Jump to content
IGNORERAD

IPTV i SVerige


Nick

Recommended Posts

27 minuter sedan, skrev Thure:

Hejsan !

 

Har just fått hem en box från RapidIptv och har problem med aktiveringen, får till svar att: "Your account is blocked or expired Code 7"

 

Kan detta bero på att jag har bredband från Telia??  Jag har Bredband 100/100

 

Servern till supporten kan "inte nås för tillfället" 

 

Var i kontakt med supporten hela kvällen igår utan att de löste problemet, vid kontakt i dag fick jag frågan om jag använde en swich, mitt svar är NEJ, ingen swich... sedan ingen kontakt längre... 😞

 

/Thure

Tråkigt..

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 193
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Mankan

    27

  • LTD

    15

  • Soengsang

    13

  • Wally

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

48 minuter sedan, skrev Thure:

Hejsan !

 

Har just fått hem en box från RapidIptv och har problem med aktiveringen, får till svar att: "Your account is blocked or expired Code 7"

 

Kan detta bero på att jag har bredband från Telia??  Jag har Bredband 100/100

 

Servern till supporten kan "inte nås för tillfället" 

 

Var i kontakt med supporten hela kvällen igår utan att de löste problemet, vid kontakt i dag fick jag frågan om jag använde en swich, mitt svar är NEJ, ingen swich... sedan ingen kontakt längre... 😞

 

/Thure

Har själv 100/100 från Telia + IPTV  och det fungerar.

 

mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev hobbe:

Har själv 100/100 från Telia + IPTV  och det fungerar.

 

mvh Hobbe

Nu har supporten vaknat och det funkar klockrent...  :)

 

/Thure

The future is tomorrow, be sure to be there...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Hur har ni det med er IPTV egentligen?

Det har varit lite feta räder nere i Europa och de har stängt flera stora streaming-servar och kommit åt serverlistor.

I ett inlägg i IPTV-tråden på Flashback går att läsa:

 

"....Problemet nu är att Europeiska polisen har IP-listorna till hela server-infrastrukturen (alla streamingservrar) för över 5000 IPTV-leverantörer, och definitivt kommer börja stänga ner dessa servrar. "

 

https://www.flashback.org/t2931681p231

 

Reddit:

https://www.reddit.com/r/IPTV/comments/d64e4p/summary_of_information_regarding_eurojust_raiding/

 

Hos mig har många kanaler slutat fungera. ☹️

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Overbox har fungerat dåligt de senaste 2-3 veckorna för mig. Många kanaler laggar så det inte går att titta på, osynk på ljudet på 10:an ibland. Mitt abonnemang går ut 15 okt så jag ät ute efter nått nytt. Har kört en test med dreamhost som verkade funka bra under testdygnet. Har precis nu beställt ett testdygn med IPTV king som jag förhoppningsvis kan testa idag/kväll. om detta skulle bero på räder har ja ingen aning om. frågan är bara om man ska teckna upp sig på ett år hos någon ny. Att köra 3 månaders blir ju nästan dubbla priset.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Funkar helt ok med Pear, kanalbyte är sega men alla kanaler jag brukar se på är som vanligt.

 

Läste det här i en annan grupp.

 

Xstream codes fick sina servrar beslagtagna för 3 dagar sedan.
99% av oss providers använder sig av dom 
Totalt ca 50 milj användare 
Vi till skillnad mot andra kan ändå administrera era konton då bi har hängslen o livrem 
Vi har ett nytt administrations program snart 
Vi jobbar för fullt på det
Det är bara det ätt vi inte för tillfället kan starta om och reparera en kanal 
Men snart kan vi det igen.
Hoppas ni har förståelse 
Och vi är många som arbetar på att få problemet löst asap 
Mvh

 

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Mankan:

Overbox har fungerat dåligt de senaste 2-3 veckorna för mig. Många kanaler laggar så det inte går att titta på, osynk på ljudet på 10:an ibland. Mitt abonnemang går ut 15 okt så jag ät ute efter nått nytt. Har kört en test med dreamhost som verkade funka bra under testdygnet. Har precis nu beställt ett testdygn med IPTV king som jag förhoppningsvis kan testa idag/kväll. om detta skulle bero på räder har ja ingen aning om. frågan är bara om man ska teckna upp sig på ett år hos någon ny. Att köra 3 månaders blir ju nästan dubbla priset.

Iptvking köper från rapidiptv om om du reggar dig på https://iptv.community/  så kan man se dom jobbar på fullt med problemet som är just nu . Jag kör Nordic one o har inte haft mycket strul nu när allt är nere.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där med "XX-timmars test" har jag också alltid kört men har allt mindre börjat förlita mig på det där.

Det KAN ju vara så att just de timmarna så är det lite belastning på servern och allt flyter på bra. Sen nästa dag är det normal eller hög belastning och det flyter inte alls...

Men är det å andra sidan riktigt dåligt under testperioden så kan man ju avföra den leverantören direkt.

 

Berätta gärna hur testet gick Mankan. Jag måste hitta någon ny leverantör och alla på eBay är väck nu.

Kikat på Ali och fått några testabb men de har alla varit skit.

 

Ändrades av Fantomen
Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Fantomen:

Det där med "XX-timmars test" har jag också alltid kört men har allt mindre börjat förlita mig på det där.

Det KAN ju vara så att just de timmarna så är det lite belastning på servern och allt flyter på bra. Sen nästa dag är det normal eller hög belastning och det flyter inte alls...

Men är det å andra sidan riktigt dåligt under testperioden så kan man ju avföra den leverantören direkt.

 

Berätta gärna hur testet gick Mankan. Jag måste hitta någon ny leverantör och alla på eBay är väck nu.

Kikat på Ali och fått några testabb men de har alla varit skit.

 

Kan hjälpa dig om du vill prova Nordic one 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Wally:

Kan hjälpa dig om du vill prova Nordic one 

Jag googlade på nordic one tidigare och hittade en del negativt, flera kände sig tydligen lurade.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu på morgonen funkar kanalbytena finfint igen på Pear.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Mankan:

Jag googlade på nordic one tidigare och hittade en del negativt, flera kände sig tydligen lurade.

finns 2 st som heter nästan samma så inte säkert det är den jag har . :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Wally:

denna är bra med 

  

Om jag fattar saken rätt så borde det inte gå att få igång någon test eller nytecknat abonnemang just nu till de hittat något sätt att ersätta Xtream Codes. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Mankan:

Om jag fattar saken rätt så borde det inte gå att få igång någon test eller nytecknat abonnemang just nu till de hittat något sätt att ersätta Xtream Codes. 

Min iptv fungerar utan problem och jag sände precis en test länk till Fantomen . :)

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Wally:

Min iptv fungerar utan problem och jag sände precis en test länk till Fantomen . :)

Min funkar också nu men flera av de varliga kanalerna funkar dåligt. Just nu tittar jag på kanal 5 men har valt en stream lång ner i listan "Kanal 5 HD SE VIP" Dom vanliga "Kanal 5 HD SE" och "Kanal 5 FHD SE" funkar dåligt. HD laggar hela tiden och FHD får jag inte igång alls. Så verkar det vara med flera kanaler. Enligt din video förstod jag det som dom inte kan fixa kanaler som går ner och teckna nya konton. Många kanalstreamar kan dock fortfarande fungera.

 

Kan du fixa testlänkar eller är det bara en länk till där man ansöker?

 

https://nordiciptv.net/prova-gratis-24h/

 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Mankan:

Min funkar också nu men flera av de varliga kanalerna funkar dåligt. Just nu tittar jag på kanal 5 men har valt en stream lång ner i listan "Kanal 5 HD SE VIP" Dom vanliga "Kanal 5 HD SE" och "Kanal 5 FHD SE" funkar dåligt. HD laggar hela tiden och FHD får jag inte igång alls. Så verkar det vara med flera kanaler. Enligt din video förstod jag det som dom inte kan fixa kanaler som går ner och teckna nya konton. Många kanalstreamar kan dock fortfarande fungera.

 

Kan du fixa testlänkar eller är det bara en länk till där man ansöker?

 

https://nordiciptv.net/prova-gratis-24h/

 

skall kolla och det där är inte samma källa jag har .

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Fantomen:

Det där med "XX-timmars test" har jag också alltid kört men har allt mindre börjat förlita mig på det där.

Det KAN ju vara så att just de timmarna så är det lite belastning på servern och allt flyter på bra. Sen nästa dag är det normal eller hög belastning och det flyter inte alls...

Men är det å andra sidan riktigt dåligt under testperioden så kan man ju avföra den leverantören direkt.

 

Berätta gärna hur testet gick Mankan. Jag måste hitta någon ny leverantör och alla på eBay är väck nu.

Kikat på Ali och fått några testabb men de har alla varit skit.

 

Fick ett test men bara en timma av IPTV king. För mig känns det oerhört snålt att ge en timma, på deras sida står dock att man ska kunna få 24 timmar men det får väl bli nån annan än IPTV king då. Kunde i alla fall testa runt 20 minuter (innan jag skulle hämta gumman)och det var ingen höjdare direkt. Sega kanalbyten och en hel del kanaler som inte fungerade.  Tummen ner

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det hade ju varit trevligt å sett finalronden på Wentworth nu men alla viasat Golf streamar verkar nu nere på Overbox ☹️

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan rekommendera https://nordicplay.me/ Jag har provat några dagar nu av den månaden jag tecknat och lär teckna en längre period om det fortsätter att fungera så pass bra som det gör.  

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

Jag kan rekommendera https://nordicplay.me/ Jag har provat några dagar nu av den månaden jag tecknat och lär teckna en längre period om det fortsätter att fungera så pass bra som det gör.  

Finner ingen anledning att teckna längre än 3 månader. Fick nys om en leverantör precis när jag tecknade detta jag kör nu. Men kommer testa den andra leverantören som ser ut att funka mycket bra. Hade turen att joina deras sida på Facebook, för nu tar dom inte in fler. Priset är överlägset det bästa jag sett eller hört. 50kr månaden eller 600kr om året. 

Ändrades av Wuttan
Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Wuttan:

Finner ingen anledning att teckna längre än 3 månader. Fick nys om en leverantör precis när jag tecknade detta jag kör nu. Men kommer testa den andra leverantören som ser ut att funka mycket bra. Hade turen att joina deras sida på Facebook, för nu tar dom inte in fler. Priset är överlägset det bästa jag sett eller hört. 50kr månaden eller 600kr om året. 

Anledningen till att teckna längre period är att det blir billigare. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Mankan:

Anledningen till att teckna längre period är att det blir billigare. 

Det blir det så länge det fungerar. Speciellt i dessa dagar så skulle jag inte rekommendera nån att binda sig ett år.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...