Jump to content
Atom

Är thailändska kvinnor överreklamerade?

Recommended Posts

Soengsang
4 minuter sedan, skrev soi covboy:

tror inte att Bibben skulle sjunka så lågt och simpelt att låtsas att vara BTT ,det är skulle vara att förlöjligas ordentligt

Gissar att det är fler än en person som kör det nicket, en av dem är ganska uppenbart sen vilka de andra är kan man ju fråga sig.

Bibben går nog fri från mina misstankar.

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
rajraj

Saknar BanArne..

rajraj

• Ge karma 5
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
evert 1

Finns det någon (några) som en längre tid varit gifta med en thaikvinna för att senare vara ihop (gift) med en av infödd svensk.

Du (ni) om några borde väl ha en viss erfarenhet av skillnaden, själv har jag inget att jämföra med (gudskelov)

Personligen tror jag inte skillnaden är speciellt stor, beror nog till större del på anlag och prägling.

En bortskämd svenska eller thaia sak samma, samma gäller om de är spelberoende eller alkoholister.

Själv är jag gift med en arbetsnarkoman som inte har något emot att glänsa - sedan får folk tycka vad de vill

• Ge karma 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Baa

Men helt seriöst, hur många har idagsläget en hemmafru i ett helsvenskt äktenskap?

Däremot verkar det vara betydligt vanligare i förhållandet med Thaifru, i synnerhet om paret är bosatt i Thailand, men det tycks som att även där blir det vanligare med fruar som arbetar, måhända en frukt av hur ursprungsdatingen ser ut, det börjar bli tunnt på lampaffärsfronten och övergår allt oftare i lärariinor och stats/kommunalanställda.

• Ge karma 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Nicholas
Hahah så är det nog, men lärarinnor ska man se upp med, ser bra ut vid en första anblick, men ofta skuldsatta upp över öronen pga deras möjligheter att låna pengar, som sen startar en ond cirkel.
Har sett det.
En som visade sitt hus och marker (som jag såg med egna ögon).
För att senare ljuga om sin lön som lågstadie-lärarinna med en faktor 4 för högt.
Denna kru var i panik för att hitta en falang.
Banken var henne i hasorna.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

• Ge karma 3
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
broder tuk tuk
Inlagd (ändrad)
3 timmar sedan, skrev Baa:

Men helt seriöst, hur många har idagsläget en hemmafru i ett helsvenskt äktenskap?

Däremot verkar det vara betydligt vanligare i förhållandet med Thaifru, i synnerhet om paret är bosatt i Thailand, men det tycks som att även där blir det vanligare med fruar som arbetar, måhända en frukt av hur ursprungsdatingen ser ut, det börjar bli tunnt på lampaffärsfronten och övergår allt oftare i lärariinor och stats/kommunalanställda.

Jaså det tror inte jag.

Däremot finns det många " lärarinnor och kontorstjejer" som jobbar i baren.

Bara att gå in på vilken dejtingsajt som helst så ser man massor av fil mag och fil kand som poserar i kort kort kjol i något barområde.

BTT

Ändrades av broder tuk tuk
annat
  • Ge karma 1
  • Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
samet
1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

Jaså det tror inte jag.

Bara att gå in på vilken dejtingsajt som helst så ser man massor av fil mag och fil kand som poserar i kort kort kjol i något barområde.

BTT

Du som har en lång och omfattande karriär i det Thailändska skolsystemet borde ju veta hur det är med alla dessa fil. mag. och fil. kan. Samt hur omfattande de utbildningarna är... 

Så du om någon borde ju veta att en examen inte är samma sak som en statlig anställning som lärarinna. 

• Ge karma 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
SatanG
2 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Jaså det tror inte jag.

BTT

Vart tog Daeng sin magisterexamen. Chulalongkorn där du ska bli Director antar jag? :-)

Varför vill förresten Berit bli kallad för Daeng, eller är det bara du som vill kalla henne för det?

Typ vissa gillar att klä upp sin partner i div. uniformer, du vill kalla din påhittade partner för Daeng osv osv :-)

/ SatanG

• Ge karma 1
  • Haha 8

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
janne_h
14 timmar sedan, skrev Atom:

Nja, om det ”BTT” skrivit de senaste veckorna skulle framställa honom som ”arrogant intellektuell” så är det minst ett 20-tal personer på forumet som borde vara med i racet för ett Nobelpris.

7 timmar sedan, skrev soi covboy:

tror inte att Bibben skulle sjunka så lågt och simpelt att låtsas att vara BTT ,det är skulle vara att förlöjligas ordentligt

Sen kan man ifrågasätta om detta är mest belastande för Nobelpriset eller för BTT? :) Att den riktiga BTT försvann för länge sätt är nog ställt utom riktigt tvivel för dom flesta intelligenta. Sen är det upp till dom intelligenta att avgöra vem som är intelligent. :-) 

• Ge karma 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
GreenValley
Inlagd (ändrad)

De som tror att det är flera personer som skriver under nicket BTT bör tilltala honom/dem men "ni"!

:crazy:

m v h

Språkpolisen

Ändrades av GreenValley
  • Ge karma 1
  • Haha 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
broder tuk tuk
54 minuter sedan, skrev SatanG:

Vart tog Daeng sin magisterexamen. Chulalongkorn där du ska bli Director antar jag? :-)

Varför vill förresten Berit bli kallad för Daeng, eller är det bara du som vill kalla henne för det?

Typ vissa gillar att klä upp sin partner i div. uniformer, du vill kalla din påhittade partner för Daeng osv osv :-)

/ SatanG

Om Daeng har en magisterexamen så är det i så fall i glassförsäljning.

Vad gäller Berit så är vi enbart polare.

BTT

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Jive
3 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Jaså det tror inte jag.

BTT

Så vitt jag vet, så finns inte termerna fil.mag och fil.kand i det thailändska utbildningssystemet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy