Jump to content
IGNORERAD

Körkort


Batting

Recommended Posts

  • Svar 122
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Mankan

    30

  • Batting

    10

  • Wuttan

    10

  • scorpio63

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

15 minuter sedan, skrev biker:

På mina 2 thai körkort står all text både på thai och engelska.

 

mvh

biker

 

På mina med. Hade inte kollat på baksidan av dom.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Boa52:

Du vinglar väl inte runt i Thiland på en Mc om du inte har ett svenskt Mc kort och lärt dej köra en sån

Jaha var det dags för oraklet i från Inavelssjö att uttala sig igen.

 

jag vinglar väl inte mer än någon annan. Jag har ingen anledning att ta svenskt MC kort då jag inte kör MC i Sverige. I Thailand använder jag det Thailänska jag tagit där. Om det nu kommer som en nyhet för dig så behöver jag inte svensk körkort för att köra i Thailand. Köra kan jag.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Mankan:

Jaha var det dags för oraklet i från Inavelssjö att uttala sig igen.

 

jag vinglar väl inte mer än någon annan. Jag har ingen anledning att ta svenskt MC kort då jag inte kör MC i Sverige. I Thailand använder jag det Thailänska jag tagit där. Om det nu kommer som en nyhet för dig så behöver jag inte svensk körkort för att köra i Thailand. Köra kan jag.

Alla är väl överens om att körkortsutbildningen i Thailand är mycket dålig men det gäller inte dej du kan ändå, vem är

det som är orakel🤨

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Boa52:

Alla är väl överens om att körkortsutbildningen i Thailand är mycket dålig men det gäller inte dej du kan ändå, vem är

det som är orakel🤨

Den är ändå bättre än dem som fått A-körkortet på köpet då dem tog bilkörkort, dvs dem som tog körkort före 1/1 1976, dessa stofiler är ju helt kassa då de inte har den minsta utbildning på mc.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Boa52:

Alla är väl överens om att körkortsutbildningen i Thailand är mycket dålig men det gäller inte dej du kan ändå, vem är

det som är orakel🤨

Jag har inte gjort någon körkortsutbildning i Thailand så nä det gäller inte mig. Oraklet i från Inavelssjö det är du det, lägger din näsa i blöt om allt möjligt som ligger långt ovanför din nivå av förståelse.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

Jag har inte gjort någon körkortsutbildning i Thailand så nä det gäller inte mig. Oraklet i från Inavelssjö det är du det, lägger din näsa i blöt om allt möjligt som ligger långt ovanför din nivå av förståelse.

I Thailand använder jag det Thailändska jag tagit där, skrev du

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Boa52:

I Thailand använder jag det Thailändska jag tagit där, skrev du

Har du körkort, och när tog du ditt bilkort?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

I Thailand använder jag det Thailändska jag tagit där, skrev du

Ja precis. Jag har gjort körkortsprov i Thailand, ej någon körkortsutbildning. Det är lite som riksdag och regering inte riktigt samma sak.

Hur är det med dina egna utbildningar och körkortsprov?

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Soengsang:

Den är ändå bättre än dem som fått A-körkortet på köpet då dem tog bilkörkort, dvs dem som tog körkort före 1/1 1976, dessa stofiler är ju helt kassa då de inte har den minsta utbildning på mc.

Jag fick mitt på köpet och frugan med. Jag tror att jag kan köra motorcykel fortfarande.

 

207253_413801545375703_1610704748_n.jpg.b1c2abc8b9becca169a98c00583b00ea.jpg

 

   FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tog mitt MC kort när jag var 17 och hade en tusing över.

Har aldrig ångrat det:-)

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Mankan:

Ja precis. Jag har gjort körkortsprov i Thailand, ej någon körkortsutbildning. Det är lite som riksdag och regering inte riktigt samma sak.

Hur är det med dina egna utbildningar och körkortsprov?

Då är väl du som alla Thailändare, ingen körkortsutbilldning varken i Thai eller Sverige, Men duktig på att köra

det tycker du att du är. 7 tim sen skrev du att ingen körkortsutbildning i Thailand hade du😎 sen ändrade du dej

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Boa52:

Då är väl du som alla Thailändare, ingen körkortsutbilldning varken i Thai eller Sverige, Men duktig på att köra

det tycker du att du är. 7 tim sen skrev du att ingen körkortsutbildning i Thailand hade du😎 sen ändrade du dej

Vad yrar du om? Jag har inte ändrat mig ett jävla dugg. Du förstår alltså inte skillnaden mellan körkortsutbildning och körkortsprov? Är det så?

 

Och ja en lätt MC kan jag hantera utan problem. Om jag inte kände mig trygg i att köra skulle jag låta bli så du behöver inte vara orolig.

 

Och hur var det nu med din egna utbildning?

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Mankan:

Vad yrar du om? Jag har inte ändrat mig ett jävla dugg. Du förstår alltså inte skillnaden mellan körkortsutbildning och körkortsprov? Är det så?

 

Och ja en lätt MC kan jag hantera utan problem. Om jag inte kände mig trygg i att köra skulle jag låta bli så du behöver inte vara orolig.

 

Och hur var det nu med din egna utbildning?

Intressant att du känner dig trygg i att köra i Thailand. Personligen är jag livrädd varje gång jag kör i Yxlandet.... ute på små grusvägar i Yxbyn är väl ända gången jag känner mig trygg när jag kör. Pattaya, kör jag inte längre i tanke på hur farligt det är. Skulle säga att du resonerar väldigt korkat som påstår att du känner dig trygg. Problemet är inte en själv, utan idi*terna till medtrafikanter i Thailand som är livsfarliga.  

