Jump to content
IGNORERAD

Less på TOT!


thomas001

Recommended Posts

Har haft TOT-fiber nu i ett par år. Sicken jävla skit.....åtminstående här uppe. Hastigheten kan ibland vara ner till 1 MB. Sen har det hållit på att gora sekundkorta avbrott några ggr i timmen.

 

Har varit på dom ett flertal ggr och påpekat alla problem. Dom har varit här några ggr med sina s.k tekniker och testat och hållt på. But same same!

 

Igår beställde jag 3BB fiber och fick det installerat idag. Ska bli mycket intressant och se om det funkar bättre.

 

Tidigare har TOT haft ensamrätt att på all internet på vår sida av motorvägen. Men sedan ett halvår funkar numera även 3BB

 

bb1.jpg.26c81b1c322194851785fa72dde0b343.jpg

 

bb2.jpg.0f92710c3d9450ff1ff58c2e9d6dc9d9.jpg

bb3.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja helevite att man behandlar människor så illa! PS:har kopparlina på firman från Telia!:rotfl:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev audirs2:

Ja helevite att man behandlar människor så illa! PS:har kopparlina på firman från Telia!:rotfl:

Tjyvgubbe 📞🔌

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev thomas001:

Har haft TOT-fiber nu i ett par år. Sicken jävla skit.....åtminstående här uppe. Hastigheten kan ibland vara ner till 1 MB. Sen har det hållit på att gora sekundkorta avbrott några ggr i timmen.

 

Har varit på dom ett flertal ggr och påpekat alla problem. Dom har varit här några ggr med sina s.k tekniker och testat och hållt på. But same same!

 

Igår beställde jag 3BB fiber och fick det installerat idag. Ska bli mycket intressant och se om det funkar bättre.

 

Tidigare har TOT haft ensamrätt att på all internet på vår sida av motorvägen. Men sedan ett halvår funkar numera även 3BB

 

bb1.jpg.26c81b1c322194851785fa72dde0b343.jpg

 

bb2.jpg.0f92710c3d9450ff1ff58c2e9d6dc9d9.jpg

bb3.jpg

Vi kör dtac på phonen 16 b obegränsat wifi funkar skitbra även när frugan surfar jag vid datorn Barnbarna varsin platta igång !!!!

Är ju även en fördel om man är på resande fot i landet.

Månadskostnad 300 Bath

Helnöjd 🍄

 

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minutes ago, svampen said:

Vi kör dtac på phonen 16 b obegränsat wifi funkar skitbra även när frugan surfar jag vid datorn Barnbarna varsin platta igång !!!!

Är ju även en fördel om man är på resande fot i landet.

Månadskostnad 300 Bath

Helnöjd 🍄

 

Låter kanon! Men jag måste ha bra anslutning då jag sitter vid datorn och jobbar hela dagen. Är jag inte hemma så blir det True-move.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev thomas001:

Låter kanon! Men jag måste ha bra anslutning då jag sitter vid datorn och jobbar hela dagen. Är jag inte hemma så blir det True-move.

Dra in en fiber 200/100 från 3BB 1200 B/mån, så kan du jobba utan avbrott.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minutes ago, Jive said:

Dra in en fiber 200/100 från 3BB 1200 B/mån, så kan du jobba utan avbrott.

Fick ju 3BB fiber idag. Men tyvärr kan dom bara erbjuda 50/25 här uppe än så länge.  Har testat halva dagen idag.....peppar,peppar, har funkat kanon.

Problemet med TOT-s många avbrott varje dag är att min Svenska telefon i datorn inte funkar efter varje avbrott for inkommande samtal utan jag måste gå in och ändra i telefonens inställningar efter varje avbrott. Idag har det funkat klockrent....så nu ett par Chang och ev. en wiskey!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev thomas001:

Fick ju 3BB fiber idag. Men tyvärr kan dom bara erbjuda 50/25 här uppe än så länge.  Har testat halva dagen idag.....peppar,peppar, har funkat kanon.

Problemet med TOT-s många avbrott varje dag är att min Svenska telefon i datorn inte funkar efter varje avbrott for inkommande samtal utan jag måste gå in och ändra i telefonens inställningar efter varje avbrott. Idag har det funkat klockrent....så nu ett par Chang och ev. en wiskey!

"Snacka" med 3BB - killarna! 😉

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hej thomas01 :)

 

Håller med, hade ToT innan och hade mycket problem med avbrott. Kör dock AIS Fiber/TV och telefon numera och fungerar kanonbra,

så hoppas det funkar med 3BB för dig.

 

AIS.thumb.png.e0d993dcd08f06d4ce43060150c68740.png

 

Senaste 14 dagarna, inte ett avbrott eller strömavbrott.

 

AIS1.thumb.png.4bde1ca9749bb9cd59b3fd75c398a2b1.png

 

Saknas 4 Mbps ner (kanske beror på två små som sitter och tittar på Youtube på varsin dator), men får och andra sidan 6,9 Mbps mer än jag betalar för ut.

 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, stjp8729 said:

Hej thomas01 :)

 

Håller med, hade ToT innan och hade mycket problem med avbrott. Kör dock AIS Fiber/TV och telefon numera och fungerar kanonbra,

så hoppas det funkar med 3BB för dig.

 

AIS.thumb.png.e0d993dcd08f06d4ce43060150c68740.png

 

Senaste 14 dagarna, inte ett avbrott eller strömavbrott.

 

AIS1.thumb.png.4bde1ca9749bb9cd59b3fd75c398a2b1.png

 

Saknas 4 Mbps ner (kanske beror på två små som sitter och tittar på Youtube på varsin dator), men får och andra sidan 6,9 Mbps mer än jag betalar för ut.

 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

 

Haj på daj! Det var ett tag sedan. Tror jag är skyldig dig ett helror Chivas. Om du minns.........

 

Har kort 3BB nu i mer än en vecka. Funkar mycket bättre än jag kunde foreställa mig. Har mer hastighet än jag betalar for....plus att jag har det 24/7. Knappt några avbrott under hela tiden.

 

Det absolut bästa är att min Svenska IP-tel. www.cellip.com funkat klockrent ända från start!!  

 

Så stort Tack till 3BB.....imorgon säger jag upp mitt abonnemang hos TOT!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...