Jump to content
IGNORERAD

Är thailändska kvinnor överreklamerade?


Atom

Recommended Posts

Frugan hade tidigare idag ett långt telefonsamtal med sin mor som fick mig att tänka på en trådstart jag gjorde en gång. Dessvärre är P3 väldigt snabb med att arkivera trådar så det går inte att fortsätta. 

 

I alla fall, ytterligare en tjej i byn hade dragit från man och två små barn för en snubbe som tjänade ett par tusen mer i månaden (och kanske andra anledningar). För många medlemmar på MPR, och andra svenskar tillsammans med thailändskor, är thaikvinnor i allmänhet söta små oskyldiga änglar och thaimän är riktiga svin.

 

Jag har sagt det förr men säger det gärna igen; det var kanske sant en eller två generationer tillbaka men inte längre. Bland släktingar, grannar och bekanta så skulle jag vilja påstå att det i närmare 50% av fallen är tjejen/kvinnan som lämnat familjen, varit otrogen, spelat bort pengarna osv. Det är ingen slump att många av de utlänningar och thailändare jag känner säger att de hellre anställer thailändska killar/män än thailändskor och det oavsett vilken typ av jobb det gäller. Det är ingen slump att säkert 20% av alla thailändska farsor på dotterns skola har fruar från Japan, Korea, Taiwan etc eller att det rapporterades i media för ett tag sedan att thailändska universitetskillar slåss om utbytesstudentskorna från Kina, Vietnam och andra asiatiska länder medan de thailändska tjejerna ansågs som ointressanta. Eller att grabbarna i byn i allt större utsträckning gifter sig med kambodjanskorna som jobbar på fabrikerna där. Det många säger är att unga (under 50) thailändskor är oföretagsamma, lata, otacksamma och oärliga.

 

Är det så illa? Jag tycker nog thailändskor överlag är helt OK men helt klart har jag svårt att förstå de ibland euforiska hyllningarna man kan läsa på forumen. Det var inte många som intresserade sig för min tråd förra gången, bättre lycka denna gång kanske :)

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 87
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    12

  • GreenValley

    8

  • Kenneth4618

    5

  • Atom

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kräver empiriska undersökningar.

Vi får dela upp jobbet.

Jag kan åta mig japanskorna.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt Överrepresenterade eller Överreklamerad på Forumet kanske lite konstigt 😀

Men själv föredrar jag Grönlänskor iskalla i alla lägen !

MVH en liten Överförfriskad 🍄

Trevlig Lördagskväll på Er kära forummedlämmar 🍺

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Atom:

Det många säger är att unga (under 50) thailändskor är oföretagsamma, lata, otacksamma och oärliga.

Jag har nog som vanligt haft en jävla otur :doubt:

 

För det där stämmer inte alls in på min fru

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Av ca 20 spruckna förhållanden som jag känner till inkl mitt förra så är det nog 18-2 till damerna som ställt till det.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Den gamla devisen att "En thailändska stannar hos dej tills hon hittar en med mera pengar" har jag sett ett flertal fall av.

 

1. utanför Korat bodde en kvinna med 2 halvstora barn.Dom hade det inte gott ställt så en dag sa hon adjö,for till Pattaya, hittade en farang som byggde ett hus till henne och sig själv. Nu skriver hon på FB varje dag och visar bilder hur mycket hon köper och skryter om sin lycka.

2. En medelålders (37 år) dam (skild med 3 barn) som var restaurangchef och hade sällskap med en australier, men han var otrogen så hon sparkade ut honom. Damen var singel i 5 år. Träffade en svensk och dom hade det bra på alla områden i 2 veckor.

Då ringde Australiern,65 år, och lovade att underhålla henne med 10 000 Thb i månaden. Damen meddelade svensken att "nu kan vi inte dela säng mer för min vän från Australien ger mig pengar varje månad.

 

3.En 52-årig dam som var oskuld till 47 år då hon träffade en man från Australien,reste dit men det funkade inte(fick inga pengar) så hon levde upp alla sina besparingar och åkte tillbaka till hemmet i Khon Kean . Vid 52 års ålder träffade hon en Svensk och dom hade det bra i 3 nätter. Nu kom kravet att han skulle ge henne 30 000 Thb i månaden för att leva och kunna bygga ett litet hus. Svensken vägrade och då stängde damen kiosken och så var den sagan all.

