan man ju avföra den leverantören direkt.

Berätta gärna hur testet gick Mankan. Jag måste hitta någon ny leverantör och alla på eBay är väck nu.

Kikat på Ali och fått några testabb men de har alla varit skit.

Kan hjälpa dig om du vill prova Nordic one 

• Ge karma 1

Mankan
9 minuter sedan, skrev Wally:

Kan hjälpa dig om du vill prova Nordic one 

Jag googlade på nordic one tidigare och hittade en del negativt, flera kände sig tydligen lurade.

• Ge karma 1