Jump to content
IGNORERAD

Tips boende Pattaya 2 mån 20k


Nisse Hult

Recommended Posts

Tänkte prova några månaders boende i Pattaya december och januari. Har budget på c:a 10k bath/ månad. Dom flesta siter har ju massor med boenden i denna prisklass med då med minst 12 månaders kontrakt. Har skickat ut en del krokar men inte fått nåt än. Det är ju högsäsong också. Tänkte ta ett par nätter först på nåt guesthouse och leta på plats. Antar att det finns bara man kommer bort lite från Walking street. Kanske har ni några bra tips? Ha det bra. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det 10 elle 20 k som gäller? Jag vet rum för 3-4 tusen/mån utan AC och pentry på andra sidan sukkan men det finns ju betydligt trevligare sälle att bo på så du får nog vara lite mera specifik på vad och vart du söker. Harrys och zip har jua annars också rum

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Mankan:

Är det 10 elle 20 k som gäller? Jag vet rum för 3-4 tusen/mån utan AC och pentry på andra sidan sukkan men det finns ju betydligt trevligare sälle att bo på så du får nog vara lite mera specifik på vad och vart du söker. Harrys och zip har jua annars också rum

10 k / månad ska det vara. 20k således för två månader. Liten studiocondo eller rum hyfsat nära till pulsen, beachen och maten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ju lite ställen på Pattaya tai soi 9 bland annat Tycoon som har rätt bra rum men dom tar nog närmare 15000/mån

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här stället som ligger i den södra delen av soi Buakhao knallade jag förbi för ett par veckor sen. Jag gissar att priserna kommer att höjas när högsäsongen kommer igång men billigt ser det ut i alla fall1310881723_Atthyra001.thumb.JPG.e7f25ff4b0ce2a3505391c97973df1b8.JPG.

2094039411_Atthyra002.thumb.JPG.8eb706cb8c26013a18d17a180bcdeb7c.JPG

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Mankan:

Det finns ju lite ställen på Pattaya tai soi 9 bland annat Tycoon som har rätt bra rum men dom tar nog närmare 15000/mån

Oki...Tack Mankan.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Fritz:

Det här stället som ligger i den södra delen av soi Buakhao knallade jag förbi för ett par veckor sen. Jag gissar att priserna kommer att höjas när högsäsongen kommer igång men billigt ser det ut i alla fall1310881723_Atthyra001.thumb.JPG.e7f25ff4b0ce2a3505391c97973df1b8.JPG.

2094039411_Atthyra002.thumb.JPG.8eb706cb8c26013a18d17a180bcdeb7c.JPG

Ja, det var ju bra priser. P.R Guesthouse. Tack Fritz.

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Nisse Hult:

Ja, det var ju bra priser. P.R Guesthouse. Tack Fritz.

Om det inte passar så tycker jag att du kan boka en eller två nätter på tex Harrys och sen skicka mig ett PM där du skriver när du kommer så ska jag kolla runt lite och komma med förslag på billigt boende att välja på när du väl är på plats.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Öka budgetem lite å få en riktig serviced apartment. 

 

Vi hade rum lite bortanför Tonys Gym på 3:an mellan Tai och Thepp.

 

6500 i månaden. Men fick ju köpa sängkläder, handdukar, städprylar osv... 

 

Skulle jag skaffa nått för bara två månader hade betalat lite mer för att få all service istället. 

 

Vet att @Cavemannen rekommenderade Pinetree på Tai. 

 

Pintree Service Apartment

Pattaya, Bang Lamung District, Chon Buri 20150, Thailand
+66 84 015 3552

https://g.co/kgs/AHBJJN

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fritz:

Om det inte passar så tycker jag att du kan boka en eller två nätter på tex Harrys och sen skicka mig ett PM där du skriver när du kommer så ska jag kolla runt lite och komma med förslag på billigt boende att välja på när du väl är på plats.

Tack Fritz. Har redan bokat 2 nätter på Chill in på soi Buakhao. Bor där från 30 nov. Jag skickar ett PM till då. Hyggligt av dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev samet:

Öka budgetem lite å få en riktig serviced apartment. 

 

Vi hade rum lite bortanför Tonys Gym på 3:an mellan Tai och Thepp.

 

6500 i månaden. Men fick ju köpa sängkläder, handdukar, städprylar osv... 

 

Skulle jag skaffa nått för bara två månader hade betalat lite mer för att få all service istället. 

 

Vet att @Cavemannen rekommenderade Pinetree på Tai. 

