Jump to content
Nick

IPTV i SVerige

Recommended Posts

Kötthandlarn
37 minuter sedan, skrev M33:

Köpte en ny Apple tv och kör en testperiod på Pear nu. Verkar funka bra, skall kolla Frölunda ikväll och funkar den matchen bra så säger jag upp mitt abb på C more och tecknar Pear istället.

Har bara hunnit testa några få minuter porr men det såg lovande ut :)

Bra porr sätter standarden på allt........:rotfl:

• Ge karma 4
  • Haha 2

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Jokern

Iptv king funkar åxå utmärkt 

Snabba svar via mail och har en forumsida som man kan få lite tips och ställa frågor.

Edited by Jokern
.

Guest wUThai

Man kanske skulle testa det där iptv!? :)

M33
49 minuter sedan, skrev wUThai:

Man kanske skulle testa det där iptv!? :)

Hör av dig om du behöver hjälp med att installera det :) 

• Haha 2

Trident

Jag körde iptvking i 1år och valde sedan att testa Polarbear. Utbudet är desamma men priset är 500 lägre på 1 år för polar. 

Dock har jag haft mindre problem än så länge med polar. Dom har dessutom överlägsen service i form av en Facebook grupp där deras admin svarar på allt fort. 

Twip eller magBox ser jag ingen som helst anledning att köpa. Nvidia shield är grym på iptv och mer därtill. Jag kör smart iptv appen för vanliga kanaler. Textning funkar klockrent, kanalbyten går snabbt. För VOD kanaler kör jag kodi 

• Ge karma 3

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

M33
2 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

Bra porr sätter standarden på allt........:rotfl:

Frölunda vann så pear får godkänt ;) Det funkar fint, bildkvaliteten sämre än vanlig tv, ligger 20-30 sekunder efter men man får vad man betalar för.

Skall teckna ett abb imorgon.

Inget bra sätt att zappa mellan kanaler med Apple tv (vad jag vet) men kommer nog bara ha detta till att kolla hockey och dvärgporr ändå. Har ju kvar vanlig tv.

• Ge karma 4
  • Haha 4

Kötthandlarn
38 minuter sedan, skrev M33:

Frölunda vann så pear får godkänt ;) Det funkar fint, bildkvaliteten sämre än vanlig tv, ligger 20-30 sekunder efter men man får vad man betalar för.

Skall teckna ett abb imorgon.

Inget bra sätt att zappa mellan kanaler med Apple tv (vad jag vet) men kommer nog bara ha detta till att kolla hockey och dvärgporr ändå. Har ju kvar vanlig tv.

Dvärgporr............:rotfl:

• Haha 1

Guest wUThai
1 timme sedan, skrev Trident:

Nvidia shield är grym på iptv och mer därtill.

Så in i helvetes bra är den. Inget är ens i närheten idag! Bästa köp jag nånsin gjort.. visst lite pill osv om man ska sätta sig in Kodi osv. Men som ren media/streaming maskin är den överlägsen allt! Vilken IPTV app kör du till Nvidia Shield? Eller kör du genom Kodi? 

Trident
38 minuter sedan, skrev wUThai:

Så in i helvetes bra är den. Inget är ens i närheten idag! Bästa köp jag nånsin gjort.. visst lite pill osv om man ska sätta sig in Kodi osv. Men som ren media/streaming maskin är den överlägsen allt! Vilken IPTV app kör du till Nvidia Shield? Eller kör du genom Kodi? 

Jag kör smart iptv. Den klarar dock inte av VOD kanalerna. Men dom kör jag via kodi 

Trident

Som tillägg man ställer in i smart iptv att vod skall köras från kodi. Så jag går in i smart och trycker på den film jag vill se. Kodi tar då över. 

Trident

Enda nackdelen med iptv är fördröjningen med typ 39 sekunder. Första gången jag såg en bortamatch med AIK fick jag reda via fotmob att vi ledde matchen :) Nu stänger jag av fotmob när jag tittar på fotboll 

Guest wUThai
6 minuter sedan, skrev Trident:

Jag kör smart iptv. Den klarar dock inte av VOD kanalerna. Men dom kör jag via kodi 

Ok.. VOD har alltid funkat när jag kört med Kodi. Testade med smartvip appen till tv:n "bara LG och Samsung som har tillgång till den appen" och där funkar också VOD. Det finns ju iptv-appar till Shield med. Dock har jag inte testat nån ännu. Som jag sagt innan... inget slår Shield TV idag... inte ens i närheten, så bra är den! :) 

Guest wUThai
2 minuter sedan, skrev Trident:

Enda nackdelen med iptv är fördröjningen med typ 39 sekunder. Första gången jag såg en bortamatch med AIK fick jag reda via fotmob att vi ledde matchen :) Nu stänger jag av fotmob när jag tittar på fotboll 

Så är det. Men som jag sa till en vän idag.. den enda kanalen idag som jag vet som sänder näst intill direkt är SVT! Och deras utbud vet vi ju redan hur det är.. är väl bara hamnoi som uppskattar det och som älskar damfotboll på MPR?! 

Trident
15 minuter sedan, skrev wUThai:

Ok.. VOD har alltid funkat när jag kört med Kodi. Testade med smartvip appen till tv:n "bara LG och Samsung som har tillgång till den appen" och där funkar också VOD. Det finns ju iptv-appar till Shield med. Dock har jag inte testat nån ännu. Som jag sagt innan... inget slår Shield TV idag... inte ens i närheten, så bra är den! :) 

I sovrummet kör jag Samsungs smart iptv app. Den är usel mot den i shield. Visst den hanterar VOD men textningen lever sin egen värld. Kanalbyten går segt. 

soi covboy
15 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

Hört mycket bra om Peariptv också..........

PD skall skaffa det nu när de får fiber till bonnvishan, så jag skall låta honom vara försöksperson och om det funkar bra skall jag skaffa det också.......

Är riktigt trött på skiten man får till alldeles för dyra pengar genom det öppna bredbandet som installerades i alla allmännyttans lägenheter i GBG.......

Kabel-TV försvann men inte fan sänktes hyran för det och man var tvungen att skaffa sig ett abonnemang med ngn av alla pissleverantörer...........

en liten sido fråga bara. blir det Thailand i vinter ??

• Ge karma 1