Jump to content
IGNORERAD

Pratumnak Hill - Pattaya


Guest Fredman

Recommended Posts

Guest Fredman

Jag har aldrig varit i Pratumnak Hill och undrar därför om jag missat något och bör ta mig dit. Till att börja med så har jag ingen koll på om man kan åka songtaew dit eller om man får kliva av på Thappraya rd och gå?

Moppetaxi är jag inte så road över. Några säger att det är sovstad för norrmän och ryssar. Finns där någon bra strand och restauranger eller något annat att göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går inga bathbussar dit upp och därför har jag aldrig varit dit. :)

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns det en del restauranger som kan vara värda ett besök. Men framförallt finns det visst en del "herrklubbar" som kan vara trevliga att besöka å dagtid (har jag hört).

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ligger en bra uterestaurant nere på 4:an, som heter Cabbage and condoms och vidare ner förbi denna ligger en bra strand, som inte brukar vara alltför befolkad.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hyrt condo där ett par gånger för länge sedan, perfekt lugnt läge mellan Pattaya och Jomtien, finns en del restauranger och hyfsad strand nedanför, om man skall hålla till där så bör man ju iof inte vara rädd för att köra motorcykel eller bil då det ligger lite offside.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Jive:

Det ligger en bra uterestaurant nere på 4:an, som heter Cabbage and condoms och vidare ner förbi denna ligger en bra strand, som inte brukar vara alltför befolkad.

Mycket trevligt ställe och det finns alltid taxi som kan ta dig därifrån men inte till grisbilspris. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

när vi är i Pattaya så brukar vi bo på ett litet ställe som ligger mellan Pattaya och jomtien undrar om det kan va det som ni pratar om?

jävligt nice i allafall 50m till stranden och seawiew, brukar hoppa av vid trafikljusen uppe på backen och ta en promenad ner till hotellet

 

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Det smidigaste är väl att du hyr en MC och åker runt o  ser dig omkring. Jag brukade bo på nåt hotell däruppe förr,  skönt att slippa stimmet nere i stan på morgnarna.

En del grisbilar tar svängen över Pratamnak istället för att åka Thappraya om dom råkar vara tomma, annars bara kliv av o  byt nere i korsningen Pratamnak-Thappraya. 

Kinnaree Gentlemen Club som ligger mellan Soi 4-5 är i mitt tycke en  av de bästa GC jag känner till, men nu har jag inte besökt dom på nåt år,  såna saker kan ändra sig fort. 

Men det har varit riktigt bra skött ställe tidigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev dandic:

Det smidigaste är väl att du hyr en MC och åker runt o  ser dig omkring. Jag brukade bo på nåt hotell däruppe förr,  skönt att slippa stimmet nere i stan på morgnarna.

En del grisbilar tar svängen över Pratamnak istället för att åka Thappraya om dom råkar vara tomma, annars bara kliv av o  byt nere i korsningen Pratamnak-Thappraya. 

Kinnaree Gentlemen Club som ligger mellan Soi 4-5 är i mitt tycke en  av de bästa GC jag känner till, men nu har jag inte besökt dom på nåt år,  såna saker kan ändra sig fort. 

Men det har varit riktigt bra skött ställe tidigare.

Kinnaree, ett trevlig ställe med bra musik , trevliga människor (sällskap), rent och snyggt, inte allt för dyrt. Har jag hört från någon, kanske @Mankan? 😉

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Tack för många tips. Jag tillhör de som gillar sunkbarer bättre än gentlemens clubs (har däremot ingen allergi mot dem) så det kanske blir de vanliga kvarteren som vanligt i vinter. Ja konstigare saker har hänt när jag tänker efter! 😜

Link to comment
Dela på andra sajter

Längst ner på Soi 4 på höger sida ligger en gammal hederlig sunkbar, alltid trevliga gamla damer där som jag spenderat mycket tid o pengar på.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Fredman:

Tack för många tips. Jag tillhör de som gillar sunkbarer bättre än gentlemens clubs (har däremot ingen allergi mot dem) så det kanske blir de vanliga kvarteren som vanligt i vinter. Ja konstigare saker har hänt när jag tänker efter! 😜

Gillar också "sunkbarer", men det ena utesluter ju som bekant inte det andra! 

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
Precis nyss, skrev Stefan:

Gillar också "sunkbarer", men det ena utesluter ju som bekant inte det andra! 

//S

Det gäller allt utom när frun provar klänningar! 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Fredman:

Det gäller allt utom när frun provar klänningar! 

Det är ju då man passar på att smyga iväg på lite bus!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...