 

Pintree Service Apartment

Pattaya, Bang Lamung District, Chon Buri 20150, Thailand
+66 84 015 3552

https://g.co/kgs/AHBJJN

 

Oki Cavemannen. Ska ha det i tanke. Tack för tips.

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Nisse Hult:

Oki Cavemannen. Ska ha det i tanke. Tack för tips.

Jag tycker att Pintree Service Apartment var ett dåligt tips med tanke på din kravspec. Dels verkar det fullbokat dec månad och i januari kan man få ett rum för strax under 1000 battingar/dygn om man skyndar sig och bokar.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Fritz:

Jag tycker att Pintree Service Apartment var ett dåligt tips med tanke på din kravspec. Dels verkar det fullbokat dec månad och i januari kan man få ett rum för strax under 1000 battingar/dygn om man skyndar sig och bokar.

Du kollar på boka dag för dag. 

Minns inte exakt men har för mig att grottmannen betalade 15k i högsäsong.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev samet:

Du kollar på boka dag för dag. 

Minns inte exakt men har för mig att grottmannen betalade 15k i högsäsong.

Hur vet du att jag kollade på att boka för en dag? Det var här jag testade, först med 28 dagar, vilket var max, i dec där jag fick beskedet att pröva med andra datum. När jag då provade med 28 dagar i januari så fick jag napp. Kostnad  7279 SEK vilket väl motsvarar ungefär 26.000 THB till kursen 3,60 om jag inte är helt ute och cyklar. https://sv.hotels.com/search.do?resolved-location=CITY%3A1633554%3AUNKNOWN%3AUNKNOWN&destination-id=1633554&q-destination=Pattaya, Thailand&q-check-in=2018-12-08&q-check-out=2018-12-15&q-rooms=1&q-room-0-adults=1&q-room-0-children=0&f-hotel-id=628337

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Fritz:

Hur vet du att jag kollade på att boka för en dag? Det var här jag testade, först med 28 dagar, vilket var max, i dec där jag fick beskedet att pröva med andra datum. När jag då provade med 28 dagar i januari så fick jag napp. Kostnad  7279 SEK vilket väl motsvarar ungefär 26.000 THB till kursen 3,60 om ag inte är helt ute och cyklar. https://sv.hotels.com/search.do?resolved-location=CITY%3A1633554%3AUNKNOWN%3AUNKNOWN&destination-id=1633554&q-destination=Pattaya, Thailand&q-check-in=2018-12-08&q-check-out=2018-12-15&q-rooms=1&q-room-0-adults=1&q-room-0-children=0&f-hotel-id=628337

När hotel/guesthouse/appartments lägger ut sina rum på sidor typ hotels,com mm. så tar hotels,com upp till 30% i arvode.

Därför lägger de oftast bara ut ett visst antal rum på dessa sidor för att fylla upp sin bokning.

Fast än det står på hotelsidor typ hotels,com att de har fullsatt så har de ofta(st) rum om man mailar hotelet/guesthoset/appartmentet direkt.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Cavemannen:

När hotel/guesthouse/appartments lägger ut sina rum på sidor typ hotels,com mm. så tar hotels,com upp till 30% i arvode.

Därför lägger de oftast bara ut ett visst antal rum på dessa sidor för att fylla upp sin bokning.

Fast än det står på hotelsidor typ hotels,com att de har fullsatt så har de ofta(st) rum om man mailar hotelet/guesthoset/appartmentet direkt.

 

OK, det blev lite andra priser när man gick in på deras hemsida. https://www.renthub.in.th/en/pintree-service-apartment-south-Pattaya

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Nisse Hult:

Tänkte prova några månaders boende i Pattaya december och januari. Har budget på c:a 10k bath/ månad. Dom flesta siter har ju massor med boenden i denna prisklass med då med minst 12 månaders kontrakt. Har skickat ut en del krokar men inte fått nåt än. Det är ju högsäsong också. Tänkte ta ett par nätter först på nåt guesthouse och leta på plats. Antar att det finns bara man kommer bort lite från Walking street. Kanske har ni några bra tips? Ha det bra. 

På pintree har du ju vart när du besökte mig, ingen pool men ett hyffsat gym.

Och ingen hiss är ju också lite minus om man har svårt för trappor, annars jättetrevlig personal(ägarn är polis).

Ett hyffsat alternativ om man vill ha ett lite större typ +50kvm och med kokmöjlighet och nyligen uppfräschat till ett bra månadspris och ligger hyffsat centralt.

+ för 55" tv som går att vrida 360 grader(inbyggd i väggen) så man har tv i både vardagsrum och sovrum

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...