Jump to content
IGNORERAD

Goa göbbar åker med Qatar Airways?


MaiChai

Recommended Posts

Såg att Qatar startar flyga från Götet den 12 december, kanske något för det goa göbbarna där att prova på? Passar bra med vidare flyg till LOS...

 

https://www.qatarairways.com/en/press-releases/2018/july/gothenburg.html?activeTag=Press-releases

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 38
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    6

  • Tommy

    4

  • Fritz

    4

  • Kötthandlarn

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Trevligt, 15h 45min, samma restid båda vägarna med korta byten i Doha.

 

https://www.mytrip.com/se/flights/searches/9b3e76e0f5b64547b74a63ba72db0ad3?selected_journey=cb608a40b7e54c4f8121d9f1c76aa16f

 

Nu till det viktigaste... Är det fri sprit på Qatar???

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
9 timmar sedan, skrev MaiChai:

Såg att Qatar startar flyga från Götet den 12 december, kanske något för det goa göbbarna där att prova på? Passar bra med vidare flyg till LOS...

 

https://www.qatarairways.com/en/press-releases/2018/july/gothenburg.html?activeTag=Press-releases

 

Ja, jag är sugen........

Har länge funderat på om det inte är bättre att dela upp flygresan i två mellanlandningar istället för en, om den totala restiden inte blir vansinnigt längre i tid.........

Jag får nästan panik när jag sitter fjättrad i Kattlagrottan i närapå 11 timmar för det sista hoppet mellan Frankfurt & Bangkok eller liknande.........

Min kropp är inte byggd för apklass men ekonomin är tydligen det :giggle:, så en extra bensträckning hade nog varit skönt..........:thumbsup:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Kötthandlarn:

 

Ja, jag är sugen........

Har länge funderat på om det inte är bättre att dela upp flygresan i två mellanlandningar istället för en, om den totala restiden inte blir vansinnigt längre i tid.........

Jag får nästan panik när jag sitter fjättrad i Kattlagrottan i närapå 11 timmar för det sista hoppet mellan Frankfurt & Bangkok eller liknande.........

Min kropp är inte byggd för apklass men ekonomin är tydligen det :giggle:, så en extra bensträckning hade nog varit skönt..........:thumbsup:

Lite motsatsen till mej då...

Mitt största problem med Quatar är att inte få tillräckligt lång tid att sova på vägen till Thailand, jag menar att bli väckt efter 6 timmar för att byta flyg, och sen bara ha 6 timmar att sova innan BKK...

Finnair är bra för mej, en kort första flygning, för att sen få lugn och ro i 10 timmar eller så, passar mej bättre, i brist på direktflyg.

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
40 minuter sedan, skrev Tommy:

Lite motsatsen till mej då...

Mitt största problem med Quatar är att inte få tillräckligt lång tid att sova på vägen till Thailand, jag menar att bli väckt efter 6 timmar för att byta flyg, och sen bara ha 6 timmar att sova innan BKK...

Finnair är bra för mej, en kort första flygning, för att sen få lugn och ro i 10 timmar eller så, passar mej bättre, i brist på direktflyg.

 

 

MVH

 

Ja, alla har ju olika upplevelser med flygning.........

Personligen är det stört omöjligt för mig att sova på flygplan.......

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

 

Ja, alla har ju olika upplevelser med flygning.........

Personligen är det stört omöjligt för mig att sova på flygplan.......

Prova juggens roppar ihop med en 12:a wirre:good:

Fast helst ska inte juggen vara på plats, kan göra ont efteråt...

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

 

Ja, alla har ju olika upplevelser med flygning.........

Personligen är det stört omöjligt för mig att sova på flygplan.......

Min längsta, och bästa flygning hittills var väl för 10 år sen eller så på väg hem efter 10 veckors jobb.

 

Flög med Thai nonstop från New York till Bangkok, schysst service, såg väl 4-5 långfilmer och blev kabin-berusad.

 

Efter 9 timmar i luften tittade jag ner och såg Stockholm mitt i natten, sen somnade jag och väcktes upp med en god frukost 7-8 timmar senare.

Kom hem nykter och utvilad till familjen!

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kötthandlarn:

 

Ja, jag är sugen........

Har länge funderat på om det inte är bättre att dela upp flygresan i två mellanlandningar istället för en, om den totala restiden inte blir vansinnigt längre i tid.........

Jag får nästan panik när jag sitter fjättrad i Kattlagrottan i närapå 11 timmar för det sista hoppet mellan Frankfurt & Bangkok eller liknande.........

Min kropp är inte byggd för apklass men ekonomin är tydligen det :giggle:, så en extra bensträckning hade nog varit skönt..........:thumbsup:

Jag testade dom från Arlanda senaste resan.

Dreamliner  till Doha och 380 från Doha till Bangkok.

Jag tycker Dreamlinern är lite trång och man har elboxar under stolar så man får kolla var dom inte finns och välja plats för att slippa dom.

Men mkt skönt med en paus så man får sträcka på sig och få igång kroppen vid bytet.

Allt gick smidigt och bra service ombord. 

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
22 minuter sedan, skrev hamnoi:

Prova juggens roppar ihop med en 12:a wirre:good:

Fast helst ska inte juggen vara på plats, kan göra ont efteråt...

 

Jag har ju aldrig rest tillsammans med honom men jag tar varningen på allvar, då du tydligen har mindre bra erfarenheter.............:giggle:

Fast M33 reser ju aldrig i apklass som den sköna stekare han är men en burk vaselin skall i fortsättningen medbringas för säkerhets skull ifall "ropparna" skulle ta styggt.....:rotfl:

Men ngn gång skall man få gå med i 10000-metersklubben på det ena eller det andra sättet..........:giggle:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

 

Jag har ju aldrig rest tillsammans med honom men jag tar varningen på allvar, då du tydligen har mindre bra erfarenheter.............:giggle:

Fast M33 reser ju aldrig i apklass som den sköna stekare han är men en burk vaselin skall i fortsättningen medbringas för säkerhets skull ifall "ropparna" skulle ta styggt.....:rotfl:

Men ngn gång skall man få gå med i 10000-metersklubben på det ena eller det andra sättet..........:giggle:

Juggen har många partners som inte vet om att de är med i den klubben;)

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Har provat Qatar nu ett par gånger, både business och apklass och jag tycker det funkar bra, nu sist en knapp timme i Doha för bytet, helt okej mat och service. Kan hålla med om att stolarna i Dreamlinern känns lite hårda i apklassen men nu ser det ut som om vi kommer att få Airbus 350-900 på iallafall Stockholm så det ska bnli intressant att jämföra. Kanske till och med plan med Q-suites i business så stt man kan låsa in sig i sin egen kupé?

 

Något som slår mig är att de verkar starta boardingen tidigare än andra bolag, sist skulle vi åka 17:40 från Arlanda men de startade boarding 16.30 och alla var ombord 17:30. Man slipper det ”asiatiska” köandet med Thai med tillhörande försening.

 

När jag ska tillbaka i november så åker jag en dagflight, 08:35 från BKK och har 2,5 timmar i Doha, helt okej tid där också och landar vid 20 tiden i Nueva Estockholmo.

 

En annan bra sak är att de har codeshare med SAS på vissa flygningar ut till allmogen i Sverige

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag försöker hitta BKK-Doha-GBG i Maj nästa år men får bara med extra landning i Oslo eller Ståkhålm. Inte specielt direkt....

Ändrades av Muimatt
Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev MaiChai:

Har provat Qatar nu ett par gånger, både business och apklass och jag tycker det funkar bra, nu sist en knapp timme i Doha för bytet

Hann du med nästa plan på den tiden? Vi hade två timmar på oss i somras vilket kändes lagom, det var väldigt långt mellan av- och påstigning.

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Muimatt:

Jag försöker hitta BKK-Doha-GBG i Maj nästa år men får bara med extra landning i Oslo eller Ståkhålm. Inte specielt direkt....

Dom flyger inte alla dagar i veckan. Kanske därför du inte hitta direktflyg.

Qatar.JPG.551883f92ed83b3ef1197ff81cb3492f.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Muimatt:

Jag försöker hitta BKK-Doha-GBG i Maj nästa år men får bara med extra landning i Oslo eller Ståkhålm. Inte specielt direkt....

Testa att ändra 1 dag, de har bara 5 avgångar / vecka tror jag. Du kan har valt en dag utan avgång.

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minutes ago, M33 said:

Testa att ändra 1 dag, de har bara 5 avgångar / vecka tror jag. Du kan har valt en dag utan avgång.

Du e kung stekarn!

Link to comment
Dela på andra sajter

Qatar från Götet är en riktigt bra alternativ! Sen har ju Aeroflot också dragit igång från götet igen, med bra tidtabell!

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Muimatt:

Jag försöker hitta BKK-Doha-GBG i Maj nästa år men får bara med extra landning i Oslo eller Ståkhålm. Inte specielt direkt....

Noterade att du fått ett par bra svar, hade samma problem när jag letade resa.

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Fritz:

Hann du med nästa plan på den tiden? Vi hade två timmar på oss i somras vilket kändes lagom, det var väldigt långt mellan av- och påstigning.

Jo det funkade faktiskt, var själv lite orolig och särskilt när vi landat och det visade sig att vi skulle åka buss till terminalen och busscauffören verkade köra vilse på den stora flygplatsen men det funkade, det var 55 minuter mellan flygen.

 

Skulle det ha skett sig så flyger Qatar 3-4 flighter inom ett par timmar till BKK så det hade ju fått lösa sig så.

 

Flög till Kathmandu i somras och då var det bara 45 minuter mellan flygen, men då flög jag business så det stod en kille med en golfbil och väntade på mig vid ankomst och körde mig till rätt gate. Då var planet från Stockholm 15 minuter sent också.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev MaiChai:

Jo det funkade faktiskt, var själv lite orolig och särskilt när vi landat och det visade sig att vi skulle åka buss till terminalen och busscauffören verkade köra vilse på den stora flygplatsen men det funkade, det var 55 minuter mellan flygen.

 

Skulle det ha skett sig så flyger Qatar 3-4 flighter inom ett par timmar till BKK så det hade ju fått lösa sig så.

 

Flög till Kathmandu i somras och då var det bara 45 minuter mellan flygen, men då flög jag business så det stod en kille med en golfbil och väntade på mig vid ankomst och körde mig till rätt gate. Då var planet från Stockholm 15 minuter sent också.

OK, vi fick använda apostlahästarna samt åka med ett förarlöst tåg och när vi äntligen kom fram var det inte lång väntan förrän gaten öppnade och vi kunde stiga ombord på nästa plan.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Fritz:

OK, vi fick använda apostlahästarna samt åka med ett förarlöst tåg och när vi äntligen kom fram var det inte lång väntan förrän gaten öppnade och vi kunde stiga ombord på nästa plan.

Låter som du beskriver flygplatsen i Dubai ?

 

Finns det förarlösa tåg på Doha ? Hela terminalen är en central stor byggnad där taxfree finns och allt annat samt tre lång armar ut med gater

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Tallviking:

Låter som du beskriver flygplatsen i Dubai ?

 

Finns det förarlösa tåg på Doha ? Hela terminalen är en central stor byggnad där taxfree finns och allt annat samt tre lång armar ut med gater

Jo det finns det, fast man kan kanske gå hela vägen också om man vill?

 

Hur som helst bättre än Suvvan där man får gå kilometervis ifall planet dockar längst ute på armarna - kanske blir bättre när Suvvan 2 öppnar?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev MaiChai:

Jo det finns det, fast man kan kanske gå hela vägen också om man vill?

 

Hur som helst bättre än Suvvan där man får gå kilometervis ifall planet dockar längst ute på armarna - kanske blir bättre när Suvvan 2 öppnar?

Får hoppas det. På Suvvan hoppas man på busstransfer in till terminalen för då slipper man gå så långt. TG960 känns som det går långt bort från incheckningen man kan komma

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...