Jump to content
IGNORERAD

Goa göbbar åker med Qatar Airways?


MaiChai

Recommended Posts

On ‎2018‎-‎10‎-‎13 at 08:20, skrev rolba:

Självklart fri sprit och salt&peppar

Senast jag flög med dom så var det ingen sprit Doha-Bangkok,och ett mindre plan den vägen.

Åkte busstransfer i en halvtimme i Doha,ingen sprit efter kl 22 på flygplatsen.

Hemresan så hade dom öppnat min resväska och ändrat koden på väskan.

Nej aldrig mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 38
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    6

  • Tommy

    4

  • Fritz

    4

  • apknug

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

5 timmar sedan, skrev Tallviking:

Låter som du beskriver flygplatsen i Dubai ?

 

Finns det förarlösa tåg på Doha ? Hela terminalen är en central stor byggnad där taxfree finns och allt annat samt tre lång armar ut med gater

 

2 timmar sedan, skrev MaiChai:

Jo det finns det, fast man kan kanske gå hela vägen också om man vill?

 

Hur som helst bättre än Suvvan där man får gå kilometervis ifall planet dockar längst ute på armarna - kanske blir bättre när Suvvan 2 öppnar?

Tack MaiChai, jag hann bli lite orolig att jag inte visste var jag mellanlandat. ;) Hur som helst så var det en ganska kort tågresa och man hade säkert kunnat promenera om man ville men jag följer alltid pilarnas riktning mot gaten, lugnast så.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Fritz:

 

Tack MaiChai, jag hann bli lite orolig att jag inte visste var jag mellanlandat. ;) Hur som helst så var det en ganska kort tågresa och man hade säkert kunnat promenera om man ville men jag följer alltid pilarnas riktning mot gaten, lugnast så.

Jag har också åkt det där tåget när jag skulle til Chiang Mai, det var inte länge man var på tåget innan man var framme vid gaterna.

 

Det enda som bekymrat mig är den här transfer security scanningen av handbagaget, ibland är det en halv miljon människor där som köar verkar det som men de senaste gångerna har det varit väldigt smidigt.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev MaiChai:

Jag har också åkt det där tåget när jag skulle til Chiang Mai, det var inte länge man var på tåget innan man var framme vid gaterna.

 

Det enda som bekymrat mig är den här transfer security scanningen av handbagaget, ibland är det en halv miljon människor där som köar verkar det som men de senaste gångerna har det varit väldigt smidigt.

Koll av handbagaget gick väldigt snabbt för oss, bägge vägarna.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Kungotto:

Senast jag flög med dom så var det ingen sprit Doha-Bangkok,och ett mindre plan den vägen.

Åkte busstransfer i en halvtimme i Doha,ingen sprit efter kl 22 på flygplatsen.

Hemresan så hade dom öppnat min resväska och ändrat koden på väskan.

Nej aldrig mer.

 Då måste det varit innan 2013 när den nya flygplatsen öppnade, på den gamla så var det oftast så att man fick åka en jävla massa buss fram och tillbaka

 

De brukar öppna sina nya destinationer med ett litet Airbus 319 plan för att testa av marknaden men de brukar ganska omgående byta till större maskiner, Stockholm startade de med en 319 år 2007.

 

Nu hade jag inte tid för att dricka något på flygplatsen men nog såg det ut som om det var lite folk som åt och drack på restaurangerna. På planet mellan Doha och Bangkok fanns det vin och öl när jag flg och förmodligen sprit också.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Otroligt bra flyg. kanonservice. Det lilla kitet man fick var perfekt. Musiken var kanon. Bättre utbud på filmer. Bra dricka och trevlig personal. Att åka inomhuståg var häftigt. Långa avstånd dock.

Däremot har Thai fördel ändå. Direktflyg

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev MaiChai:

 Då måste det varit innan 2013 när den nya flygplatsen öppnade, på den gamla så var det oftast så att man fick åka en jävla massa buss fram och tillbaka

 

De brukar öppna sina nya destinationer med ett litet Airbus 319 plan för att testa av marknaden men de brukar ganska omgående byta till större maskiner, Stockholm startade de med en 319 år 2007.

 

Nu hade jag inte tid för att dricka något på flygplatsen men nog såg det ut som om det var lite folk som åt och drack på restaurangerna. På planet mellan Doha och Bangkok fanns det vin och öl när jag flg och förmodligen sprit också.

Klartecken på sprit också !

Link to comment
Dela på andra sajter

Klartecken på sprit också !
Japp Qatar är generösa och har bra service på fikat.

Kommer ihåg när jag tog nattflighten från ARN sen vidare till BKK från Doha tidigt på.morgonen. beställer en GT till frukosten, får två stycken GT framställda på brickan. Hinner knappt dricka upp den ena innan de frågar om jag vill ha en GT till. Nja klockan är inte åtta än jag väntar lite tack.

De är bra service det!

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

De riktigt goa gubbarna torde därmed kunna pussla ihop en resa med Qatar från GOT via DOH till UTP. Nästan raka vägen till Sin City :dance:

Link to comment
Dela på andra sajter

De riktigt goa gubbarna torde därmed kunna pussla ihop en resa med Qatar från GOT via DOH till UTP. Nästan raka vägen till Sin City :dance:
Bra tänkt men det verkar tyvärr som den linjen inte blev nån hit, efter oktober kör de en bara airbus 319 routen Doha - Yangon - U-tapo....

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minutes ago, apknug said:

Bra tänkt men det verkar tyvärr som den linjen inte blev nån hit, efter oktober kör de en bara airbus 319 routen Doha - Yangon - U-tapo....

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
 

Aj fan, det var synd att det inte funkade. Den rutten hade passat mig rätt bra, men knappast något bra alternativ med en studs till i Yangon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpt biljett med dom till vintern, brukar åka Finnair som är bäst från Göteborg. Kul att prova nåt nytt, lite orolig för fri sprit dock. Kan bli en longstay i Doha. 😀😁😂😳

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
On 10/15/2018 at 6:12 PM, MaiChai said:

Jag har också åkt det där tåget när jag skulle til Chiang Mai, det var inte länge man var på tåget innan man var framme vid gaterna.

.

Det enda som bekymrat mig är den här transfer security scanningen av handbagaget, ibland är det en halv miljon människor där som köar verkar det som men de senaste gångerna har det varit väldigt smidigt.

Jag åker med Qatar 4-5ggr per år, det är bara ca hälften av gångerna som man behövt gå igenom scanningen i Doha, annars blir man insläppt direkt på flygplatsen, Det händer fortfarande att man får åka buss vid ankomst till Doha, men då är det en ganska kort sträcka jft med tidigare. Loungen i Doha är ofta överfull på morgonen med svårt att hitta sittplats, bättre frammåt lunch och eftermiddagar. Annars är flygplatsen bland de bästa jag varit på, ordentligt med sittplatser och toaletter. Åker man CPH-BKK mars-april eller sep-okt är planen  knappt halvfulla och det blir då 3-4 säten att sova på.

 

Fantastiskt att ett av världens bästa flygbolag (enl Skytrax) ofta är bland de billigaste alternativen att åka till bkk. Oftast billigare än Thai och Norwegian, mellan landningen i Qatar ser jag dock som en fördel, jag klarar inte 10-11h i ett stäck.  Så om jag har  valet mellan Thai eller Qatar för samma pris, tar jag Qatar.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...