Jump to content
Nick

IPTV i SVerige

Recommended Posts

Kötthandlarn
32 minuter sedan, skrev soi covboy:

en liten sido fråga bara. blir det Thailand i vinter ??

Nä, inte som det ser ut nu...

soi covboy
49 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Nä, inte som det ser ut nu...

😥

• Ge karma 1

Nick

Jag testade med Pear IPTV en dag nu.

Tyvärr så funkar det dåligt med Telia som jag har som leverantör så jag får prova någon annan.

Men väldig trevlig support som svarade snabbt.

• Ge karma 1

M33
17 minuter sedan, skrev Nick:

Tyvärr så funkar det dåligt med Telia som jag har som leverantör så jag får prova någon annan.

Jag har Telia och det funkar bra för mig. 

• Ge karma 1

Soengsang
18 minuter sedan, skrev Nick:

Overbox bestämde jag mig för efter 24h test, har testat några andra tidigare utan att bli särskilt imponerad.

Priserna är vettiga, 1 år för 1000kr, lite dyrare på kortare avtal.

• Ge karma 1

Nick
Precis nyss, skrev M33:

Jag har Telia och det funkar bra för mig. 

Konstigt, har du öppnat upp brandväggen då. För de sa han att man kunde, men inget jag känner att jag har kunskap om.

M33
Precis nyss, skrev Nick:

Konstigt, har du öppnat upp brandväggen då. För de sa han att man kunde, men inget jag känner att jag har kunskap om.

Har inte gjort något speciellt, kör iofs Apple TV om det gör någon skillnad.

apknug

De flesta verkar ju ha samma / liknande utbud. Jag har dock bara testat 24h gratis från några olika.

Vem är billigast?

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Mankan

Har nu testat en kväll med https://peariptv.com/ och testar just nu https://www.overboxtv.com.

Dom verkar fungera ungefär lika. Dock fick jag alla dryga 15 000 kanaler i en lista från Pear vilket var ett jävla bläddrande för att skapa en favorit lista. Med overbox skapade dess grupper per land vilket gjorde saken mycket lättare. Så därför lutar det åt Overbox mellan dessa. Fick dock en känsla av att det var bättre bild på vissa HD kanaler från Pear men det kan vara inbillning, Kan ju tyvärr inte jämföra samtidigt eftersom Pear 24 timmars test är slut. Ska nog prova https://www.polarbeariptv.com/ i morgon som någon tipsade om.

Jag kör Smart IPTV appen i en Sony Android TV. Köpte en ny för ett par veckor sedan. Vissa kanaler laggar lite i bland och EPG verkar fungera på de flesta vanligare kanalerna men tyvärr inte alla exempelvis TV10.

Edited by Mankan
  • Ge karma 2

M33
14 minuter sedan, skrev Mankan:

Har nu testat en kväll med https://peariptv.com/ och testar just nu https://www.overboxtv.com.

Dom verkar fungera ungefär lika. Dock fick jag alla dryga 15 000 kanaler i en lista från Pear vilket var ett jävla bläddrande för att skapa en favorit lista. Med overbox skapade dess grupper per land vilket gjorde saken mycket lättare. Så därför lutar det åt Overbox mellan dessa. Fick dock en känsla av att det var bättre bild på vissa HD kanaler från Pear men det kan vara inbillning, Kan ju tyvärr inte jämföra samtidigt eftersom Pear 24 timmars test är slut. Ska nog prova https://www.polarbeariptv.com/ i morgon som någon tipsade om.

Jag kör Smart IPTV appen i en Sony Android TV. Köpte en ny för ett par veckor sedan. Vissa kanaler laggar lite i bland och EPG verkar fungera på de flesta vanligare kanalerna men tyvärr inte alla exempelvis TV10.

Han som skickar provlänken från pear skickade fel länk till alla igår. Han insåg det när jag frågade hur man söker fram svenska kanaler....

Normalt får man sorterat på land.

• Ge karma 1

Mankan
23 minuter sedan, skrev M33:

Han som skickar provlänken från pear skickade fel länk till alla igår. Han insåg det när jag frågade hur man söker fram svenska kanaler....

Normalt får man sorterat på land.

Ja där ser man det förklarar ju saken

swedenfarang

Har varit nöjd med Overbox TV ända tills för ett par veckor. Kollar mest sport på Cmore och tycker att bilden släpar när bildsekvenserna är snabbare. Bilden hänger inte med och blir pixlig. Trodde det skulle vara övergående men icke. Igår var det samma sak på kanal 12 när dom visade hockey. Fler som upplevt det?

Funderar på att byta till Pear IPTv. Ni som har det, funkar sporten bra på Cmore?

Enis
17 minuter sedan, skrev swedenfarang:

Har varit nöjd med Overbox TV ända tills för ett par veckor. Kollar mest sport på Cmore och tycker att bilden släpar när bildsekvenserna är snabbare. Bilden hänger inte med och blir pixlig. Trodde det skulle vara övergående men icke. Igår var det samma sak på kanal 12 när dom visade hockey. Fler som upplevt det?

Funderar på att byta till Pear IPTv. Ni som har det, funkar sporten bra på Cmore?

Denna kanske kan vara nått att testa

6EA79205-44AE-46BA-B58A-1482AF7A386A.png.d91b698fac40653a7b8ff1f9a7fcfdcc.png

35D9696C-97E0-47FC-A639-C81C15186AE5.png.d1d492ae94540794c39f72304e1dc8b8.png

Har inte testat den själv, men de lovar ju bra

enis

• Ge karma 3

swedenfarang
6 minutes ago, Enis said:

Denna kanske kan vara nått att testa

6EA79205-44AE-46BA-B58A-1482AF7A386A.png.d91b698fac40653a7b8ff1f9a7fcfdcc.png

35D9696C-97E0-47FC-A639-C81C15186AE5.png.d1d492ae94540794c39f72304e1dc8b8.png

Har inte testat den själv, men de lovar ju bra

enis

Japp, betalar hellre nån hundring extra för bättre bild. Ska begära in en 24 timmars.

• Ge karma 2

hamnoi
6 timmar sedan, skrev swedenfarang:

Har pear och är nöjd. Men nästan alla leverantörer har haft problem med Cmore senaste veckorna, om du kör genom app.

Har en tvip605 box o det flyter fint, med ATV4/Gse appen så funkar inte Cmore men allt annat.

Betalade 2700kr för boxen + 1år.

Edited by hamnoi
  • Ge karma 2