Ändrades av Kingen
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-07-18 at 16:51, skrev Dolle:

Jag slutade förnya mitt 2013 pga. fick ett årigt bara + massa tjat om arbetsintyg sitta en dag för att förnya det för ett år tröttnade jag på.

Kör nu på internationelt körkort ska oxå förnyas varje år men kan skicka iväg det i Sverige.

Är inte längre perioder i Thailand.

 

Varje provins har sina egna regler och tolkningar.

 

Tänk på att internationellt, vad jag förstått, inte ens gäller 90 dagar. Anses du bosatt i Thailand och vistas där längre perioder ska du ha thailändskt körkort.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Kingen:

Intressant att du känner dig trygg i att köra i Thailand. Personligen är jag livrädd varje gång jag kör i Yxlandet.... ute på små grusvägar i Yxbyn är väl ända gången jag känner mig trygg när jag kör. Pattaya, kör jag inte längre i tanke på hur farligt det är. Skulle säga att du resonerar väldigt korkat som påstår att du känner dig trygg. Problemet är inte en själv, utan idi*terna till medtrafikanter i Thailand som är livsfarliga.  

Isåfall spelar det väll ingen roll om du heter Valentin Rossi då handlar det knappast om körkorts utbildning

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Kingen:

Intressant att du känner dig trygg i att köra i Thailand. Personligen är jag livrädd varje gång jag kör i Yxlandet.... ute på små grusvägar i Yxbyn är väl ända gången jag känner mig trygg när jag kör. Pattaya, kör jag inte längre i tanke på hur farligt det är. Skulle säga att du resonerar väldigt korkat som påstår att du känner dig trygg. Problemet är inte en själv, utan idi*terna till medtrafikanter i Thailand som är livsfarliga.  

Tack de var ju trevligt sagt. Jag känner mig trygg i min egna förmåga att framföra en lätt MC. Och ja jag kör i Pattis mestadels, uppe i norr blir det mest bil. Det är förenat med vissa högre risker att köra MC i Thailand. Att vistas i Thailändska trafiken är farligt så det är helt enkelt farligt att i huvud taget att resa till Thailand. Bättre att stanna hemma om man inte är villig att ta risken. Men ja, jag känner mig trygg i att framföra moppen(MC) i Pattis, men med stor respekt att det är förenat med vissa risker. Att åka omkring å vara rädd är väldigt dumt. Då gör man bättre i att låta moppen stå. Tycker du jag är korkad för det får du väl tycka det.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Mankan:

Tack de var ju trevligt sagt. Jag känner mig trygg i min egna förmåga att framföra en lätt MC. Och ja jag kör i Pattis mestadels, uppe i norr blir det mest bil. Det är förenat med vissa högre risker att köra MC i Thailand. Att vistas i Thailändska trafiken är farligt så det är helt enkelt farligt att i huvud taget att resa till Thailand. Bättre att stanna hemma om man inte är villig att ta risken. Men ja, jag känner mig trygg i att framföra moppen(MC) i Pattis, men med stor respekt att det är förenat med vissa risker. Att åka omkring å vara rädd är väldigt dumt. Då gör man bättre i att låta moppen stå. Tycker du jag är korkad för det får du väl tycka det.

Mao, du är korkad. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Kingen:

Mao, du är korkad. 

 

Jag inte ensam i alla fall då om man ska gå efter dina premisser.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Mankan:

Jag inte ensam i alla fall då om man ska gå efter dina premisser.

Nej, du är unik. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev LOSForever:

Isåfall spelar det väll ingen roll om du heter Valentin Rossi då handlar det knappast om körkorts utbildning

Sant. Men risken som en erfaren mc-förare minskar ju iaf, även om det är obetydligt. Jag anser att man är genuint korkad om man kör mc i Thailand, typ BKK, Pattaya eller andra större städer. Även på större vägar på landsbygden är inte att rekommendera. Rattfylleri i Thailand är genomgående stor.. Sen som socker på det med alla snorungar på 10-15 år som framför fordon som gör en 90km samt fyllos och idi*ter som inte fatta nada när det gäller logik och regler. 

 

Men Mankan känner sig trygg. 😂😂😂😂

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Kingen:

Nej, du är unik. 

Ja absolut på många sätt det har du rätt i men jag är definitivt inte ensam om att köra "moppe" i pattis. 😂

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Mankan:

Ja absolut på många sätt det har du rätt i men jag är definitivt inte ensam om att köra "moppe" i pattis. 😂

Jaha, och det gör dig mindre korkad? Hahahaha! Hjulet snurrar men hamstern är död. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Boa52:

Då är väl du som alla Thailändare, ingen körkortsutbilldning varken i Thai eller Sverige, Men duktig på att köra

det tycker du att du är. 7 tim sen skrev du att ingen körkortsutbildning i Thailand hade du😎 sen ändrade du dej

Du är fan rolig trots allt:-)

Teoriutbildningen på MC och Bil är ju samma förutom några skitsaker, skillnaden är ju bara att förstå att man måste sätta ner en fot när man stannar:-)

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Mankan:

Jag inte ensam i alla fall då om man ska gå efter dina premisser.

Men herre gud läs vad du har skrivit, du har tagit nåt typ Thaimc kort, har inget från Sverige. Med andra ord har

du allrig kört Mc i Sverige men köra i Thai det tycker du du är bra på, dubbel huva

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...