Jump to content
IGNORERAD

Thailändska kvinnor och pengar


broder tuk tuk

Recommended Posts

broder tuk tuk

Atom påstod för några dagar sen att thailändska kvinnor rent av skulle vara mer giriga och penninghungriga än vad männen är.

 

Vad tycker ni övriga medlemmar?

 

Själv är jag av uppfattningen att synen på thaikvinnor som penninghungrande enbart har spridits världen runt av gubbar som blivit rejält blåsta av skrupelfria bartjejer och deras släktingar runt om i Thailand.

 

Jag har ju mött och umgåtts med vanliga arbetande thaikvinnor och jag kan inte påstå att jag med bästa välvilja kan karakterisera någon av dom som giriga.

Tvärtom så handlar det om sparsamma och generösa tjejer som är flitiga och duktiga och som på något sätt accepterat sin lott i tillvaron.

 

Dom enda thaikvinnor jag träffat som varit slösaktiga och giriga är bartjejer plus ägarinnan till BEC school i Pattaya.

 

Jag har både fått låna pengar och blivit bjuden på mat av vanliga thaikvinnor.

 

Så ni som läst vad Atom skrev i sina inlägg kan genast glömma dessa generaliserande uppfattningar om thailändska tjejer.

 

Atoms åsikter funkar möjligen när vi diskuterar thaitjejer bland barområdena.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 timme sedan, skrev rolba:

Hur mycket vill Daeng att du ska skicka per månad fram till ni träffas?

 

Upprepar vad Daeng skrev till mig för några dagar sedan.

 

" I dont want anything only love"

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag får sålla mig in bland gruppen ”thaidamer”.

Måste medge att jag är rätt pengahungrig och även dyr i drift för det mesta.

 

Sedan så har jag inte hittat någon som direkt tackat nej till några pengar. Varesig svensk/thai och det gäller båda kvinnor och män.

Att man offrar sig olika mycket för ett visst belopp, kan hända.

Jag själv offrar en hel del för den lön jag får. Vissa undrar säkert hur jag är funtad, samtidigt som många skulle sälja sin egen mor mot halva beloppet.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Broskan:

Vilken drömtjej den här mannen har hittat LOL

 

 

Har du sett något mer av den serien? Riktigt underhållande. Finns fler penningstinna damer och herrar ute i världen. 

 

Klart sevärd serie... jag å gumman har suttit klistrade vid TV:n och kollat. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Pengar är inte allt, men utan pengar är varken du eller din fru (mia noi) något. Arbete fodrar hälsa och välstånd, vilket min fru många gånger poängterat för våra barn.

Idag får man också lägga till utbildning men det fodras i många fall mycket arbete för att få den utbildning som behövs för att få ett drägligt liv.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev evert 1:

Pengar är inte allt, men utan pengar är varken du eller din fru (mia noi) något. Arbete fodrar hälsa och välstånd, vilket min fru många gånger poängterat för våra barn.

Idag får man också lägga till utbildning men det fodras i många fall mycket arbete för att få den utbildning som behövs för att få ett drägligt liv.

Är man smart kan man komma långt utan utbildning. Annars kan man satsa på en politisk karriär.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-10-09 at 14:08, skrev evert 1:

Pengar är inte allt, men utan pengar är varken du eller din fru (mia noi) något. Arbete fodrar hälsa och välstånd, vilket min fru många gånger poängterat för våra barn.

Idag får man också lägga till utbildning men det fodras i många fall mycket arbete för att få den utbildning som behövs för att få ett drägligt liv.

Min pappa hade ett liknande uttryck men det löd: Arbete befordrar hälsa och välstånd och förhindrar många tillfällen till synd.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
On 2018-10-09 at 06:18, skrev Broskan:

Vilken drömtjej den här mannen har hittat LOL

 

 

 

Den där minen på tjejen när dom sitter i båten har man sett vid åtskilliga tillfällen.

 

Företrädesvis hos bartjejer,

 

till och med när dom tvingats betala egen taxi hem eller en tallrik nudelsoppa,

 

Tycker synd om mannen i filmen som uppenbarligen raggat upp en bartjej.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

On 10/9/2018 at 8:35 AM, broder tuk tuk said:

Atom påstod för några dagar sen att thailändska kvinnor rent av skulle vara mer giriga och penninghungriga än vad männen är.

 

Vad tycker ni övriga medlemmar?

 

Själv är jag av uppfattningen att synen på thaikvinnor som penninghungrande enbart har spridits världen runt av gubbar som blivit rejält blåsta av skrupelfria bartjejer och deras släktingar runt om i Thailand.

 

Jag har ju mött och umgåtts med vanliga arbetande thaikvinnor och jag kan inte påstå att jag med bästa välvilja kan karakterisera någon av dom som giriga.

Tvärtom så handlar det om sparsamma och generösa tjejer som är flitiga och duktiga och som på något sätt accepterat sin lott i tillvaron.

 

Dom enda thaikvinnor jag träffat som varit slösaktiga och giriga är bartjejer plus ägarinnan till BEC school i Pattaya.

 

Jag har både fått låna pengar och blivit bjuden på mat av vanliga thaikvinnor.

 

Så ni som läst vad Atom skrev i sina inlägg kan genast glömma dessa generaliserande uppfattningar om thailändska tjejer.

 

Atoms åsikter funkar möjligen när vi diskuterar thaitjejer bland barområdena.

 

BTT

Jag skulle gärna svara men kan inte se att jag någonsin skrivit det du påstår att jag skriver. 

 

Du har svårt att bevisa att du var i Thailand för 10 år sedan, vilket jag möjligen kan förstå, men det du säger att jag skrivet, skulle skrivits för en vecka sedan, så det borde du kunna bevisa. 

 

Det är säkert jag som glömt av vad jag skrivet så om du bara påminner mig så kommer jag svara när jag är hemma imorgon.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-10-11 at 02:43, skrev broder tuk tuk:

 

Den där minen på tjejen när dom sitter i båten har man sett vid åtskilliga tillfällen.

 

Företrädesvis hos bartjejer,

 

till och med när dom tvingats betala egen taxi hem eller en tallrik nudelsoppa,

 

Tycker synd om mannen i filmen som uppenbarligen raggat upp en bartjej.

 

BTT

Det där är ju en kulturkrock, båda ser det som att det är de som offrar sig för den andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjejen i filmen är ju gulddigger och han buffel helt enkelt, träffar man en tjej som beter sig så så är det ju bara att sätta i fot i arselet på hennne och gå vidare i livet 🤑

 

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev matz:

Tjejen i filmen är ju gulddigger och han buffel helt enkelt, träffar man en tjej som beter sig så så är det ju bara att sätta i fot i arselet på hennne och gå vidare i livet 🤑

 

/matz

Hon ser ju bra ut så ett par bufflar hade hon nog kunnat fått innan kranen hade  stängts för gott😎

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Herregud, jag får ont i magen då jag ser det där.

Alla antenner står rakt ut och skriker. soi6 2000baht och åk hem.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2018‎-‎10‎-‎11 at 02:43, skrev broder tuk tuk:

 

Den där minen på tjejen när dom sitter i båten har man sett vid åtskilliga tillfällen.

 

Företrädesvis hos bartjejer,

 

till och med när dom tvingats betala egen taxi hem eller en tallrik nudelsoppa,

 

Tycker synd om mannen i filmen som uppenbarligen raggat upp en bartjej.

 

BTT

Tvivlar inte på att figuren BTT borde fått se den minen åtskilliga gånger, det är ju hens grej!

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
On 2018-10-12 at 19:11, skrev KaiserBlood:

Hon ser ju bra ut så ett par bufflar hade hon nog kunnat fått innan kranen hade  stängts för gott😎

 

Absolut tjejen är jäkligt snygg och om man fortsätter att titta på några avsnitt till där hon befinner sig i USA så måste jag medge att det faktiskt verkar vara en ärlig och schysst tjej.

 

Karln däremot verkar vara en riktig buffalo som hon definitivt inte förtjänar.

 

Finns bättre karlar för henne.

 

Jag ex.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...