 

Jag har många fler exempel men dom kan vi spara till en annan gång. Damerna i exempel 2 o 3 har aldrig arbetat i en bar.

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev born41:

Den gamla devisen att "En thailändska stannar hos dej tills hon hittar en med mera pengar" har jag sett ett flertal fall av.

 

1. utanför Korat bodde en kvinna med 2 halvstora barn.Dom hade det inte gott ställt så en dag sa hon adjö,for till Pattaya, hittade en farang som byggde ett hus till henne och sig själv. Nu skriver hon på FB varje dag och visar bilder hur mycket hon köper och skryter om sin lycka.

2. En medelålders (37 år) dam (skild med 3 barn) som var restaurangchef och hade sällskap med en australier, men han var otrogen så hon sparkade ut honom. Damen var singel i 5 år. Träffade en svensk och dom hade det bra på alla områden i 2 veckor.

Då ringde Australiern,65 år, och lovade att underhålla henne med 10 000 Thb i månaden. Damen meddelade svensken att "nu kan vi inte dela säng mer för min vän från Australien ger mig pengar varje månad.

 

3.En 52-årig dam som var oskuld till 47 år då hon träffade en man från Australien,reste dit men det funkade inte(fick inga pengar) så hon levde upp alla sina besparingar och åkte tillbaka till hemmet i Khon Kean . Vid 52 års ålder träffade hon en Svensk och dom hade det bra i 3 nätter. Nu kom kravet att han skulle ge henne 30 000 Thb i månaden för att leva och kunna bygga ett litet hus. Svensken vägrade och då stängde damen kiosken och så var den sagan all.

 

Jag har många fler exempel men dom kan vi spara till en annan gång. Damerna i exempel 2 o 3 har aldrig arbetat i en bar.

 

Born41

De är ju ärliga iaf. Värre med de som spelar med i ett antal år för att sen göra ett "fientligt övertagande" (skilsmässa).

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Är inne på mitt andra längre förhållande med thailändska kvinnor och för all del några kortare. 

När jag träffade min första var jag riktigt naiv och trodde nästan att detta var en bättre och ärligare ras än något annat. Jag vaknade upp ur de rosa molnen och insåg att det finns alla varianter i alla hörn av världen. 

Nu har jag hållt ihop med samma kvinna i snart nio år och det funkar fortfarande bra. Mycket tack vare att vi är tillåtande mot varandra. Hon kommer från en bra familj där alla barnen har läst på universitet. En bror har jobbat i England där alla varit och hälsat på så hon var inte främmande för västerländsk kultur när hon kom hit.

Först nu har hon börjat att prata om att hon vill gifta sig. Hon säger att det skulle vara en trygghet även om jag har förklarat att ekonomisk skulle hon klara sig bra utan giftermål som förmånstagare till försäkring och del av efterlevnadsskydd på min tjänstepension som nu är en ansenlig summa. Giftermål utan äktenskapsförord är inte att tänka på men  det har hon inga problem med.

Lång utsvävning på ett kort svar, kanske lite vanligare med lycksökerskor i Thailand än Sverige men det finns bra och dåliga i alla hörn. 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag har väl träffat på lite av det ena och det andra. Jag orkar nog inte gå in på några swe-thai förhållanden och håller mig till thai-thai. 

 

Det vanliga är väl att man hör att männen i Thailand är ena idi*ter. 

Det jag har sett av förhållanden i min ålder, så kan jag ibland förstå att grabbarna drar, vänstrar eller helt enkelt super sig medvetslösa. Deras flickvänner har haft ett sätt som jag inte skulle klara av i en vecka. Otrevliga, bossiga och gnäller konstant på pojkvännen. 

Sedan har jag väl träffat på en del grabbar som är ”den klassiska thaimannen”. 

Men i värdelöst beteende mot sin partner, så leder damerna med hästlängder. 

 

Nu har jag för all del inte studerat deras liv 24/7 så det kan mycket väl stämma att jag har fel. 

 

Fast som de flesta vet så är ju inte thailändskor en helt homogen grupp och det samma gäller männen. 

Men mina generaliseringar är att den thailändska kvinnan är överreklamerad. Åtminstone när man ser på de inhemska förhållandena. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Enda erfarenheten jag har av thailändskor är just bara frugan. Skulle det mot förmodan sluta i skilsmässa så blir hon min sista thailändska eller kvinna över huvud taget som jag blir seriös med. Finns inte på kartan att jag går igenom den proceduren med att ta en thailändska till Sverige igen! Lat är hon absolut inte.. fixade städjobb under tiden som hon gick på SFI.. för att sen plugga in gymnasiet och sen utbilda sig till undersköterska samtidigt som hon tog körkort, vilket var tok på för mycket imo... och det insåg hon också efter allt var klart. Säger som Fredman, finns lycksökerskor i alla hörn av världen. Enda rådet jag kan ge är att lära känna sin tilltänkta partner innan man slår till.  

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jag har väl träffat på lite av det ena och det andra. Jag orkar nog inte gå in på några swe-thai förhållanden och håller mig till thai-thai. 

 

Det vanliga är väl att man hör att männen i Thailand är ena idi*ter. 

Det jag har sett av förhållanden i min ålder, så kan jag ibland förstå att grabbarna drar, vänstrar eller helt enkelt super sig medvetslösa. Deras flickvänner har haft ett sätt som jag inte skulle klara av i en vecka. Otrevliga, bossiga och gnäller konstant på pojkvännen. 

Sedan har jag väl träffat på en del grabbar som är ”den klassiska thaimannen”. 

Men i värdelöst beteende mot sin partner, så leder damerna med hästlängder. 

 

Nu har jag för all del inte studerat deras liv 24/7 så det kan mycket väl stämma att jag har fel. 

 

Fast som de flesta vet så är ju inte thailändskor en helt homogen grupp och det samma gäller männen. 

Men mina generaliseringar är att den thailändska kvinnan är överreklamerad. Åtminstone när man ser på de inhemska förhållandena. 

 

Det man åtminstone kan konstatera är att många thaitjejer är svartsjuka och har väldigt labilt humör ibland på gränsen till det sjukliga.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Frågan man kanske ska ställa sig. Hur länge träffades ni innan ni blev seriösa och Flyttade ihop/ eller gifte er. Jag hävdar att man bör lära känna varandras både bra och dåliga sidor. Vi har helt olika grundvärderingar. Därför måste vi kämpa betydligt mer för att det ska fungera.  Det kommer alltid en vardag

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jag har inte nog med erfarenhet på området för att varken tro eller tycka det ena eller andra, men helt klart ett intressant ämne att debattera. Det är ju inte helt ointressant hur Forummedlemmarnas livspartner ( eller deras släktingar för den delen ) resonerar och agerar. Generaliseringar och förenklingar finns ju överallt, i alla sammanhang - men när folk berättar om sina egna upplevelser blir det ju extra intressant.

Skoj du gör ett andra försök med ett viktigt ämne.

För egen del har jag varit gift, sambo eller särbo i princip hela mitt (vuxna) liv. Nu är jag plötsligt ofrivilligt ensam - så kanske frågeställningen har ett extra värde rent egoistiskt.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
19 minuter sedan, skrev Naam kaeng:

Jag har inte nog med erfarenhet på området för att varken tro eller tycka det ena eller andra, men helt klart ett intressant ämne att debattera. Det är ju inte helt ointressant hur Forummedlemmarnas livspartner ( eller deras släktingar för den delen ) resonerar och agerar. Generaliseringar och förenklingar finns ju överallt, i alla sammanhang - men när folk berättar om sina egna upplevelser blir det ju extra intressant.

Skoj du gör ett andra försök med ett viktigt ämne.

För egen del har jag varit gift, sambo eller särbo i princip hela mitt (vuxna) liv. Nu är jag plötsligt ofrivilligt ensam - så kanske frågeställningen har ett extra värde rent egoistiskt.

 

 

Nyfiken fråga. Förstår jag dig rätt att du aldrig haft ett förhållande med en thailändska? Då blir min andra fråga: Hur hamnade du på MPR och varför? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har levt tillsammans med samma kvinna (thai) i över 40 år och det fungerar fortfarande.

Hon såväl som jag har vi våra egenheter.

Troligtvis och förhoppningsvis kommer vi att fortsätta likadant tills vi trillar av pinn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
1 timme sedan, skrev wUThai:

Nyfiken fråga. Förstår jag dig rätt att du aldrig haft ett förhållande med en thailändska? Då blir min andra fråga: Hur hamnade du på MPR och varför? 

 

Självklart har du rätt att fråga.

Även om din fråga gör mig villrådig.

Är jag inte välkommen på forumet om jag inte är gift med en Thailändsk kvinna? (Mina tidigare förhållanden tror jag att jag håller för mig själv)

Skulle tro att det är 5 procent, om ens det, som är det (gift med Thai) av alla medlemmar.

 

Jag tillbringade ca 7 månader av ett år vid mitt första besök till Thailand. Summa summarum så har jag väl varit i landet mellan 1,5  - 2 år, räknat i dagar. Säkert har du varit där betydligt längre än så.

Jag har fastnat för landet då jag är (ärligt) nyfiken och intresserad av dess klimat, mat, religion, historia, seder och bruk. Till och med språket intresserar mig.

De finns ju dem som anser att Thai är lägre stående varelser, ointelligenta, och bara intresserade av pengar, makt och status. Räkna inte mig bland dem.

 

Med detta sagt hoppas jag att du accepterar mig som - en av de Thaiintresserade.

 

Hur ditt / eller mitt liv ser ut om tio år, det vet ju ingen av oss - eller hur?

En sak som jag lärt mig genom åren är att man aldrig vet vad som väntar runt hörnet.....

 

-"Whoop!"

 

 

🕊️

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
1 minut sedan, skrev Naam kaeng:

 

Självklart har du rätt att fråga.

Även om din fråga gör mig villrådig.

Är jag inte välkommen på forumet om jag inte är gift med en Thailändsk kvinna? (Mina tidigare förhållanden tror jag att jag håller för mig själv)

Skulle tro att det är 5 procent, om ens det, som är det (gift med Thai) av alla medlemmar.

 

Jag tillbringade ca 7 månader av ett år vid mitt första besök till Thailand. Summa summarum så har jag väl varit i landet mellan 1,5  - 2 år, räknat i dagar. Säkert har du varit där betydligt längre än så.

Jag har fastnat för landet då jag är (ärligt) nyfiken och intresserad av dess klimat, mat, religion, historia, seder och bruk. Till och med språket intresserar mig.

De finns ju dem som anser att Thai är lägre stående varelser, ointelligenta, och bara intresserade av pengar, makt och status. Räkna inte mig bland dem.

 

Med detta sagt hoppas jag att du accepterar mig som - en av de Thaiintresserade.

 

Hur ditt / eller mitt liv ser ut om tio år, det vet ju ingen av oss - eller hur?

En sak som jag lärt mig genom åren är att man aldrig vet vad som väntar runt hörnet.....

 

-"Whoop!"

 

 

🕊️

 

 

 

 

 

 

 

Var absolut ingen attack från min sida. Utan mest nyfiken då du aldrig (som jag sett) postar nåt thai-relaterat. Jag stör mig inte ett dugg om du inte har några anknytningar till Thailand. Det var ren och skär nyfikenhet. Du är lika välkommen på MPR som alla andra oavsett anknytningar till Thailand. 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Är ju lite förmätet nästan oförskämt att anklaga thailändska kvinnor för att vara bossiga.

 

Är det några kvinnor som är bossiga så är det ju svenska kvinnor.

 

Sen kanske trådskaparen ska rikta sin syn lite åt sig själv med?  Är du Guds gåva till den thailändska kvinnan?  Du kanske ska se reflektera lite över hur du själv är och beter dig?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev broder tuk tuk:

Är ju lite förmätet nästan oförskämt att anklaga thailändska kvinnor för att vara bossiga.

 

Är det några kvinnor som är bossiga så är det ju svenska kvinnor.

 

Sen kanske trådskaparen ska rikta sin syn lite åt sig själv med?  Är du Guds gåva till den thailändska kvinnan?  Du kanske ska se reflektera lite över hur du själv är och beter dig?

 

BTT

Oförskämt att döma alla svenska kvinnor utifrån Berit!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Precis nyss, skrev GreenValley:

Oförskämt att döma alla svenska kvinnor utifrån Berit!

 

Fick nyss ett mail från Daeng där hon skriver:

 

Hello my love I dont whant anything from you only love.

 

Exempel på att det finns schyssta thailändska kvinnor oftast utanför barsvängen.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Fick nyss ett mail från Daeng där hon skriver:

 

Hello my love I dont whant anything from you only love.

 

Exempel på att det finns schyssta thailändska kvinnor oftast utanför barsvängen.

 

BTT

God dag yxskaft!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
2 minuter sedan, skrev GreenValley:

God dag yxskaft!

Så du menar att Daeng ljuger?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter 25 år med gula febern kan jag säga att inga alvedon hjälper.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
8 timmar sedan, skrev Atom:

Frugan hade tidigare idag ett långt telefonsamtal med sin mor som fick mig att tänka på en trådstart jag gjorde en gång. Dessvärre är P3 väldigt snabb med att arkivera trådar så det går inte att fortsätta. 

 

I alla fall, ytterligare en tjej i byn hade dragit från man och två små barn för en snubbe som tjänade ett par tusen mer i månaden (och kanske andra anledningar). För många medlemmar på MPR, och andra svenskar tillsammans med thailändskor, är thaikvinnor i allmänhet söta små oskyldiga änglar och thaimän är riktiga svin.

 

Jag har sagt det förr men säger det gärna igen; det var kanske sant en eller två generationer tillbaka men inte längre. Bland släktingar, grannar och bekanta så skulle jag vilja påstå att det i närmare 50% av fallen är tjejen/kvinnan som lämnat familjen, varit otrogen, spelat bort pengarna osv. Det är ingen slump att många av de utlänningar och thailändare jag känner säger att de hellre anställer thailändska killar/män än thailändskor och det oavsett vilken typ av jobb det gäller. Det är ingen slump att säkert 20% av alla thailändska farsor på dotterns skola har fruar från Japan, Korea, Taiwan etc eller att det rapporterades i media för ett tag sedan att thailändska universitetskillar slåss om utbytesstudentskorna från Kina, Vietnam och andra asiatiska länder medan de thailändska tjejerna ansågs som ointressanta. Eller att grabbarna i byn i allt större utsträckning gifter sig med kambodjanskorna som jobbar på fabrikerna där. Det många säger är att unga (under 50) thailändskor är oföretagsamma, lata, otacksamma och oärliga.

 

Är det så illa? Jag tycker nog thailändskor överlag är helt OK men helt klart har jag svårt att förstå de ibland euforiska hyllningarna man kan läsa på forumen. Det var inte många som intresserade sig för min tråd förra gången, bättre lycka denna gång kanske :)

 

Kommer osökt att tänka på den där gubben i Bangkok, han taxichauffören som frågade om jag kände någon svensk kvinna han kunde gifta sig med eftersom vad hon påstod så hade hans tidigare thaikvinnor enbart lurat honom på hans pengar och alla thaikvinnor var oärliga och bara ute efter hans pengar.

 

Jag minns att jag satt och försökte tränga bort ett skratt.  Där satt en thailändsk taxichaffis och beklagade sig över att några av hans kvinnliga gelikar lurat honom på pengar.

 

Det var nästan en overklig situation.

 

Eller den gången när ägaren för LC School i Pattaya mister Kitapong berättade för mig anledningen till att jag enbart kunde få 150 baht i timmen per lektion.  Hans fru tyckte inte om att han gav för hög lön åt sina anställda.

 

Eller ägarinnan på BEC school när hon hängde ut 1000 bahtare åt munkarna i julgranen på samma gång som hon undanhöll lönen i fyra dagar åt sina anställda.

 

Känns som Atom kanske trots allt pekar på något som alla thaitjejer älskare kanske ska fundera på?

 

Att thaiare i allmänhet är giriga och gärna lurar varandra på pengar är ju ingen nyhet men att kvinnorna kanske trots allt är snäppet värre